Mercedes 280SL ongelmat

Mercedes 280SL ongelmat

Mercedes 280SL on klassinen 2-paikkainen Mercedes roadster/coupe, joka esiteltiin ensimmäisen kerran vuonna 1963 ja jonka tuotanto lopetettiin vuonna 1971. Näitä rakennettiin alun perin yli 48 000 kappaletta koko maapallolle. Joidenkin arvioiden mukaan vain murto-osa näistä on täydellisessä käyttökunnossa. Muutaman nettilähteen mukaan näitä on vain 8 kappaletta koko Yhdistyneessä kuningaskunnassa.

280SL:n arvo on ollut jatkuvassa nousussa viimeisen vuosikymmenen aikana. Halvimmat 280SL-mallit maksavat vähintään 30 000 dollaria, vaikka ne vaatisivat täydellisen mutterien ja pulttien restauroinnin. Kalleimmista concourse-malleista voi saada yli 300 000 dollaria täydellisen, perusteellisen ja MB-merkin mukaisen restauroinnin jälkeen.

Luotettavuuden osalta 280SL on kunnollinen, mutta kyseessä on kuitenkin erittäin vanha auto. Yleisimmät Mercedes 280SL:n ongelmat liittyvät ruosteeseen, moottoriongelmiin, sähköongelmiin, vuotoihin ja lisääntyneeseen öljynkulutukseen sekä viallisiin polttoainejärjestelmän letkuihin.

Joitakin näistä ei voi korjata helposti niiden vakavoitumisen jälkeen, kuten ruostetta. Toiset, kuten moottoriin liittyvät ongelmat, voidaan ja yleensä korjataan ennaltaehkäisevällä huollolla. Kaikki tietävät nykyään, että 280SL ”Pagoda” on todella arvokas klassikko, ja siksi ihmiset ovat innokkaita ylläpitämään niitä.

Mercedes 280SL:n ruosteongelmat

Mercedes 280SL on vanha Mercedes, mikä tarkoittaa, että se kärsii ruostumisesta aivan kuten mikä tahansa muukin vanhempi Mercedes. Muista käydä läpi kaikki herkät kohdat, kuten auton alla, pyöräkoteloiden sisäpuolella, ajovalojen ympärillä, lattialla, takaluukun ympärillä ja konepellillä. Vakava ruoste on täysin turhaa, ellet aio entisöidä autoa.

  Yleisiä ongelmia Mercedes S-Class W221?

Nyt sinun pitäisi jo olla tietoinen siitä, mitä ruoste tekee autolle ja että ruosteisen auton korjaaminen on erittäin vaikeaa. Kausiluonteinen ruoste voi jopa vaarantaa auton rakenteellisen eheyden, mikä tarkoittaa, että autoon on tehtävä mittavia töitä.

Mercedes 280SL:n moottoriongelmat

Mercedes 280SL:ään on saatavana kolme eri moottorivaihtoehtoa, ja kaikki kolme kärsivät samanlaisista ongelmista. Ilman massavirtausanturi on tunnettu murheenkryyni, koska se lakkaa ylläpitämästä oikeaa ilman ja polttoaineen suhdetta palotilassa. Nämä moottorit ovat myös alttiita sytytysjärjestelmäongelmille ja polttoaineen ruiskutusongelmille.

Jotkut omistajat ovat todenneet, että nämä moottorit saattavat myös ylikuumentua, mikä voi johtaa vakaviin seurauksiin, kuten tulipalon syttymiseen moottorista. Kaiken kaikkiaan nämä moottorit ovat vanhoja ja herkkiä, mikä tarkoittaa, että niitä on hoidettava, jos haluat säilyttää mahdollisimman paljon arvoa.

Mercedes 280SL sähköongelmat

Se, että auto on 70 vuotta vanha, tarkoittaa, että se voi kärsiä lähes kaikenlaisista ongelmista. Nämä autot ovat yksinkertaisesti liian vanhoja toimiakseen yhtä hyvin kuin jopa 80-luvun autot. 280SL:ssä näyttää esiintyvän ongelmia moottorin sähköliittimissä, jotka voivat haitata käynnistystä.

280SL kärsii myös ulkovalaistusongelmista, jotka ovat itsestäänselvyyksiä autolle, joka on varustettu vanhimmalla ja epäluotettavimmalla valaistustekniikalla, jota on olemassa. Kaiken kaikkiaan 280SL on sen verran yksinkertainen, että sähköongelmia ei ole liikaa, koska 280SL:ssä ei alunperinkään ole liikaa sähkökomponentteja.

  Paras öljy Mercedes dieselmoottoreille

Mercedes 280SL:n vuodot ja lisääntynyt öljynkulutus

Kaikki tietävät jo, että Mercedes-autot vuotavat ja että vanhat autot vuotavat. Jos nämä kaksi yhdistetään, saat Mercedes-klassikkoauton, joka nauttii vuotamisesta kuin kukaan muu. 280SL vuotaa öljyä, mutta se vuotaa myös jäähdytysnestettä ja joissakin tapauksissa jopa polttoainetta. Olemme jo maininneet auton kyvyn syttyä tuleen.

Tämän korjaamiseksi muista pitää aina silmällä lattiaa, johon pysäköit autosi, ja käydä aika ajoin auton konepellin läpi katsomassa, näkyykö moottorin yläosasta vuotoja.

Mercedes 280SL vialliset polttoainejärjestelmän letkut.

Mercedes 280SL:n ongelmien luettelon lopuksi mainitsemme myös polttoainejärjestelmän ongelmat. Tämän artikkelin moottoriongelmia käsittelevässä kappaleessa mainitsimme jo vialliset polttoainesuuttimet. Ongelma on se, että moottori kallistuu kierroksilla, mikä aiheuttaa painetta ruiskutussuuttimiin ja aiheuttaa ongelmia niitä ympäröiviin tiivisteisiin.

Kun näin tapahtuu, polttoaine voi alkaa vuotaa, mikä on myös vaarallista, koska se voi syttyä hetkessä liekkeihin. Polttoaineletkut, jotka lähettävät polttoaineen ruiskuttimille, voivat myös huonontua ajan mittaan, mikä voi aiheuttaa vielä vakavampia polttoainevuotoja.

UKK-osio

Miksi Mercedes 280SL on niin suosittu?

Syy siihen, miksi Mercedes 280SL on niin suosittu, on se, että niitä ei yksinkertaisesti ole liikaa. Lisäksi kaikki tietävät, että 280SL tarjoaa moitteettoman laadukkaita rakennusmateriaaleja, jotka saavat auton tuntumaan kalliilta ja tuhoutumattomalta.

280SL näyttää upealta, ja se on myös osittain syy siihen, miksi ihmiset rakastavat sitä niin paljon. Lopuksi, jos kysyt Mercedes-klassikkoharrastajalta, mikä Mercedes-klassikko ajaa parhaiten, on hyvin todennäköistä, että Mercedes 280SL on listan kolmen ensimmäisen sijan joukossa.

  Mercedes Maybach GLS-luokan luotettavuus

Miksi Mercedes 280SL:ää kutsutaan Pagodaksi?

Mercedes 280SL:n suunnitteli mies nimeltä Paul Bracq, joka keksi 280SL:n viileän kattomuotoilun. Ihmiset alkoivat kutsua 280SL:ää ”Pagodaksi”, koska sen katto muistuttaa Kaukoidän temppelin kattoa. Kun tämä lempinimi sai alkunsa, ei kestänyt kauaa, ennen kuin ihmiset alkoivat kutsua 280SL:ää Pagodaksi kaikkialla maailmassa.

Kovera katto on yksi 280SL:n määrittelevistä piirteistä, joten on täysin järkevää, että 280SL pysyy muistissa katon lisäksi monien muidenkin asioiden vuoksi.

Onko Mercedes 280SL hyvä sijoitus?

Mercedes 280SL Pagoda on todellakin hyvä sijoitus monestakin syystä. Ensinnäkin näitä autoja ei yksinkertaisesti ole paljon, mikä tarkoittaa, että hyväkuntoisista autoista voi nyt saada valtavia summia rahaa.

Jos tarkastelemme 280SL:n arvotaulukoita, huomaamme, että näiden arvo nousee jatkuvasti. Kaiken kaikkiaan 280SL:n pitäisi olla hyvä sijoitus, mutta sitä on mahdotonta sanoa varmasti.

James May

Jamesin suuri intohimo on autot. Hän on julkaissut sisältöä Autojaa2z.fi-sivustolla siitä lähtien, kun se aloitti toimintansa keväällä 2021.

Uusi Autoja A2Z