Kia Niron vaihteisto ongelmat

Kia Niro

Kia Niro PHEV- ja hybridiversioissa on luotettava 6-vaihteinen kaksoiskytkinvaihteisto. Tämä vaihteisto tarjoaa paremman polttoainetalouden kuin automaattivaihteisto. Se on myös pehmeämpi ajaa, mutta siihen liittyy myös joitakin ongelmia. Mitkä ovat siis Kia Niro -vaihteiston ongelmat?

Joitakin Kia Niro -vaihteiston ongelmia ovat karkea vaihtaminen, viivästynyt vaihtaminen, vaihteiden luistaminen, kytkinongelmat ja solenoidiongelmat. Tämän lisäksi useat käyttäjät ovat rekisteröineet alhaisen vaihteistonesteen määrän. Vääntömomentinmuunninongelmia ja vaihteiston vatkaamista ja kolinaa.

Mitkä ovat Kia Niron vaihteisto-ongelmat?

Kova vaihtaminen

Yleinen ongelma Kia Niro 6-vaihteisessa kaksoiskytkinvaihteistossa on karkea vaihtaminen. Useimmat Kia Niro -käyttäjät ovat valittaneet, että vaihteiden vaihtaminen on ollut karkeaa. Tämä johtuu yleensä alhaisesta, puutteellisesta tai likaisesta vaihteistonesteestä. Mutta jos vaihteisto on kunnossa, syynä voi olla viallinen anturi tai alipaineongelma.

Tämän ongelman korjaamiseksi sinun on vaihdettava huono vaihteistoneste. Mutta jos vaihteisto on kunnossa, pyydät mekaanikkoa tarkastamaan ja vaihtamaan viallisen anturin tai alipaineen.

Vaihteen liukuminen

Useat Kia Niron omistajat ovat myös ilmoittaneet vaihteiden liukumisongelmista. Vaihde luistaa yleensä eri osien kulumisen vuoksi. Joitakin vaihteiston osia, jotka kuluvat nopeammin 6-vaihteisessa kaksoiskytkinvaihteistossa, ovat kytkinlevyt, solenoidipaketit ja vaihteistohihnat.

Tämän ongelman korjaamiseksi sinun on käytävä ammattitaitoisen mekaanikon luona ja pyydettävä häntä vaihtamaan kuluneet osat.

Viivästynyt vaihtaminen

Viivästynyt vaihtaminen on myös yleistä Kia Niro -malleissa. Tämä ongelma johtuu yleensä viallisesta vaihteenvaihtosolenoidista. Jonkin ajan kuluttua vaihtosolenoidin pienet männät voivat pettää tai sähkömagneettiset kelat pettää jatkuvan kuumuuden ja tärinän vuoksi. Jos siis solenoidi vikaantuu, se ei pysty avautumaan tai sulkeutumaan auttaakseen seuraavan vaihteen kytkemistä.

  Käytetyn Kia EV6:n ostaminen - tarkistettavat asiat

Varmista, että vaihdesolenoidin männät vaihdetaan ongelman korjaamiseksi.

Vaihteiston vatkaaminen ja jytinä

Tämä ongelma on yleinen vuosien 2017-2019 Kia Niro -hybridimalleissa. Useat käyttäjät ovat raportoineet huonosta kiihtyvyydestä ja auton horjumisesta eteenpäin vaihteita vaihdettaessa. Toisin kuin monet vaihteisto-ongelmat, jotka johtuvat matalasta vaihteistosta tai viallisista osista, vaihteiston horjuminen eteenpäin johtuu huonosta virityksestä.

Tämän ongelman korjaamiseksi sinun on siis käytävä ammattitaitoisen mekaanikon luona virittämässä autosi kunnolla.

Kytkinongelmat

Useimmat kytkinongelmat sekoitetaan yleensä alhaisen vaihteiston ongelmiin. Tämä johtuu siitä, että kytkin sijaitsee momentinmuuntimessa ja voi joskus jumiutua. Kun kytkin jumiutuu, solenoidi voi lukkiutua, eikä vaihteistonesteen määrää momentinmuuntimessa voida laskea asianmukaisesti.

Joitakin merkkejä kytkinongelmista ovat voimakas tärinä ja voimansiirron korkea lämpöaste. Tämän ongelman korjaamiseksi sinun on korjattava kytkinongelmat tai vaihdettava se, jos se on huono.

Vääntömomentinmuuntimen ongelmat

Momentinmuunnin mahdollistaa sen, että Kia Niron moottori jatkaa käyntiä, vaikka pyörät pysähtyvät. Mutta kuten missä tahansa auton osassa, momentinmuuntimen neulalaakerit kuluvat ja aiheuttavat kaikenlaisia voimansiirto-ongelmia. Yksi merkki vioittuneesta momentinmuuntimesta on vaihteistosta kuuluva outo ääni.

Tämän ongelman korjaamiseksi sinun on vaihdettava momentinmuuntimen kuluneet neulalaakerit.

Vähäinen vaihteistonesteen määrä

Tämä on suurin syy useimpiin Kia Niron vaihteisto-ongelmiin. Alhainen vaihteistonesteen määrä johtuu vuodoista vaihteistossa ja viallisista osista, kuten vetoakselista ja tiivisteen tiivistyksestä. Joissakin tapauksissa vaihteistoneste voi olla saastunut, mikä johtaa vaihteiden lipsumiseen tai siirtymiseen.

  Kia Rio GPL-ongelmat

Tämän ongelman korjaamiseksi sinun on vaihdettava huono vaihteisto tai täytettävä se uudelleen, jos se on vähissä.

Solenoidiongelmat

Solenoidi vastaa nesteen virtauksen ohjaamisesta koko vaihteistossa. Kuten monet muutkin vaihteiston osat, solenoidi voi vaurioitua alhaisen vaihteiston tason tai solenoidin sähköisten ongelmien vuoksi. Huomaa, että useimmat solenoidin merkit ovat samanlaisia kuin alhaisen vaihteistonesteen merkit.

Jos siis tarkastat vaihteiston ja huomaat, että vaihteistonestettä on riittävästi ja hyvin, ongelma on solenoidissa. Varmista, että ammattitaitoinen mekaanikko tarkastaa ja korjaa tai vaihtaa kyseiset osat.

FAQ

Minkä tyyppinen vaihteisto on Kia Nirossa?

Kia Niro hybridissä ja PHEV:ssä on kuusivaihteinen kaksoiskytkin-automaattivaihteisto. Lisäksi Kia Niro hybridissä on 139 hv:n voimansiirto, joka koostuu 1,6-litraisesta nelisylinterisestä moottorista ja sähkömoottorista. Lisäksi se on varustettu yksinomaan etuvetojärjestelmällä.

Onko Kia Nirossa CVT-vaihteisto?

Ei, Kia Nirossa ei ole CVT-vaihteistoa eli portaaton vaihteisto. Päinvastoin, siinä on 6-vaihteinen kaksoiskytkinvaihteisto. Huomaa, että CVT-vaihteisto toimii siten, että yksi hihnapyörä on yhteydessä moottoriin ja toinen hihnapyörä vaihteistoon. Hihna siirtää voimaa niiden välillä, ja vaihteisto säätää asetuksia jatkuvasti.

Mikä on tärkein syy automaattivaihteiston vikaantumiseen?

Automaattivaihteiston vian ykkössyy on alhainen nestetaso. Tämä ongelma aiheuttaa ylikuumenemista. Lisäksi se aiheuttaa kovia vaihtoja, viivästynyttä kytkeytymistä ja vaihteiden luistoa. Tästä syystä on tärkeää tarkistaa aina ennen ajamista autosi vaihteiston nestetaso.

  Kia Optima Luotettavuus

Onko 6-vaihteinen kaksoiskytkinvaihteisto luotettava?

Kyllä, Kia Niron 6-vaihteinen kaksoiskytkinvaihteisto on luotettava. Tämä johtuu siitä, että siinä on huomattavasti pienempi moottorin sammumisen vaara. Lisäksi sitä on helppo hallita, vaikka olisitkin ahtaassa paikassa. Tämä vaihteisto mahdollistaa myös nopeammat ja pehmeämmät vaihteenvaihdot. Se tarjoaa myös paremman polttoainetalouden.

Kuinka kauan 6-vaihteinen kaksoiskytkinvaihteisto kestää?

Se riippuu siitä, miten hyvin huollat ja hoidat vaihteistoa ja autoa. Asianmukaisella hoidolla 6-vaihteisen vaihteiston pitäisi kestää vähintään 200 000 tai jopa 300 000 kilometriä. Tästä huolimatta tämän vaihteiston käyttäjillä pitäisi alkaa esiintyä pieniä ongelmia jo 100 000 mailin kohdalla.

Yhteenveto

Kia Niro on yksi luokkansa suorituskykyisimmistä autoista 6-vaihteisen kaksoiskytkinvaihteiston ansiosta. Jos tätä vaihteistoa ei kuitenkaan huolleta kunnolla, siihen voi myös kehittyä ongelmia, kuten vaihtamisongelmia, vaihteiden liukumista, kytkinongelmia, alhaisen vaihteiston ongelmia ja solenoidiongelmia.

Huomaa, että useimmat näistä ongelmista voidaan välttää, jos autoa huolletaan ja hoidetaan hyvin.

James May

Jamesin suuri intohimo on autot. Hän on julkaissut sisältöä Autojaa2z.fi-sivustolla siitä lähtien, kun se aloitti toimintansa keväällä 2021.

Uusi Autoja A2Z