BMW N63 -moottoreiden yleiset ongelmat

BMW N63 ongelmat

BMW N63 -moottori oli maailman ensimmäinen tuotantoauton moottori, jossa käytettiin ”hot-vee”-asettelua, jossa turboahtimet sijaitsivat moottorin ”V”-osan sisällä. Lisäksi se on BMW:n ensimmäinen turboahdettu V8-moottori. Tämä moottori korvasi BMW:n N62-moottorin, joka oli ilmanputsari.

N63 voi olla tehokas ja suorituskykyinen moottori, mutta siihen liittyy myös useita seikkoja, jotka kiinnostuneiden ostajien on hyvä tietää. Mutta mitkä ovat BMW N63 -moottoreiden yleiset ongelmat?

BMW N63 -turbomoottorin V8-moottorin yleisiä ongelmia ovat polttoainesuuttimen vikaantuminen, venttiilinvarren tiivisteiden vuotaminen, liiallinen öljyn käyttö, ajoketjun vikaantuminen, akun nopea tyhjeneminen, huonot sytytystulpat ja huonot sytytyskelat. Hyvä uutinen on, että useimmat näistä ongelmista voidaan korjata. Lisäksi nämä ongelmat voidaan välttää säännöllisellä huollolla ja huolenpidolla.

Mitkä ovat BMW N63 -moottoreiden yleiset ongelmat?

Ajastusketjuongelmat

Ajoitusketjuongelma on yksi BMW:n suurimmista ongelmista. BMW N63 -moottori ei ole poikkeus, sillä myös sillä on tämä ongelma. Tämä ongelma on kuitenkin yleinen vuosien 2008-2014 N63-moottoreissa. Käyttäjät huomasivat, että ajoitusketju venyy jonkin ajan kuluttua, mikä johtaa venttiilikoneiston lisäkulumiseen ja vaikuttaa auton suorituskykyyn.

Merkkejä huonosta tai viallisesta ajoitusketjusta ovat muun muassa karkea tyhjäkäynti ja moottorin tarkastusvalon syttyminen. Jos ajoitusketjuongelmaan ei puututa ajoissa, venttiilit voivat taipua ja johtaa kalliisiin korjauksiin.

Polttoainesuuttimen vika

Yksi ensimmäisistä ongelmista, joita sinun pitäisi olla valmis käsittelemään, kun hankit auton, jossa on BMW N63 -moottori, on polttoainesuuttimen vika. Monet käyttäjät ovat ilmoittaneet, että tämä ongelma on ilmennyt jo 20 000 kilometrin kohdalla. Lisäksi tämän ongelman korjaaminen on melko kallista, koska siihen on laskettava myös työvoimakustannukset.

  BMW M4 Luotettavuus

Joitakin merkkejä huonosta tai vikaantuneesta polttoaineen ruiskutussuuttimesta ovat heikko kiihtyvyys, moottorin käynnistymishäiriöt, karkea tyhjäkäynti, moottorin tarkastusvalo syttyy ja mustat pakoputket. Vaihda huonot polttoainesuuttimet tämän ongelman korjaamiseksi.

Liiallinen öljyn käyttö

Toinen yleinen ongelma BMW-malleissa on liiallinen öljynkäyttö. Tämä ongelma liittyy moottorin rakenteeseen, jossa turbot ovat moottorin ”V:n” eli laakson keskellä. Lisäksi tämä alue on erittäin kuuma ja aiheuttaa sen, että moottori polttaa enemmän öljyä, ja se voi jopa aiheuttaa tiivisteiden kuivumisen ja öljyvuodon.

Normaalitilanteessa 1 qt öljyä pitäisi vastata 1000 mailia, mutta tässä tapauksessa 1 qt vastaa 600 mailia. Siitä huolimatta BMW:n omistajat rakastavat edelleen autojaan ja täydentävät öljyä 4 000-6 000 kilometrin välein.

Vuotavat venttiilinvarret

Pakokaasun ja moottorin laaksossa olevien turbojen tuottaman suuren lämmön vuoksi venttiilivarren tiivisteet heikkenevät nopeammin, mikä aiheuttaa vuotoja ja valtavia valkoisen savun palasia pakokaasusta. Joitakin merkkejä vuotavista venttiilien varsista ovat liiallinen öljyn käyttö ja pakokaasusta tuleva valkoinen savu.

Tämän ongelman korjaamiseksi sinun on vaihdettava huonot venttiilivarren tiivisteet uusiin. Tämä on helppo korjaus, eikä sen pitäisi maksaa paljon.

Akun nopea tyhjeneminen

Pyrkiessään saavuttamaan tehokkuutta BMW päätyi sotkemaan auton muita osia. Kyllä, tämän auton polttoainetaloudellisuus on parempi kuin useimpien kilpailijoidensa, mutta se myös tyhjentää akun nopeammin kuin useimmat kilpailijansa. BMW teki N63-järjestelmään akkujen lataamisen sen sijaan, että se latautuisi hihnojen kierroksista. Tämän seurauksena akun lataaminen tällä järjestelmällä ei ole kovin tehokasta.

  Miksi BMW-kuljettajilla on huono maine?

Lisäksi akku tyhjenee nopeasti, koska auton elektroniset järjestelmät pysyvät päällä sen jälkeen, kun auto on sammutettu, jotta jäähdytysjärjestelmä pysyy toiminnassa jäähdyttääkseen turboja, jotka sijoitettiin moottorin V-kirjaimen keskelle.

Huonot sytytystulpat

Kuten polttoainesuuttimet, myös BMW:n sytytystulpat eivät kestä pitkään. BMW suosittelee, että käyttäjät vaihtavat sytytystulpat 30 000 kilometrin välein. Merkkejä kuluneista tai vioittuneista sytytystulpista ovat muun muassa moottorin syttymishäiriöt, vanhat käynnistykset ja karkea tyhjäkäynti.

Huonot sytytyskelat

BMW:n sytytyskelat eivät kestä pitkään. Siksi sytytystulppien sytytyskelat on vaihdettava 45 000 kilometrin välein. Huonojen sytytyskelojen merkkejä ovat moottorin syttymishäiriöt, karkea tyhjäkäynti ja käynnistykset. Huomaa, että sytytyskelat on vaihdettava yhdessä sytytystulppien kanssa.

FAQ

Onko BMW N63 luotettava moottori?

Ei, BMW N63 -moottori kuuluu BMW:n kaikkien aikojen epäluotettavimpiin moottoreihin. Tämä johtuu siitä, että käyttäjät ovat raportoineet usein toistuvista luotettavuusongelmista, jotka eivät lopu koskaan. Sitä paitsi tämä moottori on hyvää vauhtia yksi vähiten luotettavista BMW-moottoreista, joita on koskaan valmistettu. Asianmukaisella hoidolla ja huollolla tämä moottori kestää kuitenkin pitkään.

Missä BMW-malleissa on N63-moottori?

BMW:n N63-turboahdettu V8-moottori löytyy BMW 550i-, X5-, X6-, 650i- ja 750i-malleista. Nämä ovat markkinoiden tehokkaimpia, mukavimpia ja suorituskykyisimpiä BMW-malleja. Asianmukaisella hoidolla ja huollolla N63-moottori toimii poikkeuksellisen hyvin ja kestää pitkään.

Kuinka kauan BMW N63 -moottori kestää?

Vaikka BMW N63:n moottoriin liittyy useita ongelmia, tämä moottori voi kestää pitkään, jos sitä huolletaan hyvin. Se voi ajaa yli 250 000 kilometriä, jos käyttäjä noudattaa BMW:n suosittelemia huoltopalveluja. Jotkut käyttäjät ovat kuitenkin kertoneet ajaneensa yli 300 000 kilometriä, mikä on vaikuttavaa.

  Mikä on BMW:n suurin katumaasturi?

Kuinka paljon tehoa BMW N63 -moottori tuottaa?

BMW N63:n turboahdetun V8-moottorin tilavuus on 4,4 litraa. Tämä tehokas moottori tuottaa maksimissaan 408 hv ja 40 lb-ft vääntöä. Kaiken lisäksi tämä moottori pystyy käsittelemään yli 25psi. BMW 750i xDrive -mallissa tämä moottori tuottaa jopa 523 hv ja 553 lb-ft vääntöä.

Mikä on N63- ja S63-moottoreiden tärkein ero?

N63- ja S63-moottoreiden tärkein ero on se, että S63 oli BMW:n Motorsportin versio N63-moottorista. Lisäksi toisin kuin N63-moottorissa, S63-moottorissa on kaksoisturboahtimet, joissa on pulssisäädetty pakosarja, joka yhdisti molemmat sylinteripäät.

Yhteenveto

Kaiken kaikkiaan BMW N63:n turboahdettu V8-moottori on hieno moottori, sillä se on tehokas, luotettava, kestävä ja toimii erinomaisesti. Mutta kuten useimmissa moottoreissa, myös siinä on muutamia ongelmia, joita omistajat joutuvat käsittelemään. Jos tästä moottorista kuitenkin huolehditaan hyvin, useimmat ongelmat voidaan välttää, ja moottori kestää helposti yli 250 000 kilometriä.

James May

Jamesin suuri intohimo on autot. Hän on julkaissut sisältöä Autojaa2z.fi-sivustolla siitä lähtien, kun se aloitti toimintansa keväällä 2021.

Uusi Autoja A2Z