Audi RS3 Luotettavuus

Audin RS-mallit ovat jopa suorituskykyisiä S-malleja korkeammalla ja ne ovat jopa superautojen veroisia. RS-malleissa käytetyt moottorit ja tekniikka ovat uusimpia ja edistyksellisimpiä. RS3-malli lanseerattiin ensimmäisen kerran vuonna 2014 Sportback-mallina, ja vuonna 2017 lanseerattiin RS3 sedan.

Audi RS3

Audi tunnetaan suorituskyvyltään ja tekniikaltaan korkealaatuisista autoista. RS3 on sarjan nopein 2,5 litran turbomoottorinsa ansiosta. Tämä turbomoottori tuottaa 400 hevosvoimaa ja 480 Nm 5 850 kierroksen kierrosluvulla. Se pystyy kiihdyttämään 0-100 km/h vain 3,8 sekunnissa. RS3 on todellinen superauto.

Luotettavuus

Audi tunnetaan huippunopeista autoista, mutta niiden autojen luotettavuus ei ole paras mahdollinen. Audi on sijalla 34 40 autonvalmistajan joukosta. R3 on kuitenkin usein arvioitu keskinkertaiseksi tai keskimääräistä huonommaksi. Myös käyttö- ja huoltokustannukset ovat korkeat. Näillä tehokkailla moottoreilla varustetuilla luksusautoilla on kuitenkin usein keskinkertaiset luotettavuusarviot.

Huolto ja korjaukset

Audissa on paljon hyvää, kuten sen käsiteltävyys, moottori, vaihteisto ja yleinen ajokokemus. Kaikella tällä on kuitenkin hintansa. Audin tai BMW:n kaltaisilla luksusautoilla on usein korkeat käyttökustannukset. Tämä oikea-aikainen huolto osoittautuu autojen elämää pelastavaksi.
Audien määräaikaishuollot ovat myös erittäin kalliita, kuten muidenkin saksalaismerkkien. Pelkästään ilmansuodattimen vaihto RS3:een maksaa noin 200 dollaria. Myös osat ovat melko kalliita, kuten ajovalopolttimon vaihto maksaa noin 750 dollaria. Takuu on kuitenkin saatavilla, ja osien laatu on hyvä, ja sinun on maksettava vain rutiinihuollosta.

  Kumpi on turvallisempi, Volvo vai Audi?

Audi RS3 – superauto ja luksusauto

RS3:ssa voi olla joitakin ongelmia, mutta se on pääasiassa urheiluauto. Luotettavuustekijällä ei ole suurta merkitystä, kun pääpaino on erittäin nopean auton ostamisessa. RS3:n jännittävä ja jännittävä kyyti ja sen tarjoama pito tiellä on vain yksi parhaista.

FAQ

Onko Audi RS3 etuvetoinen, takavetoinen vai nelivetoinen auto?

Audi RS3 on nelivetoinen auto.

Kuinka monta istuinta Audi RS3:ssa on?

Audi RS3 on 5-paikkainen auto. Tämän auton EPA-luokitus on: Pienikokoiset autot

Kuinka paljon hevosvoimia Audi RS3:ssa on ja onko siinä turbo?

Audi RS3:ssa on 394 hevosvoimaa ja 354 lb-ft vääntöä. Moottori on Intercooled Turbo Premium Unleaded I-5, jonka tilavuus on 2,5 L. Polttoainejärjestelmä on: Portti-/suoraruiskutus.

Minkälaiset pyörät siinä on?

Audi RS3:ssa on 19 X 8 tuuman alumiiniset etuvanteet ja 19 X 8 tuuman alumiiniset takavanteet.

Onko RS3 sen arvoinen kuin S3?

Muutamilla osa-alueilla S3 on parempi kuin RS3, mutta RS3 tarjoaa enemmän tehoa. S3 on voittaja kuljettajille, jotka ovat enemmän huolissaan polttoainetaloudesta. S3 on kaupungissa 3 mpg parempi kuin RS3, mutta maantiellä vain 1 mpg parempi. Se ei riitä ansaitsemaan S3:lle pisteitä.

Voiko Audi RS3 ajautua?

Uudessa Audi RS3:ssa on drift-tila. Koska kyseessä on kuitenkin Audi, sen nimi on jotain täysin huumorintajutonta: RS Torque Rear. Vääntömomenttijakaja antaa enemmän vääntöä sille pyörälle, jolla on suurin kuormitus. Tämä vähentää aliohjautuvuutta. Se kuormittaa takaoikeaa, jos ajat vasemmalle.

  Aston Martin DBS Superleggera Luotettavuus

Onko Audi RS3:ssa vakiona ABS-jarrut?

Kyllä, Audi RS3:ssa on vakiona nelipyöräiset lukkiutumattomat jarrujärjestelmät.

Onko Audi RS3 Twin Turbo?

2,5-litrainen viisisylinterinen on turboahdettu, ja se on yhdistetty seitsemänvaihteiseen kaksoiskytkinvaihteistoon nelivedolla.

Onko RS3 Quattro?

Auto on Quattro ja siinä on uusi ohjelmisto. RS3 pystyi lähettämään 100 % voimastaan taka-akselille ennen tätä puolivälin päivitystä, mutta se ei tuntunut yhtä aggressiivisesti säädetyltä. Järjestelmässä ei ole koskaan ollut vakiovoimanjakoa uudessa muodossaan.

Onko RS3:ssa Haldex?

RS3:ssa ei ole Haldex-ajonvakautusjärjestelmää. Se käyttää sen sijaan uudempaa RS Torque Splitteriä. Tämä uusi järjestelmä mahdollistaa täysin muuttuvan ja aktiivisen vääntömomentin vektoroinnin takapyörien välillä.

James May

Jamesin suuri intohimo on autot. Hän on julkaissut sisältöä Autojaa2z.fi-sivustolla siitä lähtien, kun se aloitti toimintansa keväällä 2021.

Uusi Autoja A2Z