Mercedes S500:n yleiset ongelmat

Mercedes S500 on kaikkien aikojen ikonisin Mercedes Benz -malli, ja kaikissa S-luokan sukupolvissa tarjottiin huippumallia, joka ei ollut AMG:tä eikä V12-mallia ja jota kutsuttiin S500:ksi. S500 S-Class -mallit on varustettu V8-moottoreilla ja jotkut S500-sukupolvet ovat todellakin huonompia kuin toiset.

W220 tunnetaan S-luokan huonoimpana sukupolvena, ja se on melko selvää, koska W220 oli ja on edelleen ongelmallisin S-luokan sukupolvi. W140 tunnetaan kaikkien aikojen parhaana S-luokan mallina, koska siinä esiteltiin lukuisia uusia tekniikoita ja se oli samalla rakennettu kuin tankki.

S500:n monien vuosien aikana useimmat ongelmat olivat sähköisiä, erityisesti W220-mallissa. Toiseksi merkittävin ongelma kaikissa S500-malleissa on jousitus, jonka tiedetään vioittuvan tietyissä S500-malleissa, varsinkin jos niitä ei huolleta oikein.

Moottoriongelmat, tarkemmin sanottuna moottorin jäähdytysongelmat, vaivaavat myös monia S500-malleja. Lisäksi joissakin S500-malleissa on tunnetusti ongelmallisia vaihteistojärjestelmiä, joilla on taipumus pettää, jos niistä ei huolehdita asianmukaisesti. Kaiken kaikkiaan S500 on yksi halutuimmista S-luokan malleista sekä moottorin että kestävyyden vuoksi.

Mercedes S500 sähköongelmat

Vanhemmissa S-luokan malleissa on tunnetusti ongelmia kaikenlaisissa sähköjärjestelmissä, kuten kojelaudan mittareissa, sähkötoimisissa ikkunoissa, sähkötoimisessa takaluukussa ja johdotusongelmissa. Joissakin S-luokan malleissa käytetään tunnetusti biologisesti hajoavia ja uskomattoman hauraita moottorin johdinsarjoja, joilla on taipumus pettää jo muutaman tuhannen kilometrin jälkeen.

Mittariston ongelmat ovat yleisiä kaikissa muissa paitsi uusimmissa S-luokan malleissa, koska uusimmissa S-luokan malleissa käytetään nyt digitaalista mittaristoa. Vaihtovirtageneraattoriin ja säätimeen liittyvät ongelmat ovat myös yleisiä, varsinkin kun auton mittariin on kertynyt jonkin verran kilometrejä. Lopuksi, ulkovalaistusongelmat ovat yleinen lemmikkieläinvaras vanhemmissa S-luokan malleissa.

  Mitkä ovat parhaat renkaat Mercedes ML350 -autoon?

Mercedes S500:n jousitusongelmat

Mercedes S-luokka on suurin ja painavin Mercedes-sedan, joka pyrkii tarjoamaan kaikista Mercedes-malleista mukavimman ajokorkeuden. Sellaisenaan S-luokka ei koskaan asettanut jousituksen kestävyyttä etusijalle, vaan pikemminkin sen mukavuusnäkökulmaa. Ilmajousitusjärjestelmä on tunnettu tyhjenemisestä ja ilmavuodoista, erityisesti W220-mallissa.

Etupään laakerit ja pallonivelet ovat myös tunnetusti vikaantuneet aika ajoin kaikissa S-luokan sukupolvissa. Uudemmista S-luokan malleista löytyvä AIRMATIC-järjestelmä ei ole niin ongelmallinen kuin jotkut uskovat, mutta sen korjaaminen maksaa paljon rahaa. Kaiken kaikkiaan jousitukseen liittyvät ongelmat ovat yleisiä kaikissa S-luokan malleissa, eikä niiden korjaaminen ole kaikkein halvinta.

Mercedes S500:n moottori- ja jäähdytysongelmat

Palanut moottorivaljaat, voimakas palamisen haju, vinkuvat äänet ja öljyvuodot ovat tunnetusti lähes kaikkien S500-sukupolvien vaivaamia. S500:ssa käytetään V8-moottoria, jolla on myös taipumus kuluttaa paljon öljyä, ja tätä ongelmaa pahentaa se, että joillakin S-luokan V8-malleilla on myös taipumus kärsiä öljyvuodoista suodattimen alueelta, kampiakselin alueelta ja tiivisteen alueelta.

Yksi suurimmista S-luokan voimansiirtoon liittyvistä ongelmista on kuitenkin ylikuumeneminen. Moottorin läheisten osien, erityisesti hauraiden letkujen, tiedetään halkeilevan kaiken ylimääräisen kuumuuden vuoksi, ja myös vesipumpun tiedetään toisinaan vikaantuvan. Myös uudemmissa S500-malleissa esiintyy usein moottorin pakojärjestelmään liittyviä ongelmia.

Mercedes S500:n vaihteisto-ongelmat

Vanhempien S500-mallien tiedetään siirtyvän vaihteiston limp-tilaan aina, kun auto havaitsee mahdollisen ongelman vaihteistossa. W220- ja W221-mallit ovat yleisimpiä S-luokan sukupolvia, joissa esiintyy tämäntyyppisiä ongelmia, mutta vanhemmatkin mallit eivät ole täysin vapaita niistä. Varmista, että huollat vaihteistosi valmistajan suositusten mukaisesti, jotta se olisi mahdollisimman kestävä.

  Range Rover vs. Mercedes: Luotettavuus

Automaattivaihteiston tiedetään myös kokevan moduuliin liittyviä ongelmia, mikä tarkoitti sitä, että S500:n kanssa voi esiintyä kaikenlaisia viiveitä. Vanhemmissa S-luokan malleissa käytetään vankkoja 4- tai 5-vaihteisia automaattivaihteistoja, mutta niiden tiedetään vievän aikaa vaihteita vaihtaessaan. W222- ja W223-S-luokan mallit tarjoavat kaikista S-luokan malleista parhaat vaihteistot, ja ne aiheuttavat vähiten ongelmia.

FAQ-osio

Onko Mercedes Benz S500 hyvä auto?

Lähes kaikki Mercedes S500 -mallit ovat todellakin loistavia autoja niille, jotka haluavat nauttia tehokkaista ja hienostuneista cruisereista päivittäin. Riippumatta siitä, minkä sukupolven S500:n valitset, kaikki ne on rakennettu kestämään ja tarjoamaan samalla muhkean ajokokemuksen. W220-mallia lukuun ottamatta tietenkin.

W222 näyttää nyt olevan paras S500-malli ostettavaksi, koska se ei maksa yhtä paljon kuin W223-malli, mutta tarjoaa 90 prosenttia samasta kokemuksesta. W222 on saatavana sekä avoautona että coupe-mallina, joka on kiistatta yksi nykyajan komeimmista Mercedes Benz -malleista.

Onko Mercedes S500 parempi kuin S63 AMG?

Mercedes Benz S63 AMG on V8-sarjan S-luokan huippumalli, joka tarjoaa täysin erilaisen kokemuksen kuin S500. S500 on suhteellisen hillitty, mutta reilusti tehokas täysikokoinen sedan, mutta se ei näytä yhtään sen kummemmalta kuin jotkin S-luokan dieselvaihtoehdot lähtötasolla.

S63 AMG tarjoaa kuitenkin yli 600 hevosvoimaa uusimmassa W222-sukupolvessa ja näyttää samalla paljon aggressiivisemmalta ja haluttavammalta. S500:sta löytyvä V8 ei ole läheskään yhtä raastava ja jännittävä kuin AMG-malleista löytyvä. Molemmat moottorit perustuvat tosiaan samaan lohkoon, mutta S63:ssa oleva moottori on lähes kaikin puolin parempi.

  Paras öljy Mercedes dieselmoottoreille

Onko uusi Mercedes S500 maailman ylellisin auto?

Mercedes haluaa ajatella, että he tarjoavat maailman ylellisimmän auton, mutta näin ei yksinkertaisesti ole, sillä Rolls Royce Phantom on maailman ylellisin auto. Phantomin tiedetään kuitenkin maksavan yli 600 000 dollaria, mikä tarkoittaa, että yhden Phantomin hinnalla voi ostaa muutaman S-luokan,

S-luokka on todellakin vertailukohta kaikille täysikokoisille premium-sedaneille, kuten Audi A8:lle, BMW 7-sarjalle ja Jaguar XJ:lle. S-luokka on kaikista näistä autoista teknisesti edistynein ja samalla ylellisempi.

James May

Jamesin suuri intohimo on autot. Hän on julkaissut sisältöä Autojaa2z.fi-sivustolla siitä lähtien, kun se aloitti toimintansa keväällä 2021.

Uusi Autoja A2Z