BMW i3:n yleiset ongelmat

BMW i3 Ongelmat

BMW i3 on yksi hauskimmista sähkö/hybridiautoista ajaa. Tämä auto ei ole ainoastaan kompakti, jonka ansiosta kuljettaja pääsee liikkumaan kaupungissa helposti, vaan se on myös tilava, ympäristöystävällinen ja helppo pysäköidä. Siinä on myös takaveto, joka on fantastinen ajettava.

Mutta kuten useimmissa BMW-malleissa, myös BMW i3:ssa on joitakin kohtuullisia ongelmia. Riippuen valitsemastasi mallivuodesta saatat kohdata yhden tai toisen ongelman. Joitakin yleisimpiä ongelmia, joita todennäköisesti kohtaat, ovat ohjausongelmat, kantamanlaajennusongelmat, hidas lataus, moottorin kiinnitysvika ja paljon muuta.

Mitkä ovat BMW i3:n yleiset ongelmat?

Ohjausongelmat

BMW i3 on rakenteeltaan kompakti, ja sitä on helppo ohjata kaduilla. Siitä huolimatta monet i3:n omistajat ovat ilmaisseet huolensa auton ohjausjärjestelmästä. Joitakin heidän esiin nostamiaan ongelmia ovat muun muassa se, että ohjaus tuottaa narisevia ääniä, ja jäykistyminen ohjausta käännettäessä on yleistä.

Yksi asia, joka tekee ohjauksesta jäykän, on alhainen rengaspaine. Toinen mahdollinen syy on alhainen ohjaustehostimen nestetaso. Jos nämä eivät ole syy, tarkista auton ohjelmisto tai elektroniikka. Jos taas ohjaus pitää ääntä, se voi johtua ohjauskaran väärin voidellusta muovilaakerista.

Ongelma piirilevyssä

Tämä ongelma on yleinen tammikuun 2018 jälkeen valmistetuissa BMW i3 -malleissa. Tämä koskee sekä BMW i3 Rexiä että Beviä. Jos BMW i3 -mallissasi on tämä ongelma, saatat huomata äkillisen tehon menetyksen tai jopa moottorin täydellisen sammumisen. Tämä ongelma johtuu yleensä piirilevymoduulista, joka ei vastaa tarvittavia eritelmiä.

  Missä BMW:ssä on v8-moottori

Joten, kun tämä ongelma tapahtuu, se voi johtaa sähköisen kosketuksen puuttumiseen, jolloin sähkömoottorin elektroniikka sammuttaa korkeajännitteisen sähkövirran.

Ongelmat kantamanlaajentimen kanssa

Range Extender eli REX on lisävoimalaite, jonka avulla voidaan pidentää BMW i3:n toimintasäde tai matka seuraavaan latausasemaan. Huomaa, että range extenderin mukana tulee pieni bensiinimoottori, joka auttaa käynnistymään, kun akun varaustaso laskee alle 5 prosentin.

Vaikka range extenderin on tarkoitus auttaa lisäämään toimintasädettä, siihen liittyy joitakin komplikaatioita. Useissa ennen vuotta 2016 valmistetuissa BMW i3 -malleissa on raportoitu olevan ongelmia range extender -toiminnon kanssa. Käyttäjien mukaan se haittaa auton kiihtyvyyttä, kun akkuvirrasta siirrytään kaasuvirtaan.

Kun näin tapahtuu, auto voi ajaessaan siirtyä hitaaseen tilaan tai jarruvalot voivat lakata toimimasta.

Hidas lataus

Toinen yleinen ongelma, jonka monet BMW i3:n käyttäjät kohtaavat, on hidas lataus. Tämä johtuu pääasiassa epäonnistuneesta latauspiiristä. Joissakin BMW i3 -autoissa on kolme 16 ampeerin latauspiiriä, jotka voivat toimia itsenäisesti 16 ampeerin latauspiirejä varten tai pareittain 32 ampeerin yksivaiheista latausta varten.

Jos jokin 16 ampeerin virtapiireistä tai yksikkö menee epäkuntoon, BMW i3 lataa vain 16 ampeerin teholla, mikä aiheuttaa latauksen hidastumisen.

Moottorin kiinnityksen vika

Useimmat BMW i3:n omistajat, joiden i3-mallit on valmistettu ennen vuotta 2016, ovat raportoineet tästä ongelmasta. Tämä ongelma johtuu yleensä autossa käytetystä halvasta muovisesta moottorikiinnikkeestä. Kun olosuhteet ovat ankarat, tämä muoviosuus voi helposti vaurioitua tai jopa rikkoutua, mikä johtaa moottorin kiinnityksen vikaantumiseen.

  BMW 2-sarjan Gran Coupe luotettavuus

Joissakin tilanteissa moottorin kiinnike voi vaurioitua pahasti, ja se vaikuttaa johtoihin ja muihin elektronisiin osiin.

Polttoainehöyryongelma

Tämä ongelma on yleinen vuosina 2014-2017 valmistetuissa BMW i3 REX -malleissa. BMW i3 REX -malleissa on pieni bensiinimoottori, joka auttaa lataamaan akkua toimintasäteen lisäämiseksi. Lisäksi niissä on polttoainesäiliön tuuletusputki, joka hankaa akun positiivisen kaapelin kylkikaapelin suojahylsyä vasten.

Jatkuvan hankauksen vuoksi tuuletusputki voi vaurioitua ja saada halkeamia tai pahempaa, reikiä. Tämän seurauksena reiät tai halkeamat voivat päästää polttoainehöyryn moottoritilaan, ja vuotava polttoaine voi sytyttää tulipalon. Jos sinulla on yksi näistä BMW i3 -malleista, sinun on varmistettava, että vaihdat tuuletuslinjan ajoissa, jotta vältyt vaaroilta.

FAQ

Minkä vuosimallin BMW i3 on luotettavin?

Luotettavin BMW i3 -mallivuosi on 2017 BMW i3. Tämä auto arvioi luotettavuutensa hieman keskimääräistä paremmaksi, mikä on hyvä asia, kun otetaan huomioon, että useimmat sen sisaruksista jäävät keskimääräistä huonommalle tasolle. Sitä seuraa tiiviisti mallivuosi 2015, josta on myös raportoitu vähemmän ongelmia kuin muista mallivuosista.

Minkä vuosimallin BMW i3 on vähiten luotettava?

Jos haluat ostaa laadukkaan käytetyn BMW i3:n, pysy kaukana vuoden 2014 BMW i3:sta. Monet käyttäjät ovat raportoineet useita ongelmia tämän auton kanssa. Niihin kuuluvat muun muassa ongelmat kantaman pidentäjien kanssa, moottorin kiinnityksen vikaantuminen ja polttoainehöyryongelmat.

  Yleisiä ongelmia BMW X1:ssä

Onko BMW i3:n huolto kallista?

BMW i3:n vuotuiset ylläpitokustannukset ovat noin 1173 dollaria, kun taas keskimääräisen auton vuotuiset ylläpitokustannukset ovat 792 dollaria. BMW i3 on siis kallis ylläpitää. Lisäksi siinä ilmenee enemmän ongelmia kuin sen kilpailijoissa, ja sen varaosat ovat myös erittäin kalliita. Kaiken kaikkiaan i3:n ylläpito on kallista.

Mitä eroa on BMW i3 REX:n ja BEV:n välillä?

BMW i3 BEV on tavallinen sähköauto, kuten Nissan Leaf, Chevy Bolt tai Tesla. Toisaalta BMW i3 REX:ssä on sama voimansiirto ja sama toimintasäde kuin BEV:ssä, mutta siinä on myös bensiinimoottori, joka tuottaa sähköä auton toimintasäteen lisäämiseksi.

Miten voin välttää BMW i3:n kalliit korjaukset?

Paras tapa välttää BMW i3 -auton kalliit korjaukset on varmistaa, että noudatat BMW:n määräaikaishuoltoja. Toinen tapa on varmistaa, että noudatat oikeita ajotapoja, jotta et vietä enemmän aikaa korjaamolla kuin tien päällä.

Johtopäätös

Nyt kun tiedät joitakin BMW i3:n kanssa todennäköisesti kohtaamiasi ongelmia, on tärkeää huolehtia niistä ennen kuin on liian myöhäistä. Useimmat näistä ongelmista voidaan hoitaa maksullisessa BMW-huollossa. Jos kuitenkin ostat auton yksityishenkilöltä, varmista, että se on huollettu asianmukaisesti ennen kuin maksat siitä.

James May

Jamesin suuri intohimo on autot. Hän on julkaissut sisältöä Autojaa2z.fi-sivustolla siitä lähtien, kun se aloitti toimintansa keväällä 2021.

Uusi Autoja A2Z