Mercedes C180 -mallimerkintä on varattu Mercedes C-luokan perustason malleille. C-luokan 180-mallia on ollut saatavana useiden mallisukupolvien ajan, mukaan lukien aivan uusin malli. C180-mallissa käytetään joko 1,5-, 1,6- tai 1,8-litraista 4-sylinteristä turbomoottoria, jonka teho on alle 175 hv.
Nämä teholuvut eivät ole vahvemmalla puolella, mutta ne, jotka viettävät suurimman osan ajoajastaan kaupungissa, eivät kuitenkaan välitä teholuvuista. Nämä ihmiset todennäköisesti arvostavat sitä, että upouusi W206 C180 pystyy saavuttamaan jopa 40MPG yhdistetyn kulutuslukeman.
C180 ei välttämättä ole kaikista luotettavin C-luokan malli, mutta luotettavuustulokset vaihtelevat melkoisesti kaikkien C180-sukupolvien välillä. Siitä huolimatta C180:n yleisimmät ongelmat liittyvät MAF-anturiin, sähköongelmiin, vaihteisto-ongelmiin, ohjausjärjestelmän ongelmiin ja lopulta tehon tuottoon.
Kaiken kaikkiaan C180 on hyväksyttävä vain niille, jotka eivät oikeastaan tarvitse niin paljon tehoa. Koska jotkin mallit tarjoavat kuitenkin noin 150 hv, monet ovat sitä mieltä, että tämä ei sovi todelliseen Mercedes-sedaniin, varsinkin kun MPG-tulokset eivät ole kovinkaan paljon parempia verrattuna tehokkaampiin nelisylinterisiin malleihin.
Mercedes C180 MAF-ongelmat
MAF-anturin (Mass airflow) tehtävänä on annostella asianmukaisesti hapen määrä, jota tarvitaan täydelliseen tasapainoon palotilassa. Tämä tarkoittaa, että MAF:llä on tärkeä rooli moottorin muuttuvan ajoituksen osastolla, ja jos se alkaa aiheuttaa ongelmia, huomaat todennäköisesti voiman puutteen.
On melko ymmärrettävää, miksi tätä pidetään ongelmana, mutta tällainen ongelma Mercedes C180:n kaltaisessa autossa on vielä petollisempi, koska C180 kärsii muutenkin tehon puutteesta. Kaiken kaikkiaan, kun MAF-anturi alkaa aiheuttaa ongelmia, se on vaihdettava. Monet Mercedes-asiantuntijat toteavat, että MAF-anturin vaihto on väistämätöntä noin 50 000 kilometrin välein.
Mercedes C180 sähköongelmat
Uudemmat W205- ja W206 Mercedes Benz C-luokan sukupolvet ovat yhtä alttiita sähköongelmille kuin jotkut vanhemmat mallit. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, etteikö W205- ja W206-sukupolviin tulisi sähköongelmia tulevina vuosina. C180-mallia vaivaavat yleisimmät sähköongelmat liittyvät sähköisiin ikkunoihin, sähköiseen takaluukkuun ja ulkovalaistukseen.
Monet omistajat ovat ilmoittaneet, että heidän C180-malleissaan esiintyy yleensä myös ongelmia monien auton sisäisten lisävarusteiden, kuten GPS:n, infotainment-näytön, puhelinliitännän ja niin edelleen, kanssa. Nämä eivät haittaa yleistä turvallisuutta, mutta ne aiheuttavat todellakin päänvaivaa.
Mercedes C180:n vaihteisto-ongelmat
Mercedes C180:n ongelmallisin vaihteisto on 7G-Tronic, kun taas uusi 9G-Tronic on huomattavasti parempi. Yleisimpiä C180:n vaihteistoon liittyviä ongelmia ovat hidas vaihtaminen, haluttomuus vaihtaa tyhjäkäynniltä ykköselle tai ykköseltä kakkoselle tai jopa hiomisen äänet.
Nämä johtuvat useimmiten järjestelmän öljyn puutteesta, joka on aiheutunut virheellisestä huollosta. Jotta niinkin hienostunut vaihteisto kuin 7G- ja 9G-vaihteisto toimisi tarkoitetulla tavalla, se tarvitsee asianmukaista huoltoa. Jos niitä ei huolleta asianmukaisesti, ne aiheuttavat todennäköisesti kaikenlaisia ongelmia.
Mercedes C180 -ohjausjärjestelmän ongelmat
Mercedes C180:n tiedetään kärsivän erilaisista ohjausjärjestelmään liittyvistä ongelmista, kuten avustuksen puutteesta, hiomisäänistä täysin lukittuna ja ohjauspyörän lukkiutumisesta avaimen ollessa virtalukossa. Tämä ongelma on itse asiassa yleinen monissa Mercedes-malleissa, mutta C-luokassa näitä ongelmia näyttää esiintyvän koko mallistossa.
On melko ilmeistä, että se voi olla haitaksi liikenneturvallisuudellesi, mikä tarkoittaa, että sinun tulisi viedä C180-luokan autosi kokeneelle mekaanikolle heti, kun huomaat ohjausjärjestelmän menevän sekaisin.
Mercedes C180:n tehon puute
Vaikka tätä ei välttämättä pidetä ongelmana, siitä kannattaa silti puhua, sillä C180 kärsii todellakin tehon puutteesta. C-luokka ei ole enää mikään kevyt auto, sillä se painaa yli 3700 kiloa. Näin ollen 150 hevosvoiman takavetoisen moottorin teho ei ole mikään kehuttava.
Vaikka se ei ehkä vaikuta vakavalta ongelmalta, huomaat varmasti tehon puutteen heti, kun aloitat ohitukset.
UKK-osio
Mikä Mercedes C180 -malli on paras ostaa käytettynä?
Jos haluat edullisimman C180-vaihtoehdon, joka ei kärsi vanhuudesta tai mukavuuksien puutteesta, sinun on valittava W205-sukupolvi. Jos haluat parhaan ja luotettavimman C180-mallin, kannattaa valita W204 facelift -malli, sillä se tarjoaa parhaan luotettavuuden.
W203 on nyt melko vanha auto, kun taas faceliftia edeltävä W204-malli ei ole yhtä luotettava eikä hyvännäköinen kuin faceliftin jälkeinen malli. Hintaerot näiden kahden mallin välillä ovat melko vähäiset, joten kannattaa ehdottomasti tutustua faceliftin jälkeiseen W204-malliin.
Miksi Mercedes valmistaa yhä C180-mallia?
Mercedes C180 on olemassa, koska Mercedes pystyy nyt tarjoamaan paljon tehoa pienemmillä 4-sylinterisillä moottoreilla. Upouusi W206 C-luokka on nyt saatavana vain 4-sylinterisellä moottorilla, jopa malliston huippumalli C63 saa 2,0 litran 4-sylinterisen.
Näin ollen C180:n ostaminen ei enää ole mikään este, sillä siinä on samanlainen moottori kuin C63 AMG:ssä. Tämä kuulostaa todella oudolta, mutta epätoivoiset ajat vaativat epätoivoisia toimenpiteitä, ainakin mitä tulee tehokkuuteen.
Missä Mercedes C-luokassa on paras moottori?
Paras koskaan Mercedes Benz C-luokkaan asennettu moottori on se, joka löytyy W204 Mercedes Benz C63 AMG Black Series -mallista. BS C63:sta löytyvä 6,2 litran V8-moottori on todennäköisesti yksi parhaista moottoreista, joita Mercedes on koskaan valmistanut, ja sellaisena se todennäköisesti jää historiaan.
Tämä moottori tuottaa 510 hv ja 457 lb-ft vääntöä, mikä on enemmän kuin tarpeeksi tällaiselle autolle. M156 V8 on yksi parhaista suorituskykyisistä moottoreista, ei vain Mercedeksen vaan koko autoteollisuuden piirissä.