Kaikki vuoden 2023 Peugeot e-2008:sta

2023 Peugeot e-2008

Peugeot e-2008 on suunniteltu entistä jykevämmäksi versioksi pienikokoisesta e-208-viistoperästä. Vuoden 2023 e-2008:ssa on näin pieneksi katumaasturiksi suhteellisen suuri akku, jonka pitäisi olla sama, joka löytyy nykyisestä e-308:sta. Peugeot teki näin myös pienimmän e-208:n kohdalla, mikä tarkoittaa, että kaikissa Peugeot’n lähtötason sähköautoissa pitäisi olla sama tekniikka.

Jos olet kiinnostunut e-2008:n ostamisesta, kerromme sinulle kaiken vuoden 2023 Peugeot e-2008:sta, mitä kannattaa varoa ja mitä odottaa. e-2008 on määrä paljastaa joulukuussa 2022, mikä tarkoittaa, että olemme todella lähellä sitä, että näemme, miltä 2023 e-2008 tulee näyttämään luonnossa. Sisätilat eivät tule muuttumaan kovinkaan paljon edellisestä mallista, mikä ei ole lainkaan huono asia.

Ajokokemus tulee olemaan hieman erilainen verrattuna bensiinimalliin, sillä tämä tulee olemaan raskaampi ja nopeampi. Luotettavuuden ei pitäisi olla liian suuri ongelma, koska sähköiset Peugeotit näyttävät olevan melko luotettavia, mikä on odotettavissa, koska sähköautot ovat todellakin luotettavampia kuin bensiiniautot.

Hinnan odotetaan nousevan vuoden 2022 malliin verrattuna, mutta suuria muutoksia ei ole odotettavissa. Käytännöllisyys on luokassaan hyvä, mutta ei mitään kehuttavaa, sillä tätä autosegmenttiä ei ole suunniteltu ihmisten kuljettamiseen kovin usein.

2023 Peugeot e-2008 – Voimansiirtojärjestelmä

Peugeot e-2008 tulee saataville hieman suuremmalla 51 kWh:n akulla, joka löytyy jo e-308:sta, mikä tarkoittaa parhaimmillaan noin 230-250 kilometriä täydellä latauksella. Tämä ei ole nykyään kovinkaan paljon, sillä jotkut sähköautot voivat ajaa jopa tuplasti enemmän, mutta siinä segmentissä, jossa e-2008 liikkuu, tämä on todella hyvä tulos.

  Peugeot ei käynnisty - syyt ja niiden korjaaminen

Voit ladata e-2008:n 11 kW:n vakiolaturilla, jonka pitäisi täyttää akku muutamassa tunnissa, mikä on enemmän kuin tarpeeksi aikaa niille, jotka lataavat autonsa yön yli. Toisaalta, jos onnistut löytämään 100 kW:n laturin, e-2008 täyttää 80 prosenttia akustaan vain 25 minuutissa.

Etupyörien yläpuolella oleva yksittäinen moottori tuottaa 156 hv, mikä riittää e-2008:lle nopeuteen 100 km/h alle 9 sekunnissa. Kaiken kaikkiaan voimansiirto kaipaisi hieman lisää hevosvoimia, mutta e-2008 on suunniteltu mukavaksi jokapäiväiseksi kuljettajaksi, ei EV-ajopojaksi.

2023 Peugeot e-2008 – Suunnittelu ja ajaminen

Viime vuosina Peugeot on tuonut markkinoille todella näyttävän näköisiä autoja, mikä on varmasti hyvä yllätys, sillä Peugeot ei ole koskaan ollut merkki, joka on tunnettu hyvännäköisten autojen valmistajana. Tämä pätee erityisesti sisäpuolella, jossa e-2008 näyttää todella futuristiselta ja siistiltä. Ulkopuolelle on tehty muutamia muotoilullisia muutoksia, jotka erottavat sen bensiinikäyttöisestä vastineestaan, kuten uusi säleikkö, joitakin kontrastisia korinosia, uudet vanteet ja muutama merkki siellä täällä.

Ajokokemus tulee todennäköisesti olemaan sama kuin 2022-mallissa, mikä tarkoittaa, että e-2008:n pitäisi ajaa todella mukavasti eikä sen pitäisi olla kovin dynaaminen. Sähköisen voimansiirron aiheuttama lisäpaino tuntuu, mutta ei niin paljon, että sillä olisi merkitystä jokapäiväisessä käytössä.

2023 Peugeot e-2008 – Luotettavuus ja yleiset kysymykset

Peugeot e-2008 oli hiljattain osa melko suurta takaisinkutsua, jossa Peugeot kutsui takaisin kaikki mallinsa akkuongelmien vuoksi, mikä saattaa olla myös syy siihen, että e-2008 ja e-208 saavat molemmat osan akkuteknologiasta e-308:sta. Näiden ongelmien lisäksi ihmiset ovat valittaneet latausongelmista ja joistakin ohjelmisto-ongelmista, jotka eivät ole kovin suuria ongelmia.

  Kaikki vuoden 2023 Peugeot 5008:sta

Näiden lisäksi e-2008 on todella luotettava, mikä on odotettavissa, sillä sähköautot ovat luotettavampia kuin polttomoottoriautot, koska niissä on vähemmän liikkuvia osia ja vähemmän komponentteja, jotka voivat mennä vikaan.

2023 Peugeot e-2008 – Arvo ja käytännöllisyys

Peugeot e-2008 maksaa 35 150 – 39 400 puntaa vuoden 2022 mallin osalta, kun taas vuoden 2023 mallin pitäisi olla suunnilleen sama. Myös käytännöllisyys pysyy samana, mikä tarkoittaa, että kaksi ihmistä viihtyy e-2008:ssa helposti, kun taas useampi matkustaja voi olla hieman ahtaalla.

Kaiken kaikkiaan e-2008 tarjoaa hyvän näkyvyyden, siihen on todella helppo nousta sisään ja ulos, ja siinä on monia hyödyllisiä ominaisuuksia, kuten USB-portit, säilytystilat ja mukitelineet kaikille matkustajille.

UKK-osio

Pitäisikö minun ostaa 2023 Peugeot e-2008?

Jos olet kiinnostunut ostamaan pienen sähköisen crossover-maasturin, e-2008 on varmasti todella hyvä valinta. Se tarjoaa suhteellisen kohtuullisen toimintasäteen, mutta samassa hintaluokassa on parempiakin vaihtoehtoja. e-2008 on pienikokoinen crossover-maasturi, joka on nykyään yleensä erittäin suosittu, varsinkin sähköisellä voimansiirrolla varustettuna.

Tämä tarkoittaa sitä, että Peugeot toivoo myyvänsä näitä paljon eteenpäin, ja useimmat e-208:aa tai e-2008:aa harkitsevat ihmiset valitsevat todennäköisesti e-2008:n, koska se on siistimpi, isompi, tilavampi ja miellyttävämpi ajaa korotetun ajoasennon ansiosta.

Mitkä autot kilpailevat Peugeot e-2008:n kanssa?

Kuten edellisessä kappaleessa mainittiin, pienikokoisten sähköisten crossover-maastureiden maailma on täynnä lukemattomia upeita vaihtoehtoja, joissa kaikissa on jotain, mikä tekee niistä ainutlaatuisia. e-2008 kilpailee esimerkiksi Hyundai Kona EV:n, Kia Niro EV:n ja Citroen e-C4:n kanssa.

  Kaikki vuoden 2023 Peugeot 2008:sta

Jos haluat jotain samankokoista, mutta paljon ylellisempää, Mercedes EQA on todennäköisesti valintasi.

Tarjoaako Peugeot e-2008 tarpeeksi toimintasäde?

Peugeot e-2008 -mallin 2022 toimintasäde oli aiemmin noin 220 kilometriä, mutta monet ihmiset kertoivat, että todellisuudessa se oli noin 180 kilometriä. Jos uudesta e-2008:sta on jotain hyötyä, se tarjoaa toivottavasti noin 230-250 mailin toimintasäteen, sillä Peugeot sanoi, että heidän uudemmat sähköautonsa pystyvät ajamaan enemmän kilometrejä ilman liian suuria mekaanisia eroja.

Tämä tarkoittaa sitä, että ohjelmistokalibroinnilla ja paremmilla tehokkuusohjelmilla voidaan myös e-2008:sta puristaa enemmän kilometrejä.

James May

Jamesin suuri intohimo on autot. Hän on julkaissut sisältöä Autojaa2z.fi-sivustolla siitä lähtien, kun se aloitti toimintansa keväällä 2021.

Uusi Autoja A2Z