Kaikki täyssähköisestä Volkswagen ID Xtreme off-road -mallista

Volkswagen ID Xtreme off-road

Harrastajille autot ovat paljon muutakin kuin vain pisteestä A pisteeseen B kulkevia koneita, ja Volkswagen ID. Xtreme on tästä täydellinen esimerkki. Tämä konsepti paljastettiin juuri, ja se osoittaa, kuinka modulaarinen ja kyvykäs nykyinen VW MEB -alusta on. VW esitteli ID. Xtremen nähdäkseen, miten yleisö reagoi siihen, jotta se voisi ehkä jopa tehdä siitä sarjatuotantoauton.

Tämä ei ole ensimmäinen kerta, kun VW päättää tehdä auton vain esitelläkseen, mihin se pystyy. VW ID. R -kilpa-auto esiteltiin muutama vuosi sitten, ja se on edelleen kaikkien aikojen tehokkain ja suorituskykyisin VW. VW ID. Xtreme perustuu ID. 4 GTX -perheautoon, mutta siinä on enemmän tehoa ja tiettyjä erikoisominaisuuksia, jotka tekevät siitä maastokelpoisen.

Tämä tarkoittaa, että VW ID. Xtreme on periaatteessa VW ID. 4 GTX, ja siksi siitä voisi tulla sarjatuotantoauto, jos kiinnostusta riittää. ID. Xtreme on varustettu suuremmalla maavaralla, vahvistetuilla renkailla, vahvistetulla jousituksella ja leveämmillä pyöränkaarilla, härkäpalkilla, kovemmalla alustalla ja valtavalla LED-valopalkilla katolla.

Kaiken kaikkiaan VW ID. Xtreme on todella hieno off-road-luomus, ja toivottavasti saamme nähdä sen ajettavana muodossa tai toisessa. Vaikka näin ei koskaan tapahtuisikaan, VW hyödyntää varmasti kaikkia VW ID:n myötä saatuja kokemuksia. Xtreme-hankkeesta saadut hyödyt muissa, vähemmän äärimmäisissä autoissa.

VW ID. Xtreme – Voimansiirto

Volkswagen ID. Xtreme saa 82 kWh:n akun, joka on yhdistetty kahteen sähkömoottoriin, joista toinen on etuakselilla ja toinen taka-akselilla. VW ID. Xtreme on 382 hv, mikä on peräti 82 hv enemmän kuin ID. 4 GTX. Näin ollen VW ID. Xtreme on tehokkain ID. sarjan auto lukuun ottamatta edellä mainittua ID. R -kilpa-autoa lukuun ottamatta.

  VW vs. Mercedes: Luotettavuus

Voima lähetetään kaikille neljälle pyörälle ja ID. Xtreme tukee myös maksimissaan 175 kW:n DC-pikalatausnopeutta, mikä mahdollistaa ID. Xtreme latautua 20 prosentista 80 prosenttiin vain 30 minuutissa. Jos kytket sen tavalliseen kodin vaihtovirtapistorasiaan, voit ladata sen noin 8-9 tunnissa.

VW ei paljastanut mitään tietoa siitä, kuinka suuren kantaman voi saada VW ID. Xtreme, mutta tehon lisäyksen vuoksi Xtreme-ajoneuvon toimintasäteen pitäisi olla hieman pienempi kuin tavallisella ID:llä saavutettava 245 mailin toimintasäde. 4 GTX.

VW ID. Xtreme – Suunnittelu ja ajaminen

Merkittävimmät muutokset tavallisen ID.4 GTX:n ja ID. Xtreme on muotoilussa, sillä ID. Xtreme käyttää erityisiä 3D-tulostettuja osia, jotka leventävät pyöräkoteloita ja tekevät auton asennosta paljon vakavamman. Etupuskurissa oleva härkäpalkki kertoo heti, että kyseessä on maastoauto, puhumattakaan uudesta koko katon levyisestä LED-palkista.

Henkilötunnus. Xtreme on myös maalattu erityisellä puoli-digitaalisella camo-värillä, joka saa auton näyttämään entistäkin tarkoituksenmukaisemmalta. Pari hyötyvannetta, vahvistettu jousitus ja alusrakenne sekä täysin erilainen etupuskuri tekevät ID. Xtreme näyttää täysin erilaiselta pedolta verrattuna tavalliseen ID:hen. 4 GTX.

VW ID. Xtreme – Luotettavuus ja yleiset ongelmat.

VW ID. Xtreme ei ole sarjatuotantoauto, joten luotettavuudesta ei voida puhua. Koska tämä auto kuitenkin perustuu ID.4-malliin, voimme sanoa, että sen pitäisi kestää aikaa, mutta tietyistä asioista kannattaa puhua.

  Volkswagen Touareg yleiset ongelmat

Ensinnäkin koko ID.-perheellä on taipumus kärsiä jarruihin liittyvistä ongelmista, erityisesti ID. 4. Sähköongelmat ovat myös melko yleisiä koko mallistossa, samoin turvavöiden ja joskus jopa ajovalojen ongelmat. Koska ID. Xtreme jakaa suurimman osan näistä osista tavallisen ID.4-mallin kanssa, voimme odottaa, että nämä ovat mahdollisesti ongelma.

VW ID. Xtreme – Arvo ja käytännöllisyys

VW ID. Xtreme ei ole auto, jonka voi ostaa, sillä se ei ole tällä hetkellä edes tieliikennelupaa. Se on vain konseptiauto, joka on tehty esittelemään, mitä VW voisi tehdä, jos se tekisi vakavasti otettavan maastoauton. Ei ole 100-prosenttisen selvää, tekeekö VW tämän kerätäkseen tarpeeksi kiinnostusta ID:n ympärille. Xtremeä, jotta he voisivat jopa myydä sitä joskus myöhemmin.

Käytännöllisyys on käytännössä sama kuin ID. 4, mikä tarkoittaa paljon istumapaikkoja edessä ja takana sekä paljon tilaa auton lastiosastolla.

FAQ-osio

Voinko ostaa Volkswagen ID. Xtreme?

Ei, et voi. Kuten aiemmin mainittiin, VW ID. Xtreme on vain konseptiauto, eikä sitä ole tulossa ostettavaksi lähiaikoina. Kyseessä on todennäköisesti vain VW:n tulevien projektien koealusta ja keino esitellä, mitä VW voi tehdä yhä suositummassa maastoautosegmentissä.

Tämä ei tarkoita sitä, että ID. Xtreme ei tule lopulta ostettavaksi, koska riittävä ostajien kiinnostus voisi motivoida VW:tä valmistamaan VW ID:n. Xtreme autoksi, jonka kuka tahansa voi ostaa.

  Volkswagen Lupo yleiset ongelmat

Onko Volkswagen ID. Xtreme parempi kuin ID. 4 GTX?

Verrattaessa ID. Xtreme ja ID. GTX:ään on kuin vertaisi omenoita appelsiineihin. Nämä kaksi perustuvat todellakin samaan alustaan, mutta ID. Xtreme on suunniteltu seikkailuun, maastoajoon ja hauskanpitoon, kun taas tavallinen ID. GTX on maantieauto.

Sinänsä ID. GTX on paljon parempi toimintasäteen, mukavuuden ja turvallisuuden suhteen, kun taas ID. Xtreme on parempi maastoajossa, hyödyllisyydessä ja käytettävyydessä.

Miksi autonvalmistajat tekevät konseptiautoja?

Ensi silmäyksellä saattaa tuntua oudolta, että niin monet autonvalmistajat tekevät konseptiautoja, jotka eivät koskaan tule näkemään päivänvaloa ja ovat siten vain kuluja yrityksen budjetille. Nämä autot herätetään kuitenkin henkiin, jotta tuotemerkin suosio kasvaisi, nykyisiä autoja markkinoitaisiin paremmin, esiteltäisiin uutta teknologiaa ja ne tulisivat mahdollisesti jopa ostettaviksi joskus tulevaisuudessa.

James May

Jamesin suuri intohimo on autot. Hän on julkaissut sisältöä Autojaa2z.fi-sivustolla siitä lähtien, kun se aloitti toimintansa keväällä 2021.

Uusi Autoja A2Z