Kaikki vuoden 2023 VW ID 4 -malleista

2023 VW ID 4

Volkswagen ID.4 on tällä hetkellä VW:n sähköautojen perusmalli ja VW:n toistaiseksi paras sähköauto. ID.4 esiteltiin ensimmäisen kerran jo vuonna 2020 ja ihmiset totesivat nopeasti, että ID.4 on sähköautojen uusi Golf. Nämä syyt johtuvat siitä, kuinka käytännöllinen ID.4 on, kuinka mukava se on, kuinka tasapainoinen se on ja kuinka tilava matkustamo on.

Jos olet kiinnostunut uuden ID.4:n ostamisesta, kerromme sinulle kaiken vuoden 2023 VW ID 4 -malleista, niiden vertailusta ja siitä, mitä saat kustakin. Kaikki mallivuoden 2023 mallit toimitetaan 82 kWh:n akulla tai 52 kWh:n akulla. 52 kWh:n akkumallia kutsutaan nimellä ”Pure”. Alkutason ID.4-malli, jossa on 82 kWh:n akku, on ”Pro”-trimmimalli, josta saa suurimman osan päivittäisistä tarpeista.

Ensin mainitulla voi ajaa 245 mailia täydellä latauksella ja se voidaan ladata 48 minuutissa nopealla 50 kW:n DC-laturilla, kun taas jälkimmäisellä voi ajaa 214 mailia ja se voidaan ladata 35 minuutissa nopealla 100 kW:n DC-laturilla. Kun haluat valita, mikä ID.4:n varustetaso sopii sinulle, sinun on tasapainotettava tarpeesi ja toiveesi.

Useimmat valitsevat todennäköisesti PRO-mallin, koska se on halvin ja yhtä tehokas, kun taas korkeamman hintaluokan mallit ostavat lähinnä tekniikkapäälliköt ja ne, jotka haluavat parasta ID.4-tuotetta, mitä VW:llä on tällä hetkellä tarjota.

2023 VW ID 4 Pure ja Pro -mallit.

Alkutason ID.4 Pure saa muun muassa LED-ajovalot, 19-tuumaiset pyörät ja automaattiset pyyhkijät, joita ei useinkaan saa minkään auton useimpiin lähtötason malleihin. Pure-malliin saa myös 10-tuumaisen kosketusnäytön, jolla voi ohjata VW:n uutta MY-VW-infotainment-näyttöä, joka on helppotajuinen, mutta hieman tahmea käyttää kaikkien kosketusnäppäinten takia.

  Volkswagen Golf vuosina välttää

Kankainen verhoilu ja sähkötoimiset etuistuimet ovat vakiona, kun taas langaton laturi on saatavana lisävarusteena. ID.4 Pro -mallissa on melko pitkälti samat varusteet kuin Pure-mallissa, ja se eroaa siitä vain siksi, että se saa suuremman 82 kWh:n akun. Hintatasoltaan Pure-malli alkaa 38 000 dollarista, kun taas Pro-malli alkaa 43 000 dollarista.

Näiden kahden välillä valitsisin Pro-mallin, koska siinä on suurempi 82 kWh:n akku, joka on paljon parempi kuin Pure-mallin pienempi 52 kWh:n yksikkö. Toisaalta, jos voit ladata ID. 4:n autotallissa yön yli ja käytät sitä vain lyhyisiin päivittäisiin matkoihin, voit säästää rahaa ja valita Pure-mallin.

2023 VW ID.4 Pro S ja Pro Plus -mallit

Volkswagen ID.4 Pro S on todellinen korkeatasoisempi ID.4-malli, sillä se saa muun muassa sähköisesti taittuvat peilit, tunnusvalaistuksen, valtavan panoraamalasikaton, valaistun VW:n etusäleikön ja erikoisvärit, kuten esimerkiksi Dusk Blue. ID.4 Pro S -mallissa on vakiona suurempi 12-tuumainen näyttö ja 30-värinen ympäristön valaistus.

Verhoilu on nyt kestävää nahkaa, istuimet ovat 12-suuntaisesti sähkösäätöiset hieronnalla ja istuinmuistilla. Mitä tulee käytännöllisyyteen, Pro S:ssä on myös takaistuimen käsinojat ja kahtia taitettavat istuimet, joiden keskellä on suksien läpivienti.

ID.4 Pro S maksaa 48 000 dollaria, ja se on mielestäni malliston parhaimmistoa. Normaali ID.4:n huippumalli on Pro Plus -malli, johon on lisätty muun muassa kaksivärinen maalaus mustalla katolla, 20-tuumaiset kevytmetallivanteet, hopeaksi maalatut kattokaiteet ja muotoilukoristeet sekä muita pieniä yksityiskohtia siellä täällä. Pro Plus maksaa 50 000 dollaria.

  Käyttääkö Porsche VW:n moottoreita?

2023 VW ID.4 GTX

Volkswagen ID.4 GTX on malliston todellinen lippulaiva, mutta sitä ei voi ostaa USA:sta, ei ainakaan vielä. GTX ID.4 maksaa Saksassa lähes 54 000 euroa. GTX-malleissa on sama 82 kWh:n akku, mutta teho on nostettu 299 hv:iin, joka on myös kaikkien VW ID.-mallien huippuluku.

GTX-mallissa on kaikki mitä huippumalli Pro S:ssä, mutta siihen on lisätty GTX-filosofian mukaisia muotoilullisia yksityiskohtia. Näitä ovat mm. uudet vanteet, erikoisvärit, erikoiskosketukset ulkokuoressa, GTX-merkintä sisätiloissa ja urheiluistuimet.

UKK-osio

Mikä VW ID.4:n varustetaso on paras?

ID.4:n paras malli ostettavaksi on ID.4 Pro S, sillä se tarjoaa kaikki haluamasi luksusominaisuudet, mutta ei ole yhtä turha kuin Pro S Plus -malli. Älä käsitä väärin, ID.4 Pro S Plus -mallissa on hienot pyörät ja värit, mutta niistä ei todellakaan kannata maksaa enemmän rahaa.

ID.4 Pro S on täydellinen tasapaino, sillä siinä on kaikki se, mitä ihmiset yleensä haluavat, ilman kaikkea tarpeetonta tavaraa, jonka saat Pro S Plus -mallissa. GTX on ylivoimaisesti siistein ID.4-malli, mutta se ei todellakaan ole kovin suorituskykyinen auto, minkä vuoksi jättäisin sen väliin ja keskittyisin parin lisähevosvoiman sijasta suurempaan toimintasäteeseen.

Miksi VW ID.4 GTX ei ole saatavilla Yhdysvalloissa?

Emme ole 100-prosenttisen varmoja siitä, miksi GTX-pakettia ei ole saatavana Yhdysvalloissa, mutta se ei ole liian suuri ongelma, sillä GTX-paketti on ensisijaisesti muotoilupaketti, eikä se muuta auton ajotapaa lainkaan. Toki olisi siistiä, jos Yhdysvalloissa saisi kaiken, mutta näin on myös monien Yhdysvalloissa valmistettujen autojen kohdalla, jotka eivät koskaan löydä tietään Eurooppaan.

  Kaikki vuoden 2023 VW-sähkömalleista

Onko VW ID.4 uusi VW Golf?

Joissakin osissa maailmaa, kuten Euroopassa, VW Golf on kaikkien auto. Siksi niin monet vertaavat ID.4:ää Golfiin, koska kaikki haluavat sähköversion VW Golfista, koska se tekisi siitä automaattisesti hienon auton. Emme ole vielä varmoja siitä, että ID.4 olisi uusi sähköautojen Golf, mutta vain aika näyttää sen.

James May

Jamesin suuri intohimo on autot. Hän on julkaissut sisältöä Autojaa2z.fi-sivustolla siitä lähtien, kun se aloitti toimintansa keväällä 2021.

Uusi Autoja A2Z