BMW M4 ongelmat

BMW M4 ongelmat

BMW M4 muodostettiin, kun BMW päätti koota BMW 3-sarjan coupe- ja avoautot omaksi sarjakseen, jotta ne olisi helpompi tunnistaa. BMW M4 on suorituskykyinen ja siinä on erinomainen käsiteltävyys ja teho. Siitä huolimatta siihen liittyy myös useita ongelmia. Mutta mitkä ovat BMW M4:n yleiset ongelmat?

BMW M4:n yleisiä ongelmia ovat venttiilikannen ja venttiilikannen tiivisteen vuodot, kampiakselin navan ongelmat, termostaatin vikaantuminen, öljynsuodattimen kotelon tiivisteen vuodot, viimeisen vaiheen tuulettimen vastuksen vikaantuminen, ajoneuvon rakenteeseen liittyvät ongelmat, voimansiirtoon liittyvät ongelmat, jarruihin liittyvät ongelmat ja öljypohjan tiivisteen vuodot.

Toisin kuin useimmissa BMW-malleissa, BMW M4:llä on ollut aiemmin muutamia takaisinkutsuja. Lisäksi useimmat edellä mainituista ongelmista voidaan välttää asianmukaisella hoidolla ja huollolla. Sitä paitsi useimmat ongelmat esiintyvät tietyissä vuosimalleissa eikä kaikissa BMW M4:ssä.

Mitkä ovat BMW M4:n yleiset ongelmat?

Venttiilikannen ja venttiilikannen tiivisteen vuodot

N54- ja N55-BMW-moottoreiden tavoin S55-moottorin venttiilikannen ja venttiilikannen tiivisteen on tapana halkeilla ja vuotaa öljyä. Tämä johtuu siitä, että nämä osat kuluvat nopeammin, ja ne on vaihdettava 20 000-50 000 kilometrin välillä. Venttiilikannen kumitiivisteet altistuvat korkeille lämpötiloille, jotka heikentävät niitä nopeammin.

Merkkejä kuluneesta venttiilikannesta ja venttiilikannen tiivisteestä ovat öljyvuoto, polttava haju, moottoritilasta tuleva savu ja alhainen öljytaso. Vaihda vaurioituneet tai kuluneet osat.

Voimansiirron ongelmat

Toinen merkittävä ongelma, jota BMW M4:n omistajat kohtaavat, on voimansiirto-ongelmat. Joitakin yleisiä voimansiirto-ongelmia ovat löystyneet liitokset ja autosta jarrutettaessa ja pysäköitäessä kuuluva murtuva ääni. Suurin osa voimansiirtojärjestelmään liittyvistä ongelmista liittyy valmistajan vikoihin.

  Onko pohjamaalaus sen arvoista BMW:ssä

Termostaatin vika

Termostaatti on yksi auton kestävimmistä osista. Yli 100 000 kilometrin ajamisen jälkeen termostaatti voi kuitenkin vioittua BMW-autossasi. Merkkejä huonosta termostaatista ovat jäähdytysnesteen vuotaminen, korkeat lämpötilalukemat, oudot äänet, lämpötilan epäsäännölliset muutokset ja lisääntynyt polttoaineen kulutus. Vaihda vikaantunut termostaatti ongelman korjaamiseksi.

Öljypohjan tiivisteen vuodot

Samoin kuin venttiilikannen tiiviste, myös BMW M4:n öljypohjan tiiviste halkeilee tai kuluu ja alkaa vuotaa öljyä. Vaikka tämä ongelma ilmenee BMW M4:ssä ennen kuin se on ylittänyt 100 000 km:n rajan, useimmissa BMW-malleissa tämä ongelma ilmenee, kun se on ylittänyt 100 000 km:n rajan. Korjaa tämä ongelma vaihtamalla kulunut tai vaurioitunut öljypohjan tiiviste.

Vikaantunut tuulettimen viimeisen vaiheen vastus

Loppuvaiheen tuulettimen vastus vikaantuu yleensä BMW:n ylikuumenemisen vuoksi. Joissakin tapauksissa tämä osa voi kuitenkin pettää korroosion vuoksi. Jos puhallin vikaantuu, se ei puhalla pakotettua ilmaa. Siksi sinun on korjattava tämä ongelma BMW M4 -mallissasi vaihtamalla se uuteen lopputuulettimen vastukseen.

Kampiakselin navan ongelmat

Tämä ongelma vaikuttaa yleensä BMW S55 -moottoreihin enemmän kuin mihinkään muuhun BMW-moottorityyppiin. Siitä huolimatta se ei ole kovin yleinen. Kampiakselin navan ongelmat voivat johtaa moottorin sisäisiin ongelmiin. Tämän osan korjaaminen on helppoa, sillä sinun on korjattava ajoitus ja vaihdettava kampiakselin napa.

Ajoneuvon rakenteeseen liittyvät ongelmat

Ajoneuvon rakenne on ollut ongelma BMW M4:ssä. Useat käyttäjät ovat valittaneet ikkunoista kantautuvasta tuulen äänestä, joka johtuu ajoneuvon rakenteesta. Toiset käyttäjät ovat päinvastoin valittaneet etuturvavöistä, joiden lukitusmekanismit eivät ole kunnossa ja jotka ovat vaarallisia onnettomuustilanteessa, koska ne eivät välttämättä anna kaivattua suojaa.

  Onko BMW M235i luotettava?

Öljynsuodatinkotelon tiivisteen vuodot

Sen lisäksi, että venttiilikannen ja öljypohjan tiivisteet halkeilevat ja vuotavat öljyä, myös öljynsuodatinkotelon tiiviste halkeilee ja vuotaa öljyä. Kun siis tarkastat venttiilikannen tiivisteen ja öljypohjan tiivisteen, tarkista myös öljynsuodatin ja varmista, että se on hyvässä kunnossa. Jos näin ei ole, vaihda se öljyvuodon estämiseksi. Öljynsuodattimen kotelon tiiviste tulisi tarkastaa 80 000 mailin välein.

Jarruihin liittyvät ongelmat

Vaikka jarrut toimivat moitteettomasti eikä niiden pitäisi aiheuttaa huolta, ne tuottavat häiritsevän äänen, joka saattaa aiheuttaa paniikkia joissakin M4-kuljettajissa. Useat käyttäjät ovat huomanneet, että jarrut tuntuivat jyräävän useiden kilometrien jälkeen. Tämä johtuu siitä, että jarrusuojalevyn ja jarrulevyn väliin jää kiviä ja vieraita aineita.

FAQ

Onko BMW M4 luotettava?

BMW 3-sarjan ja 4-sarjan mallit ovat markkinoiden luotettavimpia BMW-malleja. Useimmat luotettavuuslaitokset ovat luokitelleet BMW M4:n hieman keskimääräistä paremmaksi. Sitä paitsi BMW M4:ssä on S55-kaksoisturbo-sisäkuormainen kuutosmoottori, joka on luotettava.

Onko BMW M4:n huolto kallista?

Kyllä, BMW M4:n ylläpito on melko kallista verrattuna useimpiin luokkansa autoihin. BMW M4:n keskimääräiset vuotuiset ylläpitokustannukset ovat noin 642 dollaria, kun tavallisen auton vuotuiset ylläpitokustannukset ovat noin 600 dollaria. Lisäksi BMW:n varaosat ovat kalliita, mikä lisää huoltokustannuksia.

Mikä on BMW M4:n korkea ajokilometrimäärä?

Vaikka BMW M4 on ollut markkinoilla alle 10 vuotta, on helppo ennustaa, kuinka kauan se kestää, koska sillä on läheisiä yhtäläisyyksiä BMW 3-sarjan kanssa. Oikealla hoidolla ja huollolla tämä auto voi kestää yli 250 000 kilometriä.

  BMW VS Ferrari luotettavuus - kumpi on parempi?

Kannattaako käytetty BMW M4 ostaa?

Se riippuu auton kunnosta. Jos auto on hyvin huollettu ja sen ajokilometrit ovat alle 100 000, se kannattaa ostaa. Mutta jos auto on yli 100 000 mailia ja huonosti huollettu, sinun ei kannata käyttää penniäkään tällaiseen autoon, koska sen korjaaminen on hankalaa ja kallista tulevaisuudessa.

Loppupäätelmät

Halusitpa ostaa uuden tai käytetyn BMW M4:n, on tärkeää tietää ongelmat, joita saatat kohdata matkan varrella. Huomaa, että jotkin BMW M4:n mallivuodet ovat luotettavampia kuin toiset. Lisäksi kaikissa mallivuosissa ei ole samoja ongelmia. Ennen kuin ostat käytetyn BMW M4:n, on siis tärkeää tietää, mitä ongelmia mallivuodellasi todennäköisesti on.

Kaiken kaikkiaan BMW M4 on suorituskykyinen, tehokas, nopea, mukava ja ylellinen coupé. Se on myös suoraviivainen käsitellä ja edistynyt. Sen lähtöhinta on kuitenkin korkea, ja sen ylläpitäminen on melko kallista. Jos siis ostat käytetyn mallin, varmista, että hankit laadukkaan käytetyn auton.

James May

Jamesin suuri intohimo on autot. Hän on julkaissut sisältöä Autojaa2z.fi-sivustolla siitä lähtien, kun se aloitti toimintansa keväällä 2021.

Uusi Autoja A2Z