Ford Puma on kaunis ja tyylikäs pieni kolmiovinen coupe. Siinä on myös hienot sisätilat, paljon huipputekniikkaa ja se on käytännöllinen. Mutta kuten useimmissa autoissa, myös tässä pienikokoisessa katumaasturissa on useita ongelmia. Mutta mitkä ovat Ford Puman yleisiä ongelmia?
Joitakin Ford Puman yleisiä ongelmia ovat jarrutusongelmat, moottorin syttymishäiriöt, viallinen lämmitin, moottoriongelmat, karhea moottori, jarrunestevuoto, sulava ohjauspyörä ja narskuva ääni vaihteita vaihdettaessa. Huomaa, että nämä ongelmat ovat yleisiä Ford Pumassa, mutta esiintyvät eri mallivuosina.
Ennen kuin hankit käytetyn Ford Puma -auton, on siis tärkeää tietää joitakin ongelmia, joita tulet kohtaamaan matkan varrella.
Mitkä ovat Ford Puman yleiset ongelmat?
Moottorin syttymishäiriöt
Tämä on yksi ensimmäisistä ongelmista, joita Ford Puman omistajat saattavat kohdata. Useimmat käyttäjät ovat raportoineet, että moottori laukeaa väärin 50 000 kilometrin jälkeen. Kun tämä ongelma alkaa ilmetä, moottorista kuuluu tikittävä ääni. Ongelman ratkaisemiseksi on vaihdettava jakohihna.
Viallinen lämmitin
Tämä on yleinen ongelma Fordin maastureissa. Sitä paitsi tämä ongelma on hyvin yleinen myös Ford Fiestassa, koska niissä on sama lämmitin. Viallinen lämmitin saa asetukset jumittumaan kuumaan tai viileään ilmaan. Jos näin käy, sinun on tarkistettava ja vaihdettava lämmittimen säätöventtiili, sillä se kuluu nopeasti.
Jarrutusongelmat
Jos haluat ostaa käytetyn 1997-1999 Ford Puman, tätä ongelmaa kannattaa varoa. Ongelman aiheuttaa viallinen jarrun poikkiakseli ja jousi. Jos sitä ei vaihdeta, se voi johtaa kiihtyvyys- ja jarrutusongelmiin. Ongelman korjaamiseksi sinun on vaihdettava kulunut jousi ja poikkiakseli.
Moottoriongelmat
Olitpa ostamassa uutta tai vanhaa Ford Puma -autoa, tämä on ongelma, johon sinun on oltava valmis. Tämä johtuu yleensä viallisesta TPS:stä, joka antaa väärän signaalin. Paras tapa korjata tämä ongelma on asentaa uusi anturi. Kannattaa kuitenkin tarkastaa myös anturin liittimet ja varmistaa, ettei sinne vuoda vettä.
Korkeat kierrokset ja tehon menetys
Kun olet ajanut Ford Puma -autollasi useita kilometrejä, voit odottaa korkeita kierroksia ja tehon menetystä, kun kiihdytät yli 4000 kierrosta minuutissa. Tämä johtuu yleensä kuluneista sytytystulpista, huonosta ilmansuodattimesta tai huonosta polttoainesuodattimesta. Tarkasta nämä osat ja vaihda ne, jos mahdollista.
Kova moottori
Toinen yleinen ongelma, jota Ford Puma kokee, on moottorin käynti tyhjäkäynnillä. Jos moottori alkaa käydä tyhjäkäynnillä, kannattaa tarkistaa pakokaasun happitunnistin ja kelapaketti. Vaihda vaurioitunut osa, jotta ongelmasta päästään eroon.
Vaihteen vaihdon yhteydessä kuuluva jauhava ääni
Jotkut käyttäjät ovat valittaneet jauhavaa ääntä vaihdetta vaihdettaessa. Tämä ongelma on yleinen vanhoissa Ford Puma -malleissa. Ongelma tulee kytkinpolkimen yläosasta. Ongelman korjaamiseksi sinun on vaihdettava koko kytkinasennelma.
Jarrunesteen vuoto
Tämä ongelma on yleinen vuoden 2000 Ford Pumassa. Jos jarruneste alkaa vuotaa, näet varoitusvalon syttyvän. Tämä tarkoittaa, että jarruletkun ja pyöräsylinterin liitoksessa on vuoto. Varmista, että kiristät letkun, jotta pääset eroon ongelmasta.
FAQ
Onko Ford Puma luotettava?
Se riippuu siitä, mistä Ford Pumasta puhutaan. Jos kyseessä on uusimman sukupolven Ford Puma, se on erittäin luotettava. Jos kyseessä on kuitenkin vanhan sukupolven Ford Puma, jonka valmistus lopetettiin vuonna 2002, se ei ole niin luotettava. Kun sitä kuitenkin verrataan sen kilpailijoihin, Ford Puma on paljon luotettavampi.
Käyttääkö Ford Puma tavallista bensiiniä vai erikoisbensiiniä?
Yllättäen Ford Puma ei käytä tavallista polttoainetta. Sen sijaan käyttäjien on ostettava 95-oktaanista polttoainetta, joka on kalliimpaa mutta parempaa kuin tavallinen polttoaine. 95-oktaaninen polttoaine on kalliimpaa, koska tämän polttoaineen sekoituskomponentit ovat kalliimpia kuin tavallisen polttoaineen komponentit.
Näin ollen Ford Puman omistajat joutuvat käyttämään polttoaineeseen enemmän rahaa kuin tavallisen polttoaineen käyttäjät. Tämä on myös tärkeää, jos he haluavat pidentää autonsa käyttöikää.
Kuinka monen kilometrin jälkeen Ford Pumassa alkaa olla ongelmia?
Tämä riippuu siitä, miten hyvin autoa huolletaan. Jotkut käyttäjät ovat kuitenkin raportoineet ongelmista jo 60 000 mailin kohdalla. Ford Puman moottoriongelmat alkavat hyvin varhain. Mutta asianmukaisella hoidolla ja huollolla Ford Puma kestää pitkään. Sitä paitsi Ford Puman vakavat ongelmat alkavat 150 000 mailin jälkeen.
Mikä on Ford Puman korkea ajokilometrimäärä?
Kuten useimmilla Ford-maastureilla, Ford Puman korkea ajokilometrimäärä on noin 150 000 mailia. Tämä johtuu siitä, että useimmat Ford Pumat eivät ole yhtä ongelmallisia kuin niiden sisarukset. Tämä tarkoittaa, että Ford Puma voi kestää yli 150 000 kilometriä ilman vakavia ongelmia, jos sitä huolletaan hyvin.
Jos siis haluat ostaa laadukkaan käytetyn Ford Puman, kannattaa harkita sellaista, jonka ajokilometrit ovat alle 150 000 kilometriä. Lisäksi on tärkeää tarkistaa auton historia, jotta vältät hankkimasta autoa, josta tulee tulevaisuudessa hankalaa.
Kannattaako Ford Puma ostaa?
Kyllä, Ford Puma on ostamisen arvoinen henkilöille, jotka etsivät tilavaa pienikokoista katumaasturia, jossa on paljon erittäin kehittynyttä teknologiaa, siistit sisätilat sekä tilava matkustamo ja tavaratila. Päinvastoin, se ei houkuttele henkilöitä, jotka etsivät nopeampaa ja halvempaa pientä katumaasturia.
Vaikka Ford Puma on isompi kuin Ford Fiesta ja useimmat sen kilpailijat, se on myös melko kalliimpi, mikä tarkoittaa, että sen hankkimiseen joutuu käyttämään enemmän rahaa.
Johtopäätös
Nyt kun tiedät joitakin ongelmia, joita todennäköisesti kohtaat, kun ostat käytetyn Ford Puman, sinun kannattaa pitää autostasi hyvää huolta. Kaiken kaikkiaan jokainen auto vaatii asianmukaista hoitoa ja huoltoa, jotta se kestäisi pitkään. Joten vaikka valitsisit Ford Puma -mallivuoden, jossa on vähän ongelmia, auto hajoaa silti nopeammin, jos sitä ei huolleta kunnolla.
Varmista, että Ford Puma -autosi on hyvin huollettu, ja käy mekaanikolla heti, kun huomaat, että autossa on jotain vikaa. Kaiken kaikkiaan uusi Ford Puma on edistyneenä entistäkin parempi ja siinä on vähemmän ongelmia kuin lopetetussa kolmiovisessa coupe Ford Pumassa.