Mercedes W211 yleiset ongelmat

Mercedes W211 Ongelmat

Mercedes Benz W211 on keskikokoinen luksussedan, joka on ollut tuotannossa vuosina 2002-2009. Tämä tarkoittaa, että W211 on nyt 20 vuotta vanha auto, eikä se siten ole enää yhtä luotettava kuin se oli ennen. Tämä ei kuitenkaan tee W211:stä huonoa, vaan se tarkoittaa vain sitä, että se on syytä huoltaa, jos haluat sen kestävän vielä pidempään.

Yleisimmät W211-autoa vaivaavat ongelmat liittyvät nokka-akselin asentoanturiin, jousitukseen, SBC-pumppuun (Sensotronic Brake Control), sähköjärjestelmään ja öljynjäähdyttimen jäähdyttimen tiivisteeseen. Näiden tiedetään vikaantuvan muutaman kerran W211:n elinkaaren aikana.

Monet ovat vakuuttuneita siitä, että W211 on yksi luotettavimmista vuoden 2000 jälkeisistä Mercedes-malleista, mikä on melko ilmeistä, kun otetaan huomioon, että monet näistä autoista ovat ylittäneet miljoonan kilometrin rajan. Tämä on mahdollista vain, jos autoa huolletaan oikein.

Kaiken kaikkiaan on turvallista sanoa, että W211 on yksi ikonisimmista Mercedes-sedaneista, ja tämä pätee erityisesti siksi, että W211 on yksi parhaiten myydyistä E-luokan malleista. Tämä on tärkeä tosiasia, sillä Mercedes onnistui myymään yli 13 miljoonaa E-luokkaa historiansa aikana.

Mercedes W211 -nokka-akselin asentoanturi

Nokka-akselin asentotunnistimella on tärkeä tehtävä, sillä se päättää, millä sykkeellä polttoainetta ruiskutetaan moottoriin, mikä tarkoittaa, että se synkronoi moottorin ajoituksen. Jos kojelautaan syttyy pelätty moottorin tarkastusvalo ja jos moottorin tarkastusvalon taustalla on moottorin sammuminen tai moottorin tehon väheneminen, nokka-akselin asentoanturi on todennäköisesti syyllinen.

  Mercedes AMG E63 S Wagon Luotettavuus

Niiden vaihtaminen on melko helppoa, ja monet Mercedes-teknikot tuntevat ne, joten ongelman korjaamisen ei pitäisi olla vaikeaa. Näillä on taipumus epäonnistua muutaman kerran W211-mallin käyttöiän aikana, joten muista tarkistaa nämä, jos olet kiinnostunut ostamaan W211-mallin.

Mercedes W211:n jousitusongelmat

W211 on saatavana Mercedes AIRMATIC-ilmajousitusjärjestelmän varhaisella versiolla, jonka tiedetään aiheuttavan ongelmia, varsinkin jos autolla ei ajeta koko ajan. Nämä aiheuttavat tyypillisesti ongelmia taka-akselilla, joten jos näet W211:n, jonka ajokorkeus on epätasainen, kyseessä on todennäköisesti viallinen ilmajousitus.

Vaikka autolla ajettaisiinkin jatkuvasti, ilmakompressorin tiedetään vikaantuvan, kun taas autoa ylöspäin työntävillä ilmatyynyillä on joskus taipumus vuotaa. Nämä ovat tunnettuja W211-mallin ongelmia, joten niiden korjaaminen ei myöskään pitäisi olla liian suuri ongelma, mutta varo, sillä ne voivat maksaa paljon rahaa.

Mercedes W211 SBC -ongelmat

SBC eli toisin sanoen Sensotronic Brake Control on älykäs sähköhydraulinen järjestelmä, jossa jarruja käytetään herkän servomekanismin avulla. Monet Mercedes-asiantuntijat sanovat, että SBC-järjestelmän tiedetään vikaantuvan noin 200 000-300 000 jarrutuksen jälkeen. Mercedes tarjosi jopa erityistakuun tälle osalle, koska sen korjaaminen maksaa melko paljon rahaa.

Kannattaa myös mainita, että vuoden 2006 W211-päivitys ratkaisi monet näistä ongelmista, mutta jos olet faceliftia edeltävän version perässä, muista etsiä keltainen tarra itse SBC-pumpusta, koska siinä on mainittu päivämäärä, jolloin nämä on viimeksi vaihdettu.

  Mercedes Benz C-luokan luotettavuus

Mercedes W211 sähköiset ongelmat

20 vuotta vanha Mercedes on tunnettu resepti kaikenlaisille sähköongelmille, kuten kojelaudan mittariston ongelmille, ulkovalaistuksen ongelmille, kattoluukun mekanismin ongelmille, sähköikkunoiden ongelmille ja monille muille auton lisävarusteisiin liittyville ongelmille.

Nämä ovat yleensä helppoja korjata, mutta ongelmana on, että niitä esiintyy yleensä koko W211-mallissa. Tämä tarkoittaa sitä, että W211:n omistaminen ilman ainuttakaan sähköongelmaa on todellakin vaikea tehtävä.

Mercedes W211 -öljynjäähdyttimen jäähdyttimen tiivisteongelma

Öljynjäähdytin on suunniteltu jäähdyttämään moottoriöljyä, mikä tarkoittaa sitä, että ilman sitä W211-autosi on altis ylikuumenemiselle, erityisesti lämpiminä kuukausina ja jos ajat autolla pysähtyneessä liikenteessä. Ongelmana on, että öljynjäähdyttimen ympärillä olevilla tiivisteillä on taipumus hajota, koska niitä ei ole valmistettu kestävästä materiaalista.

Jos nämä tiivisteet menevät rikki, ne muodostavat öljyvuotoja, jotka voivat aiheuttaa tuhoa kaikille moottoritilan ympäröiville osille. Pidä siis silmällä näitä, jos olet kiinnostunut ostamaan W211:n.

FAQ-osio

Kuinka kauan Mercedes W211 kestää?

Se riippuu lukemattomista eri tekijöistä, ensisijaisesti huollosta. Joidenkin moottoreiden, erityisesti joidenkin dieselmoottoreiden, tiedetään kestävän jopa yli miljoona kilometriä. Luotettavimmat ja pitkäikäisimmät bensiinimoottorit näyttävät olevan 4-sylinteriset.

On turvallista olettaa, että kaikki hyvin huolletut W211-mallit kestävät vähintään 500 000 kilometriä ilman suurempia korjauksia. Internet on täynnä ylpeitä omistajia, jotka mielellään esittelevät maailmalle, että heidän W211-mallinsa on ylittänyt jopa kaksinkertaisen määrän.

  Mercedes E320:n yleiset ongelmat

Onko Mercedes W211 klassikkoauto?

Se riippuu siitä, mitä pidät tärkeimpänä tekijänä. Joissakin maissa, kuten esimerkiksi Yhdistyneessä kuningaskunnassa, auton on oltava yli 20 vuotta vanha, jotta se voidaan luokitella klassikoksi. Tämä tarkoittaa, että varhaisia W211-malleja voidaan pitää klassikkoina.

Tämä tarkoittaa, että näistä autoista ei tarvitse enää maksaa tieliikenneveroa, mutta joissakin maissa rimaa on nostettu 40 vuoden ikään.

Onko Mercedes W211 hyvä sijoitus?

Jos haluat ansaita rahaa pitämällä W211:n, on todennäköistä, että et pysty ansaitsemaan merkittävää summaa rahaa ainakaan lähitulevaisuudessa. Maailmassa on yksinkertaisesti liikaa W211-autoja, joten niiden kysyntä ei ole läheskään yhtä suuri kuin tarjonta.

Myönnettäköön, että suurin osa näistä on kovalla ajokilometrimäärällä ajettuja ja kolhiintuneita esimerkkejä, mutta silti monet näistä ovat kunnossa. Ehkä rajoitetummat AMG-mallit ovat järkevämpiä sijoituskohteita, mutta valtavirran W211-mallit eivät ainakaan toistaiseksi ole.

James May

Jamesin suuri intohimo on autot. Hän on julkaissut sisältöä Autojaa2z.fi-sivustolla siitä lähtien, kun se aloitti toimintansa keväällä 2021.

Uusi Autoja A2Z