Mercedes GT 53:n yleiset ongelmat

Mercedes AMG GT 53 4-ovinen 4MATIC on yksi nykyisten markkinoiden vaikuttavimmista Mercedes-malleista. Malliston huippumalli GT 63 on tosiaan se, josta kaikki puhuvat, mutta 53 pystyy tarjoamaan sinulle 90 % kokemuksesta paljon helpommin lähestyttävään hintaan.

Tietenkin GT 53:n lähtöhinta on 100 000 dollaria, mikä ei todellakaan ole ”lähestyttävä” hintalappu useimmille ihmisille, mutta kun otetaan huomioon, että 63 S maksaa 60 000 dollaria enemmän, se ei ole 60 000 dollaria kalliimpi auto. Joka tapauksessa on turvallista sanoa, että kaikki Mercedes AMG GT -versiot ovat vaikuttavia, etkä tule pettymään kumpaankaan niistä.

AMG GT -mallisto tarjoaa luotettavia, tarkoituksenmukaisesti rakennettuja autoja, mutta ne eivät ole täysin virheettömiä. Yleisimmät ongelmat, jotka yleensä vaivaavat AMG GT 53:aa, liittyvät elektroniikkaan, ohjausjärjestelmään, viallisiin tiivisteisiin ja mahdollisiin sisätiloista tuleviin narinoihin ja kolinaan.

Ehkä kaikista suurin ongelma on se, että näitä ei ole markkinoilla kovinkaan paljon, mikä tarkoittaa, että on vaikea hankkia kaikkia tarvittavia tietoja yleisimpien ongelmien luettelon pyöristämiseksi. Kun autoja on niin vähän, Mercedes ei myöskään ole yhtä halukas korjaamaan niitä ajoissa.

Mercedes AMG GT 53 elektroniikkaongelmat

Mercedes AMG GT 53 on suunniteltu monikäyttöautoksi, joka pystyy tekemään lähes kaiken todella tyydyttävästi. Tämä tarkoittaa sitä, että 53 on suorituskykyauto, luksusauto, henkilöliikenteeseen tarkoitettu auto ja auto, joka on täynnä tekniikkaa, käytännöllisyyttä ja turvallisuusominaisuuksia.

Sinänsä 53 AMG on monimutkainen auto, mikä tarkoittaa sitä, että se todennäköisesti kohtaa ongelmia, koska se tarjoaa paljon tekniikkaa. Monet omistajat ovat raportoineet ongelmista liitettävyysjärjestelmien kanssa, näytön tyhjenemisestä, GPS-ongelmista sekä viiveisestä ja reagoimattomasta näytöstä.

  Ylellisin Mercedes-maasturi?

Mercedes AMG GT 53 -ohjausjärjestelmän ongelmat

Mercedes AMG GT 53:ssa näyttää esiintyvän ongelmia ohjausjärjestelmän kanssa, sillä monet omistajat ovat raportoineet kovista naksahtelevista äänistä kääntämisen aikana, erityisesti kun ohjauspyörä on täysin lukittu. Koska näitä ei ole kovin paljon liikkeellä, Mercedes ei pystynyt ratkaisemaan tätä ongelmaa ennen kuin monet omistajat ilmoittivat samasta ongelmasta.

Näyttää siltä, että Mercedes on vihdoin saanut asian korjattua, ja he sanovat, että ongelma johtuu vanteen mikrojännityksestä, joka johtuu ohjausjärjestelmän voiteluaineen puutteesta. Ongelma voidaan kuitenkin ratkaista muutamassa tunnissa, eikä useimpien omistajien tarvinnut maksaa korjauksesta.

Mercedes AMG GT 53 -tiivisteongelmat

Mercedes GT 53 on suunniteltu sekä urheiluautoksi että luksusautoksi, mikä tarkoittaa, että ulkomuodon on palveltava sekä muotoa että toimintaa. Siksi GT 53 näyttää sekä dynaamiselta että komealta, koska sen on tarjottava kunnon aerodynaamiset ominaisuudet ja näytettävä samalla hyvältä.

Osittain tämän vuoksi jotkut omistajat ovat kuitenkin raportoineet ongelmista, jotka liittyvät tuuli- ja rengasmeluun ja jopa veden sisäänpääsyyn. Eräs omistaja totesi, että nämä johtuvat viallisista tiivisteistä, joiden tiedetään vuotavan ääntä ja mahdollisesti jopa vettä jopa vähän ajetuissa yksilöissä. Tämänkin pitäisi olla helppo ja maksuton korjaus.

Mercedes AMG GT 53:n sisätilojen halkeamat ja kolinat.

AMG GT 53 on hyvin valmistettu auto, jonka matkustamossa on paljon laadukkaita materiaaleja. AMG GT 53:ssa on myös sisätilat, jotka on suunniteltu erityisesti GT:tä varten, mikä tarkoittaa sitä, että mikään muu Mercedes-auto ei jaa samoja sisätiloja kuin AMG GT. Tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä, että AMG GT:n sisätilat olisivat vapaat halkeamista ja kolinasta, sillä näin ei ole.

  Mercedes AMG GLC Class Coupe Luotettavuus

Vaikka Mercedes valmistaa vaikuttavan näköisiä sisätiloja, ne eivät vastaa AMG GT:n ostamiseen tarvittavaa hintalappua. Tämä tarkoittaa sitä, että niillä on taipumus kehittää kaikenlaisia halkeamia ja kolinoita ajan mittaan, erityisesti ajettaessa tien epätasaisuuksien yli.

Mercedes AMG GT 53 tietojen puute

Tämä ei välttämättä ole ongelma GT 53:n kanssa sinänsä, vaan pikemminkin sen kanssa, että AMG GT:n omistajilla on tapana odottaa pitkään, ennen kuin Mercedes virallisesti tunnustaa ongelman. Tämä johtuu siitä, että näitä autoja ei ole liikenteessä kovinkaan paljon, eivätkä tiedot erityisongelmista ole niin laajalti levinneet kuin valtavirran Mercedes-malleista.
Tämä tarkoittaa myös sitä, että monet AMG GT 53:n omistajat pyrkivät korjaamaan ongelman itse, koska he eivät ole valmiita odottamaan ikuisuuksia ennen kuin Mercedes tekee kaiken tarvittavan ongelman korjaamiseksi.

UKK-osio

Onko Mercedes GT 53 luotettava?

Mercedes GT 53 näyttää olevan suurimmaksi osaksi suhteellisen luotettava auto, sillä useimmat omistajat ovat innoissaan siitä, että saavat omistaa ja ajaa näin vaikuttavaa konetta. Lähes kaikki ovat tietoisia siitä, että kaikkien AMG-tuotteiden ylläpito maksaa paljon rahaa, koska tällainen huolto on ratkaisevan tärkeää.

GT 53:ssa on joitakin ongelmia siellä täällä, mutta useimmat niistä ovat harvinaisia ja helposti korjattavissa. On kuitenkin pidettävä mielessä, että kyseessä on vielä suhteellisen uusi auto, joten kuka tietää, mitä tulevaisuudessa voi tapahtua.

  Kuinka kauan Mercedes-pyyhkijänsulat kestävät?

Kuinka paljon Mercedes GT 53:n huolto maksaa?

53 GT:n keskimääräiset vuotuiset huoltokustannukset ovat ainakin toistaiseksi lähellä 900 dollarin rajaa. 53:ssa ei tosiaankaan käytetä malliston kärkimallin AMG V8:a, ja siksi huoltokustannukset ovat kaukana edellä mainitusta 63 S -mallista.

Siitä huolimatta 53:sta ei voi luokitella halpaksi, mutta ottaen huomioon sen, mitä saa, huoltokustannukset eivät ole kovinkaan huonot.

Kuinka nopea Mercedes GT 53 on?

Mercedes AMG GT 53:ssa on 3,0 litran turboahdettu V6-kone, jossa on yhteensä 429 hv. Lisäksi 53 tarjoaa 384 lb-ft vääntöä, jonka ansiosta 53 saavuttaa 0-100 km/h noin 4,4 sekunnissa. Huippunopeudeksi on ilmoitettu 174 km/h, mikä on vaikuttava saavutus 53:n painoiselle autolle.

AMG GT 63:n nopeus 0-100 km/h on noin 3 sekuntia, ja sen nopeus on myös lähellä 200 km/h:n rajaa.

James May

Jamesin suuri intohimo on autot. Hän on julkaissut sisältöä Autojaa2z.fi-sivustolla siitä lähtien, kun se aloitti toimintansa keväällä 2021.

Uusi Autoja A2Z