Onko vuoden 2022 Mercedes AMG EQS sen arvoinen?

Mercedes EQS on yksi jännittävimmistä sähköautoista, joita on tullut markkinoille viimeisen parin vuoden aikana, koska se tarjoaa korkeimman mahdollisen ylellisyyden tason sähköautossa. EQS on niin ylellinen ja seesteinen, että se kilpailee helposti legendaarisen S-luokan kanssa sekä mukavuudessa että ylellisyydessä.

Ihastuttavan näköisen MBUX Hyperscreen -näytön ansiosta EQS tuntuu markkinoiden teknisesti edistyksellisimmältä autolta. Kun otetaan huomioon, että Mercedeksen MBUX Hyperscreen -infotainment-järjestelmä on yksi helppokäyttöisimmistä sen lisäksi, että se tarjoaa valtavasti toimintoja, on melko loogista harkita EQS:ää jopa S-luokan sijaan.

EQS:ää kritisoitiin lievästi siitä, että se maksoi paljon enemmän kuin Tesla Model S ilman, että se tarjosi mitään ylivoimaisia suorituskykyominaisuuksia. Tämä näyttää kuitenkin muuttuneen, sillä Mercedes on juuri julkaissut upouuden EQS 53 AMG+ -mallin, joka on sekä ylellinen että jännittävä ajaa.

EQS 53 AMG+ tarjoaa jopa 750 hevosvoimaa boost-toiminnon kautta vain lyhyen aikaa latauksen säilyttämiseksi ja lämpötilan pitämiseksi alhaalla. Päivittäin voit aina hyödyntää 650hv, mikä tarkoittaa, että EQS AMG on ehdottomasti sen arvoinen maailman ylellisin EV.

Mercedes Benz EQS 53 AMG+ – Yleiskatsaus

Äskettäin julkaistu EQS 53 AMG on nopein Mercedes EV, jonka voit ostaa juuri nyt, koska se tarjoaa kaksimoottorisen kokoonpanon, jossa on 650-750hv ajoympäristöstä riippuen. Tämän ansiosta 53 AMG saavuttaa nopeuden 100 km/h paikaltaan 3,4 sekunnissa.

EQS on tavallisesta EQS:stä entistä hienostuneempi versio, mikä tarkoittaa, että se tekee EQS-alustasta yhtä ylellisen kuin EQS580 ja yhtä nopean kuin todellisen AMG:n kuuluukin olla. Mercedes ei ole vielä vahvistanut suunnittelevansa 63 AMG:n huippuversiota, mutta näyttää siltä, että se saattaa tulevaisuudessa tapahtua, koska tätä mallia ei kutsuta 63:ksi.

  Mercedes R350 Luotettavuus - onko se luotettava vanha auto?

Mercedes ei ole vielä julkaissut 53 AMG:n hintatietoja, mutta mallin pitäisi maksaa helposti yli 180 000 dollaria ilman lisävarusteita. AMG-versiossa on myös runsaasti AMG-ominaisuuksia, kuten AMG-vanteet, urheilullisempi ulkokuori, urheiluistuimet, AMG-urheiluohjauspyörä, AMG-ajotilat ja oma AMG-suoritusohjelmisto.

Mercedes EQS 53 AMG+ – Miksi EQS 53 AMG:n ostaminen on hyvä ajatus

Kuten aiemmin mainittiin, yksi suurimmista epäkohdista EQS:n suhteen oli se, että se ei koskaan ollut hintaansa nähden kovinkaan jännittävä. Perusmallien 450+ ja 580 ulkoinen muotoilu oli ristiriitainen, koska se näyttää hieman sopimattomalta, eikä sovi luksusautoon tai suorituskykyiseen autoon.

AMG-versio näyttää kuitenkin varmasti paljon paremmalta kuin perusmalli, ja koska AMG valmistaa eräitä kaikkein viihdyttävimpiä autoja ajettavaksi, EQS:n pitäisi myös tukea muotoilua monilla AMG-hyvillä, joiden pitäisi tehdä EQS:stä kilpailukykyisempi suorituskykyisten sähköautojen joukossa.

EQS AMG 53 tarjoaa takapainotteisemman ajokokemuksen, dynaamisemman alustan sekä viritettyjä laakeri- ja taka-akselikomponentteja, joiden pitäisi tehdä autosta hauskempi ajaa. Autossa on myös paljon AMG-ohjelmistoja, kuten ”Race Start” ja kaikenlaisia suorituskykytietoja ja analyysityökaluja.

Niin tai näin, EQS AMG 53 on selvä parannus tavallisiin EQS-malleihin verrattuna sekä sisältä että ulkoa, ja sitä kannattaa harkita, jos haluat suhteellisen nopean ja markkinoiden mukavimman EV-auton.

Mercedes EQS 53 AMG+ – Miksi EQS 53 AMG:n jättäminen väliin on hyvä ajatus

Tällä hetkellä EQS AMG 53 on markkinoiden dynaamisin Mercedes EV, mutta Mercedes voisi mahdollisesti tuoda markkinoille vielä tehokkaamman ja nopeamman AMG 63 -mallin. Tämä on tällä hetkellä melko epäselvää, mutta jos he tekevät niin, he todennäköisesti tähtäävät Porsche Taycan Turbo S:n, e-Tron GT RS:n ja Tesla Model S Plaidin asiakkaisiin.

  Mitkä Mersut ovat turboahdettuja?

Onko kuitenkaan mitään järkeä ostaa suorituskykyistä EV:tä joka tapauksessa, koska niitä on lähinnä hauska ajaa seisovassa jonossa? Tästä ei lopulta tule kovinkaan jännittävää, ja jäljelle jää yli 50 000 dollarin hinnankorotus vastaavasta autosta.

Minkä tahansa sähköauton kutsuminen suorituskykyiseksi sähköautoksi on melko pitkälle viety asia, koska EQS 53 AMG painaa lähes 6000 kiloa, mikä on sama kuin Ford F-150. Lisäksi on vaikea niellä 180 000-220 000 dollarin hintalappu autosta, joka tuskin kilpailee useimpien markkinoilla olevien premium-suorituskykyisten sähköautojen kanssa.

UKK-osio

Miksi minun pitäisi ostaa EQS AMG tavallisen EQS:n sijaan?

Sinun kannattaa ostaa AMG-versio, jos kuulut niihin, joiden mielestä tavallinen EQS-malli on hieman liian hidas ja liian tylsä. Ei voi välttyä siltä, että AMG-versio sekä näyttää että toimii paremmin kuin EQS 450+ ja 580.

AMG-malli ei tee kovinkaan monia uhrauksia tavallisiin malleihin verrattuna, vaikka se tarjoaa merkittävän suorituskyvyn ja muotoilun lisäyksen.

Miksi minun pitäisi ostaa tavallinen EQS AMG EQS:n sijaan?

Sinun kannattaa ostaa tavallinen EQS-malli, jos olet ensisijaisesti kiinnostunut ylellisyydestä ja toimintasäteestä. AMG EQS -mallilla pääsee täydellä latauksella 60 mailia vähemmän matkaa kuin EQS 580 -mallilla, mikä riittää tekemään eron.

Lisäksi tavallinen EQS-malli maksaa paljon vähemmän rahaa, vaikka se tarjoaa 90 prosenttia siitä, mitä AMG-versio tarjoaa. Saattaa olla parempi ajatus valita täysin varusteltu EQS 580 kuin AMG-versio, koska käytät paljon vähemmän rahaa melko samanlaiseen autoon.

  Mikä Mercedes-maasturi on 7-paikkainen?

Mikä on markkinoiden paras suorituskykyinen sähköauto?

Vaikka Tesla Model S Plaid on markkinoiden nopein EV-suorituskykyinen sedan, sitä ei silti ole yhtä hauska ajaa kuin e-Tron RS GT:tä ja Taycan Turbo S:ää. Rimac Nevera on nopein auto, mutta toiseksi nopein 0-100 km/h EV on tällä hetkellä Plaid.

Siitä huolimatta Plaid ei tarjoa kilpailukykyisen dynaamista kokemusta mutkissa, ja siksi sinun kannattaa keskittää huomiosi lähinnä Taycaniin ja e-Tron GT:hen, jos et pysty nielemään Rimac Neveran monen miljoonan dollarin hintalappua.

James May

Jamesin suuri intohimo on autot. Hän on julkaissut sisältöä Autojaa2z.fi-sivustolla siitä lähtien, kun se aloitti toimintansa keväällä 2021.

Uusi Autoja A2Z