BMW M550I:n yleiset ongelmat

BMW M550I on mukava, suorituskykyinen, tilava ja teknisesti edistyksellinen luksussedan. Siinä on N63-moottori, joka on yksi markkinoiden tehokkaimmista BMW-moottoreista. Mutta kuten useimmissa luksusautoissa, myös siinä on tonneittain ongelmia, jotka käyttäjien tulisi tietää. Mitkä ovat BMW M550I:n yleisimmät ongelmat?

BMW M550I:n yleisiä ongelmia ovat ajoitusketjun vikaantuminen, polttoainesuuttimen vikaantuminen, sytytyskelan ongelmat, liiallinen öljyn käyttö ja sytytystulppien vikaantuminen. Muita ongelmia ovat vesipumpun vikaantuminen, venttiilinvarren tiivisteiden vuotaminen ja akun nopea tyhjeneminen. Kuten tavallista, useimmat näistä ongelmista voidaan välttää säännöllisellä huollolla ja korjauksella.

Mitkä ovat BMW M550I:n yleiset ongelmat?

Liiallinen öljynkulutus

Ensimmäinen yleinen ongelma, jonka useimmat BMW M550i -käyttäjät kohtaavat, on liiallinen öljynkulutus. Tämä ongelma johtuu moottorin rakenteesta, jossa turbot ovat keskellä moottorin laaksoa. Lisäksi tiivisteiden kuivuminen voi myös aiheuttaa öljyhukkaa, mikä johtaa liialliseen öljynkulutukseen.

On arvioitu, että tämä malli kuluttaa öljyä vähintään 1 litra 600 mailia kohden, mikä on paljon yli keskimääräisen 1 litran kulutuksen 1000 mailia kohden.

Ajastusketjun vikaantuminen

Toinen yleinen ongelma, jota BMW M550I:n käyttäjät kokevat, on ajoitusketjun vikaantuminen. BMW myönsi, että N63-moottorissa on ajoitusketjuongelma. Sen havaittiin venyvän ja kuluvan ennenaikaisesti, mikä aiheuttaa moottorin suorituskyvyn heikkenemistä. Jos huomaat, että autossasi on tämä ongelma, korjaa se mahdollisimman pian, jotta vältät kalliin moottoriremontin.

Akun nopea tyhjeneminen

BMW N63 -moottorin ongelmana on akkujen syöminen. Siksi valmistaja suosittelee akun vaihtamista jokaisen öljynvaihdon yhteydessä. Tämä ongelma tuli esiin sen jälkeen, kun BMW yritti tehdä N63-moottorista tehokkaan. Siitä huolimatta, vaikka se auttoi autoa tehostumaan, se käyttää paljon akkua, joka lopulta tyhjentää sen.

  Tekeekö BMW nelivetoista autoa?

Polttoainesuuttimen vika

Tämä on yksi niistä ongelmista, joista BMW M550i -käyttäjät raportoivat tämän auton omistamisen alkuvaiheessa. Monet käyttäjät ovat raportoineet polttoaineen ruiskutussuuttimen vikaantumisesta jo 20 000 kilometrin aikana. Joitakin merkkejä huonosta tai vikaantuneesta polttoainesuuttimesta ovat heikko kiihtyvyys, moottorivirheet, karkea tyhjäkäynti, mustat pakokaasun kärjet ja moottorin tarkastusvalo.

Jos huomaat jonkin edellä mainituista merkeistä, tiedä, että on aika vaihtaa polttoaineen ruiskutuslaite. Nämä voivat kuitenkin olla merkkejä huonoista sytytystulpista tai sytytyskeloista.

Sytytystulppien vikaantuminen

Jos BMW M550I -mallin sytytystulpat menevät rikki, moottori alkaa syttyä huonosti, moottori käynnistyy vaikeasti, tyhjäkäynti on kova ja moottori kolisee. Se on yksi ensimmäisistä ongelmista, joita BMW M550i -käyttäjät kokevat. Se alkaa yleensä tapahtua, kun on ajettu yli 30 000 kilometriä. Vaihda huonot sytytystulpat hyviin tehokkaan suorituskyvyn varmistamiseksi.

Venttiilivarren tiivisteiden vuotaminen

BMW M550I:n venttiilien varsien tiivisteet pettävät, koska pakokaasu ja moottorin laaksossa olevat turbot tuottavat paljon lämpöä. Merkkejä venttiilivarren tiivisteiden vuotamisesta ovat liiallinen öljyn käyttö ja pakoputkista tuleva valkoinen savu. Jos sinulla on tämä ongelma, vaihda huonot venttiilivarren tiivisteet hyviin. Ainoa haaste on, että sinun on pudotettava moottori.

Sytytyskelojen ongelmat

Kuten sytytystulpat, myös sytytyskelat alkavat hajota muutaman kilometrin ajamisen jälkeen. On suositeltavaa tarkistaa sytytyskelat 45 000 kilometrin välein. Merkkejä huonosta sytytyskelasta ovat moottorin syttymishäiriöt, huono polttoainetaloudellisuus, tehon menetys ja takapoltot. Vaihda BMW:n sytytyskelat 45 000 kilometrin välein.

  Ovatko BMW:n takavetoiset autot hyviä lumessa?

Vesipumpun vika

BMW M550I:n vesipumpun vikaantumisen tärkein syy on kuluminen. Kun BMW:n ajokilometrejä kertyy yli 80 000, vesipumppuongelmia alkaa todennäköisesti esiintyä. Jos huonoa vesipumppua ei vaihdeta, seurauksena voi olla moottorin jäähdytysongelmia. Se on siis vaihdettava mahdollisimman pian.

FAQ

Onko BMW M550I luotettava?

Ei, BMW M550I on yksi markkinoiden vähiten luotettavista autoista. Yleisesti ottaen BMW 5-sarja on vähemmän luotettava kuin useimmat BMW-sarjat. BMW M550I:ssä on paljon ongelmia, ja lisäksi sen varaosien hinnat ovat korkeat, samoin kuin huoltokustannukset. Ja koska siinä on paljon edistyksellisiä ominaisuuksia, monet asiat voivat helposti mennä pieleen.

Kuinka monen kilometrin jälkeen BMW M550i:ssä alkaa olla ongelmia?

Se riippuu siitä, miten hyvin huollat autoa. Jotkut BMW M550I:n käyttäjät ovat raportoineet ongelmista jo 30 000 mailin kohdalla, kun taas toiset ovat kokeneet ongelmia 50 000 mailin jälkeen. Jos autoa hoidetaan ja huolletaan asianmukaisesti, vakavia ongelmia voi alkaa esiintyä jo 100 000 kilometrin kohdalla.

Mikä on BMW M550i:n korkea ajokilometrimäärä?

BMW M550i:n korkea ajokilometrimäärä on noin 150 000 mailia. Tämä koskee kuitenkin hyvin huollettuja autoja, sillä useimmissa M550i:issä alkaa olla vakavia ongelmia yli 100 000 kilometrin jälkeen. Mutta asianmukaisella huollolla ja hoidolla ne voivat alkaa kehittää ongelmia yli 150 000 kilometrin jälkeen.

  BMW:n jäähdytysnesteen sekoittaminen

Jos siis aiot ostaa käytetyn BMW M550i:n, hanki sellainen, jossa on alle 150 000 kilometriä. Näin sinun ei tarvitse käyttää paljon rahaa korjauksiin ja huoltoon.

Onko BMW M550I kallis ylläpitää?

BMW 5-sarja on yksi BMW:n kalleimmista sedanien huollettavista. Ja koska BMW M550i on BMW 5-sarjan huippumalli, se on vielä kalliimpi. Käyttäjä joutuu käyttämään BMW M550i:n korjaamiseen ja ylläpitoon noin 1 200 dollaria vuodessa.

Kumpi moottori on parempi – N63- vai B58-moottori?

Se riippuu siitä, mitä etsit. N63-moottori on tehokkaampi ja hauskempi ajaa, mutta B58-moottori on luotettavampi ja siinä on vähemmän ongelmia. Lisäksi N63-moottori kuluttaa enemmän polttoainetta ja öljyä kuin B58-moottori. S58 on B58-moottorin suorituskykyinen versio.

Loppupäätelmät

Nyt kun tunnet joitakin BMW M550I:n yleisimpiä ongelmia, on erittäin tärkeää pitää hyvää huolta BMW Executive Sedanista, jotta sen käyttöikä pitenee. Oikealla hoidolla ja kunnossapidolla voidaan välttää suurin osa edellä esiin nostamistamme ongelmista.

Kaiken kaikkiaan BMW M550I on erinomainen, ylellinen, tyylikäs, mukava, turvallinen, tilava ja suorituskykyinen auto. Päinvastoin, sillä on korkea lähtöhinta, se ei ole tehokas ja luotettava. Siitä huolimatta se on ihanteellinen ihmisille, jotka ovat valmiita kuluttamaan nauttiakseen ylellisestä ja suorituskykyisestä autosta.

James May

Jamesin suuri intohimo on autot. Hän on julkaissut sisältöä Autojaa2z.fi-sivustolla siitä lähtien, kun se aloitti toimintansa keväällä 2021.

Uusi Autoja A2Z