Paras vuosi Mercedes ML350:lle

Mercedes ML-luokka/GLE-luokka on keskikokoinen premium-perhemaasturi, joka esiteltiin ensimmäisen kerran vuonna 1997. Viimeinen ML valmistettiin vuonna 2015, jonka jälkeen Mercedes päätti nimetä ML:n uudelleen ja antoi sille nimen GLE. Mercedes ei oikeastaan luonut täysin uutta mallia ensimmäisen sukupolven GLE:tä varten, vaan se oli vain lievästi päivitetty versio viimeisen sukupolven ML:stä.

ML350 on suosituin ML-malli, ja se on myös lähtötason malli. ML350:n ensimmäisessä sukupolvessa käytetään 3,8 litran V6-moottoria, jossa on 235 hv, toisen sukupolven ML350:ssä käytetään 3,5 litran V6-moottoria, jossa on 272 hv, ja kolmannen sukupolven ML350:ssä käytetään 3,5 litran V6-moottoria, jossa on 306 hv. Luotettavuuden osalta tässä artikkelissa esittelemiemme eri mallivuosien välillä on melko paljon eroja.

Paras 1. sukupolven ML350 on vuoden 2005 ML350, koska se on yksi luotettavimmista W163 ML -malleista. Paras 2. sukupolven ML350 on vuoden 2010 ML350 aivan samoista syistä. Paras 3. sukupolven ML350 on vuoden 2015 malli, koska se on kaikkien aikojen uusin ja paras ML350-malli.

Voimme kaikki nähdä, että parhaat ML350-mallit ovat kunkin sukupolven uusimmat mallit. Tämä johtuu siitä, että Mercedes on onnistunut ratkaisemaan useita ongelmia, jotka vaivasivat varhaisia rakennettuja malleja, ja päivittämään niitä jatkuvasti, jotta ne olisivat kaikkein luotettavimpia ja täynnä uusimpia ominaisuuksia.

2005 W163 Mercedes ML350

Vuoden 2005 ML350 on uusin tehtaalta lähtenyt W163 ML350. Tämä tarkoittaa, että nämä mallit ovat luotettavuuden ja yleisen W163-kunnon osalta aivan huippuluokkaa. W163 ML350:ssä käytetään 3.8L V6-moottoria, jossa on 235 hv, AWD 4MATIC -ajovoimansiirto ja 5-vaihteinen automaattivaihteisto.

  VW vs. Mercedes: Luotettavuus

Kun W163 esiteltiin ensimmäisen kerran, siinä ilmeni joukko ongelmia lähes kaikissa olennaisissa komponenteissa, kuten moottorissa, vaihteistossa ja AWD-ajovoimansiirtojärjestelmässä. Mercedes toteutti kuitenkin nopeasti monia ratkaisuja W163:n elinkaaren aikana, mikä teki uusimmista W163-malleista paljon parempia kuin aiemmat.

W163 on vanhin Mercedes ML -malli ja yksi ensimmäisistä luksusmaastureista, joita on koskaan ollut olemassa. Useimmat ihmiset ovat varmasti samaa mieltä siitä, että W163 ei ole aivan jokapäiväinen autotyyppi, ja se varmasti näkyy. Kaiken kaikkiaan, jos haluat W163 ML350:n, muista hankkia itsellesi yksi uusimmista vuoden 2005 malleista, sillä ne ovat parhaita W163 ML350 -malleja.

2010 W164 Mercedes ML350

W164 ML saattaa yhtä hyvin olla parhaimman näköinen ML350, koska siinä on hyödynnetty lihavampaa muotoilua. 3,5 litran V6-moottorin teho on nyt 272 hv, mikä on melkoinen lisäys W163-malliin verrattuna. W164-malliin on asennettu myös moderni 7-vaihteinen automaattivaihteisto, joka on myös valtava parannus W163-malliin verrattuna. Myös 4MATIC on vakiona, mikä tekee W164:stä valtavan parannuksen W163:een verrattuna.

Luotettavuuden osalta W164:n luotettavuus vaihtelee, mikä tarkoittaa, että jotkin mallit ovat paljon parempia kuin toiset. ML350 oli ja on edelleen W164 ML:n perusmalli, mikä tarkoittaa, että se on suosituin ja halutuin. Jos kuitenkin olet kiinnostunut ostamaan W164 ML350:n, valitse aina 2010-2011-mallit.

Ne ovat luotettavimpia, uusimpia ja todennäköisesti parhaassa kunnossa. Ne säilyttävät arvonsa paremmin, ja niiden parhaat yksilöt ovat hinnaltaan samanlaisia jopa kuin W166 ML-luokka. Kaiken kaikkiaan facelift teki varmasti ihmeitä W164-mallille luotettavuuden suhteen, mikä tarkoittaa, että faceliftin jälkeiset mallit ovat ehdoton valinta.

  2022 Audi Q5 vs. Mercedes GLC

2015 W166 Mercedes ML350

Viimeisin W166 ML on kaikista suosituin ML-malli, sekä siksi, että se on uusin, että siksi, että se on kaiken kaikkiaan paras ML. W166-mallissa on hyvät ja huonot puolensa, mutta varhaiset W166-mallit ovat ylivoimaisesti huonoimpia kaikista.

Jos haluat parhaan ja kaikkien aikojen uusimman ML350:n, sinun kannattaa valita vuoden 2015 ML350 BlueEfficiency -malli. Vuoden 2015 W166 ML350:ssä on 3,5 litran V6-moottori, 7-vaihteinen automaattivaihteisto, 4MATIC AWD -vaihteisto ja melko korkeatasoinen matkustamo, joka silti huokuu laatua ja hienostuneisuutta.

W166 jakaa saman kohtalon kuin kaksi edellistä ML350-mallia, mikä tarkoittaa, että myöhemmät mallit ovat ylivoimaisesti parempia vaihtoehtoja. Ne ovat luotettavampia, paremmin rakennettuja, niissä on uudempia ominaisuuksia ja ne säilyttävät arvonsa paljon paremmin. Koska vuoden 2015 ML350 on ikuisesti uusin ML-malli, se säilyttää arvonsa hyvin.

UKK-osio

Onko Mercedes ML350 hyvä auto?

Mercedes ML350 on ylellinen keskikokoinen perhemaasturi, mikä tarkoittaa, että siinä on tasapainossa ylellisyys, mukavuus ja hyödyllisyys. Aivan ensimmäisen sukupolven ML-mallit eivät ole kovin luotettavia eivätkä haluttuja, koska ne ovat vanhentuneita ja niistä puuttuu monia olennaisia 2000-luvun ominaisuuksia. Toisen sukupolven ML on hieman parempi, mutta se on silti vanha auto.

Uusin W166 ML350 kannattaa hankkia, sillä se ei ole paljon kalliimpi kuin hyvin hoidettu W164, mutta tarjoaa samalla paljon enemmän. W166 ML350 AMG -mallit oikeilla varusteilla ovat ylivoimaisesti suosituimpia ML350-malleja, joita voit saada, joten kannattaa harkita niitä.

  Pidetäänkö Mercedestä ylellisyytenä?

Onko Mercedes ML350 maastoauto?

Kuten aiemmin mainittiin, ML350 on tarkoitettu luksusperheen katumaasturiksi, mikä tarkoittaa, että sitä ei ole tehty maastoautoksi. Tämä ei tarkoita, että ML ei pystyisi maastokäynteihin, koska siihen on saatavana säädettävä ilmajousitus, matalalla käyntivälillä toimiva vaihteisto, mäkilähtötila ja joitakin muita maasto-ominaisuuksia.

Kukaan ei osta ML:ää ottaakseen sen maastoon, ja Mercedes tietää tämän. Siksi he tekivät kaikkensa, jotta se viihtyisi maantiellä eikä mudassa.

Ovatko Mercedes ML350 -mallit kalliita huoltaa?

Kyllä, ne ovat, mutta eivät sen kalliimpia kuin muutkaan keskikokoiset luksusmaasturit. Tiedättehän, mitä sanotaan, se kuuluu asiaan. Ylellinen katumaasturi on suuri ylellinen maasturi, joka on täynnä paljon tekniikkaa ja turvallisuusominaisuuksia, jotka ovat luonteeltaan monimutkaisia ja tarvitsevat jatkuvaa huoltoa.

Esimerkiksi renkaat ovat suuria ja erityisesti luksusmaasturiin suunniteltuja, mikä tekee niistä kalliita. Nämä maastoautot ovat raskaita, mikä tarkoittaa, että ne kuluttavat paljon polttoainetta, ja myös vakuutuskustannukset ovat korkeat, koska myös korjauskustannukset ovat kalliita.

James May

Jamesin suuri intohimo on autot. Hän on julkaissut sisältöä Autojaa2z.fi-sivustolla siitä lähtien, kun se aloitti toimintansa keväällä 2021.

Uusi Autoja A2Z