Mikä on halvin Porsche?

Halpaa Porschea ei ole olemassa, mutta halpaa Rolexia ei myöskään ole. Tästä huolimatta hinnat ovat suhteellisia, ja Porschen maailmassa on pari mallia, jotka maksavat huomattavasti vähemmän kuin muu mallisto.

Halvin tapa päästä Porschen omistajaksi on Porsche Macan kompaktimaasturi. Macan on edullisempi kuin suurin osa Porsche-malleista, mutta se tarjoaa silti aidon Porsche-kokemuksen. Macan on markkinoiden dynaamisin kompakti katumaasturi.

Jos haluat todellisen urheiluauton, Porsche 718 Boxster on halvin urheiluauto, jonka Porsche tällä hetkellä tarjoaa. Boxster on keskimoottorinen takavetoinen kilpa-auto, ja kohtuullinen määrä Porsche-asiakkaita pitää Boxster/Cayman-alustaa hauskempana ajaa kuin 911-mallia.

Aina voi kuitenkin valita käytetyn, ja käytettyjen markkinoilla on tarjolla runsaasti erilaisia vaihtoehtoja. Ja jos otat huomioon Porschen pitkäaikaisen luotettavuuden ja arvon säilymisen, Porsche on loistava tapa käyttää kovalla työllä ansaitut rahasi.

Porsche Macan – Halvin Porsche

Alkutason Porsche Macan maksaa noin 53 000 dollaria, ja tällaisella hinnalla saat turboahdetun nelisylinterisen moottorin, jossa on 248 hv ja 370 Nm vääntöä. Vakiovarusteita on melko vähän, mutta saat 10,9-tuumaisen infotainment-näytön, Wlanin, Bluetoothin, 10-kaiuttimen surround-äänen ja LED-ajovalot.

On erittäin suositeltavaa valita Premium-paketti, joka sisältää lämmitetyt etu- ja takaistuimet, parannetun surround-äänentoiston, mukautuvat ajovalot ja automaattisesti himmentyvät peilit. Jos haluat urheilullisen kokemuksen, kannattaa hankkia myös Porsche Sport Chrono -paketti.

Kun hintahaarukka nousee, 61 000 dollarilla saa Porsche Macan S:n, ja 10 000 dollarin lisämaksulla saa komeimman näköisen Porsche Macan GTS:n. Malliston huipulla on Macan Turbo, mutta Turbo maksaa jopa 83 000 dollaria, mikä on paljon rahaa kompaktista katumaasturista.

  Porsche vs. Ferrari Luotettavuus - Kumpi on parempi?

Joukon paras valinta on todennäköisesti Macan S, sillä siinä on hieman viritetty V6-moottori, joka löytyy myös GTS:stä ja Turbosta. Lisävarusteet ovat kalliita, mutta välttämättömiä, jos haluat myydä Macanin käytettyjen autojen markkinoilla.

Porsche 718 Boxster – Halvin Porsche-urheiluauto

Joku voisi väittää, että Macan ei ole oikea Porsche, oikean Porschen pitäisi olla vain urheiluauto eikä katumaasturi. Vaikka tämä saattaa olla jossain määrin totta, elämme aikakautta, jolloin katumaasturimyynti hallitsee markkinoita, ja Macan on jonkinlainen korotettu hot hatchback.

Mutta jos olet päättänyt käydä läpi Porschen urheiluauto-osaston, Boxster/Cayman-mallit tarjoavat kyllä melko paljon arvoa. Ero on siinä, että Cayman on coupe ja Boxster on avoauto, ja loput erot näiden kahden välillä liittyvät lähinnä siihen.

Boxster 718:n lähtötason perushinta on 64 000 dollaria, mutta rajoitetun 25-vuotisjuhlapainoksen hinnat nousevat 102 000 dollariin. Luultavasti paras valinta on Porsche 718 Boxster GTS, sillä siinä on vanhoista 911-malleista tuttu, luonnollisesti puhallettu kuusisylinterinen moottori.

GTS maksaa 90 000 dollaria, mikä on paljon rahaa, mutta jotkut pitävät GTS:ää yhtenä viime vuosikymmenen edullisimmista Porsche-urheiluautoista. Dynaamisin Boxster-malli on Boxster Spyder, mutta se maksaa 100 000 dollaria.

Käytetyn Porschen ostaminen – halvin tapa päästä Porschen omistajaksi.

Porsche Boxsterista on vaikea perustella jopa 100 000 dollarin hintaa. Onhan kyseessä vain Boxster eikä 911. Näin on varsinkin, jos ottaa huomioon, että täysimittaisen Porsche 911:n saa jo 10-15 000 dollarilla, jos pitää tietenkin 996-sukupolvesta.

  Onko Cayman kovakattoinen Boxster?

Jos haluat 911:n, mutta et halua käyttää kohtuuttomia summia, kannattaa tutustua 997.2:een ja 991-sukupolveen. Kunnollisen 997 911:n saa jopa 40 000 dollarilla, ja kunnollinen 991 Carrera maksaa noin 65-75 000 dollaria vuosimallista ja ajokilometreistä riippuen.

Uusimman 992-sukupolven Carreran voi joskus löytää yli 100 000 dollarista, mikä on hyvä hinta suhteellisen uudesta autosta. Porsche 911 GT3 maksaa vain 100 000 dollaria vähiten houkuttelevista 991-malleista, ja 991 GT3:n parhaat mallit maksavat jopa 150 000 dollaria.
Valitsitpa minkä tahansa, muista tehdä ristiinostoksia mahdollisimman paljon ja yritä tutkia Porschen omistamisen yksityiskohtia. On syytä mainita, että sinun ei kannata venyttää budjettia liikaa, koska Porschen ylläpito maksaa paljon rahaa.

FAQ-osio

Onko Porschen ostaminen sen arvoista?

Porschet eivät ole halpoja, ja se on lopullinen totuus. Mutta jos etsit urheiluautokokemusta ja arvostat hienostuneita teknisiä ratkaisuja, Porschet eivät lopulta olekaan niin kalliita.

Tällaiset autot ovat yhtä lailla tunneostoksia kuin rationaalisia ostoksia, ja sinä itse päätät, mitä haluat, mutta et voi valita, mistä pidät. Tästä huolimatta Porschet ovat todellakin rahan arvoisia, jos haluat sen, mitä Porsche tarjoaa.

Pitäisikö minun ostaa Boxster Spyder vai käytetty 911 GT3?

Kun otetaan huomioon nykyiset markkinahinnat, nämä kaksi mallia ovat hinnoiteltu jokseenkin samalla tavalla. Voisi luulla, että nämä kaksi ovat melko samanlaisia, mutta näin ei ole. 911 ajaa eri tavalla lähinnä takamoottorikokoonpanon vuoksi.

  Paras Porsche Boxster tuulensuoja

Upouuden Porschen ostaminen on kokemus, joka pitäisi kokea ainakin kerran elämässään. GT3:aa vastaan on kuitenkin vaikea argumentoida, sillä se on kiistatta paras Porsche-malli, joka on koskaan rakennettu.

Mitkä ovat kalleimmat Porsche-mallit?

Porsche on rakentanut viime vuosikymmenen aikana vain yhden hyperauton, ja se on 917 Spyder. 917 Spyder maksaa vähintään yli 800 000 dollaria, ja se on kallein Porsche-malli, jota myydään uudesta lähtien.

Mutta jos menemme ajassa taaksepäin, kallein koskaan huutokaupassa myyty Porsche oli Le Mansin kilpa-Porsche 917K, joka myytiin silmiä hivelevällä 14 miljoonan dollarin hinnalla pari vuotta sitten.

James May

Jamesin suuri intohimo on autot. Hän on julkaissut sisältöä Autojaa2z.fi-sivustolla siitä lähtien, kun se aloitti toimintansa keväällä 2021.

Uusi Autoja A2Z