Pahin BMW käytettynä ostettavaksi

Pahin BMW käytettynä ostettavaksi

Me kaikki tiedämme, että jotkut BMW-kuljettajat käyttävät autojaan äärirajoilla. Tämä heihin liittyvä leima on saanut käytettyjen BMW:iden hinnat romahtamaan. Sanonta, jonka mukaan BMW:tä kannattaa ostaa varoen, jos et ole ajoneuvon ensimmäinen omistaja, pitää kuitenkin paikkansa.

Vaikka kaikissa käytetyissä BMW:ssä ei ole ongelmia, on joitakin käytettyjä malleja, kuten BMW 1-sarja (2004-2011), joiden ostamista kannattaa välttää.

Kuinka epäluotettavia käytetyt BMW 1-sarjan autot ovat?

Sillä, onko ajoneuvoa huollettu säännöllisesti vai ei, on suuri merkitys ostosi lopputulokseen. Varmista aina, että renkaat ja jarrut on tarkastettu ja että niissä ei ole merkkejä aggressiivisesta ajamisesta. Jos pyörät ovat käpristyneet, se on hyvä merkki siitä, että ajoneuvossa saattaa olla enemmän ongelmia edellisen omistajan ajotyylin vuoksi.

BMW 1-sarja suunniteltiin ja valmistettiin alun perin VW Golfia vastaan. Jotain, minkä BMW jätti tässä yhteydessä huomiotta, on se, että Golf on erityisesti suunniteltu asettamaan mukavuus käsittelyn ja nopeuden edelle, ja se on paljon käytännöllisempi ja kestävämpi kuin BMW:n vastine.

Kaksi kolmasosaa kaikista tutkituista BMW A1-sarjan kuljettajista Isossa-Britanniassa ja Yhdysvalloissa on ilmoittanut, että heidän autoissaan on jossain vaiheessa ilmennyt ongelmia. Olipa kyse sitten moottori- tai akkuongelmista tai joistakin yleisistä korjauksista, korjaukset ja huollot olivat keskimäärin yli 2000 dollaria. Hyvin harva kuljettajista suositteli omaa automalliaan muille.

  Paras BMW-moottoriöljy

Yleiset moottoriongelmat

Kun ostat käytetyn BMW 1-sarjan, erityisesti vuosien 2004-2011 mallit, kannattaa kiinnittää huomiota myös moottorin jälkisytytykseen. Jos havaitset merkkejä kovasta käyntiä tai esimerkiksi moottorin lämpötila nousee ja laskee yhtäkkiä, sinulla on ongelma. Nämä oireet merkitsevät sytytyskelapaketin vikaa.

Lisäksi, jos aistit autossa bensiinin hajua, on myös syytä huoleen.

Renkaat, viallinen vaihteisto ja jarrut…

BMW 1-sarjassa esiintyy yleisesti raideleveysongelmia ja viallisia ohjaustelineitä, joiden vuoksi eturenkaat kuluvat hyvin nopeasti muihin malleihin verrattuna. Ainakin tämä on yksi edullisimmista vaihtoehdoista.

Tämän lisäksi monet käyttäjät ovat kertoneet, että heillä on ollut ongelmia autojensa manuaalivaihteiston ja kytkimien kanssa. Joskus on vaikeaa tai jopa mahdotonta vaihtaa seuraavalle vaihteelle, mikä voi olla suorastaan vaarallista, ellei jopa turhauttavaa.
CAP Derwentin riskienhallintaryhmän tutkimukset osoittavat, että BMW 1-sarja saattaa tarvita jarrujen vaihtoa. Joissain tapauksissa voidaan tarvita suuri moottorin, vaihteiston tai jousituksen korjaus jopa ensimmäisten 80 000 kilometrin aikana.

BMW 1-sarjan halvemmat viat ja korjaukset

Käytetyissä ja jopa uusissa BMW 1-sarjan autoissa havaitaan monia muitakin vikoja, kuten viallisia turvatyynyjärjestelmiä, kojelaudan varoitusvaloja ilman syytä, ikkunoiden sulkeutumista eikä niitä pysty avaamaan, moottorin ECU-yksiköiden vikaantumista ja monia muita vikoja, joihin kuuluu jopa tärkeiden turvatoimintojen sammuminen.

Muita merkittäviä ongelmia ovat muun muassa akseliongelmat ja vialliset turvavyöt. Puhumattakaan siitä, että joidenkin dieselmoottoriajoneuvojen on raportoitu syttyneen tuleen. Toisaalta näitä ongelmia esiintyi hyvin pienessä osassa autoja.

  Onko olemassa 4-ovinen BMW-avoauto?

BMW 1-sarjan edut ja haitat

Kaikkien kalliiden korjausten, vikojen ja puutteiden lisäksi BMW 1-sarjalla on joitakin luontaisia etuja ja haittoja, jotka on otettava huomioon ennen ostoa.
Verrattuna muihin kilpailijoihin urheilullisen viistoperän markkinaraossa, kuten Mercedes A-luokkaan, Audi A3-viistoperään tai VW:n Golfiin, BMW 1-sarja on paljon ketterämpi käsiteltävyydeltään.

Sen ohjaus on kohdallaan ja tuo kilpailijoitaan urheilullisemman tuntuman. A-Klasseen verrattuna siinä on enemmän jalkatilaa ja pääntilaa edessä.

Toisaalta tavaratila on melko pieni, ja takapenkillä ei ole lainkaan jalkatilaa ja se on melko ahdas. Urheilullisen jousituksen ansiosta auto on jämäkkä ja karhea ajettava. Lisäksi vakio-ostovaihtoehdoissa on melko niukasti ominaisuuksia kilpailijoihin verrattuna.

Mitä muita huonoja käytettyjä BMW-autoja kannattaa välttää ostamasta?

Vältä käytetyn BMW 318D:n ostamista, sillä näiden autojen hammashihnat joutuvat tiettävästi vaihtoon melko usein. Ja jostain syystä uuden omistajan kannalta ikävä yllätys on se, että koko moottori on irrotettava, jotta näihin voidaan vaihtaa hammashihna.

Moottorin vaikeasti löydettävät ja vaihdettavat laadukkaat sähkösuuttimet vikaantuvat myös melko nopeasti. Melko kalliita korjauksia kaiken kaikkiaan. Jos aiot hankkia tällaisen, varaa etukäteen rahaa korjauksiin.

BMW X5 ja 5-sarja kokonaisuudessaan ovat myös no-no. X5:ssä on vakavia suunnitteluvirheitä, erityisesti sisätiloissa, mikä saattaa saada sinut ajamaan mieluummin pyörällä kuin autolla. Tähän ostokseen liittyy pieni moottori, kalliit moottoriremontit ja liian paljon elektroniikkaa, josta suurinta osaa käyttäjät eivät koskaan käytä.

  Voiko lihava ihminen ajaa BMW:tä?

Usein kysytyt kysymykset käytetyistä BMW:istä

Mikä on ongelma käytetyn BMW:n ostamisessa?

Kokeneet mekaanikot ja autoharrastajat suosittelevat pysymään kaukana käytetyistä BMW-autoista. Tämä ei johdu ainoastaan siitä, että niiden omistajat ovat ajaneet niitä aggressiivisesti, vaan myös monista ongelmista, joita saatat kokea ajoneuvojen kanssa.
Kalliit korjaukset kulkevat käsi kädessä käytettyjen BMW:iden kanssa, ja olisi parempi itse asiassa valita toinen merkki tai ostaa uusi BMW samaan hintaan, josta lopulta luopuisit huollon vuoksi.

Kuinka kallista BMW:n ylläpito on keskimäärin?

Tutkimustiedot osoittavat, että BMW on yksi maailman kalleimmista autoista ylläpitää ja huoltaa. Vuosikymmenen korjauskustannusten arvioidaan olevan keskimäärin lähes 20 000 dollaria, mikä tarkoittaa, että sinun pitäisi maksaa puolet autosi arvosta pitääkseen sen tiellä.

Mikä on luotettavin BMW, jonka voit ostaa?

Luotettavin BMW, jonka voi ostaa, on E90 328i tai 325i. Sekä vuoden 2006 että vuoden 2008 mallien tarkastelu on osoittanut, että molemmat ovat edelleen tehokkaita ja luotettavia. Ei-turboahdetut mallit on todettu melkoisesti luotettavammiksi kuin turboahdetut. Enemmän tehoa ei aina tarkoita parempaa autoa.

James May

Jamesin suuri intohimo on autot. Hän on julkaissut sisältöä Autojaa2z.fi-sivustolla siitä lähtien, kun se aloitti toimintansa keväällä 2021.

Uusi Autoja A2Z