Onko Porsche Boxster hyvä päivittäinen kuljettaja?

Onko Porsche Boxster hyvä päivittäinen kuljettaja?

Päivittäinen kuljettaja on henkilökohtaisesti omistettu auto, jolla ajetaan päivittäin kaikenlaisiin arkipäiväisiin tehtäviin, mikä tarkoittaa, että auton pitäisi olla hyvä monitoimiauto, jolla voi kuljettaa sinua mukavasti, turvallisesti ja helposti.

Päivittäinen kuljettaja on auto, jolle kertyy paljon kilometrejä, joka kulkee kaikenlaisilla tienpinnoilla ja joka on liikkeellä suurimman osan elinkaarestaan. Päivittäisen kuljettajan pitäisi olla melko tehokas ja luotettava, kuten Porsche Macan tai Porsche Cayenne.

Porsche Boxster päivittäisautona on useimmissa tapauksissa hieman kaukaa haettua. Porsche Boxsterit ovat melko pienikokoisia 2-paikkaisia roadstereita, joilla ajetaan yleensä vain viikonloppuisin ja kesäisin/lämpiminä vuodenaikoina. Boxster maksaa myös enemmän kuin keskimääräinen amerikkalainen päivittäisauto.

Monien verkkopalvelujen mukaan keskimääräinen yhdysvaltalainen ajaa jopa 10 000 kilometriä vuodessa, ja 5-vuotiaan Porsche Boxsterin arvo laskee jopa 50 prosenttia. Jos nämä kaksi muuttujaa yhdistetään, Boxster on hyvä päivittäinen kuljettaja vain harvoille asiakkaille, jotka ovat valmiita tekemään kompromisseja.

Porsche Boxsterin käytännöllisyys

Yksi tärkeimmistä ominaisuuksista, joita päivittäisen kuljettajan on tarjottava, on kunnollinen käytännöllisyys itsellesi, matkustajille ja kohtuulliselle määrälle matkatavaroita. Porsche Boxster on epäkäytännöllinen lähes kaikkiin kuviteltavissa oleviin käyttötilanteisiin, sillä siinä on vain kaksi istuinta, vähän jalka- tai pääntilaa ja melko pieni tavaratila.

Tavaratila ei riitä 99 prosentille ihmisistä, mutta Porsche Boxsterissa on itse asiassa kaksi tavaratilaa! Keskelle sijoitetun moottorin ansiosta Boxsterissa on tavaratila sekä edessä että takana, ja yhdistetty tilantarjonta on parempi kuin isommassa Porsche 911:ssä, mutta silti melko kompakti.

  Mitä sinun on tiedettävä Porsche 911 -projektiautoista

Tavaratilan hankala muoto kuitenkin edellyttää, että käytät useimmiten pehmeää matkalaukkua tai erityisesti muotoiltua kovaa matkalaukkua, jos haluat hyödyntää tavaratilan kokonaan. Boxsterin pääntilaa on rajoitetusti isommille aikuisille, mikä tarkoittaa, että jos et aja koko ajan avatulla katolla, se ei kannata.

Hyvä puoli on, että Boxster on yleisesti ottaen melko kompakti auto ja näkyvyys on kunnollinen. Porsche Boxster mahtuu lähes jokaiseen pysäköintitilaan, ja uusimmissa Boxsterissa on myös joitakin mukavuusominaisuuksia, kuten kamerat ja pysäköintianturit, jotka parantavat käytännöllisyyttä entisestään.

Porsche Boxsterin tekniikka, mukavuus ja turvallisuus

Tämän päivän päivittäiset käyttöautot ovat täynnä hämmästyttäviä tekniikka- ja mukavuusvarusteita. Hieno stereojärjestelmä, ympäristön valaistus, monivyöhykeilmastointi, sähkökäyttöiset istuimet, lämmitettävät ja jäähdytettävät istuimet, monet kehittyneet kuljettajan apujärjestelmät, kuten aktiiviset kaistanpitoavustimet, automaattinen vakionopeudensäädin, törmäyksen ennakkotunnistus jne.

Porsche Boxster on siinä mielessä melko huono auto, että se tarjoaa vain muutamia näistä ominaisuuksista. Tämä johtuu lähinnä siitä, että uusin 718 Boxster on ollut myynnissä jo kuusi vuotta, ja uusi Boxster on pian julkistettu. Boxster tarjoaa kuitenkin loistavan stereojärjestelmän, kaksivyöhykkeisen ilmastoinnin ja lämmitettävät istuimet.

Joitakin ADAS-järjestelmiä on saatavilla, mutta useimmat niistä ovat valinnaisia ominaisuuksia. Mitä turvallisuuteen tulee, Boxster on hyväksi todettu alusta, ja Porsche Boxsterin turvallisuuspisteet ovat enemmän kuin jyrkät. Boxster tarjoaa vain muutamia nykyaikaisia tekniikoita, mukavuuksia ja turvallisuusominaisuuksia lähinnä siksi, että se on tulossa elinkaarensa päähän.

  Onko Porsche superauto

Uuden Boxsterin odotetaan tarjoavan kaikki uusimmat ominaisuudet ja huomattavan päivityksen teknologian, ylellisyyden ja infotainment-järjestelmän osalta.

Porsche Boxsterin luotettavuus, rakentamisen laatu, pitkäikäisyys ja suorituskyky.

Porsche osaa parhaiten luotettavuuden ja rakentamisen laadun, sillä lähes kaikki Porschen mallit ovat paljon luotettavampia kuin useimmat saksalaiset luksusautot. Useimmat Porsche Boxsterit ovat luotettavia, ja ne, jotka eivät ole, ovat tunnettuja ja hyvin dokumentoituja verkossa.

Rakentamisen laatu on myös osa-alue, jolla Porsche ei koskaan lakkaa hämmästyttämästä, sillä Porsche tarjoaa ylivoimaisia sisustusmateriaaleja verrattuna moniin muihin markkinoilla oleviin merkkeihin. Porschet ovat niin tukevia kuin autoja vain voi olla, ja jopa yli 100 000 kilometrin jälkeen narina on lähes olematonta.

Monia vanhempia Porsche Boxstereita käytetään edelleen perusteellisesti, eikä niiden pitkäikäisyydessä ole suuria ongelmia. Porschet on tehty suorituskykyä varten, ja jos etsit tasapainoista ja jännittävää urheiluautoa arkeen, Boxster on loistava valinta.

Boxster-, Cayman- ja 911-mallit on tehty ajettaviksi ja nautittaviksi, mikä tarkoittaa, että näitä autoja ei ole tehty päivittäiseen ajamiseen, mutta ne voivat toimia kaikissa tilanteissa ilman monia ongelmia keskimääräistä paremman luotettavuuden ansiosta.

UKK-osio

Onko Porsche 911 parempi päivittäinen kuljettaja kuin Porsche Boxster?

Porsche 911 on suurempi, mukavampi, varustetumpi ja huomattavasti kalliimpi. Tämä tarkoittaa, että 911 toimii useimmissa tapauksissa hieman paremmin kuin Boxster, ja 911 tarjoaa myös 4 istuinta. 911:n takaistuimet eivät ole tarpeeksi suuret keskivertoaikuisille, mutta tarvittaessa jonkun voi ehkä ahtautua sinne.

  Miksi käytetyt Porschet ovat niin halpoja

Vastaus tähän kysymykseen riippuu enimmäkseen mahdollisesta ostajasta, mutta 911 tarjoaa lähes kaikissa suhteissa enemmän. Tästä huolimatta Boxster ei ole kaukana perässä, koska se tarjoaa enemmän tavaratilaa, ja monet ihmiset pitävät enemmän tavaratilasta kuin 911:n takaistuimista.

Onko Porsche Macan/Cayenne parempi päivittäinen kuljettaja kuin Porsche Boxster?

Kyllä, molemmat Porsche-maasturit on tehty päivittäiseen ajamiseen, Boxster ei ole. Suorituskyvyn ja käsiteltävyyden lisäksi Boxster ei yksinkertaisesti vedä vertoja Macan/Cayennelle käytännöllisyydessä, tekniikassa, mukavuudessa tai turvallisuudessa.

Hinnaltaan molemmat näistä katumaastureista menettävät yhtä paljon arvoa kuin Boxster, mutta käytettyjen Porsche-maastureiden kysyntä käytettynä on paljon suurempaa verrattuna Boxster/Cayman-malleihin. Jos haluat Porschen päivittäisen kuljettajan, Macan/Cayenne-maasturi on paras valinta.

Minkä Porsche Boxsterin ostaisin?

Jos olet varma, että haluat Porsche Boxsterin päivittäisajoneuvoksesi, oikean mallin valinta on avainasemassa. Ja paras päivittäinen Boxster on 62 000 dollarin hintainen 2021 718 Porsche Boxster. 718 on muotoilultaan ja useimmilta ominaisuuksiltaan ajanmukainen, eikä sen lähtöhinta ole yhtä paha kuin upouuden 911:n.

Vanhemmat Boxster-mallit maksavat paljon vähemmän verrattuna 718-sukupolviin, mutta niitä ei ole varustettu päivittäiseen ajamiseen, joten jos olet tottunut moderniin autoon, sinun ei kannata harkita niitä. Edellisen sukupolven Boxster-mallit (2012-2016) ovat edelleen myös kohtuullisen kelvollisia päivittäisajoneuvoiksi, jos todella haluat Boxsterin.

James May

Jamesin suuri intohimo on autot. Hän on julkaissut sisältöä Autojaa2z.fi-sivustolla siitä lähtien, kun se aloitti toimintansa keväällä 2021.

Uusi Autoja A2Z