Audi Q7 yleiset ongelmat

Audi Q7 ongelmat

Audi Q7 on suuri perhemaasturi, joka pystyy kuljettamaan jopa seitsemän henkilöä. Tämä tarkoittaa, että Q7 on Audin huippumaasturi, ainakin ennen kuin Audi Q9 näkee päivänvalon. Ensimmäinen Q7 julkaistiin 2000-luvulla, mutta 2. sukupolven Q7 tuli markkinoille vuonna 2017, ja sitä faceliftattiin vuosi tai kaksi sitten.

Q7 jakaa monia osia muiden VW:n katumaastureiden, kuten Porsche Cayennen, VW Touaregin ja jopa Bentley Benteygan kanssa. Tämän pitäisi tarkoittaa, että kaikki nämä osat ovat luotettavia, mutta näin ei aina ole luksusmaastureiden kohdalla, jotka ovat yleensä markkinoiden ongelmallisimpia autoja, ainakin kustannusten osalta.

Audi Q7 kärsii sytytyskeloihin liittyvistä ongelmista, kuluneista CV-saappaista, ajoketjuongelmista, polttoainesäiliön paineistusongelmista ja renkaiden ennenaikaiseen kulumiseen liittyvistä ongelmista. Jotkut näistä ongelmista, kuten moottorin ajoitusjärjestelmään liittyvät ongelmat, voivat maksaa kymmeniä tuhansia dollareita, kun taas toiset, kuten ennenaikainen renkaiden kuluminen, voidaan ratkaista helposti.

Kaiken kaikkiaan Q7 on kohtuullisen luotettava katumaasturi, mutta se tarvitsee oikea-aikaista ja perusteellista huoltoa. Ilman sitä luksusmaastureilla ei ole mahdollisuuksia kestää niin pitkään kuin ne voisivat. Jos siis olet kiinnostunut ostamaan tällaisen, muista varata rahaa huoltoa varten.

Audi Q7 – Sytytyskelan ongelmat

Audilla, VW:llä ja muulla Volkswagen Auto Groupilla on tunnetusti ongelmia sytytyskelojen ja sytytystulppien kanssa. Näiden kelojen tehtävänä on siirtää jännite akusta, jotta saadaan aikaan kipinä, joka sytyttää palamisprosessin. Jos kela alkaa pettää, moottorin syttymishäiriöt pahenevat pian.

  Missä Audissa on V10-moottori

Riippumatta siitä, vikaantuuko yksi vai kaksi käämiä, sinun on vaihdettava ne kaikki samalla kertaa, jotta tämä ongelma ei toistuisi seuraavan kuukauden tai kahden aikana. Kaikkien käämien vaihtaminen kerralla maksaa noin 500 dollaria, mutta sinun pitäisi olla kunnossa noin 60 000 kilometrin ajan.

Audi Q7 – Kuluneet CV-kengät

Vakionopeus (CV) saappaat on täytetty rasvalla, jota tarvitaan nivelten voiteluun. Jos niveliä ei voidella kunnolla, se voi aiheuttaa melkoisia vaurioita voimansiirrolle. Ongelma johtuu useimmiten siitä, että CV-kengät halkeilevat ja päästävät likaa ja roskia akselinivelen sisään, mikä voi tehdä voimansiirron käyttökelvottomaksi.

Kun näin tapahtuu, ainoa asia, jonka voit tehdä, on vaihtaa saappaat. Hyvä uutinen on, että tämä ongelma on melko helppo diagnosoida, ja kokenut VW/Audi-mekaanikko pystyy vaihtamaan sen hetkessä. Myös tämän korjauskustannukset ovat jossain 500 dollarin tienoilla, mutta se riippuu myös siitä, mitä muuta on vaihdettava.

Audi Q7 – ajoitusketjuongelmat

Saksalaiset luksusautot ja ajoitusketjuongelmat tuntuvat jotenkin aina liittyvän toisiinsa. Ongelma on samanlainen kuin missä tahansa muussa VW/Audi-tuotteessa, jossa ajoitusketjun kiristin ei kykene antamaan ketjulle tarpeeksi jännitystä, mikä voi saada ketjun hyppimään ympäriinsä. Tämä johtaa lopulta vakaviin moottorivaurioihin, jotka voivat jopa tehdä koko moottorin käyttökelvottomaksi.

Ongelmana on, että jotkut asiakkaat joutuivat maksamaan 2 000-3 000 dollaria tästä korjauksesta, koska koko moottori on irrotettava korjausta varten. Jos tarkastelet esimerkkiä, jonka ketjua ei ole vaihdettu 100 000 kilometrin rajan ylitettyään, kiinnitä siihen erityistä huomiota, sillä se voi aiheuttaa suuria vaurioita.

  Audi A3 Luotettavuus

Audi Q7 – Polttoainesäiliön paineistusongelma

Jos kuulet poksahtavaa ääntä polttoainesäiliön alueelta, on todennäköistä, että polttoainesäiliön paineistuksessa on ongelmia. Ongelma johtuu ongelmasta imusarjan päällä sijaitsevassa venttiilissä, joka tunnetaan myös nimellä N80- tai Evap-puhdistusventtiili.

Jos venttiili vikaantuu, se ei pysty sulkeutumaan kokonaan, mikä tarkoittaa, että paineen muodostuminen polttoainesäiliön sisälle vaikeutuu. Ainoa tapa, jolla tämän voi korjata, on vaihtaa venttiili kokonaan, ja sinun pitäisi olla kunnossa pitkään.

Audi Q7 – renkaiden ennenaikainen kuluminen

Audi Q7 on raskas katumaasturi, mikä tarkoittaa, että se kuluttaa renkaita kuin ei kukaan muu. Ongelma on se, että Q7:n renkaat voivat joissakin tapauksissa maksaa 2 000 dollaria, joten haluat ehdottomasti, että ne kestävät niin kauan kuin niiden pitäisi. Muista suorittaa renkaiden kierrot, pyöränsuuntaus ja renkaiden tasapainotus, jos haluat pidentää renkaiden käyttöikää mahdollisimman paljon.

UKK-osio

Onko Audi Q7 hyvä auto?

Audi Q7 on Audin suurin ja tilavin ylellinen katumaasturi, mikä tarkoittaa, että se on todellakin hyvä auto. Tällaiset autot eivät kuitenkaan ole vain kalliita, vaan ne ovat myös erittäin huoltovarmoja, mikä tarkoittaa, että sinun on käytettävä paljon rahaa Q7:n kaltaisen auton ylläpitoon. Jos teet niin, voit nauttia luokkansa johtavasta premium-kokemuksesta itsellesi ja koko perheellesi.

Q7:ään saa kaikki uusimmat ja hienoimmat lisävarusteet, mikä tarkoittaa, että se on edistyksellinen, turvallinen, ylellinen, tilava, käytännöllinen, ja sillä voi jopa maastoutua.

  Paras puhelimen pidike Audi

Mikä Audi Q7 on paras?

Ei voi välttyä siltä, että Q7 on kallis, varsinkin uusin Q7-malli. Oli miten oli, uusin Q7-malli on ylivoimaisesti paras kaikista, koska se on uusin, luotettavin ja täynnä kaikkia huipputason ominaisuuksia.

Faceliftia edeltänyt 2nd gen Q7 on samanlainen, mutta se kärsii luotettavuusongelmista paljon useammin. 1. sukupolven Q7 on luotettavuuden ja huollon osalta huonoin, kun taas faceliftin jälkeinen 1. sukupolvi on hieman parempi.

Onko Audi Q7 hyvä maastoauto?

4×4-mallit eivät ole enää sitä, mitä ne ennen olivat, mikä tarkoittaa, että kaikkia niitä ei ole tehty maastokäyttöön. Toki Q7 pärjää puoliksi haastavissa maasto-olosuhteissa, mutta tuskin kukaan aikoo koskaan ottaa luksusmaasturia maastoon.

Todellisuudessa nämä autot ovat aivan liian kalliita ajettaviksi sellaisilla radoilla, joilla on suuri mahdollisuus vahingoittaa niitä. Kaiken kaikkiaan Q7 ei ole mikään Jeep Wrangler, mutta se pystyy oikeilla varusteilla ja renkailla selviytymään jopa keskitasoisesta maastosta.

James May

Jamesin suuri intohimo on autot. Hän on julkaissut sisältöä Autojaa2z.fi-sivustolla siitä lähtien, kun se aloitti toimintansa keväällä 2021.

Uusi Autoja A2Z