Mercedes C350e:n yleiset ongelmat

Mercedes C350e oli tuotannossa vuosina 2015-2018, ja tuolloin tämä Mercedesin kompakti ylellinen plug-in-hybridisedan oli suosituin Mercedesin plug-in-sedan. Mercedes listasi 350e:n polttoaineenkulutukseksi 112MPG yhdistettynä, mikä on todellakin todella vaikuttava luku.

Kaikki kuitenkin tietävät, että hybridi tarjoaa todella monimutkaisen alustan ja että tällaisilla autoilla on joskus taipumus kokea ongelmia paljon useammin verrattuna tavallisiin bensiinikäyttöisiin autoihin. C350e käyttää nelisylinteristä moottoria, joka on sekä turboahdettu että sähkömoottorin avustama, mutta suurin osa C350e:hen liittyvistä ongelmista ei johdu moottorista.

Yleisimmät C350e:tä vaivaavat ongelmat liittyvät vaihteistoon, sähköihin, MAF-anturiin, liialliseen tärinään ajon aikana ja nokka-akselin säätömagneettiin. Useimmat näistä voidaan ratkaista ilman suurempia ongelmia, mutta ne ovat silti tarpeeksi vakavia pilatakseen kokonaiskokemuksen.

Kaiken kaikkiaan C350e on kohtuullisen luotettava auto, joka tarvitsee jatkuvaa ja asianmukaista huoltoa, kuten kaikki Mercedes-mallit. Jos huollat sitä tarkoituksenmukaisesti, C350e:n pitäisi kestää pitkään.

Mercedes C350e -vaihteiston ongelmat

Mercedes C350e:n voimanlähteenä on Mercedeksen oma 7-vaihteinen momentinmuunnin-automaattivaihteisto. 7G-Tronic on kunnollinen automaattivaihteisto, mutta se vaihtaa joskus epätasaisesti ja haluttomasti, erityisesti vaihdettaessa tyhjäkäynniltä ykkösvaihteelle tai ykkösvaihteelta kakkosvaihteelle.

Tällaiset ongelmat voidaan usein ratkaista yksinkertaisesti suorittamalla vaihteiston nollaus. Jos haluat kuitenkin välttää nämä ongelmat, muista vaihtaa vaihteistoöljy 4-5 vuoden välein. Vaikka 7G-Tronic on kohtuullisen luotettava vaihteisto, se aiheuttaa joskus ongelmia, jotka ei ole kovin vaikea korjata.

  Mitkä Mercedekset ovat nelivetoisia?

Mercedes C350e sähköongelmat

Mercedes C350e ei sinänsä ole vanha auto, mutta siinä esiintyy joskus ongelmia monissa auton sähkölaitteissa, kuten ulkovalaistuksessa, sisävalaistuksessa, infotainment-näytön jäätymisessä, GPS-ongelmissa ja puhelinyhteysongelmissa. Suurin osa näistä on helposti ratkaistavissa, mutta ne ilmaantuvat usein uudelleen.
Mercedes valmistaa monimutkaisia autoja, jotka on varustettu kaikenlaisilla tekniikoilla ja ratkaisuilla, jotka tekevät elämästäsi paljon parempaa ja helpompaa. Joskus tapahtuu kuitenkin aivan päinvastoin, kun nämä alkavat aiheuttaa ongelmia. Onneksi näitä esiintyy yleensä vain pienessä osassa yksiköitä.

Mercedes C350e MAF-anturin ongelmat

MAF-anturi (Mass airflow) on suunniteltu seuraamaan aina, kuinka paljon ilmaa kulkee moottorin läpi, ja pitämään samalla kirjaa ilman lämpötilasta. Näiden tiedetään joskus tulkitsevan väärin tarvittavan ilmamäärän, mikä yleensä aiheuttaa vaisuja kiihdytyksiä, jotka voivat pilata ajokokemuksesi.

Monet Mercedes-asiantuntijat sanovat, että nämä tulisi vaihtaa noin 50 000 kilometrin välein, joten törmäät todennäköisesti tähän ongelmaan, jos haluat ostaa W205 C-luokan. MAF-anturi on ratkaiseva osa sytytysprosessia, joten jos tunnet, että C350e:stäsi puuttuu tehoa, tarkista MAF-anturi.

Mercedes C350e liiallinen tärinä ajon aikana

Mercedes C350e on varustettu aktiiviseksi ajoanturiksi kutsutulla laitteella, jonka tehtävänä on valvoa jatkuvasti ajon laatua. Monet omistajat ovat kuitenkin raportoineet, että heidän C-luokan malleissaan esiintyy usein liiallista tärinää ajon aikana ja että aktiivinen ajoanturi on yleisin syy tähän.

  Mahtuuko pitkä ihminen Mercedes SLK:hon?

Nämä on vaihdettava, kun näin tapahtuu, minkä pitäisi teoriassa korjata ongelma toistaiseksi. Nämä ongelmat ovat suhteellisen yleisiä, mutta ne ovat huolestuttavia minkä tahansa auton elintärkeän komponentin osalta.

Mercedes C350e nokka-akselin säätimen solenoidi ongelma.

Nokka-akselin säätösolenoidin tehtävänä on antaa öljyn virrata kunnolla muuttuvan venttiilien ajoitusjärjestelmän läpi aina, kun se on kytkettynä. Jos nokka-akselin säätösolenoidi vikaantuu, se todennäköisesti vaikuttaa moottorin ajoitukseen, ja siksi on tarpeen korjata tämä ongelma mahdollisimman pian.

Tällaiset ongelmat voivat mahdollisesti aiheuttaa vakavampia ongelmia myöhemmin, joten moottorin ajoituksen on aina oltava kohdallaan. Jos et puutu tähän ongelmaan ajoissa, aiheutat todennäköisesti paljon rasitusta hihnoillesi ja moottorillesi.

UKK-osio

Onko Mercedes C350e hyvä auto?

Mercedes C350e on todellakin hyvä auto, koska siinä yhdistyvät AWD, melko voimakas ja reagoiva moottori sekä segmentin johtava tehokkuus. Tämä paketti on siis tehty niille, jotka haluavat nauttia Mersusta maksamatta valtavia summia polttoaineesta.

Sinänsä C350e on todellakin hyvä auto, koska kaikki tämä lisätty monimutkaisuus ei todellakaan haittaa auton yleistä luotettavuutta. Sinun tarvitsee vain huoltaa sitä kunnolla, ja C350e:n pitäisi todellakin kestää pitkään.

Ovatko Mercedes-hybridit sen arvoisia?

Hiilidioksidipäästöttömän liikenteen suosion jatkuvasti kasvaessa hybridit johtavat autoteollisuutta rinta rinnan sähköautojen kanssa. Mercedes on yksi niistä merkeistä, jotka päättivät liittyä hybridien joukkoon suhteellisen aikaisin, mikä tarkoittaa, että Mercedes-hybridit ovat nykyään markkinoiden edistyksellisimpiä.

  Mercedes-Benz GLC Coupe Luotettavuus

Täysin uusi C-luokka sisältää sähkömoottorin jokaisessa tarjolla olevassa mallissa, mikä tarkoittaa, että useimmat nykyajan Mercedes-autot ovat saatavilla joko mietohybrideinä, perinteisinä hybrideinä tai täysimittaisina pistokehybrideinä. Näiden lisäksi Mercedes valmistaa myös joitakin ylellisimpiä ja parhaiten rakennettuja sähköautoja.

Onko W205 C-luokka luotettava auto?

C-luokan W205-sukupolvi on todellakin luotettava auto, sillä se tarjoaa laadukkaasti valmistetun alustan tehokkailla ja hyvin rakennetuilla moottoreilla. Tarjolla oleva 7G-Tronic-vaihteisto on suurimmaksi osaksi sekä sulava että luotettava. W205, kuten mikä tahansa muukin Mercedes, tarvitsee kuitenkin asianmukaista huoltoa, muuten se ei ole niin luotettava kuin se voisi olla.

Eurooppalaiset luksusautot ovat tunnetusti hankalia, jos niitä ei huolleta oikein, sillä kaikki huollon puutteesta johtuvat ongelmat kasautuvat, kunnes auto alkaa aiheuttaa yhä vakavampia ongelmia, jotka voivat maksaa jopa kymmeniä tuhansia dollareita.

James May

Jamesin suuri intohimo on autot. Hän on julkaissut sisältöä Autojaa2z.fi-sivustolla siitä lähtien, kun se aloitti toimintansa keväällä 2021.

Uusi Autoja A2Z