BMW i8:n yleiset ongelmat

BMW i8:n yleiset ongelmat

Pienimmällä polttomoottorilla varustettu BMW i8 oli enemmänkin esittelyauto kuin urheiluauto. Kaiken lisäksi se oli maailman ensimmäinen sarjatuotannossa oleva auto, joka oli varustettu innovatiivisilla laserajovaloilla. Mutta kuten kaikilla autoilla, myös BMW i8:lla oli useita ongelmia.

Mutta mitkä ovat BMW i8:n yleisiä ongelmia? BMW i8:ssa on ongelmia, kuten polttoainevuodot, viallinen anturi, turvatyynyongelmat, moottorin ylikuumeneminen, suuret ovet ja sähköongelmat. Yleisesti ottaen BMW i8 oli hieno auto, jossa oli vähän saasteita, koska se on plug-in-hybridiauto.

Mitkä ovat BMW i8:n yleiset ongelmat?

Polttoainevuoto

Yksi BMW i8:n yleisimmistä ongelmista on polttoainevuoto. Tämä ongelma johtuu siitä, että pultti, jota hyödynnetään maakaapelin liittämiseen säiliön ja auton alustan välille, ei ole hitsattu valmistuksen aikana tarvittavalla tavalla. Tämän vuoksi polttoainesäiliöön voi tulla polttoainevuoto.

Pelottavaa on se, että polttoainevuoto voi johtaa tulipaloon, jos syttymislähde on olemassa. Huomaa, että tämä ongelma on yleisempi vuoden 2014 BMW i8 -malleissa, jotka on valmistettu 16. toukokuuta 2014 ja 16. syyskuuta 2014 välisenä aikana. Raportoitiin, että yli 223 BMW i8 -mallissa oli tämä ongelma, ja osa niistä vedettiin takaisin.

Suuret ovet

BMW i8:n perho-ovet ovat tyylikkäät ja tyylikkäät, mutta ne voivat myös olla suuri ongelma, erityisesti pysäköidessä julkisiin puistoihin, joissa on vain vähän liikkumatilaa. Useimmat BMW i8:n omistajat ovat valittaneet ongelmista perho-ovien avaamisessa, koska ne vaativat paljon tilaa.

  BMW VS Volkswagen luotettavuus - kumpi on parempi?

Jos siis aiot pysäköidä i8:n parkkipaikalle, saatat joutua pysäköimään jonon päähän, jotta oven avaaminen on helppoa.

Sähköongelmat

Toinen yleinen ongelma useimmissa BMW i8:ssa on sähköongelmat. Huomaa, että suurin osa BMW i8:n omistajien kohtaamista sähköongelmista liittyy BMW i8:n korkeajänniteakkuun. Kun nämä ongelmat ilmenevät, varoitusvalot syttyvät. Kaikissa BMW i8 -malleissa ei kuitenkaan ole tätä ongelmaa, sillä se koskee vain muutamia valittuja vuosimalleja.

Turvatyynyongelma

Tämä ongelma on yleinen BMW i8:ssa, joka on ollut onnettomuudessa. Jos autosi on ollut onnettomuudessa eikä koodeja ole nollattu, sinulla on turvatyynyongelmia. Huomaa, että päälle tulevat virhekoodit aiheuttavat turvavöiden lukkiutumisen ja turvatyynyjen pettämisen. Sinun on korjattava tämä ongelma tekemällä turvatyynymoduulin nollaus.

Viallinen anturi

Moottorin jäähdytysnesteen lämpötila-anturi on tärkeä osa moottoriasi. Jos se on siis vaurioitunut, kulunut tai rikki, se voi aiheuttaa useita ongelmia. Joitakin merkkejä viallisesta anturista ovat varoitukset valojen syttymisestä, moottorin heikko suorituskyky ja moottorin ylikuumeneminen.

Jos huomaat, että moottorin jäähdytysnesteen lämpötila-anturi on viallinen, se on vaihdettava mahdollisimman pian uusien ongelmien välttämiseksi.

Moottorin ylikuumeneminen

On tärkeää pitää moottoriasi silmällä, jotta autosi käyttöikä pitenee. Näin ollen moottorin ylikuumeneminen on toinen yleinen ongelma, johon BMW i8 -käyttäjien on oltava valmiita. Joitakin syitä BMW i8:n moottorin ylikuumenemiseen ovat jäähdytysnestevuoto, termostaatin tai jäähdyttimen vikaantuminen.

  BMW 1-sarjan luotettavuus

Varmista, että vaihdat huonot osat, jotta moottori ei vaurioidu entisestään. Kun moottori ylikuumenee pitkään, se voi kuolla tai hajota, mikä voi lopulta tulla kalliiksi korjata.

FAQ

Onko BMW i8 luotettava auto?

BMW:n tiedetään tarjoavan joitakin markkinoiden epäluotettavimpia autoja. BMW i8 on kuitenkin melko luotettava, sillä se rekisteröi muutamia ongelmia. Tämän auton omistaminen on kuitenkin edelleen melko haastavaa, sillä korjaus-, huolto- ja varaosakustannukset ovat melko korkeat.

Kuinka pitkä on BMW i8:n akun käyttöikä?

Vaikka BMW tarjoaa autolle tavallisen kolmen vuoden ja rajoittamattoman kilometrimäärän takuun, se kattaa suurjänniteakun 8 vuoden tai 100 000 kilometrin ajan. BMW i8:n akku kestää siis yli 8 vuotta, mutta se ei ole enää yhtä tehokas kuin aiemmin, kun se on ajanut yli 100 000 kilometriä.

Onko BMW i8:n huolto kallista?

BMW i8 on yksi markkinoiden luotettavimmista BMW-malleista. Sen korjaaminen ja ylläpitäminen on kuitenkin edelleen kallista kalliiden osien ja korkeiden huoltokustannusten vuoksi. Lisäksi jotkin osat saatetaan joutua hankkimaan Saksasta, mikä voi lisätä kustannuksia. Kaiken kaikkiaan se on yksi halvimmista plug-in-hybridiautoista ylläpitää.

BMW i8:n ylläpito maksaa keskimäärin noin 979 dollaria. Tämä voi kuitenkin vaihdella mallin, vuoden, iän ja sijainnin mukaan.

Kuinka monta kilometriä BMW i8 kestää?

BMW i8 voi kestää yli 150 000 kilometriä. On kuitenkin tärkeää tietää, että korkeajänniteakun teho heikkenee, kun auto on ajanut 100 000 mailia. Joten 100 000-150 000 mailin välillä sinun on ehkä vaihdettava akku, jotta voit nauttia auton käyttämisestä sähköllä.

  Miksi BMW-kuljettajilla on huono maine?

Kuinka paljon BMW i8:n akun vaihto maksaa?

BMW i8 plug-in-hybridin suurjänniteakun vaihtaminen maksaa 2 677-3 020 dollaria. Alkukustannusten lisäksi sen vaihtokustannukset ovat 1320-1 665 dollaria. Lopuksi osat maksavat noin 1 355 dollaria. Huomaa, että nämä kustannukset eivät sisällä veroja tai maksuja. Lisäksi ne vaihtelevat BMW i8 -mallivuoden mukaan.

Johtopäätös

Vaikka BMW i8:lla on useita ongelmia, useimmat niistä voidaan vähentää tai ehkäistä pitämällä autostasi hyvää huolta. Varmista, että noudatat valmistajan suosittelemia määräaikaishuoltoja. Lisäksi korjaa ongelmat ajoissa, jotta ne eivät kärjisty ja päädy kalliisiin korjauksiin.

Kaiken kaikkiaan BMW i8 on mukava ja ylellinen auto, jossa on huippuluokan ominaisuuksia. Se säästää myös ympäristöä, sillä se ei päästä paljon kaasuja ilmakehään, koska se on plug-in-hybridiauto.

James May

Jamesin suuri intohimo on autot. Hän on julkaissut sisältöä Autojaa2z.fi-sivustolla siitä lähtien, kun se aloitti toimintansa keväällä 2021.

Uusi Autoja A2Z