Missä maasturissa on eniten pääntilaa?

Katumaasturit ovat tällä hetkellä yhtä suosittuja kuin koskaan, eikä katumaasturitrendi näytä hidastuvan lähiaikoina. Saatat kuitenkin yllättyä huomatessasi, että vaikka ne näyttävät ulkoapäin jättimäisiltä, ne eivät useinkaan ole sisältä kovin tilavia.

Suuremmat ja erityisesti pidemmät kuljettajat saattavat kokea jotkin maasturit aivan liian ahtaiksi, ja tässä artikkelissa käsittelemmekin muutamia suosittuja maasturivaihtoehtoja, joissa on eniten pääntilaa. On syytä sanoa, että sinun ei kannata ostaa maasturia vain siksi, että luulet niiden tarjoavan eniten pääntilaa, sillä on olemassa monia muita autoja, jotka tarjoavat enemmän.

GMC Yukon/Chevy Tahoe/Chevy Suburban tarjoaa 42,8 pääntilaa, mikä on alan johtava standardi. Nissan Pathfinderissa ja Ford Expeditionissa on 42 tuuman pääntila, kun taas Subaru Ascentissa ja Hyundai Santa Fessä on 41,3 tuuman pääntila.

Luksusmaastureista Cadillac Escalade tarjoaa 42,3 tuuman pääntilan. Mercedes Benz G-Class ja BMW X7 tarjoavat 42 tuumaa.

GMC Yukon/Chevy Tahoe/Chevy Suburban

Kaikki nämä kolme ovat hyvin samankaltaisia, mutta niissä on pari merkittävää eroa. GMC:n variantit ovat yleensä laadukkaampia, kun taas Chevyn kuorma-autot ovat enemmän hyötyautoja. Luotettavuuden kannalta kaikki kolme ovat pitkälti samoja, mikä tarkoittaa, että ne ovat kohtuullisen luotettavia.

Sisätilojen ja kuormatilan osalta on todella vaikea moittia minkään näistä kolmesta käytännöllisyyttä. Koska ne ovat niin suuria, pysäköinti voi joskus olla hankalaa, mutta kunhan valitset pysäköintiavustimen, voit pysäköidä minkä tahansa näistä kolmesta ongelmitta.

  Missä autossa on suurin kuljettajan istuin?

Nissan Pathfinder

Nissan Pathfinder on suurin Nissanin tällä hetkellä tarjoama katumaasturi. Pathfinder tarjoaa hiljaisen matkustamon, jossa on paljon säilytystiloja, lokeroita ja kaappeja. Jos olet seikkailunhaluinen yksilö, saatat myös arvostaa Pathfinderin tarjoamaa ylivoimaista vetokykyä.
Vaikka Pathfinder tarjoaa hieman vaimean tunnottomalta tuntuvan ohjauksen, se kulkee silti hyvin tien pinnasta riippumatta. Kun otetaan huomioon Nissanin uusi muotoilusuunta, Pathfinder näyttää vaikuttavalta ja futuristiselta.

Ford Expedition

Legendaarinen Ford Expedition on aina ollut amerikkalaisten täysikokoisten katumaastureiden listan kärjessä. Jo vuosikymmeniä Expedition on tarjonnut käytännöllisyyttä, tilaa ja turvallisuutta, ja uusin versio noudattaa aivan samaa linjaa. Koska Expeditionissa on runsaasti tilaa jokaiselle matkustajalle, se vaikuttaa ihastuttavalta maasturilta tien päällä.

Expedition voi vetää jopa 9300 kiloa, mikä on luokkansa johtavaa, mutta polttoainetaloudellisuudessa on puutteita. Vaikka Expedition tarjoaa paljon, korkeamman varustuksen versiot maksavat yhtä paljon kuin Lincoln Navigator, joka on paljon ylellisempi ja hienostuneempi täysikokoinen katumaasturi.

Cadillac Escalade

Upouusi Escalade vaikuttaa merkittävältä parannukselta vanhaan verrattuna. Uusi sisustus näyttää upealta, ja siinä on kaksi OLED-laajakuvanäyttöä, joissa on terävä grafiikka ja vaikuttava kontrasti. Kokonaisuudessaan Escalade on ladattu täyteen teknologiaa, niin paljon, että se vaikuttaa kunnon kilpailijalta täysikokoisille eurooppalaisille Premium SUV:ille.

Jotkut saattavat jopa sanoa, että Cadillac Escalade on amerikkalaisen ylellisyyden todellinen merkitys, koska Escalade ei jätä juuri mitään toivomisen varaa. On kuitenkin syytä sanoa, että lähtöhinta on lähes 80 000 dollaria ja että polttoainetehokkuus kärsii suhteellisen vanhanaikaisten V8-moottoreiden vuoksi.

  Mikä on halvin tapa lähettää autoni?

Mercedes Benz G-luokka

Mercedes G-Class ei kaipaa enempää esittelyä, sillä kirjaimellisesti kaikki tuntevat tämän ikonisen laatikkomaasturin. Vaikka G-luokka esiteltiin alun perin sotilasajoneuvona, nykyään se on enemmänkin kaikkien maailman jalkapalloilijoiden ja jalkapallomammojen ylellisyyden peruspilari.

Oli miten oli, kukaan ei voi kiistää, etteikö äskettäin päivitetty G-luokka olisi valtava edistysaskel vanhaan verrattuna, sillä tämä versio on paljon hienostuneempi, mutta säilyttää silti kaikki G-luokan tunnetut ominaisuudet. Sisätiloiltaan G-luokka näyttää upealta, mutta takamatkustajien jalkatilasta on puutteita.

BMW X7

BMW X7 on BMW:n lippulaiva täysikokoinen katumaasturi. Vaikka näitä ei olekaan paljon, se ei tarkoita, että X7 ei ole mitään ihmeellistä. Sisätilat ovat avarat riippumatta siitä, missä istut, ja sinua ympäröivät korkealaatuiset materiaalit sisältä ja ulkoa.

Voimansiirtovaihtoehtojen osalta BMW X7 päihittää kaikki muut tämän listan katumaasturit, sillä tarjolla on runsaasti erilaisia, mutta kaikki hienostuneita moottorivaihtoehtoja. Yhdistettynä pehmeästi vaihtavaan automaattivaihteistoon X7:ää on ilo ajaa.

FAQ-osio

Mitä etuja maasturin ostamisesta on?

Jos haluat maasturin, sinun on oltava tietoinen siitä, että maasturin omistamiseen liittyy tiettyjä etuja ja haittoja. Ensinnäkin kaikki rakastavat nykyään maastureita, koska ne tarjoavat hallitsevan ajoasennon, joka saa sinut tuntemaan itsesi tien kuninkaaksi.

Lisäksi lähes kaikki katumaasturit tarjoavat ylivoimaiset maasto-ominaisuudet muihin autosegmentteihin verrattuna, ja ne tarjoavat myös paljon tilaa. Turvallisuuden kannalta maasturit ovat myös ylivoimaisia, koska ne painavat paljon ja pystyvät suojaamaan matkustajiaan paremmin.

  Mitä käytettyjä katumaastureita minun pitäisi välttää?

Mitä haittoja maasturin ostamisessa on?

Maasturit yleensä, mutta erityisesti nämä täysikokoiset maasturit ovat valtavia, niin valtavia, että joskus voi olla hieman hankalaa navigoida niitä kapeilla kaupunkiteillä tai parkkipaikoilla. Ne kärsivät polttoainetaloudellisuudesta ja suorituskyvystä, sillä ne ovat yleensä hitaita ja epäurheilijamaisia.

Koska useimmat näistä näyttävät tiiliskiviltä, ne eivät ole yhtä aerodynaamisia eivätkä hiljaisia kuin sedanit, ja monet uskovat myös, että SUV-alusta ei ole kovin hyvin hyödynnetty, koska viime aikoina on tullut markkinoille yhä enemmän coupen näköisiä SUV-malleja.

Onko pääntilaa tärkeämpää kuin jalkatilaa pidemmille kuljettajille?

On vaikea sanoa, että toinen on tärkeämpi kuin toinen, mutta jos olet erittäin pitkä, jalkatila on tärkeämpi, koska sen ansiosta voit työntää istuinta taaksepäin, minkä pitäisi antaa sinulle mukavampi ajoasento.

Nämä maasturit ovat kaikki erittäin suuria, joten on erittäin epätodennäköistä, että et löytäisi mukavaa ajoasentoa mistään näistä. Jos näin todellakin on, kannattaa tutustua tila-autoihin tai tiettyihin suuriin sedaneihin.

James May

Jamesin suuri intohimo on autot. Hän on julkaissut sisältöä Autojaa2z.fi-sivustolla siitä lähtien, kun se aloitti toimintansa keväällä 2021.

Uusi Autoja A2Z