Mitkä ovat kalleimmat saksalaiset autot?

Saksalaiset autot ovat tunnettuja korkeasta laadustaan ja ylellisyydestään, puhumattakaan niiden korkeista hinnoista. Itse asiassa yli miljoona kansalaista työskentelee autoteollisuudessa, joten se on yksi koko maan merkittävimmistä ja tuottoisimmista teollisuudenaloista. Ihmiset rakastavat kuulla kalliista autoista, etenkin ne meistä, jotka eivät koskaan tule ajamaan sellaisella, ja alla on 10 kalleinta saksalaista autoa maaliskuussa 2021. (Kaikki hinnat ovat Yhdysvaltain dollareina.)

Audi e-Tron Spyder (2,7 miljoonaa dollaria)

Tämä ohut ja tyylikäs auto debytoi vuonna 2010 Pariisin autonäyttelyssä. Siinä on 290 BHP:n tehoinen twin-turbo TDI 3,0-litrainen V6-dieselmoottori, joka pyörittää takapyöriä, ja kaksi sähkömoottoria, jotka hoitavat etupyöriä. Se pystyy kiihtymään nopeudesta 0-100 km/h vain 4,4 sekunnissa, ja sen huippunopeus on 155 km/h, mikä on melko paljon sähkömoottoreilla varustetulle hybridiautolle. Tämä on terävän näköinen ajoneuvo, joka yleensä esitetään kuvissa hopean värisenä, mutta yritys esitteli vuoden 2011 Las Vegasin kuluttajaelektroniikkanäyttelyssä kirkkaanpunaista ajoneuvoa, joka oli varmasti katseenvangitsija.

Volkswagen W12 (3 miljoonaa dollaria)

Tämä myös Volkswagen Nardoksi kutsuttu ajoneuvo kiihtyy nopeuteen 62 MPH vain 3,5 sekunnissa, ja sen huippunopeus on noin 222 MPH. Charlie Adairin suunnittelema Volkswagen W12 oli yksi maailman nopeimmista urheiluautokonsepteista, ja se painaa 2 646 kiloa, mikä tekee siitä kevyen verrattuna moniin muihin liikenteessä oleviin ajoneuvoihin. Vuoden 2001 Tokion autonäyttelyssä yhtiö esitteli yhden näistä ajoneuvoista kirkkaan oranssin värisenä, mikä herätti paljon huomiota.

  Mikä on BMW:n luksusversio?

BMW Nazca C2 (3 miljoonaa dollaria)

Tämä myös Italdesign Nazca C2:ksi kutsuttu konseptiurheiluauto vuodelta 1992 saavutti huippunopeudeksi 193 MPH. Joitakin sen monista ominaisuuksista ovat muun muassa puoliksi lokasuojaovet, täyslasinen katto ja hiilikuituvahvisteisesta polymeeristä valmistettu rakenne. Se on pohjimmiltaan vuoden 1991 Nazca M12:n päivitys. Ajoneuvon etupuoli näyttää tavalliselta BMW:ltä, ja se kiihtyy nopeudesta 0-100 km/h vain 3,7 sekunnissa. Se myös painaa 2 425 kiloa, joten sitä pidetään kevytautona.

Audi Rosemeyer (3 miljoonaa dollaria)

Audi Rosemeyer oli vain konseptiauto, eikä sitä siksi koskaan rakennettu. Koko Euroopassa vuonna 2000 se debytoi lukuisissa autonäyttelyissä. Siinä on suuritilavuuksinen, keskelle asennettu W16-moottori, joka tuottaa huikeat 700 hv, ja quattro-pysyvä nelivetoiset puitteet. Auto kiihdytti nopeudesta 0-100 km/h vain 3,6 sekunnissa, ja sen huippunopeus oli 217 km/h. Autossa oli myös tyylikäs muotoilu, joka teki siitä yhtä houkuttelevan kuin toimivan.

Mercedes-Benz Concept IAA (4 miljoonaa dollaria)

Vuonna 2015 konseptiautona tuotettu IAA tarkoittaa ”Intelligent Aerodynamic Automobile”. Syyskuussa 2015 se esiteltiin Frankfurtin autonäyttelyssä, ja sen peruslinjat saavat sen näyttämään tulevaisuuden autolta. Se kiihtyy nopeudesta 0-100 km/h 5,5 sekunnissa, ja sen huippunopeus on noin 155 km/h. Siinä on myös 274 hv:n moottori ja se painaa 3 968 kiloa. Monet ostaisivat sen todennäköisesti ulkonäön vuoksi, koska se on tyylikäs, urheilullisen näköinen ja siinä on tyylikkäät pyörät.

  Mitkä ovat turvallisuudeltaan ja luotettavuudeltaan parhaat luksusautot?

Porsche Mission E (4 miljoonaa dollaria)

Porsche Mission E:n yli 600 hv:n teho on yli 600 hv, ja se pystyy kiihdyttämään nopeudesta 0-62 km/h 3,5 sekunnissa ja nopeudesta 124 km/h vain 12 sekunnissa. Huippunopeus on 155 MPH, ja se painaa myös yli 4 400 kiloa, ja se on tyylikäs, aerodynaamisesti muotoiltu ajoneuvo, joka herättää varmasti huomiota kaikkialla. Pieni ja kompakti, se on erittäin urheilullisen näköinen ajoneuvo, jolla on hyvin futuristinen vetovoima.

Audi Le Mans Quattro (5 miljoonaa dollaria)

Frankfurtin autonäyttelyssä vuonna 2003 esitellyn Le Mans Quattron huippunopeus on 214 kilometriä tunnissa, ja se kiihtyy nopeudesta 0-100 km/h 3,6 sekunnissa. Ajovalot ja jopa ovet ovat ainutlaatuisen muotoiset ja näyttävät tyylikkäiltä, ja sen paino on 3 373 kiloa. Audi kehitti ennen tätä kaksi muuta samanlaista autoa, Pikes Peak Quattro ja Nuvolari Quattro, ja Le Mans Quattrossa on vielä hienompia yksityiskohtia ja lähes eksoottinen ulkonäkö. Tämä oli kolmas ja viimeinen konseptiauto, jonka Audi tarjosi vuonna 2003, ja sen tyyliä ja teknisiä yksityiskohtia käytetään varmasti myös tulevissa malleissa.

Maybach Exelero (8 miljoonaa dollaria)

Vuonna 2004 valmistetussa Exelerossa on 700 hevosvoiman moottori ja huippunopeus 218 MPH. Se kiihtyy nopeuteen 62 MPH 4,4 sekunnissa, ja sen muotoilu on otettu yhdestä 1930-luvulla käytössä olleesta saksalaisesta urheiluautosta. Auton ainutlaatuisuuden huomaa heti, kun sitä katsoo, ja autossa käytetyt musta ja oranssi värit ovat yhtä ainutlaatuisia kuin sen muotoilu. Tässä nelipaikkaisessa autossa on myös kaksoisturbov12-moottori, joka tehtiin Fulda Tiresin, joka on Goodyearin saksalainen osasto, pyynnöstä.

  Parhaat luksusautot pitkille kuljettajille

Mercedes McLaren SLR 999 Red Gold Dream (10 miljoonaa dollaria)

Kauniissa punakultaisessa värissä ja upealla aerodynaamisella muotoilulla varustetun auton huippunopeus on 211 MPH, mikä on erittäin vaikuttava. Se pystyy myös kiihdyttämään nopeuteen 62 MPH mielettömässä kolmessa sekunnissa, mikä on myös vaikuttavaa. Se on erittäin urheilullisen näköinen ajoneuvo, joka on päällystetty 25 kerroksella punaista maalia ja 11 kilolla kultaa, jotka antavat sille uskomattoman muotoilun, ja tämän poikkeuksellisen ajoneuvon luomiseen kului 35 miestä, 30 000 työtuntia ja yli 4,8 miljoonaa dollaria. Epäilemättä jokainen, joka ostaa sen, tulee vaikuttumaan siitä.

Mercedes-Benz 300 SLR (W196S) (43,5 miljoonaa dollaria)

Tätä autoa ei enää ole, mutta se oli muotia vuonna 1955. Sen huippunopeus oli 186 MPH, ja se oli kaksipaikkainen urheiluautokilpa-auto, joka voitti jopa kyseisen vuoden urheiluautojen maailmanmestaruuden. Se kiihdytti nopeuteen 62 MPH vain 6,5 sekunnissa, ja se oli erittäin kevyt, sillä se painoi vain 1 984 kiloa. Lisäksi sen BHP-paino oli 344 BHP/tonni. Kyseessä oli hämmästyttävän näköinen valkoinen urheiluauto, joka olisi todennäköisesti ollut nykyään vieläkin arvokkaampi.

James May

Jamesin suuri intohimo on autot. Hän on julkaissut sisältöä Autojaa2z.fi-sivustolla siitä lähtien, kun se aloitti toimintansa keväällä 2021.

Uusi Autoja A2Z