Milloin BMW 3-sarjan korimalli muuttui?

Milloin BMW 3-sarjan korimalli muuttui?

BMW 3-sarja sai täydellisen uudelleensuunnittelun vuonna 2019. Merkittävin muutos oli 3-sarjan käyttämä alusta sekä laajemman moottorivaihtoehtojen valikoiman käyttöönotto. Uusi BMW 3-sarja on hieman pidempi 3 tuumaa ja sen akseliväli on pidentynyt 1,6 tuumaa. Uudempi versio näyttää yllättäen aggressiivisemmalta kuin vanhempi.

Vuoden 2019 BMW 3-sarjan muotoiluun tehdyt parannukset

BMW 3-sarja on aina ollut alemman hintaluokan luksusluokan premium-sedanien vertailukohta. Vuonna 2019 BMW päätti muotoilla rakkaan ja myydyimmän 3-sarjansa hieman uudelleen. Uusi sukupolvi lanseerattiin ja esiteltiin Pariisin autonäyttelyssä 2018.

Uusi muotoilu on hieman isompi ja antaa autolle aggressiivisemman, mutta samalla pehmeämmän ilmeen. Dramaattisia muutoksia ei ole paljon, mutta ulkonäkö tuntuu modernilta ja nopealta. Suuremmasta koostaan huolimatta uusi BMW 3-sarja on pudottanut jonkin verran painoa. Se on yllättäen kokonaiset 121 paunaa eli 55 kiloa kevyempi kuin edellinen versio. Ja uuden parannetun 0,26:n ilmanvastuskertoimen ansiosta luksussedan leikkaa ilmaa helposti huippunopeuksissa.

Uuden BMW 3-sarjan ulkoiset muutokset

Muutokset etuosassa
Ulkonäön osalta on joitakin visuaalisia muutoksia, jotka voi huomata heti. Sen lisäksi, että uusi BMW 3-sarja on hieman suurempi, se tuo mukanaan myös aggressiivisemman ilmeen. Aloitetaan etuosasta, jossa BMW:n perinteinen kaksoismunuais-säleikkö on suurempi ja sijoitettu hieman korkeammalle. Sen lisäksi tämä BMW korostaa BMW:n asemaa korostamalla munuaiskehää kromisilla koristeosilla.

  Paras BMW perheelle

Vakiovarusteena olevat täys-LED-ajovalot ovat suuremmassa kulmassa ja yhdistyvät munuaisiin terävämmin ja aggressiivisemmin. Uuden BMW 3-sarjan konepelti näyttää entistä järeämmältä.

Uuden mallin vanteet ovat melko samanlaiset kuin edellisessä mallissa. Pyöränkehät on sijoitettu paljon erillisemmin ja ne ovat myös ohuemmat kuin edelliset. Ajovalot ovat vähemmän kulmikkaat kuin edeltävässä BMW 3-sarjassa, ja ne ovat siihen verrattuna vaakasuoremmat.

Muutokset takana
Vaikka etuosa on melko samanlainen kuin edellisessä, BMW 3-sarjan takaosa on nyt hieman dynaamisempi. Leveämmän C-pilarin ansiosta takakontti on melko ylöspäin kulmautunut ja tekee takaosasta paljon tasaisemman näköisen. Varovaisen huulispoilerin ansiosta takaosa näyttää viimeistellylle ja tyylikkäälle.

Takapysäytysvalot ovat pienemmät ja tyylikkäämmät, kun niiden keskeltä lähtee lempeästi kaartuva takaspoileri. Takaosa on hieman pitkänomainen, mikä muistuttaa hieman kaunista Lexus RC:tä.

Uuden BMW 3-sarjan sisätilamuutokset

Ulkoasuun verrattuna sisätiloissa ei ole paljon muutoksia. Sama kolmipilarinen ohjauspyörä säilyy, samoin kuin muut BMW:n tunnusomaiset elementit, kuten iDrive-ohjain, jäykkä vaihdekeppi ja infotainment. Uudemmassa versiossa tuntuu, että matkustamo on vähemmän erillään kuljettajan ja matkustajan paikan suhteen, koska niiden välissä ei ole matalaa ohutta seinää, joka on sijoitettu aivan vaihdevivun kohdalle, kuten vanhemmassa mallissa oli.

Infotainment-keskus on siirretty pois kojelaudan yläreunasta, ja sen sijaan se on integroitu saumattomammin kojelautaan. Se vaikuttaa merkittävältä parannukselta, sillä se on edelleen lähellä tietä, jonne kuljettajan pitäisi katsoa ajon aikana, häiritsemättä häntä liikaa. Muita merkittäviä muutoksia sisätiloissa on se, että analoginen mittaristo on vaihdettu kokonaan digitaaliseen.

  Halvin tapa vaihtaa BMW-avain?

Uuden BMW 3-sarjan G20 / G21 moottori.

BMW G20 on uuden BMW 3-sarjan sedan-versio, ja aivan kuten vaunu G21, se tuo mukanaan paljon moottorivaihtoehtoja. Saatavilla on 6-vaihteinen manuaalivaihteisto sekä 8-vaihteinen automaatti, jota usein suositaan.

Saatavilla olevat bensiinimoottorit:
● 1,5 L B38 l3
● 2.0 L B48 l4
● 3.0 L B58 l6
● 3.0 L S58 l6
● Sekä bensiinikäyttöinen turboahdettu PHEV-moottori 2.0 L B48 l4.

Dieselmoottorit:
● 2.0 L B47 l4
● 3.0 L B57 l6

Kaikkien näiden moottorivaihtoehtojen lisäksi esitellään myös plug-in-hybridiversio, jossa on l4-turbomoottori sekä sähkömoottori.

BMW 3-sarjan G20/ G21 turvallisuus

G20 ja G21 saivat molemmat viisi tähteä viidestä eurooppalaisessa uusien autojen arviointiohjelmassa (Euro NCAP), ja niiden aikuisten matkustajien turvallisuusaste oli hämmästyttävä 97 % ja lapsimatkustajien 87 %. Lisäksi se sai 76 % pisteen turvallisuusavustimista ja 87 % jalankulkijoiden turvallisuudesta, jotka ovat kaikki erinomaisia tuloksia. BMW 3-sarja on niin turvallinen kuin mikään ajoneuvo ei voi olla.

FAQ

Millaisina versioina uusi BMW 3-sarja on saatavana?

Uusi BMW 3-sarja 2019 – 2020 on saatavana Sport Line-, M Sport- ja SE-versioina. Valinnastasi riippuen hinnat alkavat noin 49 000 dollarista perustason Sedanista ja vaihtelevat aina 80 000 dollariin M-Sportissa, joka on malliston huippu ja tuo mukanaan varsin tehokkaan moottorin.

  Tekeekö BMW nelivetoista autoa?

Ovatko uudet BMW 3-sarjan autot hyviä?

Uusi BMW 3-sarja on hämmästyttävän reagoiva käsiteltävyydeltään ja tuo valtavaa ajamisen iloa. BMW 3-sarja tarjoaa laajan valikoiman moottorivaihtoehtoja, jotka sopivat useimpiin tarpeisiin, mutta jos olet menossa luksussedaniin, käytä muutama ylimääräinen euro ja hanki isompi moottori, et tule katumaan.

Mikä on kaikkien aikojen luotettavin BMW 3-sarja?

Vuoden 2000 jälkeen luotettavin BMW 3-sarja on vuonna 2006 valmistettu E90 3-sarja ilman turboahdinta. Vaikka siinä ei ole tehokkainta moottoria, monet kuljettajat ovat kertoneet saavuttaneensa tällä autolla yli 200 000 kilometriä.

Toisaalta, jos etsit BMW:tä, joka on valmistettu ennen vuotta 2000, luotettavimpia ovat BMW E36 3-sarjan vuosimallit 1993-2000.

James May

Jamesin suuri intohimo on autot. Hän on julkaissut sisältöä Autojaa2z.fi-sivustolla siitä lähtien, kun se aloitti toimintansa keväällä 2021.

Uusi Autoja A2Z