Paras käytetty BMW hatchback

BMW i3:a pidetään parhaana käytettynä BMW:n viistoperänä.

BMW i3 on 5-ovinen viistoperäinen sähköauto, jossa on takaveto. Sähkömoottorin voimanlähteenä toimii 18,2 kWh:n li-ioniakku, jota voidaan laajentaa 37,9 kWh:n li-ioniakkuun. Autolla on kunnollinen jälleenmyyntiarvo, ja sillä on hyvä kysyntä kuluttajien keskuudessa. i3 on myös edullisin EV-auto ylläpidossa.

BMW i3: perheystävällinen ja sähköinen

BMW i3 on pienikokoinen sähköinen hatchback, joka julkaistiin vuonna 2013. Se on ainoa täyssähköinen BMW Yhdysvalloissa. Autoa pidetään perheautona, joka sopii parhaiten kaupunkiajoon ja ehkä lyhyille matkoille kaupungin ulkopuolelle. Auton toimintasäde on lyhyempi kuin muiden isompien sähköautojen.

BMW i3:ssa on BMW eDrive -synkroninen kestomagneettisähkömoottori. Autosta on tarjolla kolme vaihtoehtoa akkuvalikoiman mukaan: 18,2 kWh, 27,2 kWh ja 37,9 kWh. BMW lanseerasi i3:n ensimmäisenä sähköautona.

Sähkömoottori, jolla on vaikuttava toimintasäde

i3 on täyssähköauto, joka on tunnettu pienestä koostaan ja tehokkaasta moottoristaan. Auto on yksi myydyimmistä sähköautoista, ja se oli 3. myydyin auto vuosina 2014-2016.

Auton toimintasäde on arviolta 81 mailia, mutta sitä voidaan kasvattaa entisestään isommilla akkumalleilla. 27,2 kWh:n akkumallilla on 114 mailin toimintasäde ja 37,9 kWh:n akkumallilla 153 mailin toimintasäde. BMW tarjoaa myös Rex-malleja, joiden toimintasäde on noin 200 mailia.

Kaiken kaikkiaan i3 on loistava auto, jolla on hyvä toimintasäde ja jota voi helposti käyttää kaupunkiajossa.

Luotettava ja kohtuulliset käyttökustannukset

Auto on melko luotettava sähkömoottorinsa ja BMW:n ylivoimaisen insinööritaidon ansiosta. Saksalaiset autot ovat kuuluisia luotettavuutensa maineesta. i3 on sähköauto, joten sillä ei ole polttoainekustannuksia, vain edullisemmat sähkölaskut.

  Ovatko BMW:n takavetoiset autot hyviä lumessa?

Auto on osoittautunut erittäin vakaaksi, ja sillä on maine siitä, että siinä ilmenee harvoin suuria ongelmia tai se tarvitsee vakavia korjauksia. BMW tarjoaa myös vakiotakuunsa, joka voi kattaa lähes kaikki kulut 3 vuoteen asti, ja sillä on myös 8 vuoden tai 100 000 mailin akkutakuu.

Hyvät turvallisuuspisteet

Mikä tahansa auto on nykyään epätäydellinen ilman hyviä turvallisuusluokituksia. i3:lla on erinomaiset arvosanat viistoperäksi. Auto on varustettu kaikilla tyypillisillä aktiivisilla ja passiivisilla turvavarusteilla, mm:

  • Kuljettajan, etuturvatyynyt ja takapäänturvatyynyt.
  • Hätäjarruavustin
  • Elektroninen ajonvakautusjärjestelmä
  • Päiväajovalot
  • 4-pyöräinen ABS
  • Integroidut suuntavilkkupeilit
    Auto on loistava myös törmäysturvallisuuden kannalta. IIHS arvioi i3:n erittäin hyväksi. Etu- ja sivutörmäysturvat ovat huippuluokkaa. Törmäystesteissä käytetyt nuket eivät kärsineet suuria vaurioita, mikä todistaa sen turvallisuusluokitukset.

Edullinen ja vähäinen huolto

Sähköautojen luullaan olevan huoltovapaita, mutta tämä ei todellisuudessa pidä paikkaansa. Myös sähköautot tarvitsevat huoltoa ja kunnossapitoa; se on kuitenkin vähemmän kuin tavallisiin autoihin verrattuna. BMW i3:n uskotaan olevan yksi huollon kannalta edullisimmista sähköautoista.

Jos hankit käytetyn i3:n takuulla, hankit BMW Ultimate Care -huoltopaketin. Tämä kattaisi kaikki huoltokulut. Jos autossa ei kuitenkaan ole takuuta, saatat joutua huolehtimaan moottoriöljystä, moottorin suodattimesta, sytytystulpista, jarrunesteestä ja muista tyypillisistä huoltoasioista.

Sekalaiset arvostelut

Omistajien arvosana on 3,4 viidestä. Ihmiset tietyillä alustoilla ja foorumeilla ovat ihailleet i3:n suorituskykyä. Autossa on kuitenkin joitakin huonoja rakentamisen laatuun liittyviä ongelmia. Laatuongelmista huolimatta kuljettajat rakastavat edelleen vähän huoltoa vaativaa hatchbackia, joka tarjoaa erinomaisen BMW-ajokokemuksen.

  Missä BMW:ssä on v8-moottori

i3 ei yleensä kohtaa suuria ongelmia ensimmäisen viiden vuoden aikana. Ja polttoaine- ja huoltosäästöt ovat noin 20 000 dollaria kolmen vuoden aikana. Kaiken kaikkiaan autolla on ristiriitaisia arvioita, mutta se on silti hyvä ostos. Auton arvo alenee myös huomattavasti 5 vuoden aikana, joten käytettyjä i3:a voi löytää edullisesti.

Asiat, joita on syytä tarkastella ennen käytetyn BMW i3:n ostamista.

BMW:llä on ollut monia ongelmia aiemmin, mutta i3 näyttää olevan muita parempi. Käyttökustannukset ovat alhaiset ja huolto halpaa. Jos olet kuitenkin ostamassa käytettyä i3:a, sinun on syytä varoa tiettyjä asioita, jotka voivat olla alttiita vaurioille, kuten:

  • tahmea iDrive-nuppi
  • Polttoaineventtiilin vika
  • Jarrupalat
  • Levyjarrut
  • Joitakin sähköongelmia
    Sähkötekniikka on autoteollisuudessa huomattavan uutta, ja se tarvitsee jonkin aikaa parantaakseen laatuaan edelleen. i3:ssa on ollut joitakin ongelmia, mutta se on silti hyvä hatchback ostettavaksi.

FAQ

Onko käytetyn auton ostaminen viisas päätös?

Käytetyn auton ostaminen on aina halvempaa kuin uuden auton ostaminen. Monet autot menettävät puolet arvostaan vain viidessä vuodessa, joten näiden autojen ostaminen ei ole huono päätös. Käytetyt autot voivat kuitenkin aiheuttaa joitakin ongelmia, jos niitä ei tutkita huolellisesti ennen ostoa.

Ennen kuin ostat käytetyn auton, pyydä mekaanikkoa tarkastamaan auto perusteellisesti, jotta se voidaan tarkastaa esimerkiksi maalipinnan, onnettomuushistorian, aiempien autovikojen tai moottorin öljyvuotojen kaltaisten ongelmien varalta.

  Onko käytetty BMW i3 hyvä ostos?

Tarvitsevatko sähköautot huoltoa?

Ihmiset luulevat yleensä, että sähköautot eivät tarvitse huoltoa, mutta ne tarvitsevat silti jonkin verran huoltoa. Tietenkin vähemmän kuin tavallisissa autoissa, mutta ne tarvitsevat huoltoa esimerkiksi akussa, sähkömoottorissa ja muussa elektroniikassa. Ne vaativat myös tyypillistä huoltoa, kuten jarrupalojen tai renkaiden vaihtamista.

Tarvitseeko sähkötekniikka vielä parannuksia?

Sähköautot ovat autoteollisuuden tulevaisuus, mutta ne tarvitsevat vielä monia parannuksia ennen kuin ne voivat hallita markkinoita. Näitä ovat mm:

  • Akun latausaika – Akun lataaminen vie liikaa aikaa verrattuna auton tankkaamiseen bensiinillä. Teslan käyttöön ottama nopein latausjärjestelmä kestää edelleen 20 minuuttia ladata 50 prosenttia autosta, mikä on edelleen liian pitkä aika.
  • Toimintasäde – Joillakin autoilla on loistava toimintasäde, mutta ne ovat liian kalliita. Ihmisillä on yleensä varaa pieniin sähköautoihin, mutta niiden kantama on hyvin pieni ja niitä voi käyttää vain kaupungissa.
  • Kallis – Sähköautojen on oltava halvempia kuin polttomoottoriautojen, jos ne haluavat hallita autoteollisuutta.
  • Akun kesto – Akku vaurioituu herkemmin, jos sillä ajetaan äärimmäisessä säässä.

James May

Jamesin suuri intohimo on autot. Hän on julkaissut sisältöä Autojaa2z.fi-sivustolla siitä lähtien, kun se aloitti toimintansa keväällä 2021.

Uusi Autoja A2Z