Mercedes S550:n yleiset ongelmat

Mercedes S-luokka on Mercedeksen lippulaiva täysikokoinen sedan, jonka tavoitteena on tyydyttää ne, jotka haluavat ylellisimmän limusiinin, joka on yhtä vaikuttava ajettava ja ajettava. S-luokka aloitti toimintansa jo vuonna 1972 W116-sukupolvella, ja viimeisin on W223, joka tuli markkinoille viime vuonna.

S550 S-luokan muunnos on korkeamman kokoluokan malli, jossa on 8-sylinterinen moottori, ja ensimmäinen S550 esiteltiin mallivuonna 2007, W221. S550:n toinen sukupolvi esiteltiin vuonna 2014 W222-mallimerkinnällä. Nykyistä W223-mallia ei tarjota S550-malliversiona.

Ensimmäisen sukupolven 2007 S550 tarjoaa 4,7L V8-moottorin, joka on suhteellisen luotettava, mutta W221 S550:n tiedetään kärsivän apuakkuongelmista, ilmajousitusongelmista ja vaihteiston elektroniikkaongelmista. Toisen sukupolven W222 S550 tunnetaan lähinnä mahdollisista sähköongelmista ja ohjausjärjestelmän ongelmista.

Kaiken kaikkiaan S550 on suhteellisen luotettava S-luokan variantti, mutta sen ylläpito maksaa paljon rahaa, koska siinä on kaikenlaista monimutkaista tekniikkaa ja ominaisuuksia. Jos olet S550:n markkinoilla, sekä ensimmäinen että toinen sukupolvi ovat faceliftattuina kelpo malleja.

Apuakkuongelmat – W221

W221 S-luokassa on kaksi akkua. Ensimmäistä käytetään moottorin käynnistämiseen, kun taas toista käytetään kaiken sisätilojen elektroniikan, myös vaihteiston, virransyöttöön. Mercedes päätti tehdä näin, jotta voit laittaa auton parkkiin, vaikka pääakku loppuisi, mutta ongelma syntyy, jos apuakku loppuu ensin.

Tämä on melko yleinen ongelma W221-mallissa, mutta se voidaan kuitenkin ratkaista helposti vaihtamalla akku aikanaan. Useimmat mekaanikot suosittelevat, että akku vaihdetaan 100 000 kilometrin tai 7 vuoden välein, mikä tarkoittaa, että kyseessä on enemmän tai vähemmän kerran elämässä tehtävä tehtävä toimenpide. Akun vaihtaminen on myös suhteellisen helppoa, koska se sijaitsee takaistuinten takana.

  Mitä eroa on AMG:n ja tavallisen Mercedeksen välillä?

Ilmajousitusongelmat – W221

W221 S550s on varustettu älykkäällä Mercedes AIRMATIC-ilmajousituksella, joka tarjoaa uskomattoman mukavan ajonautinnon, mutta se on joskus altis aiheuttamaan ongelmia, varsinkin jos sitä ei huolleta oikein. Ilmakompressorin tiedetään vikaantuvan jonkin ajan kuluttua, jolloin jousitus ei tuota tarpeeksi painetta auton nostamiseksi ylös.

Toinen mahdollinen ongelma W221-mallin ilmajousituksessa on ilmajousituksen turvatyyny, jonka tiedetään myös epäonnistuvan noin 100 000 kilometrin jälkeen. W221-mallin AIRMATIC-järjestelmä on paljon parempi kuin W220-mallin järjestelmä, mutta sitä on huollettava, jos haluat sen toimivan aina asianmukaisesti.

Vaihteiston elektroniikkaongelmat – W221

Faceliftia edeltävä W221 ei yleensä ole yhtä luotettava kuin faceliftin jälkeinen versio, ja 722.9:n 7-vaihteinen automaattivaihteisto on tästä täydellinen esimerkki. Pre-facelift W221:ssä käytettiin virheellistä vaihteiston ohjausyksikköä, joka tunnetusti vioittui, samoin johtolevy ja ohjausyksikkö.

Tämä ongelma johtaa yleensä siihen, että auto asetetaan hitaaseen tilaan, mikä tarkoittaa, että auto pystyy ajamaan muutaman kilometrin tuntinopeuteen asti.

Sähköongelmat – W222

W222 S-luokkaa pidetään yhtenä kaikkien aikojen parhaista S-luokan malleista, ja se näyttää ja tuntuu edelleen upouudelta, varsinkin faceliftin jälkeinen malli. Yksikään auto ei kuitenkaan ole virheetön, ja aivan sama juttu pätee myös W222:een.

W222 S550:n tiedetään vilkuttavan erilaisia varoitusvaloja kojelaudassa kuluneiden antureiden takia, jotka harvoin johtuvat laillisesta ongelmasta. W222 on erittäin monimutkainen auto, ja tällaiset ongelmat ovat suhteellisen yleisiä.

  Mercedes S500:n yleiset ongelmat

Ohjausjärjestelmän ongelmat – W222

W222:n ohjausjärjestelmän tiedetään olevan suurimmaksi osaksi luotettava, mutta kun se alkaa aiheuttaa ongelmia, ne voivat olla melko ongelmallisia. Muutamat omistajat valittivat, että heidän W222 S550:nsä pitää ohjauksen aikana narskuvia ääniä, ja ongelmat paikallistettiin myöhemmin ohjauskytkimeen ja kumipalkeisiin.

Myös ohjaustehostimen tiedetään joskus aiheuttavan ongelmia, ja jos näin todella on, autossa vilkkuu todennäköisesti varoitusvalo kojelaudassa.

UKK-osio

Onko W222 S-luokka parempi kuin W221 S-luokka?

W222 S-luokka on todellakin parempi kuin W221, koska se johdatti S-luokan tulevaisuuteen sisällyttämällä siihen kaksoislaidallisen kojelaudan muotoilun, joka on nykyään yleinen jopa Mercedesin perustason malleissa. W222 S-luokka todella asetti standardit kaikille muille Mercedes-malleille ravintoketjussa alaspäin.

W221 on myös hieno auto, erityisesti faceliftin jälkeinen versio, mutta se ei yksinkertaisesti vedä vertoja W222:lle ylellisyydessä, mukavuudessa, teknologiassa tai yleisessä muotoilussa ja haluttavuudessa.

Onko S550 paras Mercedes S-luokan variantti?

S550 luokitellaan ylemmän keskitason S-luokan malliin, jossa suorituskyky, mukavuus ja ylläpitokustannukset ovat täydellisesti tasapainossa. S600 V12 -malli on tosiaan pehmeämpi ja halutumpi, mutta sen käyttö ja ylläpito maksavat paljon enemmän. Se kuluttaa enemmän polttoainetta ja on kalliimpi.

S500-malli ja sitä alemmat mallit ovat todellakin todellisia S-luokan malleja, mutta niissä on pienemmät moottorit, jotka eivät ole läheskään yhtä iskukykyisiä kuin S550-mallin moottori. Näin ollen S550 voisi yhtä hyvin olla paras S-luokan malli, jonka voit ostaa.

  Missä Mercedeksessä on seitsemän istuinta?

Onko S-luokka täysikokoisen luksussedanin vertailukohta?

Saksalainen luksuskolmikko Mercedes, BMW ja Audi kilpailevat edelleen parhaasta tuotteesta jokaisessa segmentissä. Täysikokoisten sedanien segmenttiä leimaa S-luokka, mutta Audi valmistaa ihastuttavaa A8:aa ja BMW yhtä ihastuttavaa BMW 7-sarjaa.

Nämä pystyvät vaihtamaan lyöntejä päiväkausia, mutta W223 S-luokka on porukan uusin auto ja tällä hetkellä paras kolmikosta. S-luokalla on todellakin taipumus asettaa standardit täysikokoisten luksussedanien segmentille, ja se on melko ilmeistä, koska Audi ja BMW yrittävät aina ottaa kiinni, kun kyse on myynnistä.

James May

Jamesin suuri intohimo on autot. Hän on julkaissut sisältöä Autojaa2z.fi-sivustolla siitä lähtien, kun se aloitti toimintansa keväällä 2021.

Uusi Autoja A2Z