Paras pieni Mercedes viistoperä

Viistoperät eivät välttämättä ole Yhdysvalloissa yhtä suosittuja kuin Euroopassa. Siksi useimmat eurooppalaiset valmistajat eivät edes tarjoa viistoperäisiä versioita Yhdysvalloissa. Mercedes on yksi heistä, sillä A-luokan viistoperää ei voi ostaa Yhdysvalloissa, mikä tarkoittaa, että jos haluat sen, sinun on tuotava se Kanadasta.

Audi A3:n kohdalla on aivan sama tilanne, sillä Yhdysvalloissa voi ostaa vain A3:n sedan-version. BMW:n pieni viistoperä on nimeltään 1-sarja, eikä sitäkään voi saada Yhdysvalloissa. Ainoa todellinen Mercedes-viistoperä, jonka voi saada Yhdysvalloissa, on AMG GT 4-ovinen, joka ei ole aivan kompakti.

Niin tai näin, voimme silti tarkastella A-Luokkaa tarkemmin, koska se on melko kilpailukykyinen pikkuauto. Jos pidät A-Klassin ulkonäöstä ja haluat seuraavaksi parasta, kannattaa tutustua CLA-luokkaan tai A-Klass-sedaniin, sillä molemmat perustuvat A-Klassin viistoperään ja ovat useimmissa asioissa samanlaisia.

Euroopassa on täysin erilainen autokulttuuri verrattuna Yhdysvaltoihin, mikä käy ilmi heti, kun katsot sekä autoja että tieinfrastruktuuria. Pick-up-kuorma-autot ovat Yhdysvalloissa samaa kuin viistoperät Euroopassa.

Miksi en voi ostaa saksalaista premium-luokan hatchbackia Yhdysvalloissa?

Koska tarpeeksi moni ei ole edes kiinnostunut ostamaan niitä. Eurooppa rakentui kauan ennen Yhdysvaltoja, mikä tarkoittaa, että keskimääräinen eurooppalainen kaupunki on paljon vanhempi kuin keskimääräinen kaupunki Yhdysvalloissa. Tämä tarkoittaa sitä, että Yhdysvaltojen infrastruktuuri rakennettiin autoja ajatellen, kun taas Euroopan vanhat kaupungit rakennettiin kauan ennen kuin autoista tuli asia.

  Miksi minun ei pitäisi ostaa Mercedestä?

Siksi Yhdysvalloissa ei koskaan tarvinnut pienentää autojen kokoa, jotta ne olisivat ajokelpoisia kaupunkiympäristössä. Lisäksi Yhdysvalloissa on melko tiukka turvallisuuspolitiikka törmäyssäännösten osalta, mikä tarkoittaa, että valmistajien on käytettävä paljon rahaa, jotta niiden autot täyttäisivät nämä vaatimukset ja pääsisivät siten Yhdysvaltojen markkinoille.

Tämä tarkoittaa sitä, että jos auto ei ole tarpeeksi suosittu, sitä ei ole järkevää myydä siellä, koska mahdolliset voitot eivät ole riittävän suuret. Tämä on aivan sama syy, miksi Euroopassa ei saada pick-up-autoja. Ne ovat tehottomia ja aivan liian suuria sekä keskiverto eurooppalaiselle että keskiverto eurooppalaiselle kaupungille.

Ehkä Mercedes, Audi ja BMW tarjoavat viistoperäisiä autojaan lopulta Yhdysvaltojen markkinoille, mutta vain jos se on taloudellisesti järkevää. Täydellinen esimerkki siitä, miten epäsuosittuja viistoperät ovat Yhdysvalloissa, on VW Golf, joka on yksi suosituimmista autoista Euroopan markkinoilla, mutta joka tuskin onnistuu olemaan järkevä Yhdysvalloissa.

Mercedes Benz A-Class sedan – paras Mercedes-vaihtoehto A-luokan viistoperälle.

Jos pidät sekä Mercedes Benz A-Class -viistoperän koosta että ulkonäöstä, voit saada saman kokemuksen A-Class sedanista, koska molemmat on rakennettu samalle alustalle. On melko selvää, että molemmat A-Class-mallit kilpailevat samasta potentiaalisesta asiakkaasta.

Näiden kahden välillä on järkevämpää valita A-Class sedan, koska se näyttää hieman premium-luokkaa paremmalta ja on samalla yhtä hyödyllinen. Ehkä takamatkustajien tilat ovat hieman runsaammat viistoperässä, mutta sedan tuntuu yksinkertaisesti hienostuneemmalta ja mersumaisemmalta.

  Mikä auto on parempi kuin Mercedes-Benz?

Alkutason A-Class sedan maksaa 33 950 dollaria, mikä on melko kohtuullinen hinta ottaen huomioon, miten ylellinen tämä pieni auto on. Tarjolla oleva 2,0 litran nelisylinterinen moottori tuottaa 188-211 hv, ja vääntömomentti on riittävä ylellisen ja pehmeän ajon takaamiseksi.

Mercedes Benz AMG GT 4-ovinen – viistoperä…

Jos rakastat käytännöllistä viistoperää ja rakastat Mercedes-merkkiä, on todennäköistä, että rakastat myös AMG GT 4-ovista viistoperää. Tätä mallia on saatavana muutamilla eri voimansiirroilla, ja kaikki niistä ovat tehokkaita ja jännittäviä, AMG GT63 S:n ollessa tehokkain yli 640 hv:llä.

AMG GT 4-ovinen on teknisesti viistoperä, joten se sopii Mercedeksen viistoperämallistoon. Se tekee enemmän kuin muutama A-Luokan sedan, mutta jos pystyt heiluttamaan 136 000 dollaria, tulet varmasti nauttimaan siitä.

FAQ-osio

Ovatko pick-up-autot tulossa Eurooppaan?

Pick-up-kuorma-autot ovat teknisesti olleet Euroopassa siitä lähtien, kun ne alun perin kuviteltiin. Eurooppaan saa kuitenkin vain ”pieniä” pick-upeja, kuten esimerkiksi Ford Ranger tai Toyota Tundra. Fordin F-sarjaa ei ole koskaan ollut saatavilla Euroopassa, eikä sitä todennäköisesti ole saatavilla Euroopassa pitkään aikaan.
Mercedes yritti jopa popularisoida pick-upia Euroopassa ja yrittää varastaa itsepäisiä yhdysvaltalaisia pick-up-asiakkaita Mercedes Benz X-Class -mallilla, mutta X-Classia voidaan helposti pitää eeppisenä epäonnistumisena, koska lähes kukaan ei ostanut sitä.

  Kumpi on turvallisempi - BMW vai Mercedes?

Ovatko pienet hatchbackit parempia kuin pienet sedanit?

Viime vuonna olin ostamassa uutta autoa, ja kaksi viimeistä ehdokasta olivat Audi A3 Sportback ja Audi A3 Sedan. Niiden väliset erot olivat vain siinä, että toinen oli viistoperä ja toinen sedan. Lopulta valitsin sedanin, koska se näyttää mielestäni yksinkertaisesti paremmalta ja ajaa jopa paremmin.

Sedanit ovat yksinkertaisesti miellyttävämpiä, koska ne ovat hienostuneempia ja ne tekevät autosta paljon hienomman näköisen. Sinänsä pienet hatchbackit ovat hyvä idea ahtaissa pysäköintitiloissa ja vilkkailla kaduilla, mutta todellisuudessa Sportbackin ja sedanin kokoerot olivat melko vähäiset.

Ovatko pienet hatchbackit kuolemassa sukupuuttoon Yhdysvalloissa?

Vaikuttaa siltä, että Yhdysvaltain liikennetrendien nykyinen ilmapiiri on siirtymässä yhä enemmän poispäin pienistä hatchbackeista. VW yrittää myydä Golfia Yhdysvalloissa, mutta näyttää siltä, että he eivät saa myytyä niin paljon yksiköitä kuin he ovat toivoneet. Näin ollen on perusteltua ajatella, että pienet viistoperät saattavat itse asiassa kuolla kokonaan sukupuuttoon.

EV:n aamunkoitto on kuitenkin käsillä, ja monet autonvalmistajat ovat keskittyneet valmistamaan pieniä EV-viistoperiä, mikä tarkoittaa, että EV-viistoperät saattavat jopa pelastaa päivän, jos kaikki pysyy ennallaan.

James May

Jamesin suuri intohimo on autot. Hän on julkaissut sisältöä Autojaa2z.fi-sivustolla siitä lähtien, kun se aloitti toimintansa keväällä 2021.

Uusi Autoja A2Z