Onko Audi SQ7 hyvä auto?

Onko Audi SQ7 hyvä auto?

Audi SQ7 on keskikokoinen tai täysikokoinen seitsemänpaikkainen luksusperhemaasturi, joka on suunniteltu niille, jotka haluavat suuren ja mukavan maasturin, mutta joka voi myös lahdata kuumia viistoperäautoja. Jos olet yksi näistä ihmisistä, sinun kannattaa tutustua Audi SQ7:ään. Onko Audi SQ7 siis hyvä auto?

Audi SQ7 on todellakin todella hyvä auto, koska se tarjoaa lähes kaiken, mitä autolta voi toivoa. SQ7 näyttää upealta, se on uskomattoman tilava, uskomattoman turvallinen ja sekä ylellinen että nopea. Se hoitaa perhevelvoitteet ja koulunkäynnit paremmin kuin 90 prosenttia autoista ja on samalla tarpeeksi siisti erottuakseen yritysten parkkipaikoilla.

SQ7:stä on saatavana kaksi eri versiota, diesel-SQ7 pääasiassa Euroopan markkinoille tai bensiinikäyttöinen SQ7, josta tuli vuosi tai kaksi sitten ainoa SQ7, jonka voi ostaa. Nämä moottorit ovat isoja, tehokkaita, hienostuneita ja vaivattomia. SQ7:ssä on myös Quattro AWD, mikä tarkoittaa, että se selviytyy kaikenlaisessa maastossa.

Arvoltaan SQ7 ei ole markkinoiden halvin suorituskykyinen katumaasturi, mutta se on tarpeeksi hyvä maksaakseen niin paljon kuin se maksaa. Luotettavuus on hyvä, mutta se voisi olla parempi, koska käyttö- ja huoltokustannukset ovat erittäin korkeat.

Audi SQ7 – Voimansiirtojärjestelmä

Audi SQ7 on Audin seitsemänpaikkaisen katumaasturin huippumalli, jossa on joko 4,0 litran kaksoisturboahdettu V8, jossa on 507 hv uusimmassa SQ7:ssä, tai 4,0 litran TDI V8, jossa on 435 hv pre-facelift SQ7:ssä. Jotkut sanovat, että dieselmoottori on hieman liian tavallinen, mutta nämä ihmiset eivät tiedä, että 4,0 litran TDI tarjoaa hämmästyttävät 567 hevosvoiman vääntömomentin.

  Audi SQ5 ongelmat

Molemmat moottorit on yhdistetty momentinmuuttaja-automaattivaihteistoon ja Quattro AWD:hen, jotta SQ7:stä tulisi todellinen SUV. Tehokkuus on paljon parempi dieselvaihtoehdon kanssa, sillä 4,0 litran kaasu-V8 siemaisee polttoainetta kahdella oljenkorreella.

Bensiinikäyttöinen SQ7 nopeutuu 0-100 km/h noin neljässä sekunnissa, mikä on järjetöntä lähes 5 000 kilon painoiselle jättiläiselle, kun taas diesel SQ7 pystyy samaan noin 4,7 sekunnissa. Molemmat moottorit ovat hämmästyttäviä siinä, mitä ne tekevät, mutta bensiinimoottori V8 sopii SQ7:ään paljon paremmin, varsinkin koska se kuulostaa uskomattomalta.

Audi SQ7 – muotoilu ja alusta

Audi SQ7 on aina ollut parhaimman näköinen Q7-versio, jonka voi saada, mutta uusin 2022-bensiini-V8 SQ7 näyttää parhaalta. Faceliftia edeltänyt SQ7 ei oikeastaan näyttänyt kovinkaan paljon erilaiselta kuin tavallinen Q7, mutta faceliftin jälkeinen SQ7 vie asioita eteenpäin, ja sitä on vaikea erehtyä pitämään tavallisena Q7:nä. Q7:n sisätilat ovat hämmästyttävät, koska ne on kerroksittain päällystetty huippuluokan materiaaleilla ja kaikki on rakennettu hämmästyttävän hyvin.

SQ7 eroaa tavallisesta Q7:stä myös ajo-osastolla, sillä se on jäykempi kuin normaali Q7, minkä ansiosta koko katumaasturi on vähemmän altis rullaamaan mutkissa. Joka tapauksessa SQ7 on silti mukava katumaasturi, koska ei haluttu, että se olisi liian jäykkä, koska useimmat asiakkaat eivät ole kiinnostuneita siitä, eikä Q7:n alustaa itsessään ole suunniteltu suorituskykyiseksi katumaasturiksi.

  Audi A3 Sportback e-tronin luotettavuus

Audi SQ7 – Luotettavuus ja yleisiä ongelmia

Luotettavuuden osalta SQ7 voisi olla parempi, koska monet korjauskustannukset ovat niin korkeat kuin vain voivat olla. Suuret luksusmaasturit ovat tunnettuja korkeista huoltokustannuksista ja kalliista korjauksista/vaihto-osista, eikä SQ7 ole poikkeus. Nämä autot tarvitsevat jatkuvaa huoltoa toimiakseen kunnolla, ja jos et tee sitä, SQ7 satuttaa lompakkoasi.

Yleisimmät SQ7:n ongelmat liittyvät koputusanturiin, jousituksen holkkeihin, akseliniveliin, sytytyskeloihin ja N80-venttiiliin. SQ7:n tiedetään myös kuluttavan renkaita hullun lailla, mikä on tosiaankin huomionarvoista, koska uudet SQ7:n renkaat maksavat omaisuuden.

Audi SQ7 – Arvo ja käytännöllisyys

Vuoden 2022 Audi SQ7 alkaa noin 90 000 dollarista, mikä ei ole halpaa, mutta on huomattavasti halvempaa kuin 106 000 dollarin BMW X5 M ja lähes 20 000 dollaria kalliimpi Mercedes GLE 63. Myönnettäköön, että BMW ja Mercedes tarjoavat molemmat paljon enemmän tehoa, mutta ne ovat silti useimmissa suhteissa melko vertailukelpoisia SQ7:n kanssa.

Käytännöllisyydeltään SQ7 on X5:tä ja GLE:tä parempi, koska se on fyysisesti suurempi kuin nämä kaksi. Se tarjoaa myös paljon istuin- ja kuormatilaa, ja lisähyötynä on seitsemän käytettävissä olevaa istuinta. SQ7:ään on helppo nousta sisään ja ulos, ja myös näkyvyys on todella hyvä.

UKK-osio

Miksi Audi teki dieselkäyttöisen Audi SQ7:n?

Saattaa tuntua oudolta, että Audi päätti, että suorituskykyisten autojen pitäisi olla dieselkäyttöisiä, mutta siihen on muutama syy. Ensinnäkin tehokkuus, sillä diesel-SQ7:n kulutus on jopa 35MPG, kun taas bensiinikäyttöisen SQ7:n kulutus on jopa 20MPG. Lisäksi diesel-SQ7:ssä on ehkä vähemmän hevosvoimia, mutta vääntömomentissa se voittaa bensiini-SQ7:n.

  Audi RS e-Tron GT ongelmat

Diesel-SQ7 on yksinkertaisesti loogisempi pitkän matkan suurnopeusauto, koska se kuluttaa paljon vähemmän polttoainetta. Audi päätti kuitenkin luopua diesel-SQ7:stä, koska ei ollut juuri mitään järkeä tehdä kahta versiota SQ7:stä, joka ei ole hintansa vuoksi yhtä suosittu katumaasturi.

Onko Audi SQ7 maastoauto?

Audi SQ7 on kaukana maasturista monestakin syystä. Audin asiakkaat eivät ole lainkaan kiinnostuneita maastoajosta, ja siksi Audi valmistaa 0 maastoautoa ja 0 maastopakettia. On olemassa joitakin autoja, kuten A4:n ja A6:n Allroad-versiot, jotka on räätälöity enemmän maastoon kuin maastoajoon.

SQ7:ssä on 22-tuumaiset pyörät, mikä riittää ymmärtämään, että sitä ei ole suunniteltu kulkemaan muualla kuin kevyillä sora- tai maateillä.

Miksi Audi ei tee täysikokoista katumaasturia?

Olemme kaikki tietoisia siitä, että BMW, Audi ja Mercedes ovat olleet vuosikymmeniä toistensa kurkussa. Ne kilpailevat lähes kaikissa segmenteissä, paitsi täysikokoisten lippulaivamaastureiden segmentissä, jossa Audi ei ole lainkaan läsnä. Audi aikoo kuitenkin julkaista täysikokoisen lippulaivamallin Q9:n vuonna 2023, ja kaikki tämä muuttuu.

James May

Jamesin suuri intohimo on autot. Hän on julkaissut sisältöä Autojaa2z.fi-sivustolla siitä lähtien, kun se aloitti toimintansa keväällä 2021.

Uusi Autoja A2Z