Ford Mustang Ecoboost ongelmat

Ford Mustang Ecoboost ongelmat

Ford Mustangissa on erilaisia moottoreita, ja 2.3 Ecoboost on yksi niistä. Ford Mustang Ecoboost ei ole ainoastaan tehokas ja suorituskykyinen, vaan se on myös tehokas ja päästää vähemmän kasvihuonekaasuja. Mutta kuten odotettua, siihen liittyy myös useita ongelmia. Mitkä ovat siis Ford Mustang Ecoboostin yleisiä ongelmia?

Ford Mustang Ecoboostissa on ollut vuosien varrella useita ongelmia, kuten moottorin ylikuumeneminen, hiilikerrostumat, pään tiivisteen vikaantuminen, moottorin öljyvuodot ja auton tärinä ajon aikana. Hyvä uutinen on, että useimmat näistä ongelmista voidaan välttää huoltamalla ja korjaamalla Mustangisi asianmukaisesti.

Mitkä ovat Ford Mustang Ecoboostin yleiset ongelmat?

Moottorin ylikuumeneminen

Ensimmäinen ja yleisin ongelma, jota Ford Mustang Ecoboost -autot kokevat, on moottorin ylikuumeneminen. Tämä on yleinen ongelma kaikissa Ford-malleissa. Se johtuu yleensä öljy- ja jäähdytysnestevuodoista. Tämän ongelman korjaaminen on aloitettava korjaamalla tai vaihtamalla huono jäähdytysneste tai pään tiivisteet.

Korkeat pakokaasun lämpötilat

Toinen yleinen ongelma, jonka tämän auton käyttäjät kokevat, on auton käyminen kuumana. Vuonna 2015 Ford joutui antamaan useita takaisinkutsuja kuuman korin alaisen lämpötilan vuoksi. Tämä tapahtui sen jälkeen, kun Ford huomasi, että pakoputki oli normaalia kuumempi. Sen lisäksi se aiheutti huolta siitä, että korkeat lämpötilat saivat polttoainehöyrylinjat, seisontajarruvaijerit ja polttoainesäiliöt pettämään.

Ford teki korjauksia asentamalla ihanteelliset lämpösuojat. Toinen vaihtoehto on päivittää välijäähdytin, jotta pakokaasu ei kuumene liikaa ja aiheuta vahinkoa muille osille.

  Ford Fiesta ST Luotettavuus

Hiilen kertyminen

Jos käytät Fordia, jossa on Ecoboost-moottori, tätä ongelmaa ei voi välttää. Tämä johtuu siitä, että siinä on suoraruiskutusmoottori eikä porttiruiskutus. Suoraruiskutusmoottorissa on virtaus, kun polttoaine virtaa suoraan sylintereihin, kun taas porttiruiskutusmoottori ruiskuttaa polttoaineen imuaukkoihin.

Koska polttoaine ei siis virtaa imuventtiilien yli puhdistaakseen ne, hiilikerrostumat tarttuvat yleensä venttiileihin ja aiheuttavat hiilikerrostumia. Siksi suositellaan, että imuventtiilit puhdistetaan tai tarkastetaan 100 000 kilometrin välein tällaisten saostumien varalta. Joitakin merkkejä hiilen kertymisestä ovat moottorin syttymishäiriöt, tehon menetys ja karkea tyhjäkäynti.

Pään tiivisteen vikaantuminen

Kannen tiivisteen vikaantuminen on hyvin yleistä Ford Focus 2.3 Ecoboost -moottorissa. Jotkut käyttäjät ovat kuitenkin raportoineet myös Ford Mustang 2.3 Ecoboost -mallin kokeneen samanlaisia oireita. Mutta koska Ford Mustang 2.3 Ecoboost on vielä uusi, tapauksia on hyvin vähän. Vaihda tiiviste, jos siinä alkaa näkyä merkkejä, kuten moottorin ylikuumeneminen ja pakoputkesta tuleva valkoinen savu.

Auto tärisee ajon aikana

Tämä ongelma on yleinen vuoden 2016 Ford Mustang Ecoboost -malleissa. Monet kuljettajat valittivat, että heidän autonsa tärisee, kun he ajavat yli 60 km/h. Useimmat arvelivat sen johtuvan epätasapainoisesta vetoakselista, kun taas toiset epäilivät takapääkokoonpanoa. Arvailun sijaan vie auto mekaanikolle ongelman korjaamiseksi.

Moottorin öljyvuodot

Kuten aiemmin todettiin, tällä autolla on taipumus ylikuumentua öljy- ja jäähdytysnestevuotojen vuoksi. Öljyvuodot johtuvat kuitenkin kuluneesta tiivisteestä vaurioituneista öljyntiivisteistä, huonoista liitoksista ja öljypohjan vuodoista. Jos epäilet autosi vuotavan öljyä, vie se ammattitaitoiselle mekaanikolle tarkastettavaksi ja korjattavaksi.

  Ford Super Duty Luotettavuus

FAQ

Onko Ford Mustang Ecoboost luotettava auto?

Kyllä, Ford Mustang Ecoboost on hieman keskimääräistä luotettavampi. Useimmat luotettavuusluokituslaitokset ovat antaneet Ford Mustang Ecoboostille keskimääräistä paremman arvosanan, mikä on hyvä. Ainoa haaste on se, että tämän auton ylläpitokustannukset ovat hieman keskimääräistä korkeammat, mikä tarkoittaa sitä, että auton ylläpitäminen tulee vuosien mittaan kalliimmaksi.

Onko Ford Mustang Ecoboost kallis ylläpitää?

Kyllä, Ford Mustang Ecoboost on hieman kalliimpi ylläpitää kuin useimmat kilpailijansa. Esimerkiksi Chevrolet Camaron vuosittaiset ylläpitokustannukset ovat noin 585 dollaria, kun taas Ford Mustang Ecoboostin ylläpitoon kuluu noin 709 dollaria.

Keskimääräiset sedanin ylläpitokustannukset ovat noin 651 dollaria, mikä tarkoittaa, että Ford Mustang Ecoboost on kallis ylläpitää yli 50 dollaria vuodessa. Ennen kuin hankit tämän auton, on siis tärkeää tietää, että kulut ovat keskimääräistä suuremmat, toisin kuin useimmissa muissa Ford-malleissa.

Mitkä ovat Ford Mustangin yleiset ongelmat?

Kun olet tarkastellut Ford Mustang Ecoboostin yleisiä ongelmia, on tärkeää tarkastella myös Ford Mustangin yleisiä ongelmia. Joitakin näistä ovat esimerkiksi korin maalausongelmat, tärinä ajon aikana, kannentiivisteiden vuodot, viallinen ilmamassan lattia-anturi, epäonnistuneet ylemmät holkit ja vialliset vetotangonpäät.

Mikä on vähiten luotettava Ford Mustangin vuosimalli?

Vaikka Ford Mustangin epäluotettavia mallivuosia on useita, mallivuosi 2016 on vähiten luotettava. Sitä seuraavat tiiviisti mallivuodet 2018 ja 2019. Joitakin yleisimpiä ongelmia mallivuoden 2016 kanssa ovat öljyvuodot ja moottoriviat. Huomaa, että öljyvuodot voivat aiheuttaa tulipalon Ford Mustang Ecoboostissa.

  Ford Rangerin vuodet, joita kannattaa välttää - parhaat ja huonoimmat vuodet

Minkä ajan kuluttua Ford Mustang Ecoboostissa alkaa olla ongelmia?

Ford Mustang Ecoboost voi kestää pitkään, jos sitä huolletaan hyvin. Useimmissa tapauksissa käyttäjillä ei ole ongelmia ennen kuin autolla on ajettu yli 80 000 kilometriä. Vakavimmat ongelmat alkavat, kun auto saavuttaa 150 000 mailia.

Jos siis haluat välttää kalliit korjaukset ja huollot, on tärkeää pitää autosta hyvää huolta ja tehdä tarvittavat korjaukset, kun niitä ilmenee.

Johtopäätös

Nyt kun tiedät joitakin Ford Mustang Ecoboostin yleisimpiä ongelmia, on tärkeää pitää autosta hyvää huolta, jotta useimmat näistä ongelmista voidaan välttää. Kuten useimmissa Ford-malleissa, tarvitaan asianmukaista hoitoa ja huoltoa, jos haluat auton kestävän pitkään.

Jos et kuitenkaan pidä hyvää huolta Mustangistasi, joudut kalliisiin korjauksiin, kun auto on ajanut yli 100 000 kilometriä. Kaiken kaikkiaan Ford Mustang Ecoboost on tyylikäs ja hauska auto ajaa. Se on myös luotettava, mutta melko kalliimpi ylläpitää kuin useimmat sen kilpailijat, kuten Chevy Camaro ja Dodge Challenger.

James May

Jamesin suuri intohimo on autot. Hän on julkaissut sisältöä Autojaa2z.fi-sivustolla siitä lähtien, kun se aloitti toimintansa keväällä 2021.

Uusi Autoja A2Z