BMW M8:n yleiset ongelmat

BMW M8 ongelmat

BMW M8 on tehokas ja suorituskykyinen coupe. Sitä on saatavana myös avoautona ja 4-ovisena gran coupe-mallina. Tämä auto on myös edistyksellinen, mukava ja turvallinen. Siinä on kuitenkin myös useita ongelmia, jotka kiinnostuneiden ostajien tulisi tietää. Mitkä ovat siis BMW M8:n yleisiä ongelmia?

BMW M8:n yleisiä ongelmia ovat puutteellinen ruuvaus, viallinen turvavyön lukon tunnistus, viallinen hydrauliyksikkö, liiallinen öljyn käyttö, huonot sytytystulpat, epäonnistuneet sytytyskelat ja öljyvuodot. Nämä ongelmat on helppo korjata, ja useimmat niistä voidaan välttää asianmukaisella hoidolla ja huollolla.

Mitkä ovat BMW M8:n yleiset ongelmat?

Riittämätön ruuvaus

Vaikka BMW M8 on ollut markkinoilla alle 5 vuotta, sillä on jo ollut joitakin takaisinkutsuja. Yksi syy BMW:n tämän mallin takaisinvetoon oli puutteellinen ruuvaus. Koska joissakin 2018-2019 BMW M8 -malleissa ei ole riittävää ruuvausta, korkeapainepumppu voi irrota ja aiheuttaa polttoainevuodon.

Tämän seurauksena tämä voi johtaa moottorivikaan ja lisätä auton syttymisvaaraa. BMW kutsui takaisin useimmat 18. heinäkuuta 2018 ja 24. kesäkuuta 2019 välisenä aikana valmistetut BMW M8 -mallit. Ennen kuin hankit tänä aikana valmistetun käytetyn mallin, sinun kannattaa siis varmistaa, onko omistaja korjannut ongelman.

Turvavyön lukituksen virheellinen tunnistus

Toinen ongelma, joka sai BMW:n kutsumaan M8:n takaisin, oli viallinen turvavyön lukon tunnistus. Tämä ongelma rekisteröitiin vuosina 2019-2020 valmistetuissa BMW M8 -malleissa. Ongelman pääasiallinen syy on lyhyt kaapeli, joka yhdistää hallianturin ja turvavyön lukon.

  BMW X6 VS Ford Explorer - kumpi on parempi?

Koska tämä kaapeli on erittäin lyhyt, anturi saattaa irrottaa lukon, mikä johtaa turvavyön lukon virheelliseen tunnistukseen, mikä estää turvajärjestelmän toiminnan ja turvatyynyn laukeamisen. Pitkällä aikavälillä tämä lisää loukkaantumisriskiä onnettomuuden sattuessa.

Viallinen hydrauliyksikkö

BMW kutsui takaisin 14. joulukuuta 2018 ja 1. helmikuuta 2021 välisenä aikana valmistettuja M8-malleja jarrujärjestelmän viallisen hydrauliyksikön vuoksi. Tämä ongelma voi johtaa rajalliseen jarrutustukeen ja pidempään jarrutusmatkaan. Kun tämä ongelma ilmenee, se aiheuttaa sen, että ABS-järjestelmä ei kytkeydy päälle onnettomuustilanteessa. Tämän seurauksena loukkaantumisvaara kasvaa.

Jos siis aiot ostaa vuosina 2018-2021 valmistetun BMW M8:n, sinun on syytä varmistaa, että omistaja on korjannut tämän ongelman ennen kuin maksat autosta.

Liiallinen öljyn käyttö

BMW-mallit eivät ainoastaan käytä paljon öljyä, vaan ne käyttävät myös erityistä ja kallista öljyä. Koska BMW M8:ssa on S63 twin-turbo V8-moottori, se polttaa paljon öljyä. Tämän seurauksena öljy kuluu nopeammin loppuun, ja se voi myös vaurioittaa osia, kuten tiivisteitä ja tiivisteitä, ja aiheuttaa öljyvuotoja.

Olipa BMW M8 -autosi uusi tai käytetty, se kuluttaa silti paljon öljyä. Paras tapa pitää se tehokkaana ja optimaalisesti toimivana on varmistaa öljyn uusiminen 15 000-30 000 kilometrin välein. Lisäksi moottoriin on aina täytettävä oikeanlaista öljyä.

Vikaantuvat sytytystulpat

Sytytystulppa toimii lämmönvaihtimena, joka imee epätoivottua lämpöenergiaa palotilasta ja siirtää lämmön moottorin jäähdytysjärjestelmään. Jos sytytystulppa siis pettää, se ei toimi tarkoitetulla tavalla. Tämän seurauksena moottori syttyy huonosti, käynnistyy vaikeasti, polttoainemäärä vähenee ja tyhjäkäynti on epätasainen.

  BMW ix3 VS Tesla Model Y - kumpi on parempi?

Tämän ongelman korjaamiseksi sinun on vaihdettava huonot sytytystulpat uusiin. Lisäksi on tärkeää vaihtaa sytytystulpat 30 000 kilometrin välein.

Huonot sytytyskelat

Sytytyskela toimii yhdessä sytytystulppien kanssa. Se toimii muuntajana. Kun sytytystulpat ovat huonoja, myös sytytyskelat heikkenevät. Merkkejä huonosta sytytyskelasta ovat huono polttoainetaloudellisuus, tehon menetys, moottorin syttymishäiriöt, vaikeat käynnistykset, tärinä ja moottorin tarkastuksen merkkivalon syttyminen.

Tämä ongelma voidaan korjata vaihtamalla huonot sytytyskelat. Sytytyskelat olisi kuitenkin vaihdettava 45 kilometrin välein tai sytytystulppien vaihdon yhteydessä.

Öljyvuodot

Kuten aiemmin todettiin, twin-turbo polttaa paljon öljyä, joka päätyy vaikuttamaan ympäröiviin osiin, kuten tiivisteisiin ja tiivisteisiin. Nämä osat kuluvat nopeammin loppuun palamisen vuoksi. Tämän seurauksena öljy alkaa vuotaa, mikä voi vaikuttaa autosi moottorin, LVI-järjestelmän ja jäähdyttimen suorituskykyyn.

Paras tapa korjata tämä ongelma on vaihtaa vaurioituneet osat. Näin ollen auto kannattaa viedä ammattitaitoiselle mekaanikolle, joka voi paikallistaa ongelman ja korjata sen. Vaihdettavia osia ovat muun muassa öljynsuodattimet, tiivisteet, tiivisteet ja täyttökorkit.

FAQ

Onko BMW M8 luotettava?

Ei, BMW M8 ei ole luotettava. Vaikka BMW M8 on ollut markkinoilla alle 5 vuotta, tämä auto ei ole luotettava. Tämä johtuu siitä, että siinä on ollut jo yli kolme erilaista ongelmaa, jotka saivat BMW:n kutsumaan takaisin joitakin malleja. Jos siis etsit autoa, jossa on vähemmän ongelmia, tämä tehokas urheilukupee ei ole ihanteellinen vaihtoehto.

  Kumpi on parempi, BMW sDrive vai xDrive?

Mikä on BMW M8:n korkea ajokilometrimäärä?

Hyvin huollettuna BMW M8 voi kestää yli 250 000 kilometriä. Tämä on vain arvio, sillä BMW M8 ei ole ollut markkinoilla yli 5 vuoteen. Silti BMW M8 on varustettu S63 twin-turbo V8 -moottorilla, joka on osoittautunut kestäväksi. Oikealla hoidolla auton pitäisi siis ajaa yli 200 000 kilometriä.

Onko BMW M8:n huolto kallista?

Kyllä, BMW M8 on melko kallis ylläpitää. Ensinnäkin se on rekisteröinyt enemmän ongelmia kuin useimmat kilpailijansa, mikä tarkoittaa, että sillä on enemmän ongelmia hoidettavana. Lisäksi BMW:n osat ja huollot ovat kalliita, mikä johtaa korkeisiin korjaus- ja huoltokustannuksiin.

Johtopäätös

Nyt kun tiedät joitakin BMW M8:n yleisimpiä ongelmia, voit investoida autoon tietäen, mitä odottaa tulevaisuudessa. Riippumatta siitä, että ongelmia on useita, useimmat näistä ongelmista voidaan välttää pitämällä hyvää huolta BMW M8 -urheiluautostasi.

James May

Jamesin suuri intohimo on autot. Hän on julkaissut sisältöä Autojaa2z.fi-sivustolla siitä lähtien, kun se aloitti toimintansa keväällä 2021.

Uusi Autoja A2Z