Mercedes 450SL ongelmat

Mercedes 450SL ongelmat

Mercedes 450SL oli tuotannossa vuosina 1972-1989, mikä teki siitä Mercedes Benzin historian toiseksi pitkäikäisimmän yksittäisen mallin heti Mercedes Benz G-luokan jälkeen. 450SL:ssä käytetään 8-sylinteristä moottoria eri tilavuuksilla, jotka ovat kunnollisia luotettavuuden suhteen.

On turvallista sanoa, että 450SL on melko luotettava, mutta lähes 50 elinvuoden jälkeen tällaiset autot ovat tunnettuja siitä, että niihin kehittyy kaikenlaisia ongelmia. Suurin ja mahdollisesti vaarallisin näitä autoja vaivaava ongelma on korroosio, joten muista tarkistaa kaikki herkät kohdat ennen kuin teet autolle mitään.

450SL kärsii myös ongelmista, jotka liittyvät alarunkoon, jäähdytysjärjestelmään, moottorin ajoitukseen ja kuluneisiin kiinnikkeisiin. Koska 450SL on kuitenkin niin vanha, on todennäköistä, että tulet kohtaamaan monia ongelmia myöhemmin.

Parasta, mitä voit tehdä, on löytää esimerkkimalli, jota on pidetty erittäin hyvin vuosien varrella, vaikka se maksaisikin aluksi paljon enemmän rahaa. Jos näitä on huollettu vuosien varrella, se tarkoittaa, että ne todennäköisesti kestävät pitkään. Jos niitä ei ole pidetty, ne ovat tikittäviä aikapommeja.

Mercedes 450SL – Korroosio

Mercedes 450SL:n tiedetään kärsivän ruostumisesta, kuten monien vanhempien Mercedes-mallien kohdalla. Niin tai näin, sinun kannattaa keskittää huomiosi uudempiin 450SL-malleihin, sillä niissä käytetään laadukkaampaa terästä, kun taas aivan uusimmissa vuoden 1986 jälkeisissä malleissa käytetään jopa sinkittyä terästä, joka tarjoaa parhaan korroosiosuojauksen.

Ruostumiselle alttiimpia kohtia ovat korin kynnykset, ajovalojen ympärillä, tavaratilassa, ovissa, auton alapuolella, etuosan alarungossa, pyöränkaarissa, puskureissa, kattoluukun ympärillä, konepellin alueella ja alemmissa sivuhelmoissa. Ruosteisen auton korjaaminen on uskomattoman vaikeaa ja aikaa vievää, joten se on järkevää tehdä vain todella arvokkaalle autolle.

  Sopivatko Audin vanteet Mercedekseen?

Mercedes 450SL – Alarunko-ongelmat

Mercedes 450SL:n tiedetään kärsivän myös yleisistä etuosan alarunko-ongelmista, joissa runko alkaa jonkin ajan kuluttua halkeilla. Nämä ongelmat ovat erityisen yleisiä vanhemmissa malleissa, koska niitä ei ole rakennettu kovin tukeviksi. Voit vain kuvitella, mitä tapahtuisi, jos alarunko halkeaisi kokonaan, joten pidä aina silmällä näitä ongelmia.

Monissa vanhemmissa 450SL-malleissa on nykyään korvattu apurungot jälkimarkkinatuotteilla, jotka on valmistettu korkeammilla tuotantostandardeilla. Kaiken kaikkiaan, jos tunnet, että auton ohjaus on löysä, on todennäköistä, että alarunko on syypää. Älä aja autolla, sillä tällainen ongelma voi helposti johtaa onnettomuuteen.

Mercedes 450SL – Moottorin ajoitusongelmat

450SL:n ajoitusketjun tehtävänä on synkronoida venttiilikoneisto ja kampiakseli, jotta auto toimii tarkoitetulla tavalla. Vaikka näiden 450SL-mallien moottorit ovat melko tukevia, huollon puutteet tekivät niistä alttiita ajoitusketjuongelmille.

Jos näitä ilmenee, ketju on vaihdettava kokonaan. Jos tunnet moottorin epäröivän, syttyvän väärin tai jopa sammuvan, ketju on todennäköisesti syyllinen. Varmista, että nämä ongelmat ratkaistaan mahdollisimman pian, sillä muuten ketju voi mahdollisesti aiheuttaa moottorille kaikenlaisia vaurioita.

Mercedes 450SL – Jäähdytysjärjestelmään liittyvät ongelmat

Olemme jo tietoisia siitä, että 450SL:ssä on suuret ja tehokkaat moottorit, mikä tarkoittaa, että ne tuottavat paljon lämpöä. 450SL:n jäähdytysjärjestelmä on itse asiassa melko kunnollinen, mutta moottorit vaativat myös paljon jäähdytystä. Tämä tarkoittaa sitä, että jos jäähdytysnesteen määrä on alhainen tai jos jäähdytin on hieman tukossa, moottori ylikuumenee.

  Mercedes W205 - Kaikki mitä sinun tarvitsee tietää

Tällaiset ongelmat voidaan yleensä ratkaista oikea-aikaisella huollolla, joten ne eivät ole kovinkaan ongelmallisia. Koska suurinta osaa näistä ei kuitenkaan koskaan huollettu kovin hyvin, tällaiset ongelmat ovat yhä yleisempiä ja yleisempiä.

Mercedes 450SL – kuluneet kiinnikkeet

450SL on vanha auto, mikä tarkoittaa, että se kärsii vanhasta kunnon kulumisesta. Jotkin osat ovat ongelmallisempia kuin toiset, mikä tarkoittaa, että ne vaativat tavallista enemmän huoltoa. Näitä komponentteja ovat moottorin kiinnikkeet, vaihteiston kiinnikkeet ja kumiset alarunkokiinnikkeet.

Kaikki nämä ovat 450SL:n yleisiä kuluvia komponentteja, mikä tarkoittaa, että myös ne voidaan korjata oikea-aikaisella ja perusteellisella huollolla. Olemme kuitenkin jo todenneet, että monia näistä ei ole huollettu oikein, mikä voi johtaa siihen, että nämä vioittuvat jonkin ajan kuluttua.

FAQ-osio

Onko Mercedes 450SL sen arvoinen?

Se riippuu siitä, miten autoa on huollettu koko sen elinkaaren ajan. Älä anna alhaisen lähtöhinnan hämätä, äläkä luule, että 12 000 dollarin 450SL olisi missään nimessä halpa ajaa. Ainoa tapa, jolla tämä auto on järkevä, on ostaa sellainen, jolla on hyvin dokumentoitu historia ja jota on pidetty optimaalisessa kunnossa vuosikymmeniä.

Ehkä jos olet itse mekaanikko ja tunnet itsesi hyvin klassikoiden parissa, voit ostaa korkeampikilometrisen, gazillion omistajan 450SL:n, jossa ei ole lainkaan huoltotietoja. Jos kuitenkin olet pelkkä kuolevainen, kannattaa välttää 450SL:n ostamista, jos se ei ole hyvässä kunnossa.

  Missä Mercedes-malleissa on 360°-kamerat

Miksi Mercedes 450SL on niin halpa?

Monet ihmettelevät, miksi 450SL ei maksa yhtä paljon kuin jotkut muut tämän aikakauden klassikkoautot. Loppujen lopuksi 450SL näyttää upealta, se on avoauto, se on melko luotettava ja siinä käytetään suuria ja jännittäviä moottoreita. On harvinaista, että tällaiset autot eivät ole äärimmäisen haluttuja ja arvokkaita, mutta miksi 450SL on niin halpa?

Syynä on se, että näitä on yksinkertaisesti liikaa. Olemme jo maininneet, että 450SL on yksi MB:n historian pisimpään käytössä olleista yksittäisistä malleista, mikä tarkoittaa, että tarjonta on paljon suurempi kuin markkinoiden kysyntä.

Mikä Mercedes 450SL:n vuosimalli on paras?

Useimpien Mercedes-harrastajien mielestä vuoden 1972 450SL on paras, koska siinä ei ole niitä rumia etu- ja takapuskureita. Vuosi 1972 on muotoilultaan todellinen klassikko, mutta luotettavuudeltaan se ei ole paras mahdollinen.

Vanhemmat 450SL-mallit, kuten vuoden 1979 tai 1980 mallit, ovat paljon parempia, kun on kyse ruostumisesta, joka on vanhan Mersun pahin vihollinen.

James May

Jamesin suuri intohimo on autot. Hän on julkaissut sisältöä Autojaa2z.fi-sivustolla siitä lähtien, kun se aloitti toimintansa keväällä 2021.

Uusi Autoja A2Z