Jaguar XF Sportbrake Luotettavuus

Sportbrake on Jaguarin XF-malliston uusi johdannainen vuodelle 2017. Jaguar esitteli Sportbraken alun perin ensimmäisen sukupolven XF:n vuoden 2012 mallina. Alkuperäisen mallin tapaan tämänkin vaunun pitäisi lisätä XF-sedaniin sekä kadunvarsiviehättävyyttä että käytännöllisyyttä ja mahduttaa entistäkin enemmän tilaa pienempään tilaan kuin edellisessä mallissa.

Yleiskatsaus

Jaguar XF sport -jarru tarjoaa varsin hyvän käsiteltävyyden kuin tavallinen XF-malli. Moottorivalikoima käsittää 2,0-litraisen, nelisylinterisen D200-dieselin, joka tuottaa 201 hevosvoimaa, sekä 2,0-litraisen bensiinimoottorin, joka tuottaa 247 hevosvoimaa (P250) tai 296 hevosvoimaa (P300). Vakiovarusteena on kahdeksanvaihteinen automaattivaihteisto, ja valittavana on taka- tai neliveto.

Luotettavuus

XF Sportbrake oli Driver Powerin kyselyssä ongelmallisin malli, sillä yli 30 % omistajista koki ongelmia autonsa kanssa. Koska malliongelmia on runsaasti, XF Sportbraken luotettavuusluokitus on huono verrattuna muiden merkkien vastaavantyyppisiin autoihin.

Turvallisuus

Jaguar XF Sportbrake on myös varsin hyvä turvallisuusluokitus, aivan kuten Jaguar XF:n alkuperäinen variantti, sillä Euro NCAP -luokitus antoi vuoden 2015 lopussa täydet viisi tähteä. Kuuden turvatyynyn, peruutuskameran, kaistavahtijärjestelmän, kuolleen kulman valvontalaitteen, hätäjarrutuksen ja takaliikennevalvontalaitteen lisäksi autossa on myös kuljettajan kunnon valvontalaite.

Poistoaste

Yleensä Jaguar Carsin ajoneuvojen poistoprosentti ja jälleenmyyntiarvo ovat muihin merkkeihin verrattuna keskimääräisiä. Kolmen vuoden ja 36 000 kilometrin aikana XF Sportbrake säilyttää 45-49 prosenttia arvostaan, mikä vastaa BMW 5-sarjan Touringin arvoa, mutta on kuitenkin vain hieman jäljessä Mercedes E-luokan Estatea.

  Jaguar XJ Luotettavuus

Huolto ja korjaus

Viimeinen tekijä, joka vaikuttaa minkä tahansa mallin auton luotettavuuteen, ovat sen huolto- ja korjauskustannukset. Jaguar XF Sportbrake -auton huolto- ja korjauskustannukset 10 ensimmäisen omistusvuoden aikana ovat noin 12 187 dollaria. Tämä on huomattavasti korkeampi kuin luksusluokan sedanien keskimääräiset ylläpito- ja korjauskustannukset. Lisäksi on 35,67 % todennäköisyys, että XF Sportbrake vaatii suurempia korjauksia tuona aikana.

FAQ

Onko Jaguar XF Sportbrake etuvetoinen, takavetoinen vai nelivetoinen auto?

Jaguar XF Sportbrake on nelivetoinen auto.

Kuinka monta istuinta Jaguar XF Sportbrakessa on?

Jaguar XF Sportbrake on auto, jossa on 5 istuinta. Tämän auton EPA-luokitus on: Midsize Station Wagons

Kuinka paljon hevosvoimia Jaguar XF Sportbrakessa on ja onko siinä turbo?

Jaguar XF Sportbraken teho on 296 hevosvoimaa ja vääntömomentti 295 lb-ft. Moottori on Intercooled Turbo Premium Unleaded I-4, jonka iskutilavuus on 2,0 L. Polttoainejärjestelmä on: Bensiinin suoraruiskutus.

Kuinka paljon maavaraa Jaguar XF Sportbrakessa on?

4,1 tuumaa ( 10,41 cm )

Minkä tyyppiset pyörät siinä on?

Jaguar XF Sportbrakessa on 19 X 8 tuuman alumiiniset etuvanteet ja 19 X 8 tuuman alumiiniset takavanteet.

James May

Jamesin suuri intohimo on autot. Hän on julkaissut sisältöä Autojaa2z.fi-sivustolla siitä lähtien, kun se aloitti toimintansa keväällä 2021.

Uusi Autoja A2Z