BMW ix:n yleiset ongelmat

BMW ix:n yleiset ongelmat

BMW IX on uusin lisäys BMW:n kasvavaan sähköautovalikoimaan. Tämä auto on tehokkaampi ja sillä on parempi toimintasäde kuin BMW I3:lla. Se on myös luotettavampi ja suorituskyvyltään parempi. Siihen liittyy kuitenkin myös useita ongelmia, jotka kiinnostuneiden ostajien tulisi huomioida. Mutta mitkä ovat BMW ix:n yleiset ongelmat?

BMW IX -sähkökatumaasturin yleisiä ongelmia ovat Connect Drive -ongelmat, viallinen turvatyynyn toimintahäiriöiden merkkivalo, ohjauksen komplikaatiot ja hidas lataus. Suurin osa näistä ongelmista on helppo korjata ja ne voidaan välttää.

Koska BMW IX on ollut markkinoilla muutaman vuoden, ongelmia on rekisteröity vain vähän. Mutta kun autoon kertyy edelleen useita kilometrejä, ongelmia voi tulevaisuudessa tulla lisää. Siksi BMW IX:n ongelmien luettelo voi kasvaa ajan myötä.

Mitkä ovat BMW IX:n yleiset ongelmat?

Viallinen turvatyynyn toimintahäiriön merkkivalo

Tähän mennessä BMW on tehnyt hyvää työtä luotettavien sähköautojen luomisessa. BMW IX -mallissa on kuitenkin tähän mennessä ollut yksi takaisinkutsu, joka johtui turvatyynyn toimintahäiriön merkkivalosta, joka ei varoita kuljettajaa ongelmasta ja lisää loukkaantumisvaaraa onnettomuuden sattuessa.

BMW antoi takaisinkutsun, koska he havaitsivat, että turvatyynyn toimintahäiriön merkkivalo ja näyttöviesti eivät välttämättä syty, kun turvatyynyn ohjauksessa on ongelmia epätarkan ohjelmiston vuoksi.

Ongelman korjaamiseksi BMW-jälleenmyyjien on ohjelmoitava turvatyynyn ohjausyksikön ohjelmisto uudelleen. Tämä tehdään ilmaiseksi, koska kyseessä on valmistusvirhe.

Connect Drive -ongelmat

Toinen yleinen ongelma, josta BMW IX -käyttäjät ovat raportoineet, on IX connect drive -ongelmat. Tämä ongelma ilmenee yleensä sen jälkeen, kun auto on huollettu ja ohjelmisto päivitetty. Jotkut käyttäjät ovat raportoineet, että ’State of Charge’-tiedot ja ’Vehicle Finder’ lakkasivat päivittymästä sovelluksessa. Tämän seurauksena he eivät voineet tarkistaa autonsa lataustilaa kotona.

  Mikä on paras vanha BMW ostettavaksi?

Toisissa tapauksissa käyttäjät ilmoittivat, että äänentoisto pysähtyi. Ongelman korjaamiseksi sinun on asetettava yksityisyydensuojaan asetukseksi ei tietojen jakamista ja käynnistettävä sitten uudelleen mainos tietojen jakamisen asettamisesta ongelman ratkaisemiseksi. Sovelluksen poistaminen ja uudelleenasentaminen ei korjaa mitään. Lisäksi auton toiminta voi kestää useita päiviä tai viikkoja tämän tempun suorittamisen jälkeen ennen kuin se palautuu normaaliksi.

Ohjauksen komplikaatiot

Vaikka BMW i3:ssa ohjauskomplikaatiot olivat yleisiä, BMW ix:ssä tämä ongelma esiintyy edelleen jossain määrin. Ennen kaikkea BMW loi oudon muotoisen ohjauksen, josta jotkut henkilöt eivät ehkä pidä. Kuusikulmainen ohjaus on melko haastava käyttää, jos olet tottunut perinteiseen ohjauspyörään.

Sitä paitsi, kun auto pysähtyy, ohjaus muuttuu kovaksi, mikä tekee auton ohjaamisesta haastavaa. Joitakin ongelmia, jotka aiheuttavat BMW IX:n ohjauspyörän kovettumisen levossa, ovat alhainen ohjausnesteen määrä ja alhainen paine eturenkaissa.

Varmista siis ennen BMW EV:llä ajamista, että ohjaustehostin on riittävän matala ja renkaissa on riittävästi painetta.

Hidas lataus

Yleinen ongelma, joka BMW-sähköautoilla yleensä on, on hidas lataus. Kyllä, sähköiset BMW:t latautuvat hitaammin Teslaan verrattuna. Esimerkiksi Tesla Model X:n täyteen lataaminen kotona kestää noin 6-9 tuntia, kun taas BMW IX:llä kestää noin 11 tuntia. Tämä on noin 5 tunnin ero.

BMW on kuitenkin parantanut paljon, sillä BMW IX vie vähemmän aikaa kuin BMW i3. BMW i3:n täyteen lataaminen kotona kestää noin 20 tuntia. Vaikka BMW:n latausaika on Teslaa hitaampi, se päihittää useimmat kilpailijansa.

  BMW M550I:n yleiset ongelmat

Lisäksi BMW IX:n hidas lataus voi johtua huonosta laturista. Jos epäilet, että laturissa on ongelma, kokeile käyttää julkista laturia ongelman ratkaisemiseksi. Ja jos haluat ladata nopeammin, käytä 150 kW:n pikalatauspistettä, joka pystyy lataamaan 10 prosentista 80 prosenttiin vain 34 minuutissa.

FAQ

Onko BMW IX luotettava?

Kyllä, BMW IX on luotettava, sillä siinä ilmenee vähemmän ongelmia kuin useimmissa sen kilpailijoissa. Lisäksi BMW IX sai EURO NCAP:lta viiden tähden arvosanan törmäystesteissä. Tämä osoittaa, että se on paitsi luotettava myös turvallinen ajaa.

Onko BMW IX:n huolto kallista?

Ei, BMW IX:n ylläpito on melko edullista verrattuna sen polttomoottorikäyttöiseen vastineeseen. Jos kuitenkin verrataan BMW IX:n ylläpitokustannuksia sen sähköautokilpailijoihin, huomaat, että se on hieman kalliimpi varaosien ja huoltokustannusten vuoksi. Kaiken kaikkiaan se rekisteröi vähemmän ongelmia, mikä on plussaa.

Kuinka kauan BMW IX kestää?

Useimmat BMW EV:t kestävät niin kauan kuin niiden akut kestävät. BMW arvioi BMW IX:n akun kestävän 100 000 kilometriä. Kun 100 000 mailia on saavutettu, auton kantama pienenee, mutta se toimii edelleen. Jos haluat, että auto toimii edelleen tehokkaasti, sinun on vaihdettava akku. Tämän sanottuaan sähköautot voivat toimia pidempään kuin polttomoottoriautot, kunhan akku on kunnossa.

Onko BMW IX:n akun vaihtaminen kallista?

Kyllä, BMW IX -akun vaihtaminen on melko kallista. Tällä hetkellä BMW ei ole vielä paljastanut, kuinka paljon BMW IX BMW:n akun vaihto maksaa, mutta BMW I3:n akun vaihto maksaa noin 16 000 dollaria. Näin ollen BMW IX:n akun vaihtamisen kokonaiskustannukset voivat olla kalliimmat.

  Mikä on BMW:n renkaiden vaihtokustannus?

Kumpi auto on luotettavampi – BMW IX vai I3?

Vaikka BMW IX on vielä uusi markkinoilla, se on osoittautunut hieman luotettavammaksi kuin BMW i3. Lisäksi se on hieman kehittyneempi kuin BMW i3. Toistaiseksi IX-mallissa on ollut vain yksi takaisinkutsu, kun taas BMW I3:ssa on ollut useita takaisinkutsuja, joista tärkein on polttoainesäiliön tuuletusputken ongelma.

Johtopäätös

Yleisesti ottaen BMW IX on yksi markkinoiden luotettavimmista sähköautoista. Se rekisteröi vähemmän ongelmia, ja sen huolto on halvempaa kuin joidenkin kilpailijoidensa. Koska tämä auto on kuitenkin vielä uusi markkinoilla, joitakin lisäongelmia saattaa ilmaantua, mutta toistaiseksi se on pärjännyt hyvin.

BMW iX arvostelu – Tämä on se, päällikkö

James May

Jamesin suuri intohimo on autot. Hän on julkaissut sisältöä Autojaa2z.fi-sivustolla siitä lähtien, kun se aloitti toimintansa keväällä 2021.

Uusi Autoja A2Z