BMW E46:n yleiset ongelmat

BMW E46 ongelmat

BMW E46 ei ehkä ole enää tuotannossa, mutta se on edelleen yksi BMW:n kaikkien aikojen ikonisimmista autoista. Vuosina 1997-2006 valmistettu auto näyttää tyylikkäältä ja ylelliseltä, ja sen käsiteltävyys on erinomainen. Sillä on kuitenkin myös useita ongelmia, joihin käyttäjät ovat törmänneet omistuksensa aikana. Mutta mitkä ovat joitakin BMW E46 -auton yleisimpiä ongelmia?

BMW E46:n yleisiin ongelmiin kuuluvat vialliset taka-alarungon kiinnikkeet, alemman ohjausvarren ja holkkien ongelmat, voimansiirtoongelmat, vaihteisto-ongelmat, Vanos-ongelmat, PCV-vika, öljynsuodattimen kotelon tiivisteen vikaantuminen, jäähdytysjärjestelmän vikaantuminen, sähköikkunoiden ongelmat, polttoainepumpun ongelmat, kuluneet taajuusmuuttajan joustolevyt ja paljon muuta.

Mitkä ovat yleisiä ongelmia BMW E46:ssa?

Alatukivarsien ja holkkien ongelmat

Tämä on yksi tärkeimmistä ongelmista, joita BMW E46:n omistajat, joilla on paljon ajokilometrejä, kokevat. Tämä ongelma ilmenee yleensä sen jälkeen, kun auto on ajanut yli 80 000 kilometriä. Joitakin merkkejä huonoista alemmista ohjausvarsien ja holkkien kiinnikkeistä ovat ohjauksen etuosasta kuuluva koliseva tai koliseva ääni, kun ajetaan pienten kuoppien tai sorateiden yli. Vaihda huonot tai vialliset alaohjausvarret ja holkit.

Vialliset taka-alarungon kiinnikkeet.

Toinen yleinen ongelma E46-mallissa on vialliset taka-alarungon kiinnikkeet. Useiden kilometrien jälkeen kiinnikkeet halkeilevat tai kuluvat, jolloin auto siirtyy liikkeessä. Tämä on vaarallista ja vaarallista kuljettajalle ja auton matkustajille. Vaihda huonot taka-alarungon kiinnikkeet.

PCV:n vikaantuminen ja tukkeutuminen

Tämä ongelma on yleinen BMW E46 -malleissa, joissa on M54- ja M52-kuusisylinteriset moottorit. PCV eli positiivinen kampikammion ilmanvaihto vikaantuu tukkeuduttuaan ilmanvaihtoaukoista vuotaneesta öljystä. Jotta vältyttäisiin uusilta vakavilta moottoriongelmilta, PCV on vaihdettava säännöllisesti.

  BMW 5 sarja luotettavuus

Voimansiirron ongelmat

AWD-järjestelmällä varustetuissa BMW E46 -malleissa on paljon voimansiirto-ongelmia. Yleisin niistä on etuakselin totaalinen vikaantuminen. Toinen yleinen voimansiirto-ongelma on revennyt etuakseli. Jos huomaat, että AWD BMW E46 -autossasi on näitä ongelmia, korjauta ne välittömästi. Sitä paitsi ne ovat varsin hankalia korjata.

Vanos-ongelmat

BMW E46 -malleissa, joissa on kaksois-Vanos-moottori, kuten 320i, 325i ja 330i, on paljon Vanos-ongelmia. Useimmat näistä ongelmista liittyvät Vanos-tiivisteisiin, jotka heikkenevät nopeammin. Yksi yleisimpiä merkkejä huonosta Vanosista on alhaisempi kierroslukualue ja korkeampi polttoaineen kulutus. Vaihda huono Vanos.

Sähköikkunoiden ongelmat

Jos käytät sähköikkunoita usein, ne vikaantuvat jonkin ajan kuluttua. Tämä johtuu halpasta muoviradasta hihnapyörän sisällä, jota vaijeri kulkee. Se löystyy eikä toimi tehokkaasti. Vaihda kisko ongelman korjaamiseksi.

Öljynsuodatinkotelon tiivisteen vikaantuminen

Tämä on yleinen ongelma kaikissa BMW-malleissa. BMW-malleissa on heikot moottorin tiivisteet, jotka halkeilevat tai kuluvat nopeammin ja vuotavat öljyä. Öljynsuodatinkotelon tiiviste ei ole poikkeus, sillä myös se pettää jonkin ajan kuluttua ja alkaa vuotaa öljyä. Vaihda huono öljynsuodatinkotelon tiiviste.

Vaihteisto-ongelmat

BMW E46:n vaihteisto-ongelmat ovat yleisiä M3-malleissa. Tämä johtuu sekventiaalisesta manuaalivaihteistosta, jolla ne on varustettu. Suurin syyllinen tämän mallin vaihteisto-ongelmiin on vikaantunut pumppu, joka aktivoi vaihteenvaihdot. Tämän ongelman korjaaminen on melko hankalaa, ja sinun on vietävä auto ammattitaitoiselle mekaanikolle.

  Mikä on paras pieni BMW-maasturi?

Polttoainepumpun viat

Vaikka tämä ongelma ei ole yleinen, sitä esiintyy silti vanhassa BMW E46:ssa. Kun autosi on ajanut yli 120 000 kilometriä, polttoainepumppua on siis syytä seurata tarkasti. Joitakin huonon polttoainepumpun merkkejä ovat tehon menetys, kuollut moottori, alhaisempi polttoainetehokkuus ja käynnistysvaikeudet. Korjaa ongelma vaihtamalla huono polttoainepumppu.

Viallinen jäähdytysjärjestelmä

BMW E46:n jäähdytysjärjestelmässä voi mennä vikaan niin monia asioita. Jos lämpötilat ovat erittäin korkeita, alkaa esiintyä samoja merkkejä kuin puhjenneessa tiivisteessä. Joitakin yleisiä jäähdytysjärjestelmän vikaantuvia osia ovat termostaatti, vesipumppu ja paisuntapumppu. Vaihda vioittuneet osat.

FAQ

Onko BMW E46 luotettava auto?

Jos puhutaan luotettavuudesta käytettyjen BMW-mallien osalta, BMW E46 on paras vaihtoehto. Tämä auto ei ole ainoastaan luotettava, vaan se on myös hauska ajaa ja näyttää tyylikkäältä. Se on paras valinta henkilölle, joka haluaa aloittaa BMW:n parissa. Kaiken kaikkiaan sen luotettavuus on keskinkertainen, mikä on ihan hyvä, mutta ei parempi kuin useimpien kilpailijoidensa.

Onko BMW E46:n huolto kallista?

Kun verrataan BMW 46:n ylläpitokustannuksia muihin käytettyihin BMW:iin, huomaat, että se on melko edullisempi. Mutta jos verrataan markkinoiden keskiarvoon, BMW E46 on silti melko kallis ylläpitää. Siitä huolimatta tämä auto toimii edelleen hyvin ja kestää pidempään, jos sitä huolletaan hyvin. Sinun on siis käytettävä keskimääräistä enemmän rahaa tämän urheilullisen coupén pitämiseen tiellä.

  BMW 6-sarjan luotettavuus

Kuinka monen kilometrin jälkeen BMW E46:ssa alkaa olla ongelmia?

Se riippuu siitä, miten hyvin huollat autoa. Pieniä ongelmia alkaa esiintyä jo 30 000 mailin kohdalla. Mutta asianmukaisella huollolla vakavia ongelmia voi alkaa ilmaantua vasta yli 100 000 mailin jälkeen. Oikealla hoidolla ja kunnossapidolla BMW E46 antaa sinulle yli 200 000 kilometriä.

Mitkä ovat BMW 3-sarjan yleisimmät ongelmat?

BMW E46 on BMW 3-sarjan neljäs sukupolvi. Tässä sarjassa on useita ongelmia, mutta yleisimpiä ovat öljyvuodot, moottorin jäähdytysjärjestelmän viat, takavalojen kokoonpano-ongelmat ja ohjauspyörän tärinä jarrutuksessa. Huolimatta useista ongelmista BMW 3-sarja on yksi luotettavimmista BMW-sarjoista.

Yhteenveto

BMW E46 on yksi markkinoiden luotettavimmista ja suorituskykyisimmistä käytetyistä BMW-malleista. Mutta kuten odotettua, tässä autossa on myös useita ongelmia, jotka kiinnostuneiden ostajien on hyvä tietää, ennen kuin he sijoittavat siihen. Suurin osa ongelmista ei kuitenkaan ole vakavia, ja ne voidaan helposti hallita tai välttää asianmukaisella hoidolla ja kunnossapidolla.

Huomaa, että jotkin käytetyt BMW E46 -mallivuodet ovat luotettavampia tai niissä on vähemmän ongelmia kuin muissa vuosimalleissa. Kaiken kaikkiaan BMW E46 -mallista on hitaasti tulossa ikoninen, ja se toimii edelleen erinomaisesti.

James May

Jamesin suuri intohimo on autot. Hän on julkaissut sisältöä Autojaa2z.fi-sivustolla siitä lähtien, kun se aloitti toimintansa keväällä 2021.

Uusi Autoja A2Z