Uudemmat BMW:t hajoavat yleensä enemmän kuin vanhemmat mallit, koska niihin lisätään vuosittain uusia innovatiivisia tekniikoita ja elektroniikkaa. Vanhemmat BMW-mallit, jotka ovat vuosimallia 1995-2006, tunnetaan yleensä erittäin luotettavina ja luodinkestävillä moottoreilla varustettuina. Toisaalta uudemmissa malleissa esiintyy elektroniikkaongelmia, kuten ajovalojen vikaantumista, tyhjiä akkuja ja polttoainepumppuongelmia.
Mitkä ovat yleisimmät ongelmat BMW:ssä?
Useimmiten kuulee, että BMW:t hajoavat helposti ja että ne ovat hieman epäluotettavampia kuin muut automerkit. Yksi tärkeimmistä syistä tähän on se, että useimmat BMW:n omistajat ovat hyvin äänekkäitä autonsa ongelmista kalliiden korjausten vuoksi. BMW:n korjaus ja huolto on kalliimpaa kuin tavallisen auton, koska sekä osat että työ ovat kalliimpia.
Mitkä ovat siis yleisimmät ongelmat, joita BMW:n omistajat kokevat ja joista he ovat raportoineet?
Automaattisten ajovalojen vikaantuminen
Joissakin uusissa BMW-malleissa automaattiset ajovalot pysyvät päällä, vaikka yrität sammuttaa ne. Tämä voi johtaa siihen, että akku tyhjenee. Tämä on ratkaistu joissakin malleissa, mutta yleensä BMW:n hybridiajoneuvoissa tämä ongelma esiintyy enemmän kuin muissa malleissa.
Valupyörien korroosio
Vaikka BMW:n kauniit vanteet ovatkin tyylikkäät, korroosio voi itse asiassa pilata niiden ulkonäön. Ole varovainen, kun huomaat korroosiota tapahtuvan ajoneuvossasi, sillä se voi harvinaisissa tapauksissa vaikuttaa myös renkaisiin ja jarruihin.
Viallinen elektroniikka ja osat
Sähköikkunat ovat tärkeimmät osat, jotka usein rikkoutuvat BMW-autoissa. Jos havaitset tällaista BMW:ssäsi, sinun kannattaa tarkistaa ensimmäisenä autosi sulakerasia, sillä se on usein syyllinen näissä tilanteissa.
Viallinen öljynsuodattimen tiiviste, joka johtaa öljyvuotoihin.
Tämä ongelma on ollut BMW:llä jo jonkin aikaa. Koska moottorin ympärillä olevat korkit on valmistettu muovista, niillä on taipumus murtua ajan myötä moottorin lämmön aiheuttaman paineen vaikutuksesta. Korkit on vaihdettava 60 000 kilometrin välein, ellet nauti öljylammikosta autosi alla.
Jäähdytysnestejärjestelmän vikaantuminen
Jokaisen auton jäähdytysnestejärjestelmä pettää lopulta 80 000-120 000 kilometrin välillä. Jotkut BMW:n omistajat ovat raportoineet, että se tapahtuu paljon aikaisemmin. BMW:t ovat myös tunnettuja siitä, että niiden jäähdytysjärjestelmä on erittäin herkkä ja vaativa. Käytä aina BMW:n hyväksymää ja suosittelemaa pakkasnestemerkkiä, kun vaihdat autosi nesteitä.
Viallinen lämmittimen ydin
Lämmitinsydän ja jäähdytysjärjestelmä liittyvät hyvin läheisesti toisiinsa, ja malleissa, joissa on ongelmia jommankumman kanssa, on usein yllättäen ongelmia myös toisen kanssa. Jos lämmitinsydän on vikaantunut, mene välittömästi mekaanikon luokse ja tarkista, eikö myös jäähdytysjärjestelmä ole vaurioitunut.
Ovenkahvaongelmat
Monet BMW X5 -katumaasturin omistajat ovat raportoineet, että ovenkahvojen kuluminen kertyy nopeammin kuin yleensä voisi odottaa. Raportoitu ongelma on se, että ovenkahvat nostavat kuten pitääkin, mutta eivät varsinaisesti avaa ovea. Nämä tapaukset liittyvät uudempiin malleihin ja aiemmin mainittuun vialliseen elektroniikkaan.
Elektroniset ikkunat eivät suostu sulkeutumaan
Näin ei tietenkään tapahdu useimmissa BMW:ssä, mutta jotkut mallit ovat alttiita jäämään sateeseen avoimen ikkunan kanssa. Nämä ongelmat liittyvät myös uudempaan elektroniikkaan, joka osoittautuu usein epäluotettavaksi.
Kuollut auton akku
Näin on käynyt parhaillekin autoille. Vanhempien BMW:iden omistajat ovat usein raportoineet kuolleista akuista. Nämä on sentään helppo vaihtaa tai tarvittaessa käynnistää, eivätkä ne maksa omaisuuksia. Jos vaihdat auton akun kotona, tarkista, eikö vika ollut sen sijaan autosi vaihtovirtageneraattorissa, sillä saatat päätyä tuhoamaan toisen auton akun.
Polttoainepumppuongelmat
Jopa kaikkein ylellisimpiin BMW-malleihin on todennäköisesti vaihdettu polttoainepumppu, jos sillä on ajettu yli 70 000 kilometriä. Jos autosi polttoainepumppuun tulee toimintahäiriö, koet yleistä kiihtyvyyden heikkenemistä, moottorin tökkimistä suuremmilla nopeuksilla ja kierroksilla, ja lopulta se voi johtaa jopa moottorin hajoamiseen.
Kannattaako BMW:n ostaminen?
Nämä ovat BMW:n yleisimpiä vikoja, mutta loppujen lopuksi BMW on auto, joka on suunniteltu ajettavaksi aggressiivisesti ja tuomaan omistajalleen valtavaa ajamisen iloa. Jokaisen ajoneuvon mukana tulee muutamia kuoppia tielle. Suurin osa tässä artikkelissa luetelluista muista kuin elektronisista vioista ja häiriöistä voidaan ehkäistä ajoneuvon asianmukaisella huollolla ja määräaikaishuolloilla.
FAQ
Mitkä ovat luotettavimmat käytetyt BMW-mallit, joita voit ostaa?
Riippuen siitä, etsitkö ylellistä sedania vai crossover-maasturia, valintasi voi olla vuosien 2006-2011 BMW 3-sarjan ja vuosien 2006-2010 BMW X3:n välillä. Nämä ovat vanhempia vaihtoehtoja, mutta ne ovat saavuttaneet mainetta luotettavimpina BMW-malleina. Lisäksi kaikissa 3-sarjan vuosimallia 1996-2006 olevissa ajoneuvoissa on lähes tuhoutumattomat moottorit.
Kuinka kauan voit ajaa BMW:llä ennen kuin se hajoaa?
Useimmissa BMW-malleissa ei esiinny suurempia voimansiirtokomponenttien ongelmia tai rikkoutumisia ennen 60 000 kilometrin rajaa. On jopa joitakin vanhempia BMW-malleja, joilla käyttäjät ovat kertoneet ajaneensa yli 250 000 kilometriä. Kaikki tämä riippuu tietysti siitä, oletko huoltanut ja huoltaa ajoneuvosi asianmukaisesti koko sen elinkaaren ajan.
Kuinka kalliita BMW:n korjaukset ja huollot ovat?
Yleensä BMW:n ylläpito ja omistaminen maksaa suhteellisesti enemmän kuin tavallisen auton omistaminen. Esimerkiksi BMW:n omistuskustannukset 10 vuoden ajalta ovat arviolta 15 000-19 000 dollaria. Yleiset voimansiirtokomponenttien vaihdot vaihtelevat 700 ja 3 000 dollarin välillä riippuen sijainnistasi ja siitä, kuinka suuri ongelma moottorissa on. Työvoima alkaa noin 120 dollarista tunnilta useimmissa osavaltioissa.