Onko Porschessa paljon ongelmia?

Porsche on saksalainen luksusautojen valmistaja, joka on keskittynyt valmistamaan hyvin suunniteltuja, luotettavia ja haluttuja urheiluautoja ja premium-luokan autoja. Porsche aloitti aluksi urheiluautomerkkinä, mutta myöhemmin siihen kuului myös luksusmalleja, kuten Cayenne- ja Macan-maasturit sekä Porsche Panamera -sedan.

Porsche tunnetaan ennen kaikkea 911-mallista, joka on kiistatta yksi kaikkien aikojen parhaista urheiluautoista. 70-vuotisessa perinnössä 911 säilytti klassisen takamoottorilla varustetun urheiluauton reseptin, joka ei ole muuttunut kovinkaan paljon vuosien varrella.

Luotettavuuden suhteen Porsche on johtava luksusautomerkki, mikä tarkoittaa, että Porschet kestävät yleensä pitkään, vaikka niiden ylläpito maksaakin paljon rahaa. Siksi niissä ei ole kovinkaan paljon ongelmia, mutta vain jos niitä huolletaan oikein.

Vanhemmat Porsche Cayenne- ja Panamera-mallit eivät ole yhtä tukevia kuin nykyaikaiset Cayenne- ja Panamera-mallit. 911 on luotettava, luotettava, ja siinä esiintyy harvoin ongelmia, kun taas Cayman/Boxster on enemmän tai vähemmän sama tarina. Lopuksi, täyssähköinen Taycan vaikuttaa myös melko luotettavalta autolta.

Porschen luotettavuus – Luokkansa johtava

Useiden verkossa julkaistujen luotettavuustaulukoiden ja -tutkimusten mukaan Porschea pidetään yhtenä luotettavimmista automerkeistä ylipäätään. Tämä johtuu siitä, että Porsche valmistaa hyvin suunniteltuja autoja, jotka eivät muutu kovin paljon vuosien varrella.

Näin ei kuitenkaan ole aina ollut, sillä Porsche ei ollut yhtä luotettava 20-30 vuotta sitten. Päinvastoin, Porsche oli ennen suhteellisen epäluotettava automerkki, mutta se onnistui parantamaan toimintaansa, ja nyt se on merkki, jonka kanssa useimmat muut merkit haluavat kilpailla luotettavuuden suhteen.

  Porsche 996:n yleiset ongelmat

J.D. Power on yksi tunnetuimmista luotettavuutta arvioivista organisaatioista, ja se antoi Porschelle erinomaisen arvosanan 5 tähteä 5:stä. 911 näyttää olevan Porschen luotettavin malli, kun taas vanhemmat Cayenne- ja Panamera-mallit näyttävät olevan kaikkein epäluotettavimpia.

Kaiken kaikkiaan on turvallista sanoa, että Porscheissa ei ole ongelmia kovinkaan usein ja että ne ovat todellakin luotettavia. Jotkin mallit ovat parempia kuin toiset, mutta ne kaikki tyydyttävät kuitenkin useimmat asiakkaat. Kaikki tämä on kuitenkin mahdollista vain, jos huollat Porscheasi asianmukaisesti.

Porschen huolto – kallista

Useimmat Porsche-mallit tarvitsevat määräaikaishuoltoa noin 10 000 mailin välein, välihuoltoa 20 000 mailin välein ja päähuoltoa 40 000 mailin välein. Säännöllinen 10 000 mailin huoltosuunnitelma sisältää öljynvaihdon ja öljynsuodattimen vaihdon. 20 000 mailin huoltoon kuuluu myös matkustamon ilmansuodattimen vaihto ja ajoneuvon perusteellisempi tarkastus.

40 000 mailin suurhuollossa vaihdetaan yleensä myös muita tärkeitä auton osia, kuten sytytystulpat tai kierukkahihnat. Kaikkiin näihin kuuluu yleensä myös renkaiden tarkastus, akun kunnon tarkastus, jäähdytysjärjestelmän tarkastus, jarrunesteen vaihto, jarrupalojen/jarrusatuloiden tarkastus ja vaihto, ohjausjärjestelmän tarkastus ja niin edelleen.

Kuten alussa mainittiin, Porschen huolto maksaa paljon rahaa. Ensimmäisten 10 vuoden aikana Porschet maksavat yleensä yli 20 000 dollaria. Useimpien luksusmerkkien keskiarvo on noin 10 000 dollaria, mikä tarkoittaa, että Porschen ylläpito on todella kallista.

  Porsche Tiptronic vs. PDK - mikä on ero?

Tähän sisältyvät tietysti huippuluokan superautot, kuten Carrera GT ja 918 Spyder, jotka nostavat keskimääräisiä kustannuksia melkoisesti. Tavallisemmat Porsche-mallit, kuten Panamera, Cayenne, 911 ja Boxster/Cayman, eivät ole läheskään yhtä kalliita.

Yleisimmät Porsche-ongelmat

Porschet, kuten kaikki muutkin eurooppalaiset merkit, ovat alttiita vuotamaan melkoisesti. Yleisin Porschen vuoto-ongelma liittyy takatiivisteisiin, joita voi joskus olla vaikea korjata. Koska useimmilla Porsche-malleilla ei ajeta päivittäin, niillä on taipumus istua pitkään, mikä vahingoittaa akkua.

Vanhemmissa manuaalikäyttöisissä Porsche-malleissa on usein ongelmia kytkinpolkimen kanssa, mikä johtuu paineakusta, joka tekee kytkinpolkimesta raskaan. Myös vanhempien Tiptronic-automaattivaihteistojen tiedetään vikaantuvan, erityisesti ensimmäisen sukupolven Cayenne- ja Panamera-malleissa.

Kaiken kaikkiaan Porschet tarvitsevat asianmukaista huoltoa, jotta näitä ongelmia ei ilmenisi. Jotta mikä tahansa auto olisi luotettava, se tarvitsee asianmukaista huoltoa. Tämä pätee erityisesti Porschen kaltaisiin monimutkaisiin luksusautoihin.

FAQ-osio

Ovatko Porschet sen arvoisia?

Riippuu siitä, keneltä kysyt, mutta on melko yleisesti tiedossa, että Porsche-autot ovat useista eri syistä useimpia muita liikenteessä olevia autoja korkeammalla tasolla. Ensinnäkin Porschet ovat suorituskykyisiä autoja, joita valmistaa merkki, joka on keskittynyt selvästi moottoriurheiluun ja kilpaurheiluun. Tämä DNA on ilmeinen jopa kaikkein ylellisimmissä ja ei-rasittavimmissa Porsche-malleissa.

Toiseksi, Porsche-mallit ovat laadukkaasti valmistettuja tuotteita, joissa on korkealaatuisia materiaaleja ja kaikenlaista 2000-luvun ylellisyysteknologiaa. Kolmanneksi ne ovat luotettavia ja säilyttävät yleensä hyvin arvonsa. Kaiken kaikkiaan on turvallista sanoa, että Porschet ovat todellakin sen arvoisia.

  Porsche vs. BMW: Luotettavuus

Minkä Porschen kannattaa hankkia?

Se riippuu siitä, mitä haluat autolta. Jos haluat mukavan luksusauton, Panamera on paras valinta. Jos rakastat maastureita, tilaa ja hyödyllisyyttä uhraamatta ylellisyyttä, Cayenne on sinun valintasi. Voit tietysti harkita myös Macania, jos haluat pienemmän aidon Porsche-maasturin.

911 on kiistatta kaikkien aikojen paras Porsche-malli, koska se on Porschen perusmalli. Siinä yhdistyvät suorituskyky ja ylellisyys paremmin kuin missään muussa Porsche-mallissa, ja se myös näyttää hyvältä. Lopuksi, jos olet ympäristöystävällinen ja haluat sähköauton, sinun kannattaa harkita Taycania tai odottaa vuosi tai kaksi, kunnes Porsche julkaisee Macan EV:n.

Mikä Porsche on huonoin hankkia?

Ensimmäisen sukupolven Porsche Cayenne on luultavasti huonoin Porsche, jonka voi ostaa juuri nyt, koska se on halpa ostaa mutta todella kallis omistaa. Lisäksi 1. sukupolven Cayenne ei ole kaikkien aikojen parhaimman näköinen Porsche, ja siitä useimmat Porsche-harrastajat ovat yleensä samaa mieltä.

Kannattaa seurata sydäntään, ja jos haluaa mallin, jota useimmat ihmiset pitävät tylsänä, hitaana tai rumana, se on viime kädessä itsestä kiinni. Kyse on sinun rahoistasi ja mieltymyksistäsi, mutta muista kiinnittää erityistä huomiota huoltoon ja luotettavuuteen liittyviin näkökohtiin.

James May

Jamesin suuri intohimo on autot. Hän on julkaissut sisältöä Autojaa2z.fi-sivustolla siitä lähtien, kun se aloitti toimintansa keväällä 2021.

Uusi Autoja A2Z