BMW 650i vaihteisto ongelmat

BMW 650i

BMW 650i on pienikokoinen auto, jossa on paljon erinomaisia ominaisuuksia. Tämä auto kuuluu BMW 6-sarjan kolmanteen sukupolveen, ja valmistaja tarjoaa sitä 2-ovisena coupe-, 2-ovisena avoauto- ja 4-ovisena gran coupe-mallina. Se on tyylikäs, mukava, turvallinen, edistyksellinen ja suorituskykyinen.

Mutta kuten useimmissa BMW-malleissa, myös BMW 650i:ssä on useita ongelmia. Yksi yleisimmistä ongelmista, joita BMW 650i -omistajien tulisi olla valmiita kohtaamaan, on vaihteisto-ongelmat. Mitkä ovat siis BMW 650i -mallin yleiset vaihteisto-ongelmat?

BMW 650i -mallin yleisiä vaihteisto-ongelmia ovat vaihtamisviiveet, polttava haju, narskuttelu kiihdytyksen aikana, vähäinen vaihteistonesteen määrä, viheltävä ääni, tärinä millä tahansa nopeudella, huono jännitteensäädin ja auton siirtyminen limp-tilaan. Suurin osa näistä ongelmista voidaan kuitenkin korjata ja saada autosi toimimaan moitteettomasti.

Mitkä ovat yleisiä BMW 650i:n vaihteisto-ongelmia?

Nyrjähtely kiihdytyksen aikana

Yleinen BMW 650i:n vaihteisto-ongelma on kiihdytyksen aikana kuuluva jyrinä. Tämä ongelma johtuu yleensä pyörän tai navan laakereiden vikaantumisesta. Lisäksi se johtuu tasauspyörästön tai kuluneen moottorin ongelmasta tai vaurioituneesta CV-nivelestä.

Huomaa, että pyöränlaakerit mahdollistavat pyörän ja renkaan pyörimisen ja ne on luotu matalaa kitkaa varten, kun taas napakokoonpanojen lisätehtävänä on kiinnittää pyörä ja rengas autoon. Jos pyöränlaakeri tai napakokoonpano on huono, se on vaihdettava.

Vähän vaihteistonestettä

Yksi vähälle huomiolle jääneistä vaihteisto-ongelmista on vähäinen vaihteistoneste. Vaihteistojärjestelmä tarvitsee nestettä pitääkseen sen kunnolla voideltuna ja vähentääkseen vaihteita vaihdettaessa syntyviä korkeita lämpötiloja. Ajan myötä vaihteistoneste voi kuitenkin käydä vähiin vuotojen tai kulumisen vuoksi.

  Onko BMW 328i luotettava?

Tämän ongelman korjaamiseksi neste on täytettävä suositeltuun tasoon. Lisäksi on tärkeää varmistaa, että käytetään oikeaa vaihteistonestettä. Vaihteistoneste suositellaan vaihdettavaksi 30 000 kilometrin välein.

Vaihtamisviiveet

Toinen yleinen ongelma BMW 650i:n vaihteistossa on vaikeus tai viive vaihteiden vaihtamisessa. Merkkejä huonosta vaihteesta ovat nykiminen vaihdetta vaihdettaessa, vaihteen vaihtamisen epäröinti, kytkimen vinkuminen ja paljon muuta. Tämä ongelma voi myös aiheuttaa auton jumiutumisen tai jättää sinut korkealle tai matalalle kierrosluvulle.

Joitakin asioita, jotka aiheuttavat vaihteiden vaihtamisen viivästymistä tai vaikeutta, ovat tehoton neste, palaneet kytkinlevyt, kuluneet vaihteet ja huonot solenoidit. Korjaa nämä asiat, jotta voit korjata vaihteiden vaihtoviiveet.

Ohjauspyörän tärinä millä tahansa nopeudella

Jos BMW 650i:n renkaat eivät ole tasapainossa, auton ohjauspyörä alkaa täristä. Tämä tapahtuu yleensä, kun autosi ajaa yli 55 mailia tunnissa, ja se pahenee 60 mailin tuntinopeudella. Voit korjata tämän ongelman varmistamalla, että renkaat ovat tasapainossa.

Polttava haju

Sen lisäksi, että vaihteistonesteen taso on oikea, tarvitset myös oikeanlaista nestettä ja sen on oltava hyvässä kunnossa. Vaihteistonesteen vaihtaminen suositellun ajanjakson jälkeen on elintärkeää, sillä se palaa ja muuttuu tehottomaksi. Sitä paitsi se voi saastua. Vaihda se siis tarpeen mukaan.

Huono jännitteensäädin

Jännitteensäätimen tehtävänä on varmistaa tasainen ja luotettava jännitteensyöttö autoosi ja muihin sähköosiin. Kuitenkin myös tämä osa käy huonoksi 100 000 kilometrin jälkeen. Huonon jännitteensäätimen oireita ovat tyhjä akku, ylijännite akussa, sykkivät valot ja ajoneuvon sammuminen ajon aikana. Vaihda huono jännitteensäädin hyvään korjataksesi tämän ongelman.

  Ovatko käytetyt BMW:t luotettavia?

Auto siirtyy limp-tilaan

Jos BMW 650i -vaihteiston ohjausyksikkö tunnistaa järjestelmässä vian, se siirtyy limp-tilaan. Tämän seurauksena tämä vaikuttaa vähemmän elintärkeiden osien, kuten auton nopeuden ja ilmastoinnin, toimintaan. BMW 650i -vaihteiston joutumista limp-tilaan aiheuttavat muun muassa tehoton johdotus ja vialliset anturit. Korjaa viallinen johdotus ja anturit ongelman korjaamiseksi.

FAQ

Kuinka monen kilometrin jälkeen BMW 650i:n vaihteistoöljy pitäisi vaihtaa?

On tärkeää huolehtia BMW 650i:stä, jos haluat sen kestävän. BMW suosittelee 650i:n vaihteistonesteen tarkistamista tai vaihtamista 30 000-60 000 mailin välillä. Jos siis käytät BMW 650i -autoa usein, vaihda se jo 30 000 mailin jälkeen. Mutta jos et käytä autoa säännöllisesti, voit vaihtaa sen 50 000 tai 60 000 mailin kohdalla.

Kuinka kauan BMW:n vaihteisto kestää?

Vaikka BMW 650i:ssä esiintyy paljon vaihteisto-ongelmia, se voi kestää pitkään, jos siitä pidetään hyvää huolta. Hyvin huolletun BMW 650i:n vaihteiston pitäisi kestää yli 300 000 kilometriä. Mutta jos auto on huonosti huollettu, se ei välttämättä kestä yli 100 000 kilometriä ja johtaa kalliisiin korjauksiin.

Kuinka paljon BMW:n vaihteiston uusiminen maksaa?

BMW:n vaihteiston uusiminen on paljon halvempaa kuin sen vaihtaminen. Se on kuitenkin edelleen kallista, sillä sinun on käytettävä 1 800-5 000 dollaria. Jos autollasi on vielä takuu, vaihteiston uusiminen tulee vielä halvemmaksi.
On myös tärkeää huomata, että vaihteiston uusiminen voi olla kalliimpaa tai halvempaa riippuen uusittavista osista. Lisäksi edellä esitetyt kustannukset sisältävät työn ja osien kustannukset.

  2022 BMW X5 VS Tesla Model Y - kumpi on parempi?

Kuinka kauan BMW-vaihteiston uusiminen kestää?

Yleisauton vaihteiston uusiminen kestää vähintään 6 tuntia. Toisaalta BMW-vaihteiston uudelleenrakentaminen kestää useita tunteja jopa 3 päivää. Siksi BMW-vaihteiston uusiminen on paljon kalliimpaa kuin tavanomaisen auton vaihteiston uusiminen. Lisäksi BMW:n vaihteiston osat ovat myös kalliimpia kuin useimmissa autoissa.

Mistä tiedän, onko BMW 650i:ssä vaihteisto-ongelmia?

Joitakin yleisiä merkkejä huonosta vaihteistosta BMW 650i:ssä ovat vaihteiston jumittuminen vaihteelle, vaihteiston vaihtaminen kovaa, viive vaihteiden välillä, vaihteiston toimintahäiriö ajaa kohtalaisesti viestiä ja moottori pyörii, mutta vaihteisto ei vaihda.

Johtopäätös

BMW 650i voi olla mukava, mukava ja suorituskykyinen coupe, mutta siinä on myös vaihteisto-ongelmia. Jos haluat välttää tällaiset ongelmat, asianmukainen hoito ja huolto ovat elintärkeitä. BMW 650i:n vaihteisto on melko kallis korjata, kun se hajoaa, joten sen huoltaminen on pitkällä aikavälillä edullisempaa.

James May

Jamesin suuri intohimo on autot. Hän on julkaissut sisältöä Autojaa2z.fi-sivustolla siitä lähtien, kun se aloitti toimintansa keväällä 2021.

Uusi Autoja A2Z