Onko Volkswagen ID.4 hyvä auto?

Volkswagen ID.4

VW ID.4 on Volkswagenin omaan ID-mallistoon kuuluva VW-sähköauto. Tällä hetkellä Volkswagenilla on 5 eri ID-mallia eri kehitysvaiheissa, kuten ID.3, ID.4, ID.5, ID.6 ja niistä paras, ID. BUZZ-matkailuauto.

ID.4 on joukon suosituin, mutta sitä seuraa tiiviisti ID.3. Kaikissa VW ID -autoissa on sama voimansiirto, mikä tarkoittaa, että ne ovat suurin piirtein identtisiä kuoren alla. Tehot vaihtelevat 150 hv:stä aina tehokkaimpien mallien 300 hv:iin asti.

Muotoilullisesti ID.4 käyttää futuristista muotokieltä, jonka toivotaan kurovan umpeen kuilun VW:n konseptiautojen ja VW:n vakiintuneiden mallien, kuten VW Golfin, välillä. ID.4:n sisätilat ovat täynnä kaikenlaisia ominaisuuksia ja vempaimia, jotka saavat auton tuntumaan futuristiselta ja erikoiselta.

Luotettavuuden kannalta ID.4 on kohtuullisen luotettava, mutta se kärsii kuitenkin sähköjärjestelmään, jarruihin, jousitukseen, tiettyihin rakentamisen laatuun sekä sisustukseen ja varusteisiin liittyvistä ongelmista. ID.4 on arvoltaan kallis, mutta niin ovat kaikki segmenttinsä sähköautotkin. ID.4 on myös käytännöllinen, ja sen pitäisi helposti täyttää perheesi tarpeet.

VW ID.4 – Voimansiirtojärjestelmä

VW ID.4:ään on saatavana 2 eri akkukokoa, 52 kWh:n akku ja 77 kWh:n akku. ID.4 52 kWh:n akulla tarjoaa joko 149hv tai 170hv. 77 kWh:n akkumallit tarjoavat 204 hv tai 299 hv. 52 kWh:n 149 hv:n malli voi kulkea enintään 214 mailia täydellä latauksella.

Myös 52 kWh:n 170 hv:n ID.4-mallilla pääsee enintään 214 mailia. 77 kWh:n akulla varustetulla 204 hv ID.4 -mallilla pääsee täydellä latauksella enintään 323 mailia, ja tehokkaimmalla 77 kWh:n 299 hv:n mallilla pääsee 300 mailia.

  Volkswagen Golf yleiset ongelmat

Kaikissa ID.4-malleissa on FWD-ajovoimansiirto, eikä AWD-malleja ole tällä hetkellä saatavilla. VW aikoo todennäköisesti tarjota lopulta suorituskykyisemmän mallin, jotta se voisi kilpailla täysin Tesla Model Y Performance -mallin kanssa. Niin tai näin, kaikissa näissä on myös regener-jarrutus, joka on suunniteltu palauttamaan menetetty energia jarrutuksen aikana.

ID.4 pystyy pikalataamaan noin 30-60 minuutissa mallista riippuen. Hidas lataus vie todennäköisesti vastaavasti 7-9 tuntia.

VW ID.4 – muotoilu ja alusta

VW ID.4 näyttää samalta kuin muutkin VW ID. -mallit, mutta ID.4 vaikuttaa sopusuhtaisimmalta. Korin siluetti on virtaviivainen ja aerodynaaminen, mikä on enemmän tai vähemmän yleistä kaikissa sähköautoissa nykyään.

Sisätilat ovat futuristiset ja minimalistiset, mikä tarkoittaa sitä, ettei niissä ole juuri lainkaan painikkeita. Tämä on hieman ongelmallista, koska monia järjestelmiä on ohjattava kosketusnäytön avulla, mikä on hieman hankalaa käyttää ajon aikana.

ID.4:n jousitus ja alustan viritys on keskittynyt yksinomaan mukavuuteen ja toimintasäteen maksimointiin. Näin ollen ID.4 on melko tasainen mutkissa, koska akut ovat niin alhaalla.

VW ID.4 – Luotettavuus ja yleiset ongelmatilanteet

VW ID.4 on suhteellisen luotettava auto kahdesta syystä. Ensimmäinen syy on se, että se on sähköauto, ja sähköautot ovat yleensä luotettavampia kuin polttomoottoriautot, koska ne ovat rakenteeltaan yksinkertaisempia. Joka tapauksessa ID.4:n yleisimmät ongelmat liittyvät jarruihin, sähköjärjestelmiin, verhoiluun ja varusteisiin sekä rakentamisen laatuun tietyillä alueilla.

  Volkswagen ID.4 yleiset ongelmat

Myös jousitus on tietyissä tapauksissa kyseenalainen, mutta se ei ole yhtä yleinen ongelma kuin kaikki muut tässä luetellut ongelmat. Kaiken kaikkiaan ID.4:n pitkän aikavälin luotettavuus on edelleen arvoitus, koska useimmat näistä autoista ovat vielä aivan liian uusia.

VW ID.4 – Arvo ja käytännöllisyys

VW ID.4:n saa 35 000-45 000 dollarilla, mikä tekee siitä kalliin, mutta kilpailukykyisen EV-segmentissä. Käytettyjä malleja on vasta alkanut tulla saataville, joten arvo vaihtelee. Käytännöllisyyden kannalta ID.4 on erittäin tilava takamatkustajille, mikä tekee siitä entistäkin halutumman.

Tavaratila ei ole mitään kehuttavaa, mutta se on todella hyvä. ID.4 on täydellinen perhekäyttöön, koska se on turvallinen, tilava, hiljainen ja kohtuullisen käytännöllinen.

UKK-osio

Onko VW ID.4 sen arvoinen?

VW ID.4 on harkitsemisen arvoinen kaikille niille, jotka haluavat hypätä semi-premium EV:hen. ID.4 on kilpailukykyinen ja haluttava vaihtoehto esimerkiksi Tesla Model Y:lle. Audi Q4 on melko samanlainen kuin ID.4, mutta Q4 on hieman kalliimpi ja ylellisempi.

Jos haluat sähköauton ja olet valmis tekemään kaikki siihen liittyvät kompromissit, ID.4 on hyvä vaihtoehto. Kun otetaan huomioon, että EV-segmentti kasvaa jatkuvasti, on melko loogista odottaa vielä hetki, jotta nähdään, miten ID.4 pärjää kaikkia tänä vuonna tulevia EV-malleja vastaan.

Onko VW ID.4 turvallinen?

Kuten kaikki vakavasti otettavat nykyaikaiset sähköajoneuvot, myös ID.4 on kautta linjan viiden tähden auto. Tämä tarkoittaa, että ID.4:ssä on kaikki tarvittavat turvallisuusvarusteet, kuten kuolleen kulman avustin, peruutuskamerat, lähestymisanturit, kaistalla pysymisen avustin, risteävän liikenteen varoitin, törmäyksenesto ja mukautuva vakionopeudensäädin.

  Onko Volkswagen Tiguan hyvä auto?

Kuten kaikissa saksalaisissa autoissa, nämä ovat kuitenkin saatavilla vain kalliiden lisävarustepakettien osana. Riippumatta siitä, hankitko ne vai et, ID.4s:n passiiviset turvajärjestelmät ovat kaikki mukana varustetasosta ja lisävarustelistasta riippumatta.

Onko VW ID.4:ssä tavaratila?

VW ID.4 on rakennettu itsenäiselle EV-alustalle, mikä tarkoittaa, että siinä pitäisi olla etummainen tavaratila, mutta valitettavasti näin ei ole. VW ID.4:ssä ei ole tavaratilaa, ja siksi se ei pysty kilpailemaan Tesla Model Y:n kaltaisten mallien kanssa.

Siitä huolimatta ID.4:n takaosan tavaratilaan mahtuu peräti 30 kuutiometriä takapenkkien taakse ja enintään 64 kuutiometriä, kun takaistuimet on taitettu alas.

James May

Jamesin suuri intohimo on autot. Hän on julkaissut sisältöä Autojaa2z.fi-sivustolla siitä lähtien, kun se aloitti toimintansa keväällä 2021.

Uusi Autoja A2Z