Onko uusi Mercedes C-class sähköinen?

Uusi Mercedes C-luokka on ensimmäinen Mercedes-malli, joka tarjoaa täydellisen sähköistyksen joko Mercedes EQ Boost -miedohybriditeknologian avulla tai täysimittaisena pistokehybridinä. Tämä ei tarkoita, että uusi C-luokka tulee täysimittaisena sähköautona, sillä se kunnia on varattu seuraavan sukupolven Mercedes EQ kompaktisedanille.

Vaikka uutta C-luokkaa ei voi ostaa täysimittaisena sähköautona, voit ostaa uuden C300 e:n, jonka pitäisi tarjota parasta vastinetta rahalle, koska siinä on turboahdettu nelisylinterinen moottori yhdistettynä sähkömoottoriin. Tämä malli tarjoaa yli 300 hevosvoimaa ja on paras pistokkeellinen Mercedes-sedan, jonka voi tällä hetkellä ostaa rahalla.

EQ Boost -mallien ja pistokehybridimallien välillä kannattaa valita pistokehybridiversio, koska se vastaa paremmin nykypäivän Mercedes-filosofiaa. Niin tai näin, EQ Boost -tekniikka on nyt huomattavasti parannettu, ja sen pitäisi tarjota sinulle merkittävän tehokkuusparannuksen viimeisimmän sukupolven malliin verrattuna.

Kaiken kaikkiaan uusi C-luokka on varmasti kilpailukykyinen premium-luokan kompakti sedan, jonka pitäisi auttaa Mercedestä valtaamaan takaisin myydyimpien kompaktien sedanien valtaistuimen. Kaikki ei kuitenkaan ole pelkästään positiivista, sillä uusi C63 ei enää tarjoa V8-moottoria.

Mercedes EQ-mallisto – EQS, EQB, EQC, EQE, EQS, EQS, EQS.

Jos sinulla on vaikeuksia erottaa Mercedeksen sähköautoja Mercedeksen polttomoottoriajoneuvoista ja pistokehybrideistä, kannattaa muistaa, että vain nämä viisi Mercedes-mallia ovat täyssähköisiä. Tämä tarkoittaa sitä, että jokainen EV-Mersu alkaa kirjaimilla E ja Q, ja sen jälkeen seuraa kirjain, joka liittyy sen sijaintiin Mercedes-mallistossa.

  Mercedes vs BMW luotettavuus, kumpi on luotettavampi?

Tätä ei myöskään pidä sekoittaa Mercedes EQ Boost -mild-hybriditeknologiaan ja Mercedes Plug-In Hybrid -teknologiaan, joita pidetään ponnahduslautoina ICE Mercedes -mallien ja EQ-malliston välillä.

EQ-mallisto alkaa pienikokoisella EQA SUV-mallilla, joka on suunniteltu GLA-alustalle ja jonka pitäisi palvella kaupunkiin suuntautuneita kuljettajia. Myös EQB ja EQC jakavat alustansa polttomoottorivaihtoehtojensa kanssa, mikä tarkoittaa, että niitä ei valmisteta itsenäisinä EV-vaihtoehtoina.

EQS on ainoa Mercedes EV, joka on suunniteltu yksinomaan EV-alustalle, ja sitä seuraa pian keskikokoinen EV-sedan EQE. EQS on markkinoiden tehokkain EV-malli, sillä se pystyy kulkemaan 441 mailia yhdellä latauksella.

Mercedes EQ Boost Technology

Mercedes EQ Boost -teknologialla tarkoitetaan Mercedes-merkkistä mild-hybriditeknologiajärjestelmää, joka on suunniteltu maksimoimaan hyötysuhde perinteisestä polttomoottorista. Tämä tarkoittaa sitä, että tämän pienen 48 voltin järjestelmän pitäisi pystyä ottamaan moottori kokonaan haltuun, jos järjestelmä katsoo sen tarpeelliseksi.

EQ Boost -tekniikan oli aluksi tarkoitus vain tehostaa polttomoottoria ja joskus jopa antaa autolle kokonaan tehoa rullauksen aikana. Uudessa järjestelmässä on kuitenkin myös integroitu käynnistysgeneraattori (ISG), jonka pitäisi myös tarjota 15 kW:n lisävoima milloin tahansa.

Näin uudesta EQ Boostilla varustetusta C-luokasta tulee entistäkin tehokkaampi ja yhtenäisempi verrattuna vanhempiin EQ Boostilla varustettuihin Mercedes-malleihin. Tämän järjestelmän pitäisi myös ottaa ohjat käsiinsä aina hidastettaessa, jotta polttoainetta säästyisi ja energiaa saataisiin talteen.

  Voiko Mercedestä hinata?

Mercedes Plug-In Hybrid -tekniikka

Kuten aiemmin mainittiin, Mercedes toivoo saavansa plug-in-hybriditekniikan useimmille uudemman Mercedes C-luokan ostajille, koska Daimlerin insinöörit uskovat, että uusi Plug-In C-luokka pystyy enemmän kuin tyydyttämään kaikki päivittäiset ajotarpeesi.

Tämä johtuu siitä, että uudessa C300 e:ssä on 95 kW:n sähkömoottori, joka saa virtansa 25,4 kWh:n suurjännitteisestä litiumioniakusta. C300e voidaan ladata sekä vaihtovirtalatauksella että tasavirtalatauksella, joka voi ladata akun kokonaan noin 30 minuutissa.

Tämän pitäisi riittää 100 mailin pelkkään sähköauton toimintasäteeseen, jonka pitäisi todellakin tyydyttää useimpien ihmisten päivittäiset tarpeet. Tähän Mercedes pyrki uudella pistokehybridillä varustetulla C-luokalla, ja siksi tämä C300 e -malli tulee todennäköisesti olemaan suosituin.

Uusi C63 AMG saa kuitenkin myös samanlaisen voimanlähteen, mikä on melkoinen pettymys, kun otetaan huomioon, että kaikki aiemmat C63 AMG -mallit tulivat tulisella V8-moottorilla. Tämä tulee varmasti satuttamaan useimpia AMG-faneja, joten on todennäköistä, että uusi C63 AMG ei tule pärjäämään kovinkaan hyvin.

FAQ-osio

Ovatko pistokehybridit sen arvoisia?

Pistokehybridit ovat todellakin sen arvoisia, koska niissä yhdistyvät tehokkuus ja suorituskyky, ja tämä pätee useimpiin olemassa oleviin pistokehybrideihin. Suorituskykyisiä AMG-malleja arvostetaan kuitenkin juuri päinvastaisista syistä, ja siksi uusi C63 AMG on jo melko kiistelty auto.

Nelisylinterinen AMG voi olla järkevä lähtötason A-Luokassa, mutta ei C63:ssa, jota on aina määritellyt V8-moottori. Niin tai näin, meidän on odotettava uuden C63:n saapumista tuotantoon, jotta voimme olla 100-prosenttisen varmoja siitä, että näin todella on.

  Missä voin vaihtaa Mercedeksen öljyt?

Milloin Mercedes aikoo tarjota sähkökäyttöisen C-luokan?

Kun otetaan huomioon, että Mercedes on juuri esitellyt uuden C-luokan, se ei todennäköisesti suunnittele sitä täysin uudelleen seuraavien 7-8 vuoden aikana. Tämä tarkoittaa todennäköisesti sitä, että emme tule näkemään sähköistä C-luokkaa lainkaan. EQ-Mersun mallistoon on tulossa kompakti sähkökäyttöinen sedan, ja sen pitäisi palvella EV-suuntautuneita C-luokan ostajia.

Mercedes panostaa voimakkaasti sekä sähkö- että hybridiautoihin, mikä tarkoittaa, että he tulevat varmasti kattamaan suurimman osan markkinoista tulevilla uusilla malleilla.

Mikä on paras Mercedes-sähköauto?

Paras Mercedes-sähköauto on epäilemättä Mercedes Benz EQS, koska se on kehitetty erilliselle Mercedes EV-sedan-alustalle. Kaikki muut EQ-mallit on suunniteltu olemassa oleville polttomoottoriautojen alustoille, mikä tarkoittaa, että ne eivät ole sitä, mitä useimmat ihmiset odottavat EV:ltä.

Upouusi EQB on täydellinen esimerkki, koska sillä ei ole mitään käytännöllisiä etuja kaasukäyttöiseen EQB:hen verrattuna. Sähkömoottori on nimittäin sijoitettava konepellin alle. Sama juttu on sekä EQA:n että EQC:n kanssa.

James May

Jamesin suuri intohimo on autot. Hän on julkaissut sisältöä Autojaa2z.fi-sivustolla siitä lähtien, kun se aloitti toimintansa keväällä 2021.

Uusi Autoja A2Z