Citroën ë-C4:n yleiset ongelmat

Citroën ë-C4:n yleiset ongelmat

Citroën ë-C4 on pieni perhecrossover, joka on suunniteltu tarjoamaan tilaa, tekniikkaa ja turvallisuutta koko mallistossa. ë-C4 on C4:n sähköinen muunnos, ja siitä on hiljalleen tulossa kaikista suosituin. Tässä artikkelissa käymme läpi kaikki Citroën ë-C4:n yleiset ongelmat ja kerromme, mitä sinun on varottava, jos olet kiinnostunut ostamaan sellaisen.

Ensinnäkin ë-C4 on aivan liian tuore, jotta voisimme kunnolla arvioida, onko se luotettava auto vai ei. Omistajat ovat kuitenkin alkaneet kertoa tietyistä ongelmista, joista kaikista keskustelemme tässä artikkelissa. Ensinnäkin Citroën kutsui takaisin lähes 9 000 ajoneuvoa, mukaan lukien ë-C4, tiettyjen takajousitusjärjestelmän ongelmien vuoksi.

Muita ongelmia ovat muun muassa ohjausjärjestelmän, turvavöiden ja ilmastointilaitteen ongelmat. Meidän on myös mainittava tietyt varusteongelmat, jotka voivat haitata yleistä omistuskokemusta. Kaiken kaikkiaan meidän on odotettava jonkin aikaa, ennen kuin ë-C4:stä saadaan riittävästi tietoa, ja vasta sen jälkeen voimme kertoa teille enemmän.

Joka tapauksessa ë-C4 on sähköauto, ja sähköautot ovat yleensä luotettavampia kuin polttomoottoriautot. Näin ollen voimme odottaa, että ë-C4 on kaiken kaikkiaan todella hyvä auto, kuten kaikki muutkin Stellantis-pohjaiset sähköautot.

Citroën ë-C4 – Takajousituksen ongelmat

Citroënin mukaan ë-C4:ssä on valmistusvirhe, jossa takajouset ja niiden kiinnikkeet voivat irrota ja pudota autosta kokonaan. Tämä sai Citroënin kutsumaan takaisin yli 9 000 ë-C4-mallia, koska nämä ongelmat voivat mahdollisesti johtaa onnettomuuksiin. Takaisinkutsu koostui auton viemisestä takaisin jälleenmyyjälle, joka vaihtaa kelat ja niiden kiinnikkeet noin 30 minuutissa.

  Onko DS 3 Crossback E-Tense hyvä auto?

Tämä ei ole kovinkaan yllättävää, sillä monet uudet autot käyvät läpi koko joukon takaisinkutsuja ennen kuin ne ovat 100-prosenttisesti valmiita liikenteeseen. Tosiasia on, että ë-C4-mallissa on tähän mennessä ollut vain yksi takaisinkutsu, mikä on parempi kuin useimmissa tämän segmentin autoissa.

Citroën ë-C4 – Ohjausjärjestelmän ongelmat

Jos huomaat ohjauksen muuttuvan todella raskaaksi, mutta siihen ei liity mitään varoitusvaloja, on mahdollista, että sähköinen ohjaustehostinjärjestelmä on syyllinen. Nämä ongelmat ovat todella yleisiä tavallisissa Citroën C4 -malleissa, ja näyttää siltä, että myös ë-C4 luottaa samaan ohjausjärjestelmään.

Järjestelmää ohjaava sähkömoottori ei ole kaikkein luotettavin, ja siksi se on todella kuluvainen. Lisäksi monien uudempien mallien ohjaustehostinjärjestelmään vaikuttavat helposti erilaiset ulkoiset epäpuhtaudet, kuten lika, lika ja tien roskat.

Citroën ë-C4 – Turvavyöongelmat

Citroën ë-C4 näyttää kärsivän tietyistä turvavöihin liittyvistä ongelmista, joista osa voi aiheuttaa merkittäviä turvallisuusriskejä. Muutamat omistajat ovat valittaneet, että turvavyöt eivät suostu lukkiutumaan paikoilleen eteenpäin liikkuessa, mikä tarkoittaa, että turvavyöt eivät pidä sinua paikallaan kolaritilanteessa.

Tämä on tietysti jatkuva ongelma, joten meidän on odotettava ja katsottava, tuleeko siitä mitään. Joka tapauksessa turvavyöongelmat aiheuttavat yleensä useimpien merkkien palautuksia.

Citroën ë-C4 – ilmastointilaitteeseen liittyvät ongelmat

ë-C4:n ja yleensä C4:n ilmastointijärjestelmän tiedetään kärsivän siitä, ettei se pysty valitsemaan tiettyä lämpötilaa ja pitämään sitä siinä. Omistajat ovat kertoneet, että maksimijäähdytyksen kytkeminen päälle ei johtanut siihen, että auto olisi jäähtynyt niin tehokkaasti kuin pitäisi.

  Yleisiä ongelmia DS 3 Crossback E-Tense -mallissa

Sama pätee myös maksimilämmityksen kohdalla, sillä auton lämpeneminen kestää kauan. Oli miten oli, tällaiset ongelmat johtuvat yleensä termostaattiongelmista tai tiettyjen antureiden ongelmista, jotka eivät lähetä oikeaa tietoa auton aivoihin.

Citroën ë-C4 – Varusteongelmat

Olemme kaikki tietoisia siitä, että ë-C4 ei ole luksusauto, mutta siinä esiintyy joskus ongelmia, jotka eivät ole yleisiä minkään tyyppisissä autoissa. Ensinnäkin pyyhkijät rikkoutuvat herkästi, mikä voi heikentää näkyvyyttä sateella huomattavasti. Yhden omistajan mukaan nämä ongelmat koskevat sekä etu- että takalasinpyyhkimiä.

Myös pieni kytkin, jota käytetään tavaratilan avaamiseen, rikkoutuu herkästi, mikä tarkoittaa, että se on vaihdettava. Myös etuovista on raportoitu tiettyjä narinoita, mutta ne johtuvat todennäköisesti kuluneista ovitiivisteistä.

UKK-osio

Pitäisikö minun ostaa Citroën ë-C4?

Jos olet kiinnostunut ostamaan suhteellisen edullisen, mutta silti suorituskykyisen ja mukavan perheen sähköauton, Citroën ë-C4 on kelpo valinta. Hyvännäköisen ulko- ja sisätilojen muotoilun ansiosta ë-C4 noudattaa tunnettua nykyaikaista coupe-henkistä maasturin muotoilua, joka varmasti houkuttelee ostajia kaikista luokista.

ë-C4 maksaa kuitenkin enemmän kuin mitä Citroën-perheauton voisi odottaa maksavan. Tämä johtuu siitä, että ë-C4 on todella paljon parempi auto kuin aiemmat Citroënin tämän segmentin perheautot, ja siitä, että se saa käyttövoimansa sähkömoottorista ja akusta.

Onko Citroën ë-C4 hyvä perheauto?

Citroën suunnitteli ë-C4:n ensisijaisesti todella hyväksi perheautoksi, ja se käy melko selvästi ilmi heti, kun astut autoon sisälle. Ensinnäkin se on viiden tähden turvallisuusluokituksen saanut auto, mikä tarkoittaa, että se tarjoaa huomattavan törmäyssuojan sekä laitteiston että ohjelmiston osalta.

  Onko Citroën C4 Picasso hyvä auto?

Lisäksi on mainittava, että siinä on paljon perheystävällisiä ominaisuuksia, kuten helppo sisäänpääsy, paljon säilytystilaa, helposti saavutettavat IsoFix-kiinnityspisteet ja USB-liitännät koko perheelle.

Voinko ostaa Citroën ë-C4:n Yhdysvalloissa?

Citroën poistui Yhdysvaltain markkinoilta jo 1970-luvulla, koska se ei pystynyt kilpailemaan Yhdysvaltain kotimaisten autonvalmistajien kanssa, sillä eurooppalaisten autojen hintalappu on Yhdysvalloissa korkeampi verotuksen ja muiden liitännäiskustannusten vuoksi. Tämän vuoksi Citroën lähti, eikä se aio palata takaisin lähiaikoina.

Näin ollen ë-C4-mallia ei voi ostaa Yhdysvalloissa, koska uutta Citroënia ei voi ostaa Yhdysvalloissa lainkaan, koska Yhdysvalloissa ei myydä uusia Citroën-malleja.

James May

Jamesin suuri intohimo on autot. Hän on julkaissut sisältöä Autojaa2z.fi-sivustolla siitä lähtien, kun se aloitti toimintansa keväällä 2021.

Uusi Autoja A2Z