Mercedes E320:n yleiset ongelmat

W210 Mercedes E320 esiteltiin ensimmäisen kerran vuonna 1996, ja Mercedes julkaisi uuden W211 E320-mallin, joka oli tuotannossa vuosina 2003-2009. Tämän jälkeen E320-merkki korvattiin E350:llä W212-mallissa ja se työnnettiin kalliimpaan luokkaan.

W210 E320:n tiedetään kärsivän jousitusongelmista, moottorin jäähdytysongelmista ja sähköongelmista. Kaikki nämä ovat nykyään yleisiä, sillä W210 E320 on melko vanha auto. Monet uskovat, että E320 kestää satoja tuhansia kilometrejä, mutta vain jos sitä huolletaan väsymättä, sillä se ei ole yhtä luotettava kuin Mercedeksen 1980-luvun autot.

W211 E320 näyttää olevan hieman vähemmän ongelmallinen, ja ihmiset uskovat myös, että se kestää helposti satoja tuhansia kilometrejä ilman suurempia peruskorjauksia. Näyttää kuitenkin siltä, että W211 E320 on itse asiassa paljon ongelmallisempi.

Yleisimpiä W211 E320:n ongelmia ovat polttoainejärjestelmän ongelmat, sähköongelmat ja turvatyynyongelmat. Kaiken kaikkiaan nämä voivat tosiaan kestää pitkään, mutta ne eivät ole kaikkien aikojen luotettavimpia Mercedes E-Class -malleja, päinvastoin.

W210 E320:n jousitusongelmat

W210 E320 -mallin yleisin ongelma liittyy etukierrejousien ongelmiin. Monet omistajat raportoivat, että etukierrejouset olivat todella alttiita rikkoutumaan, minkä seurauksena auto menetti yhtäkkiä ajokorkeuttaan jopa suhteellisen suurilla nopeuksilla ajettaessa.

Tämä ongelma on helppo havaita, jos auto alkaa ajautua jommallekummalle puolelle. Kyseessä on todella vakava ongelma, joka voi johtaa katastrofaalisiin seurauksiin. Tällaiset ongelmat voivat horjuttaa autoa, mikä voi lopulta johtaa hallinnan täydelliseen menettämiseen. Kaiken kaikkiaan muista tarkastaa käämit kaikissa W210-malleissa mallinimikkeestä riippumatta.

  Kumpi on halvempi ylläpitää, BMW vai Mercedes?

W210 E320 moottorin ongelmat

Vesipumppuongelmat, liiallinen öljynkulutus, moottorihihna- ja hihnapyöräongelmat ovat kaikki yleisiä W210 E320 -malleissa. Kaikkiin näihin ongelmiin on puututtava mahdollisimman pian, sillä ne voivat johtaa kalliisiin korjauksiin tai mahdollisesti jopa moottorin täydelliseen uusimiseen tai vaihtamiseen.

Tämä on valtava kustannus, ja monet W210 E320 -mallit on poistettu käytöstä niiden vuoksi. Myös harmoninen tasapainotin on suhteellisen yleinen ongelma W210-mallissa, ja sen voi helposti huomata, jos virta alkaa yhtäkkiä hävitä. Tällaiset korjaukset voivat helposti maksaa yli 2000 dollaria, mikä on uskomattoman stressaavaa.

W210 E320 sähköongelmat

W210 E320 on nyt melko vanha auto, mikä tarkoittaa, että E320 kärsii klassisesta vanhan auton väsymyksestä. Tämä johtaa usein myös lukemattomiin sähköongelmiin, joita ovat esimerkiksi sähköikkunoiden sammuminen, hidas tai reagoimaton kattoluukun mekanismi tai viallinen ulkovalaistus.

Myös virtalukot ovat alttiita samanlaisille ongelmille, samoin kuin monet autossa olevat lisävarusteet, kuten kupuvalot ja ilmastointilaitteen kytkimet.

W211 E320 polttoainejärjestelmän ongelmat

W211 E320:ssa tiedetään olevan paljon polttoainejärjestelmään liittyviä ongelmia, kuten autoon tunkeutuva voimakas bensiinin haju. Nämä johtuvat yleensä monista polttoainevuodoista, jotka voivat joissakin tapauksissa päättyä katastrofaalisesti. Monet E320-omistajat valittivat, että W211 E320:n polttoainesäiliöstä vuoti polttoainetta takaistuinten alta.

Mercedes järjesti vuonna 2005 jopa valtakunnallisen takaisinkutsun näiden polttoainevuotojen vuoksi, ja monissa E320-malleissa näitä vuotoja esiintyy edelleen.

  Mikä on paras Mercedes-maasturi ostettavaksi?

W211 E320 sähköongelmat

W211 E320 -mallissa tiedetään myös esiintyvän monia sähköongelmia, kuten akku- ja generaattoriongelmia, kojetauluongelmia, takakontin johdotusongelmia ja ongelmia turvatyynyantureiden kanssa, erityisesti etumatkustajan istuimen osalta.

Tällaiset ongelmat voidaan yleensä ratkaista melko helposti, mutta monet mahdolliset sähköongelmat vaivaavat yleensä näitä malleja.

W211 E320 turvatyynyongelmat

W211 E320 -mallin turvatyynyanturit aiheuttavat tunnetusti aika ajoin ongelmia. Kuitenkin myös turvatyynyn päälle- ja poiskytkentä on ongelmallinen, ja W211:n turvatyynyn laukaisuantureiden tiedetään myös joskus laukaisevan turvatyynyn ilman järkevää syytä.

Muutamat omistajat valittivat, että etumatkustajan turvatyyny laukesi ajettaessa aggressiivisen kuoppakuopan yli. Tämä on tietenkin valtava turvallisuusriski, minkä vuoksi turvatyynyt on syytä tarkastaa aina, kun viet auton huoltoon.

UKK-osio

Onko Mercedes E320 turvallinen auto?

Mercedes E320 ei ole maailman turvallisin auto, sekä siksi, että se on vanha, että siksi, että siinä on monia potentiaalisesti katastrofaalisia suunnitteluvirheitä, kuten etukelat, turvatyynyt ja polttoainevuodot. Kaikki nämä voivat johtaa tappaviin seurauksiin, ja on parempi välttää E320-autoa, jos kaikkia näitä järjestelmiä ei ole korjattu asianmukaisesti.

Sekä W210 että W211 ovat suhteellisen vanhoja, mikä tarkoittaa, että ne eivät hyödy nykyaikaisista aktiivisista ohjelmallisista turvallisuusominaisuuksista. Niissä ei ole edes peruutuskameraa, sillä ne otettiin käyttöön vasta muutama vuosi sen jälkeen, kun W211:n tuotanto lopetettiin.

  Tuleeko Mercedes SLK:sta klassikko?

Onko W211 parempi kuin W210?

Täydellisessä maailmassa W211 on parempi auto, mutta molemmat ovat alttiita ongelmille, joten se riippuu aina kahdesta nimenomaisesta autosta, joita tarkastelet. Kilometrimäärällä on suuri merkitys, mutta monet tässä artikkelissa luetelluista ongelmista ovat tunnettuja sekä pienillä että suurilla kilometreillä ajetuissa autoissa.

Kaiken kaikkiaan W211 on tosiaan kehittyneempi auto, mutta sinun kannattaa keskittyä W212-malliin, koska se on nykyaikaisempi ja turvallisempi auto.

Ovatko vanhat Mercedes-autot luotettavia?

1980-luvun Mercedes-autot tunnetaan usein luotettavimpina koskaan rakennetuista autoista, ja se on tosiasia. Myös 1990-luvun alun Mercedes-mallit ovat ylivertaisen luotettavia, mutta myöhemmät 1990-luvun mallit ovat huonoimpia koskaan valmistettuja Mercedes-malleja. Tähän asti Mercedes oli keskittynyt valmistamaan maailman parhaita autoja hinnasta riippumatta.

1990-luvun jälkeen Mercedes alkoi keskittyä erilaisiin prioriteetteihin, ja tämä on melko ilmeistä heti, kun katsot W220 S-luokkaa, joka oli tuon ajan Mercedeksen lippulaiva, mutta jota nyt pidetään yhtenä kaikkien aikojen huonoimmista Mercedes-autoista.

James May

Jamesin suuri intohimo on autot. Hän on julkaissut sisältöä Autojaa2z.fi-sivustolla siitä lähtien, kun se aloitti toimintansa keväällä 2021.

Uusi Autoja A2Z