Audi e-tron ongelmat

Audi e-tron ongelmat

Audi e-tron edustaa tämän ikonisen saksalaisen premium-luokan luksusautovalmistajan ensimmäistä yritystä valmistaa täyssähköinen sarjatuotantoauto. Audi e-tron esiteltiin ensimmäisen kerran mallivuodeksi 2019, ja se vaikutti olevan kunnollinen vaihtoehto Tesla Model X:lle. Pian sen jälkeen monet omistajat alkoivat kuitenkin valittaa autosta, jossa ilmeni joukko ongelmia.

Näyttää siltä, että varhaiset e-tron-mallit ovat tunnetusti epäluotettavia, mutta myöhemmät mallit näyttävät pärjäävän paljon paremmin. Näyttää siltä, että Audi tajusi, että e-tron ei ollut tarpeeksi luotettava ja että se saattoi mahdollisesti haitata myyntiä. Audi onkin tehostanut toimintaansa ja saanut e-tronin tyydyttävämmälle tasolle.

Tämä tarkoittaa, että nykyiset e-tron-mallit ovat parempia, mutta eivät silti ole luotettavimpia EV-malleja. Yleisimmät Audi e-tronin ongelmat liittyvät ohjelmistoon, voimansiirtoon, peruutusvaihteeseen, erikoisiin vesivuotoihin ja varusteisiin/sähköihin liittyviin ongelmiin.

Suurin osa näistä on korjattu auton tuotannon aikana, mutta sinun on silti tehtävä huolellinen selvitys ja tutkittava, onko tarkastelemasi mallin ongelmat korjattu. On syytä mainita, että e-tronin asiakastyytyväisyys on suuri.

Audi e-tronin ohjelmisto-ongelmat

Ei ole yllätys, että niinkin monimutkaisessa autossa kuin e-tronissa esiintyy ohjelmistoon liittyviä ongelmia, koska se on joka tapauksessa ensimmäinen Audi EV. Nämä ongelmat olivat niin vakavia, että Audi lykkäsi e-tronin markkinoille tuloa jopa neljällä viikolla yrittäessään korjata ongelmat mahdollisimman hyvin. Näitä ovat muun muassa varoitusvalot, jotka syttyvät tyhjästä, ja MMI:n jäätyminen.

Joidenkin raporttien mukaan varhaisimmat e-tron-mallit kärsivät jopa sadasta eri ohjelmisto-ongelmasta, jotka olivat niin vakavia, että Audi lykkäsi auton julkaisua kokonaan. Nykyaikaiset e-tron-mallit vaikuttavat kuitenkin paljon paremmilta, mutta ne eivät vieläkään ole täysin vapaita ohjelmistovioista.

  Onko käytetyn Audin ostaminen huono idea?

Audi e-tronin voimansiirtoon liittyvät ongelmat

Yksi, ellei jopa vakavin e-tronia vaivaava ongelma on se, että voimansiirto sammuu kokonaan auton ajon aikana. Monet omistajat totesivat, että heidän e-tron-mallinsa vain lakkasi toimimasta eri tilanteissa, jopa ohitusten aikana moottoritiellä. Tämä voi olla valtava turvallisuusriski, mikä tarkoittaa, että sinun on tarkistettava tarkastamasi malli näiden ongelmien varalta.

Syynä tähän on se, että jäähdytysneste pääsee moottoriin, joka lakkaa sitten tuottamasta tehoa. Jotkut sanovat, että ongelma liittyy tiivisteeseen, joka pettää ja aiheuttaa siten nämä ongelmat. Nämä ongelmat voivat jättää sinut jumiin ja ne voivat jopa vaatia täydellisen sähkömoottorin vaihdon.

Audi e-tronin peruutusvaihteen ongelmat

Toinen melko vakava ongelma e-tronin kanssa on sellainen, jossa auto sammuttaa itsensä tai kytkeytyy vapaalle/parkkiin peruutettaessa. Monet omistajat ovat todenneet, että auto tekee näin ilman näkyvää syytä ja että Audi ei ole oikeastaan ajan tasalla tämän ongelman kanssa, ainakaan suuremmassa mittakaavassa. Tämä tarkoittaa, että itse ongelma ei ole niin laajalle levinnyt kuin se voisi olla.

Kaiken kaikkiaan eräs omistaja totesi, että nämä ongelmat johtuvat viallisista turva-antureista, jotka pysäyttävät auton, koska ne luulevat auton törmäävän johonkin. Joka tapauksessa tämä voi olla myös suuri turvallisuusriski, ja sinun kannattaa kysyä Audi-jälleenmyyjältäsi näistä ongelmista, jos haluat ostaa e-tronin.

  Parhaat suorituskykyiset ilmansuodattimet B7 Audille

Audi e-tronin vesivuodot

Audi e-tron kärsii myös ongelmista, jotka liittyvät kaikenlaisiin vesivuotoihin matkustamoon ja auton akkukoteloon. Yleisimmät paikat, joissa vesi pyrkii matkustamoon, ovat peilien, kattoluukun, matkustajan jalkatilan ja takaluukun ympärillä.

Nämä voivat aiheuttaa massiivisia ongelmia, jos niistä ei huolehdita asianmukaisesti, joten tarkista nämä osat, onko niissä merkkejä veden sisäänpääsystä. Audi jopa antoi takaisinkutsun noin 1 600:lle vuoden 2019 mallille, koska vesi voi mahdollisesti päästä akkulokeroon ja aiheuttaa vaarallisen lämpötapahtuman.

Audi e-tron -varusteet/elektroniikkaongelmat

e-tronilla on myös tapana kärsiä lisäongelmista, jotka liittyvät viallisiin takavaloihin ja siihen, että takaluukku ja ovet eivät pysy auki. Muutamat omistajat valittivat takaluukun sulkeutumisesta ilman, että he halusivat sen menevän, mikä voi jopa aiheuttaa loukkaantumisia, jos siitä ei huolehdita.

Nämä ovat suhteellisen pieniä puutteita, jotka eivät vaikuta auton käytettävyyteen, mutta voivat vaikuttaa nautintoon suuresti. Älä siis unohda tarkistaa myös näitä.

UKK-osio

Onko Audi e-tron sen arvoinen?

Olemme jo maininneet, että Audi e-tron ei ole luotettavin sähköauto, jonka rahalla voi nykyään ostaa, mutta että useimmat sen omistajat ovat enemmän kuin tyytyväisiä omistukseensa. Syy tähän on yksinkertainen, koska kyseessä on Audi. Audi osaa tehdä mukavan luksusauton, joka ei ota itseään liian vakavasti ja tekee elämästäsi paljon helpompaa.

  Kumpi on parempi - Quattro VS 4Matic?

Siksi luotettavuuden suhteen saattaa olla olemassa parempia EV-autoja, mutta e-tron näyttää olevan yksi miellyttävimmistä. Siksi Audi on luksusautomerkki ja siksi e-tronin ostaminen todellakin kannattaa.

Onko Audi e-tron parempi kuin e-tron GT?

Audi e-tron GT on neliovinen coupe, joka jakaa monia osia Porsche Taycanin kanssa. Useimpien mielestä e-tron GT on ylivoimaisesti paras Audi EV, jonka rahalla voi ostaa, ja olen siitä samaa mieltä. e-tron GT on luotettavampi kuin e-tron SUV, se on nopeampi, se näyttää paremmalta ja se voi kestää pidempään.

Jos pidät enemmän maastureista kuin sedaneista, pidät todennäköisesti e-tronista, mutta jos haluat kaiken kaikkiaan paremman auton, e-tron GT on se oikea.

Kuinka kauan Audi e-tron kestää?

Useimpien lähteiden mukaan e-tronin pitäisi kestää 200 000-400 000 kilometriä tarvitsematta uutta akkua. Jos ajat noin 15 000 kilometriä vuodessa, voit odottaa 10-15 vuoden käyttöä ennen kuin tarvitset kokonaan uuden akun.

e-tron ei ehkä tarjoa suurinta toimintasädettä (230 mailia) kaikista saatavilla olevista sähköautoista, mutta se korvaa sen varmasti ylellisyydellä, teknologialla ja haluttavuudella.

James May

Jamesin suuri intohimo on autot. Hän on julkaissut sisältöä Autojaa2z.fi-sivustolla siitä lähtien, kun se aloitti toimintansa keväällä 2021.

Uusi Autoja A2Z