Onko Porschella sähköinen katumaasturi?

Porsche ei tarjoa sähköistä katumaasturia vuonna 2022, eikä se ole koskaan tarjonnutkaan. Joidenkin melko salaperäisten vakoilukuvien perusteella sähköinen Porsche kuitenkin todennäköisesti näkee pian päivänvalon. Tarkemmin sanottuna Porsche tähtää seuraavan sukupolven Porsche Macanin täydelliseen sähköistämiseen.

Sähköisestä Macanista tiedetään toistaiseksi vain vähän, mutta kaikki tällä hetkellä saatavilla olevat tiedot löytyvät tästä artikkelista. Jos olet kärsimätön odottamaan sähköistä Porsche-maasturia, voit valita nykyisen Porsche EV:n, Taycanin, tai nykyisten Porsche-mallien plug-in-hybridiversiot.

Kun otetaan huomioon, että koko autoteollisuus on hitaasti siirtymässä kohti sähköistä tulevaisuutta, Porsche seurasi nopeasti perässä Taycanilla. On turvallista sanoa, että Porsche aikoo pian laajentaa mallistoaan melkoisella määrällä sähköautoja, mukaan lukien läpikotaisin sähkökäyttöinen superauto.

Siihen asti keskustelemme tulevasta Macan EV:stä, nykyisestä Taycan EV:stä ja Porschen tällä hetkellä saatavilla olevasta plug-in-hybridimallistosta.

Sähkökäyttöinen Porsche Macan – Pian julkistetaan

Muutamien verkossa esitettyjen kohtuullisten arvioiden perusteella sähköisen Macanin pitäisi alkaa noin 60 000 dollarista ja hinnat nousevat helposti 100 000 dollariin nopeimmassa ja vaikuttavimmassa Macan EV:ssä. Macan on crossover/compact SUV, joka on tällä hetkellä markkinoiden suosituin autotyyppi.

Macan tullaan todennäköisesti suunnittelemaan täysin uudelle alustalle, johon lisätään kaikki Taycanin myötä käyttöönotetut huippuluokan EV-teknologiat, kuten 800 voltin infrastruktuuri, jonka pitäisi taata nopeat latausajat, loistavat kiihdytysajat ja ylivoimainen lämpötehokkuus.

Jotkut Porsche-insinöörit toteavat, että sähköisen Taycanin pitäisi tarjota yli 230 EPA:n arvioiman kilometrin toimintasäde ja että meidän pitäisi odottaa sen pudotusta vuonna 2023. Macaniin pitäisi tulla kaksi eri akkukokoa, jotka maksimoivat joko kantaman tai suorituskyvyn.

  Mikä on paras vuosimalli Porsche Boxsterin ostamiseen?

Meidän pitäisi odottaa, että Porsche paljastaa sähköisen Macanin tämän vuoden lopulla, ja näyttää siltä, että Macan EV on muotoutumassa loistavaksi vaihtoehdoksi.

Porsche Taycan – Ensimmäinen todellinen Porsche EV.

Porsche Taycan osoitti, että sähköautot eivät ole tylsiä ja että ne voivat olla dynaamisia ja hauskoja ajaa sen lisäksi, että ne ovat nopeita suoralla linjalla. Taycanista on tarjolla useita eri versioita, joihin kuuluvat 82 000 dollarin hintainen Taycan alhaalla ja 185 000 dollarin hintainen Taycan Turbo S. Tämä on huippuversio.

Taycan on saatavana myös joko neliovisena sedanina tai Gran Turismo -kombi-mallisena autona, joka tarjoaa enemmän tavaratilaa. Taycan käyttää edellä mainittua 800 voltin sähköistä arkkitehtuuria, joka takaa nopeat latausajat, nopeat kiihdytysajat ja alan johtavan lämpötehokkuuden.

Valikoiman kattava Taycan Turbo kulkee 0-100 km/h alle 2,5 sekunnissa, ja se pystyy kulkemaan 220 kilometriä yhdellä latauksella. Valikoiman kattavimman Turbo S:n ajomatkan pitäisi olla noin 200 kilometriä, kun taas Taycan 4S:n pitäisi päästä lähemmäs 300 mailia latausten välillä, mikä on paras valikoimaan kuuluva Taycan-versio.

Kaiken kaikkiaan Taycan on valtavan vaikuttava sähköauto, joka avaa oven kaikille muille tuleville Porsche-elektroniikkamalleille, kuten Macanille.

Porschen hybridit – Cayenne ja Panamera E-Hybrid.

Jos haluat nauttia sekä polttomoottorista että sähkömoottorista mukavassa Porsche-alustassa, Cayenne tai Panamera ovat hankinnan arvoisia. Cayenne E-Hybridissä on 3,0 litran V6-moottori ja sähkömoottori, joiden molempien yhteisteho on 455 hv, kun taas huippumalli Cayenne Turbo E-Hybrid tarjoaa 670 hv 4,0 litran V8-moottorista ja sähkömoottorista.

  Mikä on halvin Porsche?

Saman voimansiirron saa myös Panameraan, ja sen tehot ovat identtiset. 911-, Macan- ja Boxster/Cayman-malleja ei vielä ole saatavana hybridivoimansiirrolla, mutta ne tulevat todennäköisesti aikanaan.

Molemmat e-Hybrid Turbo -mallit ovat myös tehokkaimmat ICE Porsche -mallit, joita on olemassa. 670 hevosvoimaa 4-ovisessa sedanissa ja suuressa katumaasturissa on resepti, jonka tiedetään kiihottavan kaikkia suorituskykyfriikkejä ympäri maailmaa.

On oikeastaan hieman mieletöntä, että voimme ostaa tällaisia autoja, sillä hybridivoimansiirtoa ei otettu käyttöön, jotta autoista tulisi nopeampia ja aggressiivisempia, vaan Priuksen kaltaisia autoja varten, joissa tehokkuus on etusijalla.

UKK-osio

Onko Porsche Macan sen arvoinen?

Nykyinen Porsche Macan on todellakin sen arvoinen, sillä se on valtavan kyvykäs katumaasturi, joka tasapainoilee ylivoimaisen mukavuuden ja Porschen legendaarisen luotettavuuden ja haluttavuuden välillä. Se on paras kompakti katumaasturi, mitä tulee arvon säilymiseen, ja monet pitävät sitä dynaamisimpana myynnissä olevana pienenä katumaasturina.

Kaikissa Macan-versioissa on tehokkaat moottorit, lukuun ottamatta lähtötason 2,0 litran nelisylinteristä moottoria, joka on hieman vaimea. Kaiken kaikkiaan Macan on todellakin sen arvoinen, sillä se on mukava auto, joka tarjoaa luokkansa johtavan arvon säilymisen, suorituskyvyn ja vetovoiman.

Pitäisikö minun ostaa hybridi-Porsche?

E-Hybrid-mallivalikoima tarjoaa joko järkevämmän kilometreihin keskittyvän kokoonpanon, joka löytyy sekä Cayennen että Panameran 3,0 litran V6-moottorista, tai naurettavan 670 hv:n V8- ja sähkömoottoriyhdistelmän. Molemmissa moottorikokoonpanoissa on nykyään paljon järkeä, sillä hybrideillä ja sähkömoottoreilla on muutamia etuja.

  Onko Porsche hyvä lumessa?

Sinänsä hybridiporschen ostaminen kannattaa. Valikoiman huipulla olevat Turbo E-Hybrid -mallit ovat nopeinta ja tehokkainta Porschea, mitä nykyään voi ostaa, kun taas 3,0 litran V6-versiot ovat taloudellisimpia.

Onko Porsche Taycan sen arvoinen?

Jos etsit sähköautoa, jossa suorituskyky, tyyli, mukavuus ja teknologia ovat tasapainossa paremmin kuin useimmissa muissa autoissa, Taycan on hankittava. Taycan kilpailee Tesla Modelin, Audi e-Tron GT:n, Lucid Airin ja Mercedes EQS:n kaltaisten autojen kanssa parhaasta luksussähkösedanista.

Mielestäni Taycan vie voiton näistä kaikista parhaimpana suorituskykyisenä sähköautona luokkansa johtavalla laadulla ja muotoiluvalinnoilla, kun taas Model S on mukavin käyttää ja EQS on ylellisin.

James May

Jamesin suuri intohimo on autot. Hän on julkaissut sisältöä Autojaa2z.fi-sivustolla siitä lähtien, kun se aloitti toimintansa keväällä 2021.

Uusi Autoja A2Z