Peugeot 107:n yleiset ongelmat

Peugeot 107

Peugeot 107 on pienin Peugeotin valmistama auto, ja 107:n ensimmäinen sukupolvi julkaistiin vuonna 2005. Facelift tuli pian sen jälkeen vuonna 2009, ja 107:n valmistus lopetettiin kokonaan vuonna 2014, jolloin se korvattiin vastaavalla uudemmalla ja modernimmalla Peugeot 108:lla. Tässä artikkelissa mainitsemme kaikki Peugeot 107:n yleiset ongelmat ja kerromme, mitä sinun on varottava.

Ensimmäinen kiinnostuksen kohde on moottori, jossa voi olla ongelmia tyhjäkäynnin säätöventtiilin ja katalysaattorin kanssa, mikä voi saada moottorin tuntumaan hieman liian kovalta ja maatalousvaltaiselta. Toiseksi on mainittava myös sähköjärjestelmiin liittyvät ongelmat, joihin kuuluvat mittariston ja akun ongelmat.

Lisäksi 107:llä on myös taipumus kärsiä ohjausjärjestelmän ongelmista, vesivuodoista ja pakojärjestelmän ongelmista. Kaiken kaikkiaan jotkut näistä voivat olla vaarallisia, kuten ohjausjärjestelmän ongelmat, kun taas jotkut sähköongelmat voivat olla vain kiusallisia.

Oli miten oli, nyt on aika perehtyä hieman syvällisemmin kuhunkin näistä erikseen ja kertoa, miten niiden korjaamista voi lähestyä!

Moottoriongelmat

107:n tyhjäkäynnin säätöventtiili on tunnetusti vikaantunut, jolloin auton tyhjäkäynti voi olla karkea. Kierrosluvuilla on taipumus nousta ja laskea hallitsemattomasti, ja ne vaikuttavat siihen, miltä auton sisällä tuntuu. Tämän korjaamiseksi tyhjäkäyntiventtiili on vaihdettava uuteen. Toinen mainitsemamme moottoriin liittyvä ongelma liittyy katalysaattoriin.

Jos moottori muuttuu yhtäkkiä erittäin äänekkääksi ja raastavaksi, se johtuu todennäköisesti katalysaattorin halkeilusta. Pakosarjan kuumuus voi vaikuttaa hitsaukseen, joka pitää katalysaattorin kiinni moottorissa. Korjaamiseksi paras asia, jonka voit tehdä, on investoida uuteen katalysaattoriin ja erityisesti suunniteltuun kiinnikkeeseen, joka estää tätä tapahtumasta tulevaisuudessa.

  Kaikki vuoden 2023 Peugeot 5008:sta

Sähköongelmat

Ranskalaisissa autoissa on tunnetusti erilaisia sähköongelmia, joista useimmat ovat vain ärsyttäviä eivätkä ole liian vaarallisia. Yksi tällainen ongelma on, kun mittaristo ei toimi ja se kieltäytyy näyttämästä oikeita tietoja, mikä voi johtaa ylinopeuteen ja siihen, että et tiedä, kuinka paljon polttoainetta on jäljellä säiliössä. Korjataksesi tämän sinun on irrotettava ja kytkettävä uudelleen ohjauksen ECU odottamisen jälkeen noin 2 minuuttia, minkä pitäisi ratkaista ongelma.

Toinen alue, jossa 107 voi epäonnistua, liittyy akkuun, joka voi kuolla suhteellisen aikaisin. Tämä ongelma liittyy jossain määrin vialliseen tyhjäkäyntiventtiiliin, mikä tarkoittaa, että nämä olisi tarkastettava yhdessä. Likainen tai vaurioitunut säätöventtiili voi pysäyttää auton ja saada sen tuntumaan siltä, että akussa on jotain vikaa.

Ohjausongelmat

Peugeot 107:n tiedetään kärsivän viallisesta ohjaustehostimen pumpusta, joka voi johtaa osittaiseen tai ajoittaiseen ohjaustehostimen puuttumiseen tai se voi joskus pettää kokonaan. Tämä on todella vakava ongelma, sillä se voi aiheuttaa täydellisen ohjauksen puutteen. Muista siis tarkastaa ohjaustehostimen pumppu aina kun mahdollista ja vaihda se.

Jotkut ovat sanoneet, että kova kopautus vasaralla voi saada ohjaustehostimen pumpun pörisemään takaisin elämään, mutta tähän ei todellakaan kannata luottaa.

Vesivuodot

Mitä vakaviin ongelmiin tulee, vesivuotoja ei todellakaan voi päihittää. Muista tarkistaa ovien tiivisteet ja luukun takakontin tiivisteet, sillä ne ovat kaksi haavoittuvinta kohtaa. Vedellä on taipumus löytää tiensä takamatkustajan jalkatilaan tavaratilassa, joten muista tarkistaa nämä ennen kuin teet mitään.

  Kaikki vuoden 2023 Peugeot E-Travellerista

Näiden tiivisteiden vaihtaminen olisi tehtävä mahdollisimman pian, sillä mitä enemmän vettä pääsee autoosi, sitä vaikeammaksi kaiken korjaaminen käy. Jos vesi joutuu kosketuksiin sähköjohtojen, releiden tai kytkimien kanssa, se voi tuhota ne. Lisäksi se voi myös aiheuttaa autosi ruostumista sisältäpäin, mitä on todella vaikea huomata, ennen kuin on liian myöhäistä.

Pakokaasuongelmat

107:n pakojärjestelmän tiedetään myös kokevan monenlaisia ongelmia. Ensin on aloitettava siitä, että pakojärjestelmä päästää kovaäänisiä murisevia ääniä, mutta se voi myös kärsiä ruostumisesta, erityisesti vanhemmissa malleissa.

Molemmat näistä vaativat joko laatikon tai pääteputken vaihtamista, mikä ei ole liian kallista. Jos pakoputkesi on ruosteessa, yritä vaihtaa se mahdollisimman pian, sillä ruoste voi laskeutua myös läheisiin osiin.

UKK-osio

Onko Peugeot 107 luotettava auto?

Peugeot 107 vaikuttaa melko luotettavalta autolta, sillä se on rakennettu yksinkertaiseksi. Siksi suurin osa edellä mainituista ongelmista johtuu tai pahenee asianmukaisen huollon puutteesta, minkä vuoksi kannattaa huoltaa mikä tahansa auto, ei vain 107.

Toki autossa on ongelmia, mutta se on tavallista lähes kaikille autoille. 107 on nykyään melko halpa auto ostaa, ja se on myös suhteellisen halpa ylläpitää ja käyttää.

Miksi Peugeot vaihtoi 107:n?

Peugeot korvasi 107:n 108:lla, koska 108 on periaatteessa samantyyppinen auto. Sama koskee 107:ää, joka korvasi 106:n, kun se tuli markkinoille. 108 säilyi vuoteen 2021 asti, jolloin sen valmistus lopetettiin kokonaan, koska Toyota osti Peugeotin tehtaan Tšekissä.

  Peugeot 3008 Hybrid4:n yleiset ongelmat

Mikä on pienin Peugeotin valmistama auto?

Pienin Peugeotin valmistama auto on pienikokoinen viistoperäinen Peugeot 208, joka on melko pitkälti samantyyppinen auto kuin 107. 208 on itse asiassa todella suosittu auto Euroopassa monista eri syistä. Sitä on saatavana diesel- ja bensiiniautona tai e-208-mallina, joka on täysiverinen sähköauto.

208 on hieman suurempi kuin 108, joka oli useimmille ihmisille aivan liian kompakti. 208:ssa voi itse asiassa kuljettaa ihmisiä takana ilman niska- ja jalkavammoja, mikä ei koskaan ollut mahdollista 107:n kanssa.

James May

Jamesin suuri intohimo on autot. Hän on julkaissut sisältöä Autojaa2z.fi-sivustolla siitä lähtien, kun se aloitti toimintansa keväällä 2021.

Uusi Autoja A2Z