BMW m340i:n yleiset ongelmat

BMW m340i ongelmat

BMW m340i on kompakti edustusauto, jossa on paljon erinomaisia ominaisuuksia, edistyksellistä tekniikkaa ja erinomaista suorituskykyä. Mutta kuten odotettua, tässä BMW:n luksussedanissa on myös paljon yleisiä ongelmia, joita käyttäjien pitäisi olla valmiita käsittelemään. Mutta mitkä ovat BMW m340i:n yleisiä ongelmia?

BMW m340i:n yleisiä ongelmia ovat moottorin sammuminen, jäähdytysnesteen häviäminen, sähköongelmat, huonot VANOS-solenoidit, viallinen polttoaineenpaine, viallinen turvavyökokoonpano, viallinen happianturi ja viallinen venttiilikannen tiiviste. Useista ongelmista huolimatta m340i on varustettu luotettavalla moottorilla.

Mitkä ovat BMW m340i:n yleiset ongelmat?

Moottorin sammuminen

Yksi ensimmäisistä ongelmista, joihin BMW m340i -käyttäjien pitäisi olla valmiita törmäämään, on moottorin sammuminen. Merkkejä moottorin sakkaamisesta ovat viallinen jäähdytysnestetunnistin, polttoaineen puute ja kuollut vaihtovirtageneraattori. Joitakin BMW m340i:n moottorin sakkaamisen aiheuttavia tekijöitä ovat muun muassa huono polttoainejärjestelmä, viallinen sytytysjärjestelmä ja huono ilmanottojärjestelmä.

Jos autosi moottori siis sammuu, anna ammattitaitoisen mekaanikon tarkastaa se ja korjata ongelma.

Sähköongelmat

Sähköongelmat ovat yleisiä BMW m340i xDrive -mallissa. Vaikka sähköongelmia on useita, 48 voltin akun ja käynnistysgeneraattorin välinen liitäntä on tärkein sähköongelma. Tämä liitäntä on saatettu koota väärin, mikä voi johtaa sähkövastuksen lisääntymiseen liitännöissä.

Hyvä uutinen on, että BMW kutsui takaisin autot, joissa tämä ongelma oli, ja ne korjattiin ilmaiseksi. Jos siis olet ostamassa käytettyä BMW m430i:tä, varmista, että omistaja korjasi tämän ongelman, jos siinä oli sellainen.

Viallinen venttiilikannen tiiviste

Venttiilikannen tiivisteestä tulee viallinen tai huono halvan kumin takia, joka siinä on mukana. Siksi, kun BMW m340i kattaa vähintään 70 000 kilometriä, sinun pitäisi alkaa tarkastaa venttiilikannen tiiviste, koska se hajoaa ja alkaa vuotaa öljyä.

  BMW 328i VS BMW 335i - kumpi on parempi?

Yksi tärkeimmistä syistä, miksi kuminen venttiilikannen tiiviste kuluu nopeammin, johtuu sen jatkuvasta lämpenemisestä ja jäähtymisestä. Joitakin huonon venttiilikannen tiivisteen merkkejä ovat moottorin öljyn vähäinen palaminen, palavan öljyn haju ja savu venttiilikannen alueelta. Korjaa tämä ongelma vaihtamalla huono venttiilikannen tiiviste.

Jäähdytysnesteen menetys

Toinen yleinen ongelma BMW m340i -malleissa on jäähdytysnesteen menetys. Käyttäjät ja mekaanikot eivät kuitenkaan ole paikallistaneet jäähdytysnesteen menetyksen syytä. Tämä johtuu siitä, että useimmilla BMW m340i:illä, joissa on tämä ongelma, ei ole vesipumppuongelmia, haljennutta letkua tai viallista jäähdytintä.

Jäähdytysnesteen häviämisen merkkejä ovat kuitenkin moottorin ylikuumeneminen, jäähdytysnesteen häviäminen, näkyvät vuodot ja jäähdytysnesteen sekoittuminen öljyyn. Varmista, että jäähdytysnestettä on riittävästi, ja korjaa taustalla oleva ongelma, jotta vältät jäähdytysnesteen menetyksen.

Viallinen happianturi

Viallinen happianturi on vaihdettava välittömästi, sillä se voi aiheuttaa auton epäonnistumisen päästötestissä. Huonon happitunnistimen oireita ovat virheellinen sytytys, alhainen polttoainekulutus, moottorin sammuminen tai jopa karkea tyhjäkäynti. Vaihda huono happipolttoaineanturi ongelman korjaamiseksi.

Huonot VANOS-solenoidit

Tämä on yleinen ongelma BMW-kuljettajille, joilla on nykyaikainen BMW:n turbomoottori. Tämä ongelma on ollut olemassa vuodesta 1992 lähtien, ja sitä esiintyy myös uusimmissa B58-moottoreissa, kuten m340i:ssä. VANOS yleensä vikaantuu BMW:ssä ja ne on jokseenkin helppo korjata.

B58-moottorin VANOS-solenoidit sijaitsevat kuitenkin ajoitusketjun vieressä, moottorin takaosassa. Tämän ongelman korjaaminen on siis hieman haastavaa. Joitakin merkkejä huonoista VANOS-solenoideista ovat karkea tyhjäkäynti, tehon menetys, huono polttoainetehokkuus ja VANOS-vikakoodit. Korjaa tämä ongelma vaihtamalla huonot VANOS-solenoidit.

  Onko käytetyn BMW:n ostaminen huono ajatus?

Viallinen polttoaineen paineanturi

Tämä on toinen elintärkeä osa, jota on syytä tarkkailla BMW m340i -mallissasi, kun ajelet yli 80 000 kilometriä. Huono polttoaineen paineanturi johtaa polttoaineen lämpötilan heikkenemiseen, moottorin tarkastusvalon syttymiseen, huonoon suorituskykyyn ja moottorin syttymishäiriöihin. Vaihda polttoainepaineanturi ajoissa, jotta vältät tällaiset ongelmat.

Viallinen turvavyökokoonpano

Tämä on valmistajan vika. Jotkut autot, joissa oli tämä ongelma, palautettiin ja korjattiin. Turvavyökokoonpanon runkoon kiinnittävää pulttia ei ollut kiristetty vaaditulla tavalla. Varmista, että tämä ongelma on korjattu, jos aiot ostaa käytetyn BMW m340i:n.

FAQ

Onko BMW m340i luotettava?

BMW:n standardien mukaan BMW m340i on luotettava auto. Mutta kun sitä verrataan useimpiin kilpailijoihinsa Mercedes-Benzistä ja Audista, huomaat, että se on vähemmän luotettava. Siitä huolimatta useimmat luotettavuuslaitokset antavat sille hieman keskimääräistä paremman arvosanan, mikä on parempi kuin useimmilla BMW:llä.

Onko BMW m340i:n huolto kallista?

Vaikka BMW m340i on halvempi ylläpitää kuin BMW x1, sen ylläpito on silti kalliimpaa. Sitä paitsi se on yksi halvimmista BMW:istä ylläpidettävistä BMW:istä verrattuna BMW 7-sarjaan, 5-sarjaan ja 1-sarjaan. BMW m340i on kalliimpi ylläpitää, koska BMW:n osat ja huollot ovat myös kalliita.

Mikä on BMW m340i:n korkea ajokilometrimäärä?

Koska BMW m340i on ollut markkinoilla alle 5 vuotta, on melko haastavaa tietää sen korkeaa ajokilometrimäärää. Mutta kun sitä verrataan muihin BMW 3-sarjan malleihin, on todennäköistä, että BMW m340i:n korkea ajokilometrimäärä on 100 000-150 000 kilometriä. Jos siis haluat ostaa luotettavan käytetyn m340i:n, kannattaa harkita sellaista, jonka ajokilometrit ovat alle 100 000 kilometriä.

  BMW X6 - Kaikki mitä sinun tarvitsee tietää

Kuinka monen kilometrin jälkeen BMW m340i:ssä alkaa olla ongelmia?

Kuten useimmissa BMW 3-sarjan autoissa, BMW m340i:ssä alkaa olla pieniä ongelmia, kun sen ajokilometrit ovat ylittäneet 30 000 kilometriä. Sytytystulppien ja sytytyskelojen kaltaiset asiat vaihdetaan tai korjataan ensimmäisinä. Toisaalta vakavia ongelmia alkaa ilmaantua, kun autossa on ajettu yli 100 000 kilometriä.

Kuinka luotettava BMW B58 -moottori on?

Kyllä, BMW B58 on yksi markkinoiden luotettavimmista BMW-moottoreista. Siksi jopa Toyotan luotettavat autot, kuten Toyota Supra, käyttävät B58 3,0-litraista turbomoottoria. Sen lisäksi, että tämä moottori on luotettava, se on myös tehokas ja kestävä.

Johtopäätös

Nyt kun tunnet joitakin BMW m340i:n yleisimpiä ongelmia, tämän auton huoltamisen ei pitäisi olla kovin vaikeaa. Suurin osa edellä mainituista ongelmista on helppo välttää, kunhan autoa huolletaan hyvin.

Kaiken kaikkiaan BMW m340i on mukava kompakti edustusauto, jossa on monia huippuluokan ominaisuuksia. Se on myös mukava, ylellinen ja suorituskykyinen.

James May

Jamesin suuri intohimo on autot. Hän on julkaissut sisältöä Autojaa2z.fi-sivustolla siitä lähtien, kun se aloitti toimintansa keväällä 2021.

Uusi Autoja A2Z