BMW e39:n yleiset ongelmat

BMW e39

BMW E39 on yksi 90-luvun lopun ja 2000-luvun alun suosituimmista autoista. Kiitos sen erinomaisen ulkonäön, suorituskyvyn ja miellyttävän ajettavuuden. Mutta kuten useimmissa BMW:ssä, myös BMW e39:ssä oli useita ongelmia, joista käyttäjät ovat raportoineet vuosien varrella. Mitkä ovat siis BMW E39:n yleisiä ongelmia?

BMW E39:n yleisiä ongelmia ovat jäähdytysjärjestelmän vikaantuminen, Dual-Vanojen vikaantuminen, letku- ja letkuvuodot, LCD-näytön ongelmat, työntötukivarren holkkien vikaantuminen ja ikkunan säätimien vikaantuminen. Huolimatta useista ongelmista BMW E39 on yksi luotettavimmista BMW 5-sarjan autoista, joita on koskaan rakennettu.

Mitkä ovat BMW e39:n yleisiä ongelmia?

Jäähdytysjärjestelmän vika

Useimmissa BMW-malleissa on jäähdytysjärjestelmään liittyviä ongelmia. BMW e39 ei ole poikkeus, sillä myös siinä esiintyy useita jäähdytysjärjestelmän vikoja. Joitakin yleisiä BMW e39:n jäähdytysjärjestelmän ongelmia ovat vesipumpun ja termostaatin vikaantuminen. Joissain tapauksissa myös jäähdytin voi pettää.

Paras tapa tietää, onko jäähdytysjärjestelmä vikaantunut, on katsoa, syttyykö ”service engine soon” -valo ja tarkistaa lämpötilamittari. Jos lämpötila on normaalia korkeampi, se on merkki siitä, että jäähdytysjärjestelmässä on ongelma. Korjaa vialliset osat, jotta jäähdytysjärjestelmä saadaan korjattua.

Dual-Vanojen vika

BMW e39:ssä on M52-moottori, jossa on Dual-Vanos-järjestelmä. Tämä järjestelmä ohjaa pako- ja imunokka-akselien ajoitusta. Joitakin Dual-Vanosin vian oireita ovat karkea tyhjäkäynti, ongelmat kylmäkäynnistyksessä, tehon menetys ja viallinen toimilaite.

Paras tapa korjata huono Dual-Vanos on vaihtaa koko yksikkö tai rakentaa toimilaitteet uudelleen. Prosessi on kuitenkin melko työläs ja kallis.

  BMW 530e:n yleiset ongelmat

LCD-näytön ongelmat

Toinen yleinen ongelma, jota BMW e39 -mallin käyttäjät kokevat, on LCD-näytön ongelmat. Auton kojelaudan LCD-näyttö on tärkeä osa, sillä se välittää kriittisiä tietoja, kuten mittarilukemat. Joissakin tapauksissa tietokoneen näyttö voi pudottaa pikseleitä ja muuttua numeroiden ja kirjainten sekamelskaksi.

Tämä ongelma johtuu yleensä huonosta nauhasta tai sisäisestä tietokoneesta. Jos huomaat tällaisen ongelman, pyydä mekaanikkoa tarkastamaan autosi. Myös johdot ja sulake kannattaa tarkastuttaa, jotta varmistetaan, että ne toimivat tarkoitetulla tavalla.

Letku- ja letkuvuodot

Tämä ongelma on yleinen suorituskykyisissä e39 5-sarjan malleissa. Useat osat voivat alkaa vuotaa jonkin ajan kuluttua. Tällaisia ovat esimerkiksi öljyventtiilin kansi, ohjaustehostimen reiät ja muut letkut. Merkkejä vuotavista letkuista ja linjoista ovat nestevuodot, virhetoiminnot, ohjausvaikeudet ja vaikeudet auton käsittelyssä.

Vie autosi mekaanikolle ja tarkastuta se. Jos letkut ja linjat ovat vaurioituneet, vaihda ne. Tarkasta myös sytytystulpat, sillä nesteet ja öljyt voivat vaikuttaa niihin.

Ikkunan säätimet eivät toimi

Kun BMW e39 on ajanut yli 100 000 kilometriä, on yleistä, että ikkunan säätimet vikaantuvat. Ikkunan säätimet vikaantuvat yleensä kulumisen tai iän vuoksi. Tämän ongelman korjaamiseksi ikkunan säätimet on vaihdettava. Ennen kuin ostat käytetyn BMW E39:n, sinun on siis tarkistettava, ovatko ikkunansäätimet hyvässä kunnossa.

Työntövarren holkit eivät toimi

Kuten sytytystulpat ja sytytyskelat, myös työntötukivarren holkit vikaantuvat BMW:ssä varhain. Työntövarren holkit auttavat ohjaamaan jousituksen liikettä, jotta energia ja paine siirtyvät sujuvasti autosi pyöristä runkoon. Huomaa, että työntövarren holkit vikaantuvat yleensä 40 000 kilometrin jälkeen. Asianmukaisella huollolla ne voivat kuitenkin pettää 75 000 mailin jälkeen.

  BMW ix3 VS Tesla Model Y - kumpi on parempi?

Yleisiä merkkejä huonoista tai vikaantuneista työntövarren holkeista ovat ohjauspyörän löystyminen, kolisevat äänet ja kolina kovassa jarrutuksessa.

FAQ

### Onko BMW E39 luotettava?
Kyllä, BMW E39 on yksi luotettavimmista BMW 5-sarjan autoista. Useimmat markkinoilla olevat BMW e39 -mallit ovat ajaneet yli 200 000 kilometriä. Vaikka viimeistä e39-mallia valmistettiin lähes 20 vuotta sitten, on vielä useita hyväkuntoisia autoja. Tämän auton ylläpito on kuitenkin melko kallista.

BMW e39 on luotettava, koska siinä on poikkeukselliset ja kestävät moottorit. Tässä mallissa käytettyjä moottoreita ovat muun muassa 2,0-litrainen M52-suorakuutosmoottori, 2,2-litrainen M54-suorakuutosmoottori ja 3,5-litrainen M62-suorakuutosmoottori.

Kuinka kauan BMW E39 kestää?

BMW e39 voi kestää yli 200 000 kilometriä. Useimmat BMW e39 -mallit ovat nykyään klassikoita. Tämä malli on erittäin kestävä ja luotettava. Oikealla hoidolla ja kunnossapidolla BMW e39 5-sarja voi ajaa yli 250 000 kilometriä.

Jos aiot hankkia BMW e39 -auton, varmista, että se on hyvin huollettu, jotta vältät usein tapahtuvat käynnit mekaanikolla tai teknikkokäynnit.

Onko BMW e39 -mallin huolto kallista?

BMW e39 saattaa olla luotettavampi kuin useimmat BMW 5-sarjan mallit, mutta sen ylläpito on silti kallista. Ja koska useimmat näistä malleista ovat vanhoja ja ajavat yli 150 000 kilometriä, voit odottaa kalliita huolto- ja korjaustöitä. Asianmukaisella huollolla ja hoidolla voit kuitenkin vähentää korjauskustannuksia.

  BMW ix:n yleiset ongelmat

Kuinka monen kilometrin jälkeen BMW E39:ssä alkaa olla ongelmia?

BMW E39 on yksi eniten markkinoilla olevista BMW 5-sarjan autoista. Jos sitä huolletaan hyvin, tässä autossa voi alkaa esiintyä pieniä ongelmia 80 000 kilometrin jälkeen. Käyttäjien pitäisi kuitenkin olla valmiita kohtaamaan vakavia ongelmia, kun autolla on ajettu yli 150 000 kilometriä.

Millainen moottori BMW E39:ssä on?

BMW e39 on varustettu M52-moottorilla. M52 on suorasuuntainen 6 DOHC-bensiinimoottori, jota valmistettiin vuosina 1994-2000. BMW S52 -moottori on M52-moottorin suorituskykyinen muunnos. Koska useimmat BMW M52 -moottorin sisäosat ovat luodinkestäviä, se on vahva ja kestävä moottori, joka kestää yli 200 000 kilometriä.

Johtopäätös

Nyt kun tiedät joitakin BMW e39:n käyttäjien kohtaamia yleisiä ongelmia, voit suunnitella, kun valmistaudut hankkimaan käytetyn BMW e39:n, joka on hiljalleen muuttunut klassikkoautoksi. Oikealla hoidolla ja kunnossapidolla BMW e39 voi ajaa yli 150 000 kilometriä ilman suurempia korjauksia.

Varmistaaksesi, että autosi kestää pidempään ja toimii moitteettomasti, noudata BMW:n suosittelemaa huolto- ja kunnossapitoaikataulua.

James May

Jamesin suuri intohimo on autot. Hän on julkaissut sisältöä Autojaa2z.fi-sivustolla siitä lähtien, kun se aloitti toimintansa keväällä 2021.

Uusi Autoja A2Z