Audi RSQ8:n yleiset ongelmat

Audi RSQ8 ongelmat

Audi RS Q8 on Audi RS -katumaasturin lippulaiva, joka on suunniteltu niille, jotka haluavat parhaan katumaasturin, jonka Audi tällä hetkellä voi tarjota. RS Q8 on enemmän tai vähemmän Lamborghini Urus saavutettavampaan hintaan, koska nämä kaksi jakavat monia osia keskenään. RS Q8 on suurin, tehokkain ja kallein katumaasturi, jonka Audi on koskaan valmistanut.

Luotettavuuden osalta Audi RS Q8 vaikuttaa todella kunnolliselta autolta, mutta on joitakin asioita, joista kannattaa puhua. Ensinnäkin monet omistajat valittavat auton kärsivän erilaisista sähköongelmista auton sisäisten järjestelmien ja sisävalojen kanssa. Omistajat valittavat myös siitä, että auto menee hitaaseen tilaan ilman näkyvää syytä.

Lisäksi RSQ8:n tiedetään kuluttavan renkaita kuin hullu, mikä on selvä ongelma, koska neljä RS Q8:n rengasta maksaa pienen omaisuuden. Vaihteiston tiedetään joskus epäröivän ja laiskistuvan, ja RSQ8 oli myös osa takaisinkutsua jousitusongelmien vuoksi.

Kaiken kaikkiaan RS Q8 ei ole kaikkein yleisin Audi SUV tiellä, joten ei ole helppoa luetella kunnolla kaikkia sen vikoja. Nämä ovat kuitenkin ne, jotka näyttävät pitävän eniten meteliä verkossa, ja siksi aiomme luetella ne tässä.

Audi RS Q8:n sähköongelmat

Audi RS Q8 on läpikotaisin ylellinen katumaasturi, mikä tarkoittaa, että se on pakattu täyteen ylellisiä ominaisuuksia ja mukavuuksia, jotka pitävät sinut sekä turvassa että viihdyttävät. Tällaisen monimutkaisuuden vuoksi on kuitenkin helppo unohtaa, että monet näistä ominaisuuksista voivat epäonnistua. Näin on Q8:n kohdalla yleisesti ottaen, sillä monet ihmiset ovat raportoineet sen kärsivän ärsyttävistä, mutta lievistä ongelmista.

  Mitä eroa on e-tronin ja Q4 e-tronin välillä?

Eräs omistaja valitti, että kupuvalot eivät joko syty tarvittaessa tai eivät sammu lainkaan. Omistajat ovat valittaneet myös auton kolminkertaisesta laajakuva-asetuksesta, jossa alempi näyttö palautuu aina tehdasasetuksiin, kun auto käynnistetään, mikä tarkoittaa, että halutut toiminnot on vaihdettava joka kerta, kun auto käynnistetään.

Audi RS Q8:n suorituskykyongelmat

Audi RS Q8 on 600-hevosvoimainen luksusmaasturi, jossa on AWD, joten on vaikea sanoa, että siitä puuttuisi tehoa. Jotkut omistajat ovat kuitenkin valittaneet, että auto menee limp-tilaan ilman näkyvää syytä. Eräs Audin työntekijä sanoi, että tällaiset ongelmat liittyvät lämpöongelmiin, mutta tätä on vaikea perustella, koska RS Q8:a testattiin laajasti äärimmäisissä olosuhteissa ennen sen markkinoille tuloa.

Jotkut ovat sanoneet, että nämä ongelmat johtuvat kissoista, toiset ovat sanoneet, että ne johtuvat turboahtimen ongelmista. Tämä on ongelma, jonka yleensä kohtaamme, kun yritämme arvioida kalliita ja melko rajoitetusti valmistettuja autoja. Verkossa ei ole riittävästi tietoa, jotta voisimme varmuudella sanoa, mikä on tämän ongelman syy.

Audi RS Q8:n renkaiden kulumisongelmat

On muutamia syitä, miksi RS Q8 kuluttaa renkaita kuin hullu. Ensimmäinen syy on se, että joitakin RS Q8 -malleja on vedetty takaisin virheellisen linjauksen vuoksi, mikä voi tuhota renkaat RS Q8:n kaltaisessa raskaassa ja tehokkaassa autossa. Vaikka katsomasi malli olisi kunnossa, se kuluttaa renkaita kuin hullu, koska siinä on 22-tuumaiset ja sitä suuremmat vanteet ja autossa on yli 600 hv.

  Audi Q5 vs. Porsche Cayenne

On varmasti siistiä ajaa RS Q8:n kaltaisella superurheilumaasturilla, mutta rasitukset, joita nuo rengasparat joutuvat kestämään raskaissa kaarreajoissa, jarrutuksissa ja kiihdytyksissä, ovat hulluja. Neljän renkaan sarja RS Q8:aan maksaa omaisuuden, varsinkin kun ne on vaihdettava kaikki kerralla.

Audi RS Q8:n vaihteisto-ongelmat

RS Q8:ssa on Tiptronic-momentinmuunninautomaattivaihteisto, joka yleensä hoitaa tehtävänsä ilman suurempia ongelmia. On kuitenkin tapauksia, joissa vaihteisto epäröi, ei osaa valita oikeaa vaihdetta ja on usein hämmentynyt siitä, milloin potkaista alas ja mikä vaihde pitää valita.

Tämä ei välttämättä ole sinänsä ongelma, koska se johtuu lähinnä ohjelmistokalibroinnista, joka on luultavasti tehty suojaamaan autoa RS Q8:n valtavien vääntömomenttilukujen vuoksi.

Audi RS Q8:n jousitusongelmat

Olemme jo maininneet, että RS Q8 kärsii renkaiden kulumisesta sen valtavan painon ja suuren tehon vuoksi, mutta näin on myös jousituksen kohdalla. Etupään holkit joutuvat koville, kun auto jarruttaa ja kiihdyttää nopeasti, mikä voi kuluttaa niitä ennenaikaisesti.
RS Q8 oli myös osa takaisinkutsua väärin kalibroidun taka-akselin vuoksi, joka aiheutti paljon rasitusta renkaille ja auton muulle jousitusjärjestelmälle.

FAQ-osio

Onko Audi RS Q8 sen arvoinen?

Kaikissa autoissa on ongelmia, riippumatta siitä, kuinka edullisia tai kalliita ne ovat, eikä RS Q8 ole erilainen. Kukaan ei kuitenkaan voi kiistää, etteikö RS Q8 olisi yksi upeimmista katumaastureista, joita rahalla voi nykyään ostaa, koska se on.

  Onko Audi Q5 sähköinen?

Yli 600 hevosvoimaa, upea ulkonäkö, loistava tekniikka, hämmästyttävä läsnäolo tiellä ja melko jännittävä ajokokemus tekevät RS Q8:sta niin viihdyttävän ja haluttavan kuin se on. Sen etupuolella ei ehkä ole Lamborghini-merkkiä, mutta jos suljet silmäsi ajon aikana (mitä ei pitäisi koskaan tehdä), saat anteeksi, jos luulet olevasi Lamborghini Uruksessa.

Onko Audi RSQ8 parempi kuin Audi SQ8?

Audi SQ8 on RSQ8:n viritetty ja sivistyneempi versio, ja monet uskovat, että se on parempi kuin RSQ8, koska se maksaa jopa 20 000 dollaria vähemmän ja tuntuu todella samankaltaiselta ajaa. Lisäksi SQ8 on näistä kahdesta myös mukavampi vaihtoehto.

Huippumallin ostaminen, jossa on kaikki, on kuitenkin todella erityinen tunne, eikä SQ8 pysty vastaamaan siihen, vaikka se onkin todella hieno auto.

Onko Audi RSQ8 paras Audi?

On turvallista sanoa, että Audi RSQ8 on koko Audi-malliston nykyinen lippulaiva, koska se tarjoaa valtavasti tehoa, upean ulkonäön, hämmästyttävää tekniikkaa ja kaikkea muuta, mitä 2000-luvun lippulaivalta voi toivoa. Audi R8 saattaa olla Audin siistein auto, mutta RSQ8 on todellinen lippulaiva kaikin puolin.

James May

Jamesin suuri intohimo on autot. Hän on julkaissut sisältöä Autojaa2z.fi-sivustolla siitä lähtien, kun se aloitti toimintansa keväällä 2021.

Uusi Autoja A2Z