BMW E60 vaihteisto ongelmat

BMW E60 ongelmat

BMW E60 kuuluu BMW 5-sarjaan. Tämä auto on valmistettu vuosina 2004-2010. E60 on tilava, tyylikäs, edistyksellinen, tehokas, turvallinen ja käytännöllinen. Lisäksi sillä on myös useita ongelmia, jotka kiinnostuneiden ostajien tulisi tietää. Siitä huolimatta, mitä ovat BMW E60:n vaihteisto-ongelmat?

Yleisiä BMW E60:n vaihteisto-ongelmia ovat vaihteiden liukuminen, mekatroniikkakokoonpanon vikaantuminen, vaihteiden hionta, polttava haju, alhainen vaihteistonestetaso, vinkuva tai koliseva ääni ja viallinen MAF-ilmavirtausanturi. Kaikista näistä vaihteisto-ongelmista huolimatta E60 voi kestää pidempään, jos sitä huolletaan hyvin.

Mitkä ovat yleisiä BMW E60:n vaihteisto-ongelmia?

Mekatroniikkakokoonpanon vikaantuminen

Mekatroniikkakokoonpano on vaihteiston ohjauskeskus. Se auttaa hallitsemaan vaihteiston momentinmuuntimen ja kytkinlevyn toimintaa vaihteiston nesteen avulla tietyssä paineessa. Sen lisäksi se voi suorittaa vaihtotoimintoja sekunnissa.

BMW E60 -käyttäjät ovat raportoineet mekatroniikan vikaantumisesta, jonka syynä ovat nestettä vuotavat venttiilihylsyt. Koska vaihteistoalusta on valmistettu muovista, tämä osa heikkenee nopeammin, ja se voi halkeilla pitkäaikaisen käytön aikana. Jos mekatroniikkakokoonpano on vaurioitunut, huono tai kulunut, koko kokoonpano on vaihdettava.

Liukuvat vaihteet

BMW E60:n tietokone on luotu ohjaamaan vaihteistoa, milloin vaihtaa vaihteelta toiselle. Jos vaihteiston nestetaso on kuitenkin alhainen tai vaihteistonestettä vuotaa, vaihde voi luistaa tai vaihtaminen voi olla vaikeaa ja epäjohdonmukaista.

Jos BMW E60:n vaihteet vaihtavat, kannattaa tarkistaa tiivisteet ja vaihtaa ne, jos ne ovat vaurioituneet tai huonokuntoiset. Jos tämä ei palauta ongelmaa, huuhtele vaihteistoneste ja täytä oikea määrä nestettä.

  BMW E90 (3-sarjan sedan) - Kaikki mitä sinun tarvitsee tietää

Vaihteiden jauhaminen

Toinen yleinen vaihteisto-ongelma, jota BMW E60 -käyttäjät kokevat, on vaihteiden jauhaminen. Vaikka vaihteisto on rakennettu vaihtamaan vaihteelta toiselle sujuvasti, siinä voi ilmetä ongelma, jossa käyttäjät tuntevat vaihteissa jauhamista tai tärinää. Tämä on merkki siitä, että vaihteisto ei toimi.

Vaihteen jauhaminen ja tärinä johtuu nopeuden epäsuhtaisuudesta. Se on myös merkki siitä, että kytkin ei irrota täysin moottorista, kun vaihteet ovat vielä pyörimässä. Korjataksesi tämän ongelman viet autosi ammattitaitoiselle mekaanikolle, joka erottaa huonot osat, kuten kytkimen ja alhaisen vaihteistonesteen.

Vähäinen vaihteistoneste

Kuten edellä todettiin, alhainen vaihteistoneste voi aiheuttaa vaihteiden jauhamista, mutta se voi aiheuttaa myös paljon muuta. Toisin kuin useimpien autossa olevien nesteiden, vaihteistonesteen ei pitäisi olla vähissä. Tästä syystä vaihteistonesteen tarkastaminen on ratkaisevan tärkeää vaihteistojärjestelmän tehokkaan toiminnan kannalta.

Alhainen vaihteistonestetaso tai vanha tai saastunut vaihteistoneste voi myös vaikuttaa autosi toimintaan. Vaihduta siis se ja täytä autoosi oikea nestetaso.

Polttava haju

Yleinen vaihteisto-ongelma, johon BMW E60:n omistajat törmäävät, on vaihteistosta tuleva polttava haju. Polttava haju on seurausta ylikuumentuneesta vaihteistonesteestä. Koska neste auttaa pitämään liikkuvat osat hyvin voideltuina ja viileinä, siihen voi päätyä roskia ja lietettä. Lopulta tämä aiheuttaa palavan hajun lisäksi myös osien hajoamisen.

Vaihda neste valmistajan suositusten mukaisesti. Lisäksi tarvitaan asianmukaista huoltopalvelua, jotta useimmat auton osat pysyvät kunnossa ja toimivat optimaalisesti.

  BMW 7-sarjan luotettavuus

Vaihteiston vinkuva tai kuristava ääni.

Jousitusnivelet ovat osa voimansiirtojärjestelmää, ja ne auttavat antamaan kääntymisliikkeen ohjaustankojen ja ohjausvarsien välille, jotta saadaan tasainen ja turvallinen ajo, jonka avulla voit hallita autoa tarkasti. Kun jousitusnivelet ovat huonoja, voimansiirto tuottaa vinkuvaa, kolisevaa tai kolahtelevaa ääntä.

Sen lisäksi, että huonot jousitusnivelet aiheuttavat kolisevaa tai vinkuvaa ääntä, ne voivat myös johtaa auton ajautumiseen toiselle puolelle, renkaiden ennenaikaiseen tai epätasaiseen kulumiseen ja ohjauspyörän heilumiseen. Tämän ongelman korjaaminen aloitetaan puhdistamalla nivelet ja voitelemalla ne. Parhaan tuloksen saat kuitenkin vaihtamalla jousitusnivelet.

Viallinen MAF-anturi

MAF-ilmavirta-anturi ei ehkä ole osa voimansiirtojärjestelmää, mutta jos se menee rikki, se vaikuttaa voimansiirtojärjestelmään. Jos MAF-ilmavirta-anturi vikaantuu, se johtaa vaihteisto-ongelmiin, kuten varhaisiin pehmeisiin vaihteisiin, myöhäisiin koviin vaihteisiin ja paljon muuhun. Jos MAF-anturi on siis viallinen, se on vaihdettava mahdollisimman pian uusien ongelmien välttämiseksi.

FAQ

Mistä tiedän, onko BMW-vaihteistossani vika?

Jos BMW-vaihteistosi on huono, huomaat esimerkiksi seuraavia asioita: tiheä vaihteenvaihto, kovat vaihteenvaihdot, meluisa tyhjäkäynnillä ollessasi, vaihteisto jumittuu vaihteelle, vaihteenvaihdot ovat epätasaisia, vaihteiden liukuminen usein ja vaihteiston toimintahäiriöilmoitus. Huomaa, että eri merkit voivat tarkoittaa, että eri vaihteiston osissa on ongelma. Käy siis mekaanikon luona ongelman paikallistamiseksi ja korjaamiseksi.

Kuinka kauan BMW:n vaihteisto kestää?

Se riippuu siitä, miten hyvin huollat vaihteistoa. Jos vaihteisto on hyvin huollettu, se voi kestää yli 300 000 kilometriä. Mutta jos vaihteistoa ei huolleta hyvin, yli 100 000 mailin ajaminen on suuri haaste. Lisäksi vaihteiston korjaaminen tai uudelleenrakentaminen on melko kallista.

  2022 BMW X5 VS Audi Q7 - kumpi on parempi?

Onko vaihteisto-ongelma yleinen BMW:ssä?

Kyllä, monissa BMW-malleissa esiintyy vaihteisto-ongelmia. Muita yleisiä ongelmia BMW-malleissa ovat öljyvuodot, moottorin ylikuumeneminen ja polttoainepumppuongelmat. Vaikka kaikki nämä ongelmat ovat yleisiä, vaihteisto-ongelmat ovat kalleimpia korjata.

Tulos

BMW E60 -malli oli yksi tehokkaimmista BMW 5-sarjan malleista. Sen lisäksi se oli tilava, turvallinen, edistyksellinen ja käytännöllinen. Mutta kuten useimmissa BMW-malleissa, myös tässä autossa on erilaisia vaihteisto-ongelmia, kuten edellä on käsitelty. Suurin osa näistä ongelmista voidaan kuitenkin välttää asianmukaisella hoidolla ja huollolla.

Kaiken kaikkiaan BMW E60 on mukava johtava pikkuauto, jonka alkuperäinen hinta ja ylläpitokustannukset ovat korkeat. Se on myös polttoainesyöppö, mutta tarjoaa suuren mukavuuden ja erinomaisen suorituskyvyn.

James May

Jamesin suuri intohimo on autot. Hän on julkaissut sisältöä Autojaa2z.fi-sivustolla siitä lähtien, kun se aloitti toimintansa keväällä 2021.

Uusi Autoja A2Z